Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Žádné kraviny

Ondřej Tůma | rubrika: Rozhovor | 14. 7. 2018 | 10 komentářů
„Základy pojišťovnictví jsou hrozně jednoduché. Bohužel způsob, jakým to tady v posledních pětadvaceti letech fungovalo, nevrhá na obor dobré světlo. Je potřeba to změnit,“ říká v pokračování rozhovoru Martin Švec, který se už brzy stane nejmladším generálním ředitelem pojišťovny v Česku.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 7. 2018 18:02, Petr M.

Dvakrát mě pojišťovací zprostředkovatel ukecal ke sjednání životního a úrazového pojištění (vždy u jiné pojišťovny). Poprvé v životě jsem měl na kole úraz, kdy jsem měl po dopadu vymknutý kotník. Podle pojišťovny jsem neměl od lékaře předepsanou pevnou fixaci a chyběl mi průsak krve do kožního podloží, rentgen byl v pořádku. Z těchto tří věcí mi chyběly dvě, takže mi pojišťovna ukázala vztyčený prostředníček (= ani korunu). Podruhé jsem v zimě na náledí spadl a měl natržené kotníkové vazy, díky čemuž jsem byl cca 3 týdny na pracovní neschopence. Dle vyjádření pojišťovny vznikl úraz působením vlastní tělesné váhy a opět jsem nedostal ani korunu. Potřetí už se oblbnout nenechám, po těchto zkušenostech z principu nevěřím žádné pojišťovně, ať už má sebekrásnější marketingové kecy (Simpleu nevyjímaje). Zpětným pohledem, když bych si ve finále dával peníze nastrkané do pojistek bokem do strožoku nebo do hrníčku, tak jsem na tom ve finále lépe. Pojišťovna opět vydělala a já coby klient opět splakal nad jejími sliby. Dobře to řekl můj šéf v zaměstnání: finanční poradce do domu (do firmy), hůl do ruky.

Reagovat

 

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ramesse II. 15. 07. 2018 16:41)

Další příspěvky v diskuzi (10 komentářů)

14. 7. 2018 7:28 | cml11

S tím zpětným hodnocením zdravotního stavu jste trefili hřebíček na hlavičku. Při uzavírání smlouvy dnes pojišťovně stačí dotazník, který neprověřuje. Při plnění si dá ale naramnou práci se zpětným prověřováním zdravotní dokumentace z doby uzavření smlouvy a hledá důvod neplatit. Když jsem se bavil s pár lidmi co mají nějaké životní pojištění ze kterého nárokovali plnění, nesetkal jsem se s jediným případem kdy by dostali to, co podle smlouvy očekávali. Pojišťovna vždy našla důvod proč platit méně nebo dokonce vůbec. Kdo rozumný si takový produkt koupí?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

14. 7. 2018 10:01 | Insider

Trh životního pojištění potřebuje zásadní změnu, o tom žádná, tato změna by se však měla týkat zejména přístupu ke klientům a celkovým zjednodušením a zesrozumitelněním pojistných podmínek, které opravdu nikdo nečte. Pohybuji se v branži životního pojištění téměř dvě celá desetiletí, tak jen pár krátkých úvah k některým věcem v článku uvedených. Pojistné podmínky jakéhokoliv ŽP jsou i dnes nesmírně obtížné a klientem s jeho zkušenostmi těžko pochopitelné, byť např. taková Allianz u produktu ŽIVOT nebo Kooperativa u produktu NA PŘÁNÍ odvedly velký kus práce v rámci snahy o co největší zjednodušení a srozumitelnost. Když se klient začte do pojistných podmínek a následně se začne ptát na to či ono, mnohdy ani zkušený poradce není schopen mu dát seriózní vysvětlení, tak složitě a netransparentně jsou stávající pojistné podmínky napsané. Zpětné hodnocení zdravotního stavu je bezesporu prasárna ze strany pojišťoven, o tom žádná, pak se ale nelze divit, že jsou klienti rozčarovaní, když se láme chleba, pojišťovna by dle nich měla plnit a místo toho neplní vůbec nebo jen částečně. U úrazů a jiných nepodstatných věcí to ještě celkem pochopí, byť se skřípáním zubů, u úmrtí, invalidity nebo dlouhodobé pracovní neschopnosti je to nepříjemné prozření. K těm "spořícím" IŽP bych jen dodal, že máslo na hlavě mají historicky na hlavě i Partners a mají ho dodnes. Copak nesjednávají "spořící" IŽP v rámci daňových úlev ? Ano, sjednávají a dávají ho hezky do běžně placeného pojistného, přestože by mohli do mimořádného, to by si ale nevydělali ani na příslovečnou slanou vodu, že ? Takže sorry jako, ale opět kážete vodu ale pijete víno. Jinak vám ale s tímto konceptem držím palce, protože trh to potřebuje jako sůl. Jděte cestou pojišťovny Direct, která má velmi jednoduché, transparentní a doslova na pár stran zpracované pojistné podmínky, které není problém jak přečíst, tak i pochopit, toto je cesta. Dle nějakého nedávného průzkumu osm z deseti klientů životního pojištění automaticky očekává, že při pojistné události bude pojišťovna hledat sebemenší důvod proč neplnit či citelně krátit pojistné plnění, pak se ale nelze divit tomu, jaký vztah (nedůvěru) mají obecně lidé z ŽP. Jo a ještě k té zkušenosti na hotelu s Angličany: dle mojí zkušenosti se na pojišťováky dívají lidé plus mínus stejně jak u nás, tak v Anglii, USA, Kanadě, Austrálii apod. Zásadní rozdíl je v tom, že tamní lidé si nenechávají s prominutím srát na hlavu a nemají problém se s pojišťovnami soudit a domáhat se tak svých nároků, mnohdy velmi úspěšně. To u nás chybí. Proto si v cizině pojišťovny k lidem nedovolí to samé, co u nás a k našim lidem. Stačí si vzpomenout, jak dopadly "spořící" IŽP v Holandsku, kde to dvě největší tamní pojišťovny NN (dříve ING) a Aegon u soudů projely a následně zaplatily klientům nepředstavitelně vysoké odškodné. No a poté se zakázaly jakékoliv provize za sjednávání ŽP a jede se na bázi honorářového poradenství. Tož asi tak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

14. 7. 2018 10:36 | Jezevec

Stale mi neni jasné, jak chce nový pan ředitel vydělávat. Bud bude vybirat pojistne a nevyplacet poškozené klienty - a nebo investoři nevydělaji. Šance získat silny pojistny kmen mladych platcu s bezskodnim prubehem je asi velmi mala.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

14. 7. 2018 21:16 | Jan Folprecht

Otázka je .... jak pan Martin Švec změní obrázek na trhu partne..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

15. 7. 2018 8:28 | Insider

Vzal jste mi to z úst, to byla jedna z prvních věcí, která mě při čtení článku napadla. Bylo velmi moudré zvolit jako název pojišťovny slovo Simplea, nikoliv Partners.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Folprecht 14. 07. 2018 21:16)

15. 7. 2018 16:41 | Ramesse II.

Pojištění považuji za nesmysl jako princip. Pojistil jsem se na škody způsobené zaměstnavateli včetně auta (kvůli němu pojistka stála trojnásobek). Pak jsem sjel s autem na námraze do příkopu, pojišťovna mi řekla, že nic nezaplatí, protože jsem neměl sjet autem do příkopu a byla to moje chyba - no jistě, právě proto jsem se přece pojistil, ale to pojišťovna odmítla. Tak jsem opravu zaplatil ze svého a pojistky zrušil, protože ty smlouvy nemají obsah, jsou to jen kecy a povinnost platit bez toho, že by pojišťovna někdy plnila, na ní se ta smlouva totiž nevztahuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

15. 7. 2018 18:02 | Petr M.

Dvakrát mě pojišťovací zprostředkovatel ukecal ke sjednání životního a úrazového pojištění (vždy u jiné pojišťovny). Poprvé v životě jsem měl na kole úraz, kdy jsem měl po dopadu vymknutý kotník. Podle pojišťovny jsem neměl od lékaře předepsanou pevnou fixaci a chyběl mi průsak krve do kožního podloží, rentgen byl v pořádku. Z těchto tří věcí mi chyběly dvě, takže mi pojišťovna ukázala vztyčený prostředníček (= ani korunu). Podruhé jsem v zimě na náledí spadl a měl natržené kotníkové vazy, díky čemuž jsem byl cca 3 týdny na pracovní neschopence. Dle vyjádření pojišťovny vznikl úraz působením vlastní tělesné váhy a opět jsem nedostal ani korunu. Potřetí už se oblbnout nenechám, po těchto zkušenostech z principu nevěřím žádné pojišťovně, ať už má sebekrásnější marketingové kecy (Simpleu nevyjímaje). Zpětným pohledem, když bych si ve finále dával peníze nastrkané do pojistek bokem do strožoku nebo do hrníčku, tak jsem na tom ve finále lépe. Pojišťovna opět vydělala a já coby klient opět splakal nad jejími sliby. Dobře to řekl můj šéf v zaměstnání: finanční poradce do domu (do firmy), hůl do ruky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ramesse II. 15. 07. 2018 16:41)

16. 7. 2018 0:16 | bokov

Pojmenovat pojišťovnu Simplea a skrývat tím naoko vlastníka vymyslí jen trubka.
To, že se Partners stydí za své jméno již o něčem svědčí...Nakonec historie není tak dlouhá, aby nešlo najít jak před 11 lety, kdy jejich zakladatelé utekli od OVB si libovali, jaké suprové ížo na spoření pro své klienty mají...A miliardy na provizích za ta léta vyvařili právě na IŽP s investiční složkou... A kdo u toho tehdy byl ? Slavný analytik Šídlo a novinář Fejtek mručel blahem...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

17. 7. 2018 8:53 | pojištovny v česku, jako ostatní věci v česku

Pojišťovny musí vydělávat a jak jinak než tím, že vymýšlí důvody proč neplnit. Mám čerstvou zkušenost s ČP. Poradce dostane prachy z výše uzavřené smlouvy. Likvidátor dostane prachy z peněz ušetřených za neodškodnění klienta. Dostanete dopis s podpisem manažera Ivo Hanzlíka, ale nemůžete s ním nikdy mluvit. Je to bezmoc, kdy na druhé straně máte 100 partnerů a jejich názory velmi často liší. Ukončí vám smlouvu, pošlou dopis, vy dopis nedostanete, bláhově žijete v tom, že máte nemovitost pojištěnu .... a neuděláte nic. Manažerka řekne, žádný dopis se nám nevrátil a věc je pro ČP uzavřena. Ale zkuste se obrátit na předsedu dozorčí rady Singera. Má před sebou 100 výkopů a 200 plotů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

26. 8. 2018 11:51 | matka

Doporučuji chodit pěšky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr M. 15. 07. 2018 18:02)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 475 360 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2018

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Další čtení na flowee.cz

Volnou energii znal už Nikola Tesla. Může být elektřina zadarmo?

Volnou energii znal už Nikola Tesla. Může být elektřina zadarmo?

„Mým záměrem, a jsem si jist, že ho dokážu uskutečnit, není pouhé posílání zpráv, ale...více

Ani extrovert, ani introvert. Většina z nás jsou ambiverti

Ani extrovert, ani introvert. Většina z nás jsou ambiverti

Cítíte se jako introvert nebo extrovert? Podle výzkumu, na nějž upozorňuje server Psychology...více

Když kandidátky na chůvy hodnotí robot: Budeme brzy všichni nezaměstnatelní?

Když kandidátky na chůvy hodnotí robot: Budeme brzy všichni nezaměstnatelní?

Když Jessie Battaglia začala pro svého ročního syna hledat paní na hlídání, výpis z trestního...více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Telička

politik a lobbista

Jannis Samaras

podnikatel, Kofola

Pavel Telička
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Jannis Samaras
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK