Zásluhový penzijní systém podle vychovaných dětí

Jan Traxler | rubrika: Co se děje | 13. 3. 2019 | 90 komentářů
Základní myšlenka: Pokud do systému nepřispěju lidským kapitálem, dětmi, musím víc přispět finančně. Jinak si nemůžu nárokovat stejný důchod jako ti, kdo vychovají budoucí živitele.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 3. 2019 15:09, Marek

Tak v tom případě at se zruší přídavky a vše s tím souvesející.

+510
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 3. 2019 12:51

Ano, souhlasím s pisatelem.

Zobrazit celé vlákno

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 90 komentářů)

13. 3. 2019 13:39 | Lazar Lubomír

Plně s Vámi souhlasím. Je třeba motivovat mladé k rodičovství.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 13:36

Nemáte pravdu. Vlivem odpočtu neplatí ani pojištění.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2019 13:26 | Macho

Na co přemíru peněz? Potřeba peněz je evidentní indikací nemoci ducha.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2019 13:13 | Pavel

Ano postupně zrušit zdravotní i sociální pojištění
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 13:13 | Lucie S.

sice to dává smysl, aby z mých daní šly peníze přímo na důchod mým rodičům, ale když to vezmu do detailu - dvě sestry si vezmou dva bratry, 10 let budou na mateřské, tak rodiče dcer nedostanou od nich nic, zatímco rodiče mužů dostanou, ačkoliv všichni jsou ve svém životě pracující a starají se o děti stejným dílem? ale to jsme zase u té nedoceněné domácí práce a péče o děti.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 13:04 | Tarzan

Život je boj. Každý ať se o sebe postará sám. Pryč s degenerativním socialismem.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2019 11:56 | Omasta

Nejsou děti jako děti. Některé pracují a odvádějí daně. Některé nebyly vychovány k práci a daně neodvádějí. Výživu postižených děti naopak musíme nést na svých bedrech my ostatní.
Svého času pan Kalousek vymyslel, že by se část odvodů od pracujících převáděla rovnou na účty jejich rodičů. Může se to udělat i tak, že se vypočte průměrný příjem dětí a zlomek z něj budou jejich rodiče dostávat na přilepšení k důchodu.
Bylo by to spravedlivé. Aspoň by se každý o své děti staral tak, aby v budoucnu platily daně. Rozumně myslící člověk by nepečoval o postižené dítě, ale místo něj vychoval 2 zdravé pracovité děti. To je myslím si férový přístup jak zatočit s lidmi, kteří péči o postižené dítě vnímají jako doživotní živnost, která sype ať je vysoká nezaměstnanost nebo ne.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 11:36 | afariz

Zvláštní, že se v těchto a podobných úvahách taky neobjeví to, že ti bezdětní platí jednak celý svůj život větší daně (nesnížené o odečty na děti, o odečty nákladů na mateřské školy apod.), čímž docela dotují (zvláště těm nízkopříjmovým,kterým stát mnohdy daně ještě "doplácí" - a není jich málo) jejich mateřské a rodičovské dovolené, a taky nedosáhnou na případné výhody, které se dají čerpat z titulu "vlastnictví" dětí. Takže ti bezdětní celý svůj život díky svým maximálním daním dotují ty, kteří děti mají (a navíc i mnohé další, jako třeba ty, kteří nikdy nepracovali a pracovat nebudou), a přes tohle všechno ještě budou mít výrazně menší důchody. Spravedlivé? To sotva.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 11:28 | R

A jak byste zohlednil pary, ktere chteji a nemohou mit deti??? Dokazovali by to lekarskou zpravou na socialce??? Tento Vas navrh je hloupost.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 11:16 | czhunter

Problém toho návrhu je, že i kdyby se nakrásně většina lidí (a jejich zástupců ve sněmovně) shodla, že je to dobrý koncept (mimochodem - musí v něm být vyřešený ještě jeden problém - není možné pořád sosat peníze jen z pracujících, konečně musí něco začít odvádět ze zisku i korporace a koncerny), tak se neshodnou, jaké váhy mají mít jednotlivé položky.
Protože je zatraceně velký rozdíl, jestli (třeba) na váš individuální účet mají jít 20 nebo 80 procent prostředků ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 11:03 | o

jsem se uklik na mobilu, mělo tam být ještě "hned" ˘?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2019 11:02 | o

Průběžný systém je z principu špatně a jeho vylepšováním nic nezískáte. Lidé, kteří zakládají rodiny, když už počítají finance, tak je zajímá, jak na tom budou právě v době výchovy dětí, v mnohem bližším horizontu. Správný postup je dramaticky zvýšit daňové odečty z dnešních směšných. Rodiny potřebují penize
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 10:03 | jarda52

Žádný systém nebude stoprocentně spravedlivý pro všechny.Jen to nesmí být přiliš. V dnešním systému 80% důchodců má nižší důchod , protože z odvodů, které platí jejich děti se vyplácí také důchody těm, co nikdy žádné děti neměli .Dá se říci, že dnešní systém je nespravedlivý vůči velké většině.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 9:59 | Pavel

Již třikrát jsem dal po 50tis za umělé oplodnění mé partnerky a nic. Smiřujeme se, že budem bezdětní. Znamená to podle autora článku, že bych měl svou partnerku kopnou do zadku najít si novou, protože já děti mít mohu. Neudělám to, říká se tomu Láska. Bude mě za to společnost penalizovat. Přece již dnes bezdětní mají vyší daně každý měsíc nežli rodiče. A mělo by se to jmenovat po pravdě a to je Penalizační systém bezdětných. Již v názvu nám lžou.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 9:44 | josef

nejlepsi zpusob, jak zhodnotit prinos deti, tedy mnozstvi i "kvalitu" je danova asignace. - nemas deti? Nasetri si. - odejdou deti do zahranici a tedy neprispivaji do systemu? Nasetri si - deti vydelavaji malo? Budes mit malo - mas hodne deti vydelavajicich, nebo jedno vydelavajici nasobky prumerne mzdy a tedy nasobky odvodu - budes sse mit v duchodu lepe nez predchozi skupiny.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 9:34 | ika

Tak to by mne zajímalo, jak se vyplatí podle tohoto systému ty početné romské rodiny, případně do budoucna muslimské?? Může mi autor vysvětlit, čím by tyto rodiny, a že jich je, které žijí výhradně ze sociálních příspěvků, tomu systému pomohli? Nevloží do něj vůbec nic, pouze jej vysávají. Naopak, bezdětní lidé více pracují, mají bohatší kariéry, tím pádem lepší příjmy a více do systému odvedou. A nebo se to musí rozdělit dle toho, kdo pracuje a kdo ne, ale to už je zase náš obrácený rasizmus.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 9:14 | cml11

S první částí článku jsem opravdu zásadně nesouhlasil. Zvýhodňovat čistě za počet dětí je pro mě neakceptovatelné. Je to preference kvantity nad kvalitou. Už teď máme mnoho různých zvýhodnění postavených na stejné logice a ty úplně stačí. Naštěstí komise ministerstva zjistila, že pro něco takového nejsou k dispozici historická data, takže takový systém nelze zavést i kdyby se na něm nějaká populistická vláda nakrásně shodla.
Druhá část je naprosto jiná káva. V základním principu je to věc kterou sám už dlouho podporují. Ale ve zde prezentované formě má pár nedostatků. Předně bych v něm chtěl vidět možnost ovlivnit komu budu částí svých odvodů přispívat.
Pokud totiž bude vše směřovat čistě rodičům, třeba prarodiče naprosto vyřadím. Přitom ti mohou být výrazně potřebnější. Dále nemám možnost ovlivnit odlišnou životní situaci svých rodičů, pokud by nežili spolu. A v neposlední řadě chybí v návrhu ošetření situace kdy rodiče nežijí. Kam pak moje příspěvky půjdou?
Řešení těchto situací vidím v možnosti vybrat několik osob kterým budu přispívat a zvolit procentuální rozdělení mých odvodů mezi nimi. Bez omezení čistě na rodiče. Ti by mohli být nastaveni jako výchozí příjemci rovným dílem, ale chci mít moznost to změnit.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 9:12 | Rob

Odvody-sociální bych rodičům s dětmi podle počtů dětí snížil, rodiče vychovávající děti jsou již tak finančně zatíženi tím, že vychovávají státu nové daň.poplatníky.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 9:03 | Rob

Souhlas. Ono by to tak stejně mělo nějak dopadnout. Protože dětí je čím dál tím méně a objevuje se spoustu programově bezdětných párů, kteří si chtějí užívat a nezatěžovat se finančně ani jinak vřískajícími otravnými děckami.

Otázka zase je zda má šanci toto projít do zákonné podoby, není už těch bezdětných, kteří budou při stávajícím systému parazitovat už příliš, nepůjdou přeci proti sami sobě, aby si to zákonem schválili.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 9:03

Daň sice neplatí, ale pojištění ano
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Leszek Wronka

hudebník a podnikatel, Bontonland

Michael Kocáb

hudebník a politik

Leszek Wronka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Michael Kocáb
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services