Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy
Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Jan Libich
ekonom
Petr Mach
ekonom a politik

40,00 %
z 10 duelů

50,00 %
z 8 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Ztratíme svobodu řídit auto?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
18. 2. 2019 8:19, Ramesse II.
Citace - Pedro / 18.02.2019 07:44
Tak nehody samozřejmě budou, před autem vznikne překážka, někdo před něj vběhne, spadne most atd. atd. Tím se dnes zabývá celý vědní obor, jak s tím naložit, dělají se celosvětově výzkumy a rozhodně to není tak jednoduché (pro zjednodušení je auto typu tank, auto co počítá oběti včetně jejich sociálního statutu a auto typu rytíř) a teoreticky bude možné si vybrat, možná se bude přepínat režim po přejezdu státní hranice atd. atd. To nikdo neví jak to udělat.
Mimochodem Čína patří ve výzkumech do stejného výsledkového segmentu jako Německo (do ničeho nezasahovat) - ale jiné výsledky jsou ve Skandinávii a Rusku (chránit okolí) a zas jiné u nás (stejné jako v jižní Americe, počítat hodnotu a počet obětí - starý tlustý má menší hodnotu než mladý a tak). Jsem zvedavý, jak to celé dopadne - ono to nebude dlouho trvat a bude se to muset rozseknout.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
18. 2. 2019 14:35, Pedro
Řízení je tupá činnost a proto jí zákonitě dříve či později musí nahradit stroje. Těm několika individuím, kteří mají slast z toho, že točí volantem tento pocit vynahradí virtuální realita.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)
25. 3. 2019 10:23 | Omasta
2. 3. 2019 20:03 | Jirka
19. 2. 2019 0:31 | Platypus Norwegicus
A ted zpatky na zem. Samozridici auta zvladaji horkotezko dalnici. Tam, kde by mela mit vyhodi nad ridicem (lidar, radar a tak) se usporilo a maji jenom kamery, takze narazi do bileho nakladaku pres cestu, na ktery blbe sviti slunicko. Poznat igelitku nesenou vetrem od chodce zvladne i pes, nebo male dite, ale elektronika samosridiciho auta to hada.
Auto, kde musite - jak pisete v clanku - "jen být připraven do několika sekund po zvukovém a optickém signálu převzít řízení." je uplne k nicemu. Samotne ho neposlete, s ditetem take ne, spat nemuzete a dokonce neni realne si ani za jizdy cist. Takze musite davat pozor uplne stejne a navic nic nedelate, takze rychleji ztracite pozornost. Automat je zatim vyrazne horsi ridic, nez clovek a tom to cele nedava smysl.
Problem rizeni auta je pomerne dost slozity a je otazka kdy a jak se hopodari vyresit. Mozna to bude za rok, mozna to nebude za padesat. Mozna to bude na normalnich silnicich a mozna to bude jen na silnicich osazenych senzory, kam nebudou smet auta, ktera nakomunikuji s ostatnimi auty, ani chodci. Uvidime.
Orientace v prostoru je na te strane Moravcova paradoxu, ktera preje mozkum a ne pocitacum. Anglicky: https://en.wikipedia.org/wiki/Moravec%27s_paradox Cesky (clanek primarne o konstrukci robotu): http://petr-kubac.blog.cz/1205/smoleni-se-s-hardwarem-a-choroba-jmenem-moravcuv-paradox
18. 2. 2019 14:35 | Pedro
18. 2. 2019 14:09 | Ramesse II.
Citace - Fogyn / 18.02.2019 09:59
Ale určitě souhlasím s tím, že pro stát a obce to bude obrovský výpadek příjmů v podobě pokut (jde v zásadě jen o formu daní) a krachne celý jeden lukrativní obor pojišťovnictví a to je ještě větší problém (povinné ručení by mělo zaniknout, ale zanikne opravdu? - o havarijním pojištění ani nemluvě). No jsem zvedav jak do celé dopadne :)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 2. 2019 9:59 | Fogyn
18. 2. 2019 9:31 | Martin
18. 2. 2019 9:16
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 2. 2019 8:19 | Ramesse II.
Citace - Pedro / 18.02.2019 07:44
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 2. 2019 7:44 | Pedro
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 2. 2019 7:35 | Ramesse II.
Zmizely by všechny ty problémy s rychlostí, alkoholem a drogami, nedáním přednosti, vybržďováním a podobně - z pohledu bezpečnosti výrazné zlepšení.
Ovšem nese to s sebou také spoustu otázek, některé dokonce z logiky věci neřešitelné. Kdo ponese zodpovědnost za nehodu? Bude mít v případě hrozící nehody přednost - posádka nebo nezúčastněné okolí (tedy narazí auto do sloupu a zabije posádku nebo zatočí a smete ženu s kočárkem, když to přeženu)?
18. 2. 2019 2:40 | Ppagani