Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Zalezte do krytů, blíží se brexit

Pavel Jégl | rubrika: Komentář | 23. 7. 2018 | 13 komentářů
Britský rozvod s Evropskou unií by mohl být pořádně divoký. Mohl. Lze ale tušit, že nebude.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 7. 2018 14:25, MoB

Ano, nerozumíte. Mnohé smlouvy vyjednala EU (s výrazně vyšší vyjednávací silou) a ty prostě nemůžou jen tak "přejít" na UK. Britové si můžou vyjednat vlastní smlouvy, ale (a) ještě ani nezačali a (b) budou to mít horší, jsou mnohem menší, než EU a tak dobré podmínky asi velmi často nedostanou.

Reagovat

 

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 23. 07. 2018 07:59)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 7. 2018 15:30, Pavel

Pokud vím, tak v EU není harmonizovaná zahraniční politika, EU není subjektem mezinárodního práva, takže asi ani žádné mezinárodní smlouvy, které mají na jedné straně EU, neexistují. Možná existují smlouvy, kde je na jedné straně podpis všech zemí EU, ale ty by pak měly platit pro VB i po vystoupení z EU.

Veškerá jednání o brexitu řeší vztahy mezi EU a VB, o nějakých problémech s třetími zeměmi jsem nikde nic neslyšel (kromě planého tlachání EU věrchušky, která si z celého srdce přeje, aby po brexitu se VB potopila do Atlantiku).

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MoB 23. 07. 2018 14:25)

Další příspěvky v diskuzi (13 komentářů)

23. 7. 2018 7:59 | Pavel

Já tomu strašení nerozumím. Vždyť Evropa a obchod mezi státy v Evropě je asi tak 100x starší než EU. Když to fungovalo tisíce let, proč by to najednou mělo přestat fungovat? To by bylo možné jedině jako projev zlé vůle ze strany EU, jiný důvod pro to nevidím.
Ve všech těch bodech je třeba si položit otázky "Jak to fungovalo před vznikem EU. A proč by to nejednou nemohlo fungovat stejně?" A jediná odpověď na druhou otázku je "Protože EU kvůli uražené ješitnosti bude dělat cokoliv, aby to nefungovalo, i kdyby ji to mělo zničit."
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

23. 7. 2018 8:06 | Ramesse II.

Podle mě je to pitomost - země spolu obchodují, třeba Argentina s Venezuelou a Keňou a dalších cca 200 zemí a ani jedna není v EU a nezanikly kvůli tomu. Zase jen strašení a strašení, aby se ostatní lekli a EU milovali jako jednou možnost své existence.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

23. 7. 2018 13:24 | Jirka

Není to úplně strašení, vztahy mezi státy se vytvářeli desítky let a najednou je třeba začít od nuly. Státy mimo EU mají smlouvu s EU je tedy pro VB neplatná. Samozřejmě bude snaha to oboustranně řešit, ale na to je nutné vědět i jaký bude vztah EU a VB. Minimálně by mělo fungovat volný pohyb zboží a uznávání certifikátů a pak se dá pokračovat dál. Rok je dosti krátká doba.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

23. 7. 2018 13:37 | Pavel

Když se dělilo Československo, tak také tady najednou byly dva státy, které si musely začít budovat vztahy od nuly. Nojo, jenže ono to nebylo od nuly. Existující smlouvy se aplikovaly (samozřejmě po předchozí dohodě) na oba následnické státy. A tenkrát na to bylo daleko méně času než rok.
VB nemá problémy se státy mimo EU, ta má problém jen a pouze s EU.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 23. 07. 2018 13:24)

23. 7. 2018 14:23 | MoB

Jenže oba nástupnické státy - Česká republika i Slovenská republika - se rozcházely v dobrém, byly přibližně stejně velké a mj. byly nástupnickými státy, což se nedá říct o UK. UK má hlavní problém v tom, že si chce vyzobávat rozinky a nechat si to dobré a zbavit se toho špatného. Jednostranně. A to se pochopitelně nelíbí EU. (Mj. se chce UK vyvázat ze svých závazků. Zkuste třeba jednostranně oznámit bance, že už jí nechcete splácet hypotéku!)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 23. 07. 2018 13:37)

23. 7. 2018 14:25 | MoB

Ano, nerozumíte. Mnohé smlouvy vyjednala EU (s výrazně vyšší vyjednávací silou) a ty prostě nemůžou jen tak "přejít" na UK. Britové si můžou vyjednat vlastní smlouvy, ale (a) ještě ani nezačali a (b) budou to mít horší, jsou mnohem menší, než EU a tak dobré podmínky asi velmi často nedostanou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 23. 07. 2018 07:59)

23. 7. 2018 15:30 | Pavel

Pokud vím, tak v EU není harmonizovaná zahraniční politika, EU není subjektem mezinárodního práva, takže asi ani žádné mezinárodní smlouvy, které mají na jedné straně EU, neexistují. Možná existují smlouvy, kde je na jedné straně podpis všech zemí EU, ale ty by pak měly platit pro VB i po vystoupení z EU.
Veškerá jednání o brexitu řeší vztahy mezi EU a VB, o nějakých problémech s třetími zeměmi jsem nikde nic neslyšel (kromě planého tlachání EU věrchušky, která si z celého srdce přeje, aby po brexitu se VB potopila do Atlantiku).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MoB 23. 07. 2018 14:25)

24. 7. 2018 10:41 | jezevec

paradoxní je - jak úporně se EU snaží prokázat, že některé intrakomunitární zásady EU jsou prostě špatně, a dobrovolně by se k nim nikdo nezavázal. zatímco UK se nikoli_nepochopitelně snaží vyjednat jen to co funguje a může fungovat - EU s brity vyjednává stylem komunistického řezníka, paninko pokud chcete chcete řízek, tak si vezmete k tomu ještě smradlavou kost a kus flaxy. (to jest přinejmenším volný pohyb všech našich čmoudů na váš ostrov, a nadřazenost nikým nevolených pomatenců britskému právu). nedivil bych se, pokud se řešení nenalezne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

24. 7. 2018 11:52 | L.

Ne, Británie je jako paní co přišla do řeznictví a chtěla by řízek zadarmo. A když po ní řezník chce platit, tak se rozčiluje, jak je na ní zlý.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 24. 07. 2018 10:41)

24. 7. 2018 23:37 | jezevec

to je zajímavý názor. kterou část řízku podle vás chce británie zadarmo?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (L. 24. 07. 2018 11:52)

24. 7. 2018 23:54 | L.

Gratuluji, přišel jste sám na to, že váš příměr je nesmyslný, protože tady se nejedná o nějaký prodej, ale o členství ve spolku. S tím jsou spojena nějaká práva/výhody a nějaké povinnosti. A VB by chtěla ty výhody a už ne ty povinnosti, respektive by si chtěla vybírat, které bude milostivě plnit a které ne. EU to odmítá ne proto, že by se jí chtěla nějak "mstít", ale prostě proto, že pokud by to prošlo Británii, začaly by si i další členové chtít vybírat, co budou plnit a co ne. A celý projekt EU by šel postupně do kopru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 24. 07. 2018 23:37)

27. 7. 2018 1:14 | jezevec

opravdu tomuhle věříte??? a neměl by náhodou ten "spolek" fungovat tak - že by svým členům poskytoval POUZE služby, které jsou výhodné a o které členové stojí? neboli - jak jsem předeslal ve svém prvním komentáři. na co je mi spolek, který mi k bifteku povinně přihodí eště smradlavou kost a kus flaxy? proč by mi nemohl poskytovat pouze výhody. není přece normální, spolčovat se kvůli nevýhodám. vy to asi děláte - britové holt nejsou tak pitomý. jest otázkou, zdali je to jejich chyba, nebo sukcesívní parametr.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (L. 24. 07. 2018 23:54)

27. 7. 2018 12:01 | L.

Pořád to nechápete. Vaše teze "(spolek) by svým členům poskytoval POUZE služby, které jsou výhodné a o které členové stojí" je nesmyslná, protože neexistuje žádný tajemný "spolek" stojící mimo, který by něco poskytoval, jsou jen jeho členové. Pokud něco poskytuje spolek, poskytují to ve skutečnosti jeho členové. Člen tedy nemůže jen přijímat, musí i poskytovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 27. 07. 2018 01:14)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 798 487 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Další čtení na flowee.cz

Co se stane, když dáme přednost diskusi na síti před odborníkem

Co se stane, když dáme přednost diskusi na síti před odborníkem

Minulý týden jsem se rozhodla, že si dobrovolně nechám rozdrásat obličej, potřít si ho...více

Tón hlasu i rychlost mluvení prozradí, jak jste inteligentní

Tón hlasu i rychlost mluvení prozradí, jak jste inteligentní

Podle studie s názvem The Sound of Intellect provedené na univerzitě v Chicagu a publikované...více

Americká novinářka hájí mileniály: Vůbec nejsou rozmazlení

Americká novinářka hájí mileniály: Vůbec nejsou rozmazlení

Federální rezervní systém ( FED ) je centrálním bankovním systémem USA. Jedná se o neziskovou...více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Jan Kalvoda

advokát a exministr

Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 10 duelů
×
Jan Kalvoda
ÚSPĚŠNOST
71,43 %

z 7 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK