Brno se chtělo stát velkoměstem, dopadlo to jako vždycky

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 20. 4. 2018 | 37 komentářů
Osekávání projektu přesunu brněnského nádraží je tragické pro Brno – a příznačné pro celou republiku.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 4. 2018 10:22, Ramesse II.

Sice to sleduji jen okrajově, v Brně jsem jen tu a tam jako turista na výstavě apod. a když tam nepojedu, nic se nikomu nestane - ale jako člověku jezdícího vlakem mi připadá logické mít nádraží v centru a ne někde za městem. Taxikáři by jistě měli radost, ale člověk co by do taxíku nevlezl jako jsem já by do Brna už prostě nejel. Mimochodem základ článku je asi v té větě, že "generace architektů si nebudou mít kde hrát" - takže así víme odkud vítr vane.

+15
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 4. 2018 11:47

Se vším tedy vlastně ne - ještě je druhá sorta věcí, která je taky na ho*no, ale pro změnu drahá.
To je ta takzvaná "třetí cesta", kterou budujeme.
Jaká by to však byla nuda, kdyby bylo všechno stejné.

Zobrazit celé vlákno

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 37 komentářů)

25. 4. 2018 19:05 | Pavel Novák

S nákladními vlaky jste uhodil hřebík na hlavičku ! Osobně mi je zcela jedno, kam si Brno hodlá přesunout hlavní nádraží, ale současná situace, kdy je oddělena osobní a nákladní doprava je z hlediska kapacity dopravní cesty ideální. Průjezd nákladních vlaků hlavním nádražím u řeky bude mít výrazný vliv na kapacitu, která bude jaká ? Nižší, Halík, sakra nižší ! Ne nadarmo Žesnad (sdružení nákladních železničních dopravců) toto řešení odmítá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 18:53 | josef

moje mereni vychazi z mapy.cz
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 17:26 | HoK

30 ha pozemků? Vy, nebo město?
V současnosti je ÚAN více než 500 metrů (zkuste si na mapy.cz najít trasu z Brno, ÚAN Zvonařka na nejbližší zastávku tramvaje Zvonařka).
Linka 12 není žádný zázrak, většina lidí (pochopitelně) směřuje tam, kde jezdí více než jedna linka (teď častěji, kvůli studentům do capmusu VUT).
"Odsunuté" vlakové nádraží je ještě dál. Po 2 letech se sice (snad po 40 letech) linka 12 přesune k blíž nádraží, ale stále neobvykle daleko (a pořád spojení tramvaj 1x 5 minut to nevytrhne).
Nákladní vlaky projíždějící osobním nádražím budou taky evropská rarita. Ale to je jen drobnost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 17:22 | Petr Brno

Citace - H_o_K / 23.04.2018 17:11

V tom případě opět manipulujete. Většinu zátěže bralo nádraží Brno-Židenice. A stálo to za to.
Pokud jsou Vaše zkušenosti někdy večer, chápu. Večer autobusy možná k hlavnímu dopravnímu uzlu projely za 5 minut. Zkuste v dopravní špičce, 8h ráno nebo v 16h odpoledne, kdy jezdí většina lidí.

Jo, všichni vystupovali/nastupovali v Židenicích aby pak jeli do toho centra násobně déle než z Dolního. Ve špičce z/na Dolní pod deset minut úplně běžně, protože konkrétně trasa 60/61 je docela v pohodě, odbočení vpravo od Vaňkovky bývá v podstatě volné skoro pořád. Večer 3-5 minut i s čekáním na přistavení busu, které zvládal na Dolním DPMB velice dobře ihned při příjezdech vlaků. Hledáte problémy tam, kde prostě nejsou.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 17:16 | Petr Brno

Citace - H_o_K / 23.04.2018 17:13

Čekám, kdy najdete to nádraží 800 m od dopravního uzlu MHD. Ne, autobus 1x 10 minut fakt není dostačující jako doprava k nádraží.

Já nic o 800m nepsal, s tím začal někdo jiný, takže ji hledat nepotřebuju, že...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 17:15 | Petr Brno

Citace - H_o_K / 23.04.2018 17:06

Místo argumentů nálepkování "zelený fanatik"? To jste dopadl.
Takže buď lžete, jste finančně zainteresován, nebo věříte tvrzením stavební lobby, že "MHD určitě bude".
Při tempu staveb nových tramvajových tras 1 km za 10 let (to nadsazuju, ve skutečnosti je to 0 km / 10 let) tak koncem století (jako u ÚAN, 30 let stavby nádraží, 40 let kolejí).

Hlavně že argument typu MHD je 800m je ok... Jinak samozřejmě, mám tam asi 30 hektarů pozemků, takže jsem zainteresován jako naprosto každý, kdo si dovolí říct, že by třeba řeka mohla být lepší než Zelený paskvil Petrov či "nulová varianta". Na rozdíl od většiny aktivistů tím vlakem jezdím a docela často, takže všechny ty pseudoargumenty typu MHD kilometr daleko nebo prodloužení dojezdnosti o desítky minut mi přijdou naprosto k smíchu. Jinak pokud se bude stavět Petrov, tak na tu slavnou MHD to budete mít nějakých 300-500m stejně, takže to bude trvat taky o dost déle než dnes. Hezky od Malé Ameriky k nádraží pěšky. Čili ještě horší než dnešní Zvonařka a její (slabé) napojení na MHD. Ale to asi taky nechcete slyšet, že...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 17:13 | HoK

Čekám, kdy najdete to nádraží 800 m od dopravního uzlu MHD. Ne, autobus 1x 10 minut fakt není dostačující jako doprava k nádraží.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 17:11 | HoK

V tom případě opět manipulujete. Většinu zátěže bralo nádraží Brno-Židenice. A stálo to za to.
Pokud jsou Vaše zkušenosti někdy večer, chápu. Večer autobusy možná k hlavnímu dopravnímu uzlu projely za 5 minut. Zkuste v dopravní špičce, 8h ráno nebo v 16h odpoledne, kdy jezdí většina lidí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 17:06 | HoK

Místo argumentů nálepkování "zelený fanatik"? To jste dopadl.
Takže buď lžete, jste finančně zainteresován, nebo věříte tvrzením stavební lobby, že "MHD určitě bude".
Při tempu staveb nových tramvajových tras 1 km za 10 let (to nadsazuju, ve skutečnosti je to 0 km / 10 let) tak koncem století (jako u ÚAN, 30 let stavby nádraží, 40 let kolejí).
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 17:04 | Petr Brno

A nezapomeňte si hezky oplusovat všechny své příspěvky, komediante :-D :-D :-D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 17:03 | Petr Brno

Citace - H_o_K / 23.04.2018 16:57

Žádám všechny, kteří podporují "odsunuté nádraží", aby mi našli v civilizovaném jiné město, kde je vlakové nádraží od MHD 800 metrů.

Kde bude u řeky 800m k MHD? Pochopte už, že aktivistické Zelené / ŽB lži už v Brně opravdu nikdo nežere a spíš je to kontraproduktivní. A pokud byste chtěl slovíčkařit, tak nejbliží MHD je autobusová zastávka "Autobusové nádraží" a ta rozhodně není 800m. Jinak ve výluce jsme taky pěšky chodit nemuseli, provizorní linky 60 a 61 zvládali cestu ve špičce za cca 5-6 minut, večerní spoje v prázdném okolí Zvonařky mě od EC běžně dovezli k nádraží do tří minut... a to bylo provizorium. Takže asi tak.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 17:00 | Petr Brno

Vystupte si z vlaku a jděte na metro, hodinky nebo stopky na mobilu jistě máte. S nějakým zeleným fanatikem, který tvrdí, že k řece MHD nepojede a budeme muset chodit pomalu pěšky k současnému nádraží, se opravdu dohadovat nepotřebuju.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 16:58 | Petr Brno

Dále by v původním plánu nový terminál pro autobusy jako součást nádraží, podobně jako ve Vídni. Zda toto zůstalo nebo zmizelo, si nevybavuju, spíše tipuju, že to tam už není, protože město chce zbytečně cpát desítky milionů do (soukromého) nádraží na Zvonařce, takže těžko o 100m vedle bude budovat další. Čili zde je to negativní, ovšem za to nemůže přesun nádraží, ale šméčka od Zelených (ostatně jako za vše v Brně)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 16:57 | HoK

Prosím ukažte zastávku MHD, která je 3-5 minut od "odsunutého" nádraží. Jinak lžete.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 16:57 | HoK

Žádám všechny, kteří podporují "odsunuté nádraží", aby mi našli v civilizovaném jiné město, kde je vlakové nádraží od MHD 800 metrů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 4. 2018 16:55 | Petr Brno

Ve Vídni je MHD zhruba stejně daleko, jako bude u řeky. Tj. tramvaj případně další spoje hned před nádražní budovou. Případně cesta na dnešní uzel přes nádraží cca 3-5 minut. Čili zhruba tolik, kolik trvá dojít od nástupiště č 9/10 kam nejčastěji přijíždějí vlaky z ČR, na metro U1. O tom, že řeka přinese násobně lepší dostupnost i pro auta, ani nemluvě (stejně jako ve Vídni se to násobně zlepšilo vybudováním podzemních parkovišť). Bavíme se tady o pár minutách, které nehrají absolutně žádnou roli, stačí někde jeden semafor a na stejnou dobu než se dostanu k řece, se zadrbu i dneska při cestě na nádraží "v centru".
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 16:51 | HoK

Opět se vracím je stále nezodpovězené otázce. Jak daleko je ve Vídni MHD? 1000 metrů? 800 metrů? Nebo ještě dál? Nebo jako v normálním městě hned vedle nádraží? A jak daleko bude "nové moderní" nádraží od MHD (je dál než ÚAN)? 1200 metrů? To je ten "plivanec"?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 16:50 | Petr Brno

Citace - josef / 23.04.2018 09:21

Naproste kecy. Vaclavak meri asi 950 metru, jedna stanice metrem. Od UAN ke Grandu je to pesky 1.3 km. Pesky se zavazadly dost nepohodlne. To i z hlavniho nadrazi na Masarycku je to jen 850 m.

1,3 km? To ti měřil asi ten expert co dělal aktivistům cedule, kilometr sem, kilometr tam. A proč bys tahal zavazadla od UAN ke Grandu? Stejnou demagogií můžu říct, že někde z Lískovce je to ke Grandu 6 km a je to nepohodlné, pokud bych přestupoval z nějaké IDS linky ukončené někde tam na dálkovku u Grandu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 16:47 | Petr Brno

Nelžete, Regiojet zajíždí ke Grandu, protože to prostě bylo levnější než Zvonařka (kam některé spoje jezdili dříve taky). S dostupností centra, kam z toho autobusu stejně jde pět a půl člověka, to vůbec nijak nesouvisí. A ti cestující by jistě místo "nádraží v centru" spíše ocenili odjezd z moderního nádraží, kde se nemusí bát sednout na lavičku, mají tam aspoň WC a nějakou čekárnu a nonstop je tam neobtěžují různé zjevy a nepřizpůsobiví zloději zavazadel
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 16:45 | Petr Brno

Kde prosím se přesunulo ve Vídni nádraží "k centru"? Nový Hauptbanhof je v podstatě na pozici původního kolejiště, posunutý cca 400m kvůli tomu, aby bylo možné zlikvidovat původní nevyhovující 2 nádraží a vytvořit moderní dopravní uzel, průjezdný z obou stran. Od centra je stále několik kilometrů. Ale je to krásné moderní nádraží, s velkých obchodním centrem a stovkami parkovacích míst pod nádražím. Zkuste říct v Brně těm šaškům od Zelených aktivistů, že budete mít na nádraží OC a parking pro stovky aut... to bude zase řevu. Proto taky prosazují Petrov, protože nechtějí moderní nádraží a drží se nesmyslu "v centru", odkud kdo může tak utíká. Stačí se tam podívat o víkendu, jak je tam "živo". Jen bezdomovci, feťáci a hispteři na kolech, normální obyvatelé Brna jsou jinde.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Beneš

manažer

Jan Mládek

politik

Daniel Beneš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Jan Mládek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services