Očima expertů: Za první tři dny nemoci znovu peníze?

První tři dny nemoci by se mohly opět proplácet. Naroste počet neschopenek? A jak systém nastavit, aby nepřišli na hůl zaměstnanci ani zaměstnavatelé?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 5. 2018 15:47, Jarek

Odborníci mají plnou hubu keců jak se to bude par procent lidí zneužívat a kdesi cosi. Ale, že 95% zbylých lidí co jsou skutečně nemocní a díky jejich žebrácké nemocenské nemají ani na nájem je nezajímá.
U evropských států jsme s výší nemocenské a jedni z nejhorších, tak nevím kde někteří berou tu drzost sem vytahovat jeden nebo dva státy, které jsou na tom jako jediné ještě hůře. Proč nedáte za příklad třeba takové Německo, když stále tvrdíte jak jsme spolu ekonomicky provázaní?Tam je 100% od prvního dne a prvních 6 týdnů to platí zaměstnavatel. A zatím ještě nikdo nezkrachoval.Takže takové kecy o tom jak se prodraží práce si můžete strčit víte kam....

+33
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 4. 2018 10:27

Fascinuje mě, že většina respondentů nerozlišuje nemocenskou a náhrady mzdy. To, co platí zaměstnavatelé, je náhrada mzdy. A lidi si na to žádným odvodem z mezd neplatí. Nemocenská se platí od patnáctýho dne nemoci. Na to je nemocenské pojištění (formálně ho zase neplatí zaměstnanec, ale to už je jen taková hra).

Zobrazit celé vlákno

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 16 komentářů)

11. 5. 2018 15:47 | Jarek

Odborníci mají plnou hubu keců jak se to bude par procent lidí zneužívat a kdesi cosi. Ale, že 95% zbylých lidí co jsou skutečně nemocní a díky jejich žebrácké nemocenské nemají ani na nájem je nezajímá. U evropských států jsme s výší nemocenské a jedni z nejhorších, tak nevím kde někteří berou tu drzost sem vytahovat jeden nebo dva státy, které jsou na tom jako jediné ještě hůře. Proč nedáte za příklad třeba takové Německo, když stále tvrdíte jak jsme spolu ekonomicky provázaní?Tam je 100% od prvního dne a prvních 6 týdnů to platí zaměstnavatel. A zatím ještě nikdo nezkrachoval.Takže takové kecy o tom jak se prodraží práce si můžete strčit víte kam....
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2018 15:36 | Jarek

To máte pravdu, docházka průměrného politika je 50% a obyčejný dělník když marodí dva týdny v roce tak je to simulant a chtěli by ho ukřižovat.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2018 7:05

3 dny at se proplácí jen po operacích, a byla bych pro více dnů indispozičního volna
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 4. 2018 20:10 | czhunter

Je ovšem třeba si říct, že lékaři v tomto případě nemůžou být nestranní a nezaujatí.
Pochopitelně budou raději psát nadměrné množství nemocenských, protože když ji napíšou někomu, kdo ji nepotřebuje, tak se prakticky nestane nic. Když ji nenapíšou někomu, kdo by ji potřebovat mohl, tak jim hrozí vysoké tresty.
Stejně tak když nemocenskou budou systematicky psát méně často než jiní lékaři, co se stane? Pacienti, pro které je výhodná, se přehlásí k jinému lékaři, který "nedělá ofuky", a ten "čestný" na tom bude ještě nakonec finančně bit (protože žádnou odměnu za "málo napsaných nemocenských" rozhodně nedostane).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 4. 2018 12:39 | josef

Bozenko, to ze lidi siri nemoci mezi sve kolegy je jejich nezodpovednost a hloupost jejich sefu. To, ze se jim snizenim nemocenskeho pojistneho zvysila cista mzda uz evidentne zapomneli. Z toho, o kolik se jim zvedla, si mohou na ty prvni tri dny nemoci udelat rezervu. Clovek, ktery neni vic jak dvakrat rocne nemocen, na tom videlal. Hypochondri, ulejvaci a chronicky nemocni lide na tom prodelali. Ale u nich je potreba se ptat, co udelali pro sve zdravi a proc je maji dotovat ostatni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 4. 2018 19:40 | Iva

Když už tu někdo tvrdí, že si zaměstnanci na prvních 15 dní neplatí, tak má říct to b), že zaměstnavatel o té méně posílá státu a má to právě na tyto platby... to miluju tuhle účelovou dezinpretaci faktů.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 4. 2018 19:11 | Božena

Je to dobře že se o tom hovoří.Lidi chodí do práce nemocní,a potom ne odvádí práci kvalitně.Protože 3dni nemají placené,tak raci přechází nemoc.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 4. 2018 12:28 | josef

Zacinam si pripadat, ze nejsem na odbornem, ale levicovem serveru. Kdyz se zavedla karencni doba, SNIZILO se nemocenske pojisteni. U zamestnance o 1.1%, coz dnes odpovida 330 Kc u prumerne mzdy mesicne, 4000 rocne. TO je uspora pokryvajici DVE nemoci rocne.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2018 15:12

lúzo žebrácká.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2018 15:12

Blbost.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2018 13:45 | Ramesse II.

Vím přesně co je co, ale na pojmenování přece absolutně nesejde - reálně to platí zaměstnanec ze své mzdy a to stále, bez ohledu na to, zda má dovolenou nebo pracuje a to ve výši jako před zrušením části nemocenské, tedy stále od 1. dne nemoci (odvod zaměstnance snížen nebyl).
Že to odvádí zaměstnavatel (respektive část si ponechá, jemu se odvody snížily) je jen technická věc, zaměstnavatel má pouze peníze, které mu vydělá zaměstnanec (u platů v nepodnikatelské sféře je to trošku jinak).
Tedy stále platí - buď se sníží odvody zaměstnance (a pak se nemusí část nemocenské vyplácet) anebo se odvody nezmění tak jako dosud (a pak se musí nemocenská vyplácet za každý den nemoci). Že se to pár dnů jmenuje jinak a poté zase jinak je úplně jedno, zaměstnanec si to platí od 1. dne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2018 10:27

Fascinuje mě, že většina respondentů nerozlišuje nemocenskou a náhrady mzdy. To, co platí zaměstnavatelé, je náhrada mzdy. A lidi si na to žádným odvodem z mezd neplatí. Nemocenská se platí od patnáctýho dne nemoci. Na to je nemocenské pojištění (formálně ho zase neplatí zaměstnanec, ale to už je jen taková hra).
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2018 8:33 | Ramesse II.

Není možné zrušit výplatu nemocenské a nesnížit související odvody, což se ale přesně stalo.
Takže jedno nebu druhé: buď nemocenskou vyplácet (lidi si ji platí odvodem z mezd) anebo nevyplácet (lidi si na ní našetří z nestržených odvodů).
To co se stalo bylo absurdní a musí se to nějak napravit - je jedno jakou z těch dvou možností, ale musí se to udělat a to rychle.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2018 6:40 | JAN POLÁCH

Zavedení karenční doby je vůči pracujícím sprosté a urážející,téma zneužívání je jen zástěrka politických stran (ODS)vlézt podnikatelům a zaměstnavatelům do zadních partií a tím získávat nemalou finanční podporu kterou mohli dát rovnou zaměstnancům a bylo by.Proč o takových věcech rozhodují papaláši kteří to sami nikdy nepoznali a v době nemoci jim je proplácen průměrný plat,mají plnou hubu zneužívání a přitom si stačí vyhledat kolik jich nechodí do sněmovny čili vlastně do práce,nejsou to jistě všichni ale ani my zaměstnanci tuto dobu všichni nezneužíváme.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2018 6:22 | Bohouš

A kde je profesionalita a odpovědnost lékařů? Lékař vydává potvrzení o neschopnosti. Lékař musí znát své pacienty a poznat, zda simuluje nebo ne. Když jen kouká do papírů a do obrazovky počítače a s pacientem si nepovídá, je něco špatně. Nikdo z expertů, co se vyjadřují, roli lékařů vůbec nezmínil. A že by se lékař nechal "přemluvit" aby napsal potvrzení o neschopnosti zdravému člověku, to si přece žádný zaměstnavatel ani politik nemůže myslet!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2018 5:34

Ať zku.....podnikatele a zaměstnavatele přestanou okrádat a vykořisťovat lidí a začnou platit to co mají ať ozeli jednu z deseti dovolených v Karibiku jednoho bavorská a je to mají na nemocné prachu dost
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 055 092 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2019

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Články na Heroine.cz

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

„Ani po patnácti letech praxe mě nepřestává překvapovat, jak moc lidé podceňují traumata...více

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

Třiadvacátá Ji.hlava je za dveřmi. Mezinárodní festival dokumentárních filmů nabídne premiéry...více

Joker: monstrum pro rok 2019

Joker: monstrum pro rok 2019

Jeden z nejslavnějších komiksových záporáků překročil hranice žánru. O to je děsivější:...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Švejnar

ekonom

Zdeněk Škromach

politik

Jan Švejnar
ÚSPĚŠNOST
76,79 %

z 56 duelů
×
Zdeněk Škromach
ÚSPĚŠNOST
12,50 %

z 56 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.