Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Dva přeceňované a jeden podceňovaný argument pro členství v Unii

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 16. 2. 2018 | 19 komentářů
Opakování, že od EU dostáváme víc, než kolik do ní odvádíme, dělá českému členství medvědí službu.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 2. 2018 14:21, Pája

To je sice hezké, že jste třikrát bohatší, než v roce 1993, ale také jde o to, co si za to koupíte. Pokud budu uvažovat, že minimální mzda je nějakých 12.000 kč a jsou tady lidé, kteří ji berou (a neznamená to automaticky, že by měli černé peníze bokem, si uvědomte), ale i kdyby měli 15.000 kč, tak co si za to proboha koupíte? A je úplně jedno, kolikrát si budete říkat, že jste bohatší. Sám musíte vidět, že bydlení ve větších městech se stalo pro normální lidi téměř nedostupné. Ale to není jen bydlení, to hlavně i potraviny. Představte si seniory, matky samoživitelky, kteří mají opravdu málo peněz..hlavně, že tady máme stovky státem dotovaných a EU protěžovaných neziskovek, které se starají o začleňování a integraci menšin (ať už Romů, homosexuálů, nebo nevím koho ještě), další neziskovky, aby lidem vštěpovaly lásku k migrantům a budou je opečovávat, až se sem dotáhnou a desítky dalších naziskovek, které bojujou za cenzuru internetu v boji proti "falešným zprávám", další neziskovky zase jedou EU propagandu s EU na věčné časy a nikdy jinak a do toho se přece povinně utápí miliardy a zbytečně. Stejně jim ty projekty nefungují. Jak víte, že by jste se nakonec neměl lépe, protože by jste nemusel z unijního nařízení povinně platit nejen tyto (ne)ziskové nemysly a zbylo by na potřebnější věci.

Reagovat

 

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Czhunter 16. 02. 2018 13:53)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 2. 2018 12:02, Vladimír

Bez unie by jsme byli chudí jak kostelní myši. Hloupí a chudí češi, tak by jsme dopadli. Pokud ovšem už takoví dávno nejsme. Když volíme toho koho volíme, mi to tak už dávno připadá.

Reagovat

 

-7
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

16. 2. 2018 3:08 | mandos

Michal Kašpárek, jak prosté. Nikdy nezklame.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2018 9:19 | Ramesse II.

Nemůžeme být nevýznamější než nyní, naše zájmy v Bruselu nikoho nezajímají a proč by taky měly, když nás hravě přehlasují. Vždyť v Bruselu jsou naši nepřátelé, dokonce i za ČR tam sedí naši nepřátelé, kteří se nechali Bruselem zkorumpovat a pracují pro něj, ne pro nás.
Pro mě je svoboda víc než hranice bez celníků, notabene jsem přes hranice jel naposledy v 90. letech a to tam celníci byli. A že zbohatlíci jsou raději v EU je jejich věc a jejich zájem, nikoliv můj.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2018 9:20 | josef

fanousci Strany Plne D.... Lobotomoia Okamury tento server tezko ctou...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2018 9:23 | josef

Hloupy nazor. Znicte bohate a budete jeste chudsi! Pres hranice sice rada lidi nejezdi, ale jezdi pres ne zbozi, ktere kupuji a ktere se jim prodrazi. A neni pravda, ze budeme bezvyznamni. Kdyz Kanada zavedla viza pro CR kvuli vite komu, tak se za nas postavila cela EU a pohrozila reciprocnim zavedenim viz Kanadanum do cele EU.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ramesse II. 16. 02. 2018 09:19)

16. 2. 2018 9:23 | karel

Čistě jednodše, pokud u nás volební účast do voleb do europarlamentu nebyla ani 20%, tak na co si kdo chce stěžovat. Drtivá většina veškerých směrnic a nařízení vzniká nebo je odhlasována právě tam. Pokud u nás budou i nadále tyto volby brány čistě jako úložiště pro přestárlé a nepohodlné politiky, tak se nic nezlepší. Plus pokud se domácí strany přestanou vymlouvat na Brusel, když si ve skutečnosti vše takto přejí...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ramesse II. 16. 02. 2018 09:19)

16. 2. 2018 9:39 | josef

pro upresneni - myslim, ze narizeni EU schvaluje Evropska rada, kde nas zastupuje vlada (premier, nebo ministri)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (karel 16. 02. 2018 09:23)

