Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Volíme slevy!

Pavel Jégl | rubrika: Komentář | 1. 10. 2018 | 7 komentářů
Volební lístek může fungovat jako slevový kupon nebo poukaz na dárky.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 10. 2018 10:07, czhunter

Pokud by to bylo tak výhodně - otázka je, proč jsou nejen v Česku, ale prakticky ve všech zemích na světě, od Portugalska přes Německo do Ruska a dál přes Japonsko do USA a zpět do Evropy tak hloupí, že za MHD vybírají peníze ...

Na to, že jste si prakticky všechny čísla vycucal z prstu jste ale svotřil obdivuhodně dlouhý bezcenný elaborát.

Reagovat

 

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Platypus Norwegicus 01. 10. 2018 20:05)

Další příspěvky v diskuzi (7 komentářů)

1. 10. 2018 20:05 | Platypus Norwegicus

Zrovna hromadna doprava zadarmo (ale pro vsechny!) dava smysl.
Jedna cesta prazskou hromadnou dopravou pry stoji asi 80-100Kc po zapocitani vsech dotaci dopravnimu podniku od mesta.
Pokud by se tato doprava udelala pro vsechny zadarmo, usetrily by se platy revizoru a prodavacu salinkaret. Usetrilo by se za provoz vsech oznacovacu, validatoru, automatu na listky a dalsich veci. Kdyz uvazime, jak drahy je primitivni pocitacovy system, pokud je to statni zakazka, rozhodne by neslo o male penize. Dost mozna by tech usetrenych penez bylo vice, nez ztrata za zruseni listku.
Kdo si v Praglu kupuje listky? Pokud prijedete autem, pokracujete autem, protoze listky jsou naprosto nesmyslne drahe. Pokud jezdite denne do hokny, pak mate salinkartu, protoze listky jsou nesmyslne drahe. Takze jde v zasade o dve skupiny lidi - prazaci, kteri nikam nejezdi denne (maji hoknu, nebo skolu v dochazkove vzdalenosti) a navstevnici Praglu, kteri prijeli vlakem, nebo autobusem a nepokracuji uberem, nebo necim podobnym.
Netroufam si hadat, kolik procent jizd je na listek, ale asi to nebude moc.
Klicova vlastnost (asi kazde) hromadne dopravy je, ze naucit se v ni orientovat je srovnatelne slozite, jako naucit se projet mesto autem a navic se trasovani spoju neustale meni (staci to pul roku nesledovat a nedojedete nikam - osobni zkusenost). Navic je pomala (do centra a z centra funguje pekne, ale okolo je casto nastejno jit pesky). A pokud se clovek vraci po pulnoci, tak je stejne monohem rychlejsi jet autem a casto i jit pesky. Takze pokud by se z dotaci neplatily 2/3 az 3/4 ceny, ale cela cena, tak by vice lidi vymenilo jednoduchost (zadne listky) a cenu (autem na LPG jedete levneji) za opruz a ztraceny cas.
Jedina otazka, kterou je nutne si polozit u kazde veci zadarmo, je jestli ji lide nebudou zneuzivat. Jak by to slo zneuzivat? Leda zbytecnym jezdenim. Kdo by to mohl zneuzivat a nemuze to zneuzivat jiz dnes?
Lide, kteri maji salinkartu to uz dnes mohou zneuzivat zcela libovolne. Duchodci take. Bezdomovci jezdi a smrdi celou noc uz dnes, protoze si na nich neno co vzit. Takze kdo? Jen lide, kteri dnes jezdi po Praglu autem, uberem, taxikem, nebo na listky. To neni moc velka skupina, ze? Nehlede na to, ze pokud dnes jezdi alespon 2/3 lidi jinak, nez na listky (a jsem presvedcen, ze to je vice), tak statisticky maximalni mozne vyuziti (vcetne zneuziti) bude (cesty_bez_listku_dnes/2*3)*(v yuzivaji_MHD+jezdi_jinak)/vyuz ivaji_MHD,coz bude zjevne o neco vice, nez dnes ale ne vyrazne vice (rozhodne ne treba dvojnasobek).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

1. 10. 2018 23:28 | chk

Za rok 2015 bylo v pražské dopravě vybráno na jízdném 4,4 mld. Kč. Jak byste tento výpadek nahradil? Jen pro pořádek dodám, že na rok 2018 je plánován v Praze rozpočet s příjmy 60 mld., výdaji 80 mld., takže bez dopravy zdarma to je sekera 20 mld. Tyhle socialistický bláboly typu jízdné zdarma nikam nevedou. Nic není zdarma.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Platypus Norwegicus 01. 10. 2018 20:05)

1. 10. 2018 23:31 | chk

A ještě něco. Za lístky (jak píšete že nikdo na ně nejezdí) se vybralo 1,5 mld. z těch 4,4. To mi jako zanedbatelné nepřijde.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Platypus Norwegicus 01. 10. 2018 20:05)

1. 10. 2018 23:42 | jezevec

vybralo. a máte někde údaje o nákladech? kolik lidí se stará o výrobu, tisk, prodej a kontrolu lístků a šalinkaret - a kolik to stojí? jaké jsou hardwarové a softwarové náklady na celý systém placeného jízdného?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 01. 10. 2018 23:31)

2. 10. 2018 0:17 | Platypus Norwegicus

Za prve nejsem socialista.
Za druhe jsou veci, ktere je naprosto zhovadile davat zadarmo (viz. tragedie obecni pastviny), veci u kterych to je sporne a veci u kterych je zhovadile chtit je platit (predstavte si treba policajta, jak vas nejdriv zkasiruje, nez zacne honit zlodeje - pokud vam ovsem zlodej nechal nejake penize na zakoupeni sluzby policajta, jinak mate smulu).
Konkretne u toho jizdneho je system uz ted tak priserne neefektivni, ze jet i za dotovanou cenu je drazsi, nez jet 9 z 10 aut na LPG (Volha 21 bude samozrejme jednou z vyjimek). Bez dotace se muze vyplatit i nekradouci taxik (pokud neco takoveho v tehle republice jeste existuje). Naklady na prodej a vyrobu listku, provoz revizoru a vsechnu tuhle saskarnu okolo faktu, ze to je placene radsi nikdo nevycislil. Jenom blbnuti s Opencard stalo pres 800 milionu a nechali si vnutit tak absurdni smlouvy, ze se toho zbavovali snad osm, nebo deset let, behem kterych zaplatili dalsi obrovske penize za licence.
Takze kdyby se udelalo jizdne zadarmo, tak nenastane tragedie obecni pastviny. Pokud by mohla nastat, tak by uz ted probihala za pomoci cca 60-80% cestujicich, kteri maji predplaceno, nebo neplati.
Dale vypadek prijmu by byl vyrazne mensi, nez tech 4.4 mld (tedy pokud by to nevzal do ruky ten stejny kreten, ktery vymyslel, ze kdyz si clovek koupi salinkartu, tak jeste musi dojet k validatoru. To by pak revizori mohli kontrolovat, ze cestujici maji spodni pradlo a prodavaci listku ty listky rozdavat, s tim ze cestujici u sebe musi mit povinne listek i kdyz je zadarmo).
A mohlo by to presvedcit vice lidi, aby techto nepohodlnych, velmi casto neprakticky trasovanych a zdlouhavych a po pulnoci temer nepouzitelnych sluzeb vyuzivali.
Druha rozumna moznost je to komplet zrusit a udelat zakon, ze placena spolujizda se nemusi nikam vykazovat, nedani se a nepapiruje se. Pak uz by stacilo jen ocislovat stavajici opustene stanice a lidi cestujici auty by s sebou mohli za par korun pribrat dalsi cestujici. https://cs.wikipedia.org/wiki/Mar%C5%A1rutka O zbytek by se postarala konkurence.
Stavajici stav je akorat penezovod na nejakych 8-12 miliard rocne z mesta do cerne diry.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 01. 10. 2018 23:28)

2. 10. 2018 10:07 | czhunter

Pokud by to bylo tak výhodně - otázka je, proč jsou nejen v Česku, ale prakticky ve všech zemích na světě, od Portugalska přes Německo do Ruska a dál přes Japonsko do USA a zpět do Evropy tak hloupí, že za MHD vybírají peníze ...
Na to, že jste si prakticky všechny čísla vycucal z prstu jste ale svotřil obdivuhodně dlouhý bezcenný elaborát.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Platypus Norwegicus 01. 10. 2018 20:05)

3. 10. 2018 7:48 | HonzaV

jen malé rýpnutí: "predstavte si treba policajta, jak vas nejdriv zkasiruje, nez zacne honit zlodeje..." - a jak jinak to podle vás funguje dneska? Vždyť to je čistá daňová realita... oh wait... oni toho zloděje v mém případě už dvakrát nechytli...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Platypus Norwegicus 02. 10. 2018 00:17)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 475 360 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2018

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Další čtení na flowee.cz

Manipulátoři: Jde o "přátele", kteří po nás chtějí víc, než nabízejí

Manipulátoři: Jde o "přátele", kteří po nás chtějí víc, než nabízejí

Přátelství je něco jako společenská výměna. Alespoň podle Suzanne Degges-Whiteové , profesorky...více

Rozhovor: Anorexie či bulimie? Módní poruchou příjmu potravy je ortorexie

Rozhovor: Anorexie či bulimie? Módní poruchou příjmu potravy je ortorexie

O vyváženém stravování se hodně mluví a píše, podle praxe dietologů a výživových poradců...více

Šovinistické startupy: Investoři preferují firmy, které vlastní muži

Šovinistické startupy: Investoři preferují firmy, které vlastní muži

Investoři, kteří své peníze vkládají do technologických startupů, v 93 procentech případů...více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Řežáb

podnikatel, Socialbakers

Leszek Wronka

hudebník a podnikatel, Bontonland

Jan Řežáb
ÚSPĚŠNOST
75,00 %

z 4 duelů
×
Leszek Wronka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK