Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Doporučení ČNB: Vedle hypoték omezí i další úvěry

Zárodky finanční krize vznikají v dobrých časech, tvrdí národní banka. Tuzemské ekonomice se daří, proto se ČNB obává přehřátí hypotečního trhu a nadměrného zadlužování lidí s nižším příjmem. Vydala proto další balík doporučení, který má vedle hypoték regulovat i další úvěry. Co nás čeká?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 6. 2017 22:06, Jose

Někde se to nepříčetné tisknutí chechtáků a závod mezi státy o levnější měnu a pracovníky musí projevovat :-D. Problém je pak, bankéři, kam zainvestovat. A jak na potvoru lidičky dávají na rady finančních poradců a poskytovatelů hypošek, kupují nabarvené opolysterénované byty se štěnicema a randálem, místo aby prachy prožrali a uvalili za nepotřebnosti...Sám Kiyosaki. Jinak pro mladé dělají z lodních kontejnerů drédaři z česka na Bali OK startovací domy. Pro česko je to taky jak dělané, naštosujem a ukrajinci zateplí :-D.

Reagovat

 

+7
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 6. 2017 5:41, Tarzan

Krize vytváří pouze mafie v ČNB !

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (13 komentářů)

20. 6. 2017 5:41 | Tarzan

Krize vytváří pouze mafie v ČNB !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

20. 6. 2017 12:44 | Brezi

Divim se, ze banky vubec pujcuji LTV 90-80. Ja bych byl mnohem prisnejsi. LTV 70 - 60 a hotovo. Ekonomicka bublina splaskne a je zadelano na bezdomovectvi a osobni trgedie. Takto alespon smolarum zbyde neco do noveho zacatku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

20. 6. 2017 15:18 | Nox

Tak banka ty si ty penize pujci od CNB za 0,temernic a v pripade krachu to zaplati stat, cili zisk slusny a riziko male. Docela by me zajimalo, jak by to vypadalo, kdyby se dal pujcovat jen realne vydelany majetek/penize. Osobne bych to videl tak maximalne na 50% LVT a ten clovek by nesmel dluzit jinde a mit prijem minimalne 4x vyssi nez splatka. To by ovsem ceny nemovitosti musel byt jinde.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Brezi 20. 06. 2017 12:44)

20. 6. 2017 15:40 | L.

Jak přesně "si banka půjčí od ČNB za 0,temernic"?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nox 20. 06. 2017 15:18)

20. 6. 2017 17:46 | HonzaV

Já nechci být hnusný, ale až bublina splaskne, a že k tomu dojde hádám nejpozději tak do r. 2021, je potřeba být připraven a do té doby chystat hotovost, bude se nakupovat. Všech těch Moraváků s byty v Praze je mi líto, ale co se dá dělat? Ke svému bytu jsem přišel přesně tímto způsobem při posledním propadu. Ještě byli rádi, že někdo za ně vykešoval hypotéku a mohli se vrátit domů někam do Břeclavi k mámě do prvního patra. Zdůrazňuji, že každého, kdo si vezme hypo a snaží se opatřit vlastní bydlení, si velice vážím, sám bych do toho rizika už nešel, ovšem zákony ekonomiky jsou neúprosné. Až začnou velké firmy v Praze se začátkem recese propouštět, tak to bude jako lavina.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Brezi 20. 06. 2017 12:44)

20. 6. 2017 17:52 | Nox

CNB vytiskne (dnes spise vytvori na pocitaci) penize a potrebuje je uvest do obehu. Rohliky za to asi nakupovat nebudou, tak je muzou pujcit komercnim bankam, nasposledy to bylo tusim za nejakoe desetiny procenta, nebo treba nakoupit statni dluhopisy, pred casem se dokonce mluvilo, ze by nakupovaly akcie, atd. Jinak by tezko nekdo pujcil nekomu na hypoteku na 2%.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (L. 20. 06. 2017 15:40)

20. 6. 2017 20:53 | chk

Ty jsi taky expert, viď? Podívej se do rozvahy ČNB. ČNB neposkytuje bankám téměř žádné úvěry jak vyplývá z bilance aktiv a pasiv (více než 90 % tvoří devizové rezervy), naopak je často stahuje od nich prodejem vlastních cenných papírů. Není tedy k obchodním bankám v postavení věřitele.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nox 20. 06. 2017 17:52)

20. 6. 2017 22:06 | Jose

Někde se to nepříčetné tisknutí chechtáků a závod mezi státy o levnější měnu a pracovníky musí projevovat :-D. Problém je pak, bankéři, kam zainvestovat. A jak na potvoru lidičky dávají na rady finančních poradců a poskytovatelů hypošek, kupují nabarvené opolysterénované byty se štěnicema a randálem, místo aby prachy prožrali a uvalili za nepotřebnosti...Sám Kiyosaki. Jinak pro mladé dělají z lodních kontejnerů drédaři z česka na Bali OK startovací domy. Pro česko je to taky jak dělané, naštosujem a ukrajinci zateplí :-D.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

20. 6. 2017 23:50 | Lojza

take se na tu dobu tesim. Az splatka na hypo vevysi 5 mega jim povyskoci napr. o 8litru to se budou moravaci kroutit.Pred par lety kdo mel cash kupoval levne byty. Uroky z bank skakaly o 2-3 % nahoru pri refinancu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HonzaV 20. 06. 2017 17:46)

20. 6. 2017 23:58 | jezevec

ceny nemovitostí určuje pouze poptávka. jak přesně byste jí chtěl moderovat?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nox 20. 06. 2017 15:18)

21. 6. 2017 19:39 | Kiko

Nemyslím si, že "Takto alespon smolarum zbyde neco do noveho zacatku" - naopak přece nižší LTV motivuje lidi k tomu, aby do koupi nemovitosti dali všechny svoje úspory a nenechávali si žádnou (nebo zcela nedostatečnou) rezervu. O krytí mnohem větší částky nějakým relativně nevýhodným úvěrem ani nemluvím. Klidně ať se přísněji omezuje výše úvěru vůči čistému příjmu, ale snižovaní maximální LTV mi nepřijde šťastné. Rád si to samozřejmě nechám vysvětlit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Brezi 20. 06. 2017 12:44)

21. 6. 2017 21:23 | chk

Ono nejde jenom o kupující. Jde také o zdraví bank. Pokud banka půjčuje 100 % LTV, tak jí to při rostoucích cenách nevadí. Ale v momentě kdy jdou ceny dolů, ji výše LTV náramně zajímá. ČNB se správně snaží předcházet bublinám. Ale problémem (nikoli ČNB) je, že do toho žvaní lidé, kteří tomu vůbec nerozumí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kiko 21. 06. 2017 19:39)

21. 6. 2017 22:13 | Kiko

Máte pravdu, myslel jsem jen na kupujícího. Neuvědomil jsem si, že při krachu trhu nemovitostí se z dnešního 90 % LTV klidně může stát výrazně více než 100 % LTV. To dává smysl. Děkuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 21. 06. 2017 21:23)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  7 500 695 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Sloučení půjček
Poradna > Karty, účty, úvěryÚvěrySpotřebitelské úvěry

Otázka: Dobrý den. Chtěla bych se zeptat na sloučení půjček. Mám jich moc a špatně se mi to splácí, tak mi bylo od mé banky nabídnuto sloučení půjček. Mám hotovostní půjčku i od Providentu a vždy jsem všechno... více

Spotřebitelské úvěry

Firemní úvěry

Leasing

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Kysilka

ředitel České spořitelny

Jaroslav Starka

podnikatel, 1.FK Příbram

Pavel Kysilka
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 12 duelů
×
Jaroslav Starka
ÚSPĚŠNOST
47,62 %

z 21 duelů

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK