Sorry jako. Zadarmo nižší daně nechtějte

Pavel Jégl | rubrika: Komentář | 4. 3. 2019 | 24 komentářů
Přestane stát platit zdravotní pojištění za děti a důchodce?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 3. 2019 11:44, Dopad 19%

19% sazba dopadne nejméněn právě na zaměstnance.
Bude mít největší dopad na všechny příjmy, kde není superhubá mzda - tedy OSVČ, příjmy z pronájmu, příjmy z kalitálového majetku, ostatní příjmy dle paragrafu 10 apod.

Zobrazit celé vlákno

+22
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

6. 3. 2019 15:21 | LL

Stát by měl vybrat jednu daň a s ní si vystačit na všechno. Ne to kouskovat, aby se v tom nikdo nevyznal. Za chvíli budeme platit i za to, když se na úřad podíváme, nedej bože tam vstoupit.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 3. 2019 15:12 | LL

Než Vám dojdou prázdné lahve, tak se začnou zálohovat petky. Začněte sbírat v předstihu a mohlo by to fungovat...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2019 12:55 | Luk

ANO, bude hůř
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2019 10:10 | HonzaV

Přesně tak. Inspiroval jsem se paní ministryní při řízení vlastní domácnosti. Pití financuju vracením prázdných lahví. Akorát nevím, jak dlouho mi to vydrží...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2019 8:11 | Lili

Myslím, že ZP za nevýdělečné osoby již všichni výděleční platí... Je přece placeno ze státního rozpočtu a co tvoří státní rozpočet? Většinu přece veškeré vybrané daně...Celé toto téma mě přijde jako uměle vytvořené... veřejnost bude o tomto nesmyslu diskutovat a přitom jí unikne něco podstatnějšího s horším dopadem, co se pěkně potichoučku nenápadně prosadí... Jinak pokud budou dealeři léků brát nehorázné peníze (50-60 tis/měs.), lékaři budou předepisovat léky ne podle potřeby pacienta, ale podle výše provize, kterou dostanou od výrobce, pokud se nazatočí s korupcí (nejen ve zdravotnictví), tak se stejně nehnou z místa...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2019 7:56 | L.

Co se týče těch OSVČ, tak pokud by se vrátila zpět odečitatelnost položek zaplacených na sociálním a zdravotním, tak by to mohlo být také neutrální.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2019 23:11 | Platypus Norwegicus

Primarne vy melo ze zdravotnictvy vypadnout urednicke manyry, jako napriklad toto: http://petr-kubac.blog.cz/1711/posledni-okamzik-smysluplne-prace - tim by se usetril mnohem vetsi balik.
Neprijde vam ponekud hloupe chtit prestat platit umele oplodneni, coz je zpusob, jak se ziskavaji CHTENE deti, ktere maji vyrazne vetsi pravdepodobnost neskoncit v kriminale, nebo nezamestane, nez NECHTENE deti? Duchody planujete resit jak? Jako v Cine? Nemecka cesta, zda se, moc nefunguje (nekde jsem cetl, ze se v Nemecku zatim povedlo zamestnat mene, nez pul procenta migrantu, kteri diosud prisli). Jeste je mozne penize tisknout, to uz zkouseli v Zimbabwe, Madarsku (po 2. svetove valce), Nemecku (Vymarska republika) a nejak jim to take nefungovalo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2019 21:21

Když všechny zaměstná stát, tak bude jistota příjmů ze ZP. A stát na tom ještě vydělá. Říkala to paní Maláčová. A ta musí mít pravdu, protože je tak chytrá, že dělá ministryni práce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2019 18:06 | o

Stát má ale podstaně víc druhů příjmu, některé z nich o něco méně závislé na ekonomickém cyklu. Možná bude mít ale v příští krizi důležitější priority než chránit zdravotnictví před kolapsem, co já vím.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2019 17:15 | xls

Je potřeba si uvědomit, že varianta "stát platí" je nesmysl, protože to jen přes stát protečou peníze ze stejných zdrojů, tj. příjmů. Ze stejného důvodu by se nezvýšila závislost pojišťoven na ekonomickém cyklu, protože je to stejný problém, jestli se sníží příjem pojišťoven, nebo jestli to půjde přes státní rozpočet (který půjde v krizi do kupru). Takže kdyby s tím nepřišel ten ušatý stbák, tak by to mohlo vypadat jako racionální úvaha. Takhle je to ve skutečnosti jen prolhaná zástěrka, jak zvýšit daňové zatížení, aby bylo z čeho víc rozkrádat a rozdělovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2019 15:29 | josef

Jenze kdyz Vam ze soucasnych cca 3% naroste nezamestnanost na 8%, pak ztrative v prijmech zdravotnich pojistoven cca 5%, coz je dost vyznamne.
Pokud ma nekdo mzdu kolem 33 tisic, plati ted 4500 zdravotniho pojisteni, nove by platil 5733. Kdyz ted vypadne jeden poplatnik (stane se z nej nezamestnany), dostanou ZP nejakych 1100 od statu. Takze kdyz jeden vznikne jeden nezamestnany ze zamestnance s prumernou mzdou, tak dnes prijde pojistovna o prijem cca 3400, podle jejich navrhu by prisla o 5700, tedy o 2300 navic. O 67% se zvysi zavyslost na ekonomickem cyklu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2019 15:14 | o

Přesně tak, největším problémem je dramatické zvýšení závislosti na ekonomickém cyklu. Stačí malé ekonomické ochlazení a část plátců nejenže přestane tyto (vyšší než dnes) odvody platit, ale přesune se navíc do kategorie neplátců.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2019 13:34 | PV LXIV

Myslím, že paní ministrině Schillerová vymyslela docela slušný způsob, jak vyřešit platbu ZP za osoby nevýdělečné. Je potřeba pochválit její záměr, protože jednou pro vždy dořeší bouřlivé diskuze o tom, kolik se má za tyto osoby platit. Bude to prostě určováno průměrnou mzdou. Zruší se superhrubá mzda, zaměstnanci místo cca 5,1% dostanou jen cca 1% a zbytek se jim strhne na ZP. O tom, že zaměstnavatelé budou platit více se nikde nepíše, takže nechápu diskuze typu zdražení práce. Stát se zbaví nepříjemných mandatorních výdajů a může klidně peníze použít na něco smyslupnějšího.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2019 12:58 | eďa

Jde o 73 mld. jak je chytře rozkrást a na to je AB geniálním odborníkem. O lidí mu vůbec nejde. Nejdřív nakopl do zádele OSVČ a teď i zaměstnance firem tak, že budou platit zdravotní i za děti a důchodce. Prostě řídí stát jako firmu, proto je volen, kde důchodci a děti jsou jen otravný hmyz.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2019 12:38 | czhunter

V principu souhlasím, ale to se vše dá minimalizovat jinými hodnotami konstant a procentních bodů (zdanění, odpočitatelných položek).
V podstatě se dá udělat "radikální daňová reforma" tak, že na každého bude mít menší dopad než 0,1% čistého příjmu (což zaokrouhluji pod vyjádření "žádný dopad"). Ale to přesně nikdo nechce dělat - protože je to hodně práce s nulovým výsledkem (jak to prodáte voličům?).
Takže logikou věci je, že každá daňová reforma, kterou opravdu NĚKDO UDĚLÁ _musí_ daně výrazně snižovat nebo zvyšovat, jinak nemá smysl se tím politicky vůbec zabývat. A hádejte co je pravděpodobnější, snížení nebo zvýšení daní?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2019 12:12 | josef

vzdyt jsem to psal v bode 1)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2019 11:44 | Dopad 19%

19% sazba dopadne nejméněn právě na zaměstnance. Bude mít největší dopad na všechny příjmy, kde není superhubá mzda - tedy OSVČ, příjmy z pronájmu, příjmy z kalitálového majetku, ostatní příjmy dle paragrafu 10 apod.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2019 11:26 | jiri

Nechápu,proč zde komerční připojištění už dávno není,byl jsem přesvědčen,že to bude první věc,která zde po listopadu 89 ve zdravotnictví vznikne.Bohužel,je v nedohlednu,jako většina věcí,které jsou v jiných státech samozřejmostí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2019 11:20 | josef

Pak je logicke ptat se, proc to meli ve volebnim programu (tam meli posun na 19% hrube). A uplne nesouhlasim, ze to zadny vliv nema. 1) vliv to ma tam, kde neplatite SP a ZP, kde by doslo realne ke zvyseni zdaneni, pokud by byl posun na tech 19% 2) vliv to ma i na odpocitatelne polozky, treba hypo. Je rozdil dostat zpet 19% nebo 15%
On ten posun na 15% by byl v pohode ciselne (naplatily by body 1) a 2)). Je tam u toho ten zasadni problem, ze by prijmy zdravotnich pojistoven byly mnohem zavislejsi na ekonomickem cyklu. Placeni za statni pojistence totiz vyrovnava vypadak prijmu za nezamestnane a predcasne duchodce.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2019 10:37 | czhunter

Zrušení superhrubé mzdy se nedočkáme z důvodu, který včera řekla paní Schillerová v OVM:
Nemá smysl dělat daňové změny, které nemají žádný reálný dopad. A to přesně "zrušení superhrubé mzdy" při přepočítání procent na jiný základ je. Prostě se jen změní kolonky v odvodu - výdaje zaměstnavatele by zůstaly stejné, čistý příjem zaměstnance také. To je i ten důvod, proč se k tomu "přilepila" tahle s pojištěním - ono vůbec nešlo o nějaký promyšlený tah a reformu, ale čistě jen o to, aby to "vlajkové" zrušení superhrubé mzdy bylo nějak vidět v médiích. Ono totiž když se to udělá "normálně" - a nakonec tak, jak to bylo už dávno schváleno - tak si toho nikdo ani nevšimne. A ANO nedělá nikdy nic, čeho si nikdo ani nevšimne a nejde kolem toho vyrobit mediální cirkus.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Marek

ekonom

Tamara Kotvalová

podnikatelka, Carollinum

David Marek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Tamara Kotvalová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services