Očima expertů: Rovnost! Jak pomoct ženám s důchody?

Měla by důchodová reforma řešit nerovnost penzí žen a mužů? Jak?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 2. 2019 15:50, Igor

ČR vydávala na důchody toto % HDP.
Rok 2011 … 9,4%
Rok 2012 … 9,7%
Rok 2013 … 9,2%
Rok 2014 … 8,8%
Rok 2015 … 8,6%
Rok 2016 … 8,3%
Rok 2017 … 8,2%
Průměr EU je cca 10%. Rakousko a Francie vydávají kolem 12% svého HDP. To je důkaz, že ČR odepisuje své důchodce.
To je základní problém nízkých důchodů. Jde o politické rozhodnutí.

+58
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 3. 2019 9:47, Ex

Na současný průběžný systém bych nešahal. Ale k němu by každý občan dostat ještě jeden osobní účet, kam by stát platil po dobu rodičovského příspěvku i částku za výchovu dítěte. Pojistník si sám šetřil a zaměstnavatelé náročných profesí by tam museli povinně posílat takovou částku měsíčně aby v budoucím důchodu kompenzovala předčasný odchod. A kde by na to měl stát vzít. Dnešní miliardové státní příspěvky by ročně místo do 3. pilíře u nevýkoných soukromých fondů šel do ČSSZ na osobní účty matek na rodičovské dovolené (do 4 let dítěte). Tady držím palce pirátům s jejich návrhy.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 40 komentářů)

22. 2. 2019 18:39 | D

Přesně. Ti, co ten systém financují a udržují vůbec v chodu, až sami půjdou do důchodu, budou brát stejně, jako ten, co tam přispěl daleko méně. To není sociální pojištění, to je zlodějna.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2019 18:36 | D

Nikdo ženy s dětmi nenutí jít do důchodu dřív, klidně mohou přesluhovat na tkzv. procenta. Navíc se ta doba odchodu do důchodu pořád prodlužuje i pro ty s dětmi a za pár let půjdou do důchodu všichni ve stejném věku 65 let. Vysokoškoláci a ti starší studenti (snad 19 let) si mohou platit dobrovolné sociální pojištění a budou se jim také počítat roky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2019 18:33 | duchodovy system okrada stredni vrstvy

30000 mzda, odvod 1950 zamestnanec + 7500 firma za nej, celkem 9450 kc mesicne. Pokud bude tento zamestnanec odvadet 40 let 9450 kc, pak 20 let v duchodu by mel cerpat dvojnasobek tedy 18900 Kc, aby si vse vycerpal
40000 mzda, odvod 2600 zamestnanec + 10000 firma za nej, celkem 12600 kc mesicne Pokud bude tento zamestnanec odvadet 40 let 12600 kc, pak 20 let v duchodu by mel cerpat dvojnasobek tedy 24600 Kc, aby si vse vycerpal
50000 mzda, odvod 3250 zamestnanec + 12500 firma za nej, celkem 15750 kc mesicne Pokud bude tento zamestnanec odvadet 40 let 15750 kc, pak 20 let v duchodu by mel cerpat dvojnasobek tedy 31500 Kc, aby si vse vycerpal
60000 mzda, odvod 3900 zamestnanec + 15000 firma za nej, celkem 18900 kc mesicne Pokud bude tento zamestnanec odvadet 40 let 18900 kc, pak 20 let v duchodu by mel cerpat dvojnasobek tedy 37800 Kc, aby si vse vycerpal

A jaka je realita. Rovnostarske důchody 11 az 15 tis obvykle, nastupni, ktere pak system pausalni valorizace dale postupem veku jeste vice srovnava. Jasna ukazka diskriminace strednich a vyssich vrstem zamestnancu, ktere tento zlocinecky duchodovy system okrada!!!
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2019 18:19 | RED

už bylo dost těch bolševických řečí o rozdílech v platech. I když dva dělají totéž není výsledek a přínos stejný. Celé je to komunisticko genderová demagogie. Naopak u nás je systém odměňování co se týká platů vrcholně rovnostářský, pokud nebudeme uvažovat ty nejvrcholnější managery, jejich zlaté padáky, jejich motivační odměny všeho druhu a další prebendy.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2019 18:10 | ABC

je to jen komunistická manipulace. Každý by měl ze systému čerpat ekvivalent toho co tam odvede. Pokud je někdo skutečně diskriminovaný, pak jsou to především muži, kteří do systému více odvedou a přitom díky kratší době čerpání důchodu z důvodu kratší délky dožití a též rovnostářských důchodů méně čerpají. A není to jen problém ženy versus muži, ale i problém více a méně vydělávajících. Celý systém je značně diskriminující vůči těm kteří více vydělávají a do systému odvedou značné částky. Tak i zni výrok ústavního soudu, že důchody by měly respektovat zásluhovost. Vrcholem zločinnosti socialistických populistů a demagogů, je směřování k rovnostářským důchodům bez respektování toho co za živost ten který poplatník do systému odvede. Poslední třešinkou na dortu jsou nicotné odvody OSVČ. Ať veškeré odvody všech zaměstnanců včetně odvodu, které za ně platí firma jdou na důchodové účty konkrétních plátců a hned by se vidělo. Jenže populističtí bolševici potřebují znárodňovat odvody plátců a pak je přerozdělovat a kupovat si hlasy masy.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2019 14:54 | xls

Ono je tam při výpočtu těch nesmyslů mnohem víc. Naposled jsem narazil třeba na to, že z vás jako důchodce vycucnou 25 tis. ročně a na základě přepočtu důchodu přidají 50 Kč měsíčně. To se opravdu vyplatí!
Průběžné financování neznamená, že člověk sice nečerpá přímo "své" úspory, ale stejně by měl čerpat poměrně ke svému vkladu do systému. No a tam je ten největší nepoměr, protože ženy v průměru méně odvedou a vyčerpají větší objem než muži. Takže aby nebyl nikdo diskriminován, měli by muži i ženy odcházet do důchodu se perspektivou stejné doby v důchodu a mít třeba i stejný důchod. Odhaduji, že pro začátek by mohly ženy chodit do důchodu tak od 70, pak by neživořily.
Jinak je pro hodně lidí asi zajímavější a spravedlivější si spořit mimo systém a nemít pak při těžké nemoci problém s tím, že celý život dřel a kvůli nemoci bude brát (nízký) důchod jen pár let.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2019 13:20 | libuše

Důchod je financovám průběžně z peněz našich dětí. Proč by právě ženy , které děti mají, měly být do konce života v chudobě? To, jak to dnes funguje, je právě rozdíl proti systému, kdy si člověk sám šetří na důchod - ano, pak kdo žije déle, má úspory rozdělené na delší dobu.Jinak by asi podle Vás nejvyšší důchod měl brát ten, kdo je těžce nemocný a má předpoklad, že se dožije nejméně. a naopak zdraví lidé (dokonce i někteří muži !) , kteří se dožijí déle, by měli brát minimum. A jak zajistítě, aby muži nepřekročili průměrnou délku života? Můj příspěvek je o něčem jiném - ukazuje, že výdělek v běžných zaměstnáních vůbec není rozhodující, že krácení za rok je neúměrné délce odpracované doby a hlavně, že se řeší reforma bez znalosti výpočtu důchodů.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2019 13:03

I když mají ženy nižší měsíční důchod (nebudu teď rozebírat proč), tak dostanou celkem na důchodu podstatně více než muži. Takže pokud by se to mělo "zrovnoprávnit", tak by musely při stejném důchodu chodit do penze podstatně později, aby měly stejnou průměrnou dobu v důchodu jako muži. To jako chcete?
Ono je snadné vytáhnout z celého problému jeho malou část a pak začít křičet o diskriminaci. A zajímavý je, že to často dělají i ti, kteří v podstatě ze stávajícího systému nejvíc profitují.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2019 12:53 | libuse

Doporučuji všem v důchodové komisi, aby si především zjistili, jak se důchody počítají.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2019 12:34 | libuše

Omyl je, že výdělek hraje zásadní roli v tom, že ženy mají nižší důchody. Ženy-matky jsou kráceny především o částku, která je neúměrně snížena za zkrácení doby , kdy mají nárok na důchod. Ženy tak jdou de facto do předčasného důchodu. za jedno dítě je to kolem 1000,- Kč, což je cca 1/13 průměrného důchodu, přitom ale žena pracovala do vzniku na důchod jen o 1/35(36?) méně. Tady vzniká ta nespravedlnost, ale všichni se zabývají jen výší platu. Že je to chybná úvaha, je vidět na tom, že např. učitel/učitelka mají zhruba stejné platy, ale důchody se významně liší. Mateřská dovolená se u ročníků , které v posledních letech odchází do důchodů, nijak nepromítá - doba je započítána plně a výše platů se uvažuje až od roku 1986. Doporučuji všem v důchodové komisi, aby si především zjistili, jak se důchody počítají. Velké rozdíly vznikají např. i tím, že vyučeným se započítává potřebná doba již od 15 let, kdežto vysokoškolákům je do zápočtu doba studia krácena na 80%.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2019 12:32 | D

Ano, logické myšlení jim chybí. Muži mají v průměru vyšší platy, než ženy. Ale není to kvůli tomu, že ženy tráví nějakou dobu doma s malými dětmi, ale tím, že muži vykonávají těžké práce, které jsou ale také lépe placené. Nebo jste snad viděli ženu pokrývačku, zedníka, truhláře, horníka a mnoho dalších profesí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2019 12:03 | xls

Další genderový pseudoproblém. Řeší se jen výše, už se ale neřeší, kolik ženy v průměru do systému přispěly a kolik z něj čerpají. Když vidím ty naše politiky v čele s ministryní PSV, tak mám dojem, že sice geniálně vystudovali geniálně plzeňská práva a další pseudoškoly za pár měsíců, ale s matematikou skončili na úrovni 2. ročníku základní školy. Čekám, že za pár měsíců budou chtít zrovnoprávnit i ladyboyové.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2019 11:44 | Martin

Když už je to ta komise pro spravedlivé důchody, tak by se mohla zabývat nerovností mezi odvody a důchodem. Čím víc do systému odvádíme, tím menší užitek z toho máme. To není moc motivující.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2019 11:40 | jentag

Celá komise je jen dalším populistickým krokem naší vlády. Řeší zdánlivě zásadní problém, který ve skutečnosti vůbec neexistuje a jehož řešení už bylo dávno vymyšleno. Ale když na to máme...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2019 11:38 | xenie

Souhlasím, ženy, které pracovaly, mají slušné důchody. Když ovdoví, tak mají vdovský důchod ke svému. Vyjma samoživitelek, ty zodpovědné jsou nuceny pracovat více, tudíž mají i větší důchody. Stát využívají hlavně ti, kteří málo odváděli do systému. Pak mají nárok na různé příspěvky, doplatky na bydlení i na vyšší důchody v poměru k tomu, kolik odvedli do systému.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2019 11:31 | deprese

Jak jste si vybrala partnera, tak to máte. Chce to vybírat hlavou a ne rozkrokem. :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2019 10:36 | D

Kdo má dneska ty nejnižší důchody ? Zaměstnané pracující ženy, které celý život pracovaly to nejsou. Nejnižší důchody mají živnostníci, kteří si platili od devadesátých let minimální příspěvky na sociální pojištění. Teď, když jdou do důchodů, tak se diví, jak malý důchod dostanou. Je ale fakt, že jim je to celkem jedno, protože, pokud všechno neutratili, mají majetek nebo úspory. A Maláčová chce přidávat nejvíc na ty nejnižší důchody, takže vlastně živnostníkům.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2019 10:18 | josef

Jak pomoci zenam s duchody? Uvazime-li, ze pobiraji duchod v prumeru o 8 let dele, pak jsou dve moznosti - zkratit vek doziti zen na uroven muzu, coz neni realizovatelne - prodlouzit vek odchodu do duchodu tak, aby byl stejny pomer aktivni doby v praci a pobirani duchodu pro muze a zeny. Dnes totiz v globalnich cislech dochazi k tomu, ze ackoliv maji zeny mensi duchody, tak ze systemu vycerpaji vice nez muzi.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2019 7:54 | Babča

Ach, ti muži. Žena celý produktivní život pracuje pro společnost, rodí a vychovává děti, myje leští,nakupuje vaří a chodí do práce, toto muži berou jako samozřejmost a její práci ani neberou na vědomí, natož aby ji uznávali, stále k tomu ještě sledují zda při tom všem je stále atraktivní a sexy, pokud ne, odcházejí a na děti jí mnohdy nedají ani korunu, aby ano musí se toho trapně a složitě domáhat. Převezměte model Maďarů a zrušte po nástupu do práce matce s dětmi její daňové odvody bude tak mít vyšší mzdu a také větší základ pro výpočet důchodu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2019 7:28 | Ramesse II.

A proč nikdo neřekne, že ženy pobírají důchod v průměru 2x tak delší dobu než muži? Pojem nerovnost se tak zcela otočí a muži pobírají výrazně méně než ženy - nemělo by se toto řešit, protože to je přece relevantnější problém?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Chmela

podnikatel, Tescoma

Jiřina Hajduková

podnikatelka, Komas

Petr Chmela
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jiřina Hajduková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services