16. 2. 2018 12:02 | Vladimír

Bez unie by jsme byli chudí jak kostelní myši. Hloupí a chudí češi, tak by jsme dopadli. Pokud ovšem už takoví dávno nejsme. Když volíme toho koho volíme, mi to tak už dávno připadá.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2018 13:19 | Pája

Nesouhlasím. Jak se už ani nikdo nesnaží zastírat, tak Unie je tandem Německo a Francie. Skodou okolností jsou u nás Německo, Francie, Británie a dobře i USA vlastníky téměř všech nadnárodních společností, ať už bank, automobilek, vodáren atd., kde lidé odvádí stejnou, ne-li větší práci, než v meteřských společnostech, nebo jiných světových pobočkých a dělají to za třičtvrtinové platy, než v matkách. Díky tomu jsou tyto společnosti v českých pobočkách ziskové a vyvádějí odtud peníze, aby dorovnávaly ztráty v bohatších regionech, čímž vlastně levní Češi dotují dražší, např. Němce. Na dividendách, včetně drahého "poradenství", které by se tady údajně nezvládlo a proto to musejí dělat zahraniční vlastníci, doma, se vyvádí z Čech kolem 700 miliard. Němci a Francie se zbavují svého odpadu a jako potraviny druhé jakosti to dováží a prodávají na našem trhu mnohem dráž, než kvalitnější zboží vyrobené pro tamní trh. Dostáváme sice dotace, ale na nic, co by bylo užitečné pro normální lidi. Dotace jsou pouze na to, v čem nehrozí, že bychom bohatším členům mohli konkurovat a proto si tady stavíme cyklostezky, rozhledny, opravujeme hrady a podobně. Různými sankcemi, nařízeními a příkazy se dosáhlo pouze toho, že nejsme v ničem soběstační a úchylné dotace na nepřirozené a nepotřebné projekty pouze ubírají peníze tam, kde by to bylo potřeba, ale zároveň díky účelovosti těchto dotací, to tam nelze použít a tím se naše závislost na EU zvyšuje. To je to, co ostatní členské státy chtějí, proboha. Oni nechtějí Vaší prosperitu, chtějí svojí prosperitu a proto nám tady křiví podmínky, aby závislost na nich rostla. Můj ty bože, pochopte, že bohaté státy, jako Německo a Francie bohatnou právě na vykořisťování chudáků, jako jsme my a tak to vždycky bude. Nechtějí, aby jste prosperoval. Chtějí, aby jste pracoval za pár korun, kupoval jejich hnůj, který Vám dovezou jako jídlo a hrbil se před nimi a děkoval, že Vám přerozdělily Vaše peníze zpátky a k tomu Vám pár šušňů přidaly..bohužel si za to ale nekoupíte, co chcete, protože máte striktně dáno za co a u koho to smíte utratit. Nikdy v EU bohatí nebudeme si uvědomte. Budeme jen tak bohatí, jak nám to Němci a Francouzi dovolí a to tak, že ne moc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vladimír 16. 02. 2018 12:02)

16. 2. 2018 13:53 | Czhunter

Jenže jsem dnes 3x bohatější, než v těch úžasných dobách před EU. Ano, je to tak. V roce 1993 byla průměrná mzda občana ČR 1/12 mzdy občana Německa. Dneska je to 1/4.
Pokud z EU vystoupíme, což lze, s daleko vyšší pravděpodobností se vrátíme ke starým dobrým chudým časům, než novým bohatým.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pája 16. 02. 2018 13:19)

16. 2. 2018 14:21 | Pája

To je sice hezké, že jste třikrát bohatší, než v roce 1993, ale také jde o to, co si za to koupíte. Pokud budu uvažovat, že minimální mzda je nějakých 12.000 kč a jsou tady lidé, kteří ji berou (a neznamená to automaticky, že by měli černé peníze bokem, si uvědomte), ale i kdyby měli 15.000 kč, tak co si za to proboha koupíte? A je úplně jedno, kolikrát si budete říkat, že jste bohatší. Sám musíte vidět, že bydlení ve větších městech se stalo pro normální lidi téměř nedostupné. Ale to není jen bydlení, to hlavně i potraviny. Představte si seniory, matky samoživitelky, kteří mají opravdu málo peněz..hlavně, že tady máme stovky státem dotovaných a EU protěžovaných neziskovek, které se starají o začleňování a integraci menšin (ať už Romů, homosexuálů, nebo nevím koho ještě), další neziskovky, aby lidem vštěpovaly lásku k migrantům a budou je opečovávat, až se sem dotáhnou a desítky dalších naziskovek, které bojujou za cenzuru internetu v boji proti "falešným zprávám", další neziskovky zase jedou EU propagandu s EU na věčné časy a nikdy jinak a do toho se přece povinně utápí miliardy a zbytečně. Stejně jim ty projekty nefungují. Jak víte, že by jste se nakonec neměl lépe, protože by jste nemusel z unijního nařízení povinně platit nejen tyto (ne)ziskové nemysly a zbylo by na potřebnější věci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Czhunter 16. 02. 2018 13:53)

16. 2. 2018 15:35 | Pája

Souhlasím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ramesse II. 16. 02. 2018 09:19)

16. 2. 2018 15:57 | Karel

Chováme se hodně jako oportunisti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2018 16:31 | Honza

Podle mě zcela zásadní důvod pro členství v EU je obchod. Obchod a jedině obchod. Kromě toho EU řeší pár dobrých věcí (cestování, studijní pobyty, ...) a spoustu totálních bejkovin (eurodotace, kvóty na černoušky a muslimy, byrokracie, regulace, ...) navíc. ale bez toho obchodu bychom fakt hodně zchudli. A nenalhávejme si, že bychom podmínky pro obchod vyjednali dobré i bez členství v EU.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2018 16:55 | Hu

Je vidět , že autora neomarxisti z EU dostali už taky. Bráníte EU (politika) , ale argumentujete výhodami EHS (hospodářství). Tady je vidět jak to eurohujerové krásně dotáhli k dokonalosti, aby byli "nepostradatelní". A navíc za mě je teď důležité , jak dopadne Dublin IV - buď budeme přijímat a pak přijdeme o vlast (např. kriminalita) nebo nebudeme přijímat a pak nás zničí ekonomicky/pokutami - to radši ten czexit....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2018 19:04 | deprese

Ony ty dotace čerpají u nás hlavně zahraniční firmy, které zisky odvádějí do zahraničí a naši lidé u nich pracují za minimální mzdy. Ale vysvětlujte to idiotům v ČR. :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

17. 2. 2018 2:38 | jezevec

kašpárek se dopustil oblíbené demagogie - a totiž predikce vývoje na základě předpokladu absolutní neměnnosti dnešních parametrů. ale ono tomu tak obvykle není. za komunistů, kdo chtěl u řezníka biftek, musel si k němu koupit i kus flaxy. i dnes, kdo chce svobodný obchod, musí k němu i nelegální migranty a kopici nesmyslných norem. ale je tím nutně prokázáno, že tak tomu bude navždy? já se toho spíše obávám že ano, ale není to nepřekonatelnou podmínkou. referendum o vstupu do dnešní unie by velmi pravděpodobně neprošlo, unie se změnila. není nereálné předpokládat, že i nadále se eu bude měnit. a zatímco dosud převážně bobtnala a blbnula - nelze automaticky předpokládat, že po dosažení jisté úvratě zvratu se nemůže začít naopak odlehčovat a zjednodušovat. brexit je pro eu vážným varováním. i pro ty, co se snaží tvrdit, že britové jsou blbí, a v eu i hovno ze zlata.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

17. 2. 2018 9:11 | nakobyl

Pro posuzování EU je potřební podívat se do historie - třeba jak skončila říše Mongolů či Říma, Velká Morava, Karel IV, Napoleon, Rakousko-Uhersko, Sovětský svaz, III. říše Hitlera i Československo. Všechny velké celky se rozpadnou z důvodu národnostní rozdílů. Držet lidi pohromadě pomocí příkazů a nařízení se nikdy neosvedčilo. A když tedy kanclář Erhard pár dní po skončení II. sv.války vyhlásil doktrinu - Evropu nelze ovládnout vojensky ale jen ekonomicky a tomu vše podřídil, je to jen další pokus vytvořit novou říši v Evropě, která se rozpadne
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 2. 2018 17:22

Dobře jste to řekl. Také si myslím, že přijetí Dublinu 4 by mělo být pro referendum o setrvání v EU rozhodující. Pokud by jsme byli většinově přehlasováni, tak by to byl zásadní zásah do suverenity státu. Tím by nám EU sdělila, že odteď si může dělat s jakýmkoli státem co chce a může mu nařídit co chce a mělo by být na lidech, aby si rozhodli, jestli chtějí být v totalitním spolku, který požaduje, aby státy rezignovaly na bezpečí a zajištění lidí, kteří ten stát platí a houfně začaly přijímat ekonomické migranty, bez nároku na azyl, kteří namísto vděčnosti plundrují a vraždí všechno, kam se dostanou. Je ale otázka, co Babiš, když madam Merkel naznačuje, že příspěvky pro chudé, alias dotace, budou pouze za solidaritu a přijímání migrantů. Jelikož by Babiš bez dotací ten svůj Agrofert ani neuživil, tak by byl proti sobě, kdyby nějaké referendum mělo být.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hu 16. 02. 2018 16:55)

2. 3. 2018 8:50 | Pája

Současný aparát zaměstnává na nějakých cca třicet tisíc byrokratů, od nejvyšších až po nejnižší úředničků, ale velmi dobře placených. EU je byrokratický orgán, který si svou důležitost připomíná právě počtem příkazů, zákazů, nařízení a postupným pronikáním do dalších a dalších oblastí, ve kterých bychom vliv před několika lety nečekali, ale teď tam je. To je před Brexitem. Teď už je nový vývoj po Brexitu a to začíná vyhrožovat násilím proti nesouhlasícím členům i v oblastech, do kterých by zasahovat neměla, jako je oblast bezpečnosti daného státu a nařizování nucené solidarity s např. silnějším Německem (pokud stát nechce přijmout kvóty do června, přijmene nařízení většinovým hlasováním, je výhrůžka). Proto s Vámi nesdílím názor, že Brexit pro ně byl varováním. Pro EU je to očividně rebel, kterému je nutno pomstít se za to, že si dovolil odejít a vzít jim jejich podíl, o který teď hrozí, že budou mít míň na dotační úplatky a budou muset hledat jiné zdroje a hlavně Británii co nejbrutálněji potrestat, aby se nenašel jiný rebel, který by chtěl odejít po jejím vzoru. Tahle organizace se nepoučila, dál a dál tlačí na pilu a je opravdu velmi nepravděpodobné, že by si nějaký úředníček z velmi dobře placené pozice, který nemá žádnou odpovědnost a rozhoduje o tom, jak se budou chovat členské státy a ty to bez mrknutí oka provádějí, začal ořezávat vlastní organizaci, nebo počet nařízení, které organizace chrlí, aby si dokázala svoji důležitost. Sdílím přesně opačný názor. Zhoubný vliv bude sílit a sílit a postupně zasahovat do dalších a dalších oblastí, až nakonec nebude mít co regulovat, protože už dávno předtím zreguloval i naše myšlení. Od té doby jsme všichni, stejně jako všechny ostatní členské státy, napojeni na stejnou vlnu, nerebelujeme a děláme přesně to, co se po nás chce. Všichni jsme spokojeni, protože když nezlobíme, tak EU se o nás dobře stará. Několikrát do měsíce nám sem sice přijde pár tisícovek migrantů, ale nám to nevadí...už je jich tady sice tolik, že je namáme kam dávat, ale EU nám pošle další penízky a zase se najdou další lidé, kteří si je ochotně vezmou do svého volného pokojíčku, jako to mají Švédi. Hurá s EU na věčné časy a nikdy jinak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 17. 02. 2018 02:38)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 798 487 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Další čtení na flowee.cz

Co se stane, když dáme přednost diskusi na síti před odborníkem

Co se stane, když dáme přednost diskusi na síti před odborníkem

Minulý týden jsem se rozhodla, že si dobrovolně nechám rozdrásat obličej, potřít si ho...více

Tón hlasu i rychlost mluvení prozradí, jak jste inteligentní

Tón hlasu i rychlost mluvení prozradí, jak jste inteligentní

Podle studie s názvem The Sound of Intellect provedené na univerzitě v Chicagu a publikované...více

Americká novinářka hájí mileniály: Vůbec nejsou rozmazlení

Americká novinářka hájí mileniály: Vůbec nejsou rozmazlení

Federální rezervní systém ( FED ) je centrálním bankovním systémem USA. Jedná se o neziskovou...více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Svoboda

ekonom, prezident APS ČR

Petr Koblic

ředitel Burzy cenných papírů Praha

Karel Svoboda
ÚSPĚŠNOST
37,50 %

z 8 duelů
×
Petr Koblic
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 6 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK