Očima expertů: Vážně musíme na důchod makat 35 roků?

Kdo chce do penze, musí mít jednak věk, jednak odpracovaná léta. Pětatřicet let. Je tahle podmínka nutná? A co s lidmi, kteří mají problém ji splnit? Proč by se vlastně nedalo do penze jít po čtyřiatřiceti nebo po dvacíti letech, jen s patřičně nižším důchodem?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 6. 2017 8:58, Jiří Vlach

Stát naložil na bedra našich žen víc nežli mužům i přesto že nám porodily děti ,příklad já jdu do důchodu 63 a 10 měs a moje žena 60 a 4 měs i přesto že máme tři děti. Měli by se naši politici stydět nebo by měly ženy na ně vzít vidle.

+198
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 8. 2017 19:14, Franta

Dobrý den.

Franta Pohoda
Celý život jsem nikde nemakal, a důchodu si užívám hojně.
Musíte vědět jak nato.

-40
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 36 komentářů)

24. 7. 2017 19:51 | Martina

Vy všichni kteří nemakáte ve fabrikach na směny by jste si to měli zkusit aby jste věděli co je práce. To nemůže člověk vydržet takhle dělat nejméně do 65 !!!!!!A kdo člověka zaměstná v tomhle vysokém věku? ????Staří lidé budou makat a pro mladé nebudou dělat. Radši budou na podpoře. Je to hnus.Všechno se rozkradlo.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 6. 2017 16:47 | corrona

A co naši Romští spoluobčané ? Většina z nich nepracovala nikdy a přesto berou důchod celkem vysoký. Jak je to možné ? Není to náhodou diskriminace bílé menšiny ?
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 6. 2017 19:24 | Astheart

No nevím... Já mám nárok na důchod od dubna letošního roku a neposlalo mi nic, ani před dvěma lety, ani teď...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2017 19:21 | Tarzan

mafie !
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2017 18:59 | Ivan

Systém sociálního pojištění neuvažuje vůbec pojištěnce, kteří mají 40 let pojištění a nesplňují věk pro řádný důchod. Přitom se ocitli bez práce a nikdo je v jejich věku nezaměstná. Tyto případy naše "vrchnost" neřeší.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 6. 2017 15:29 | Jára Cimrman

Já mám od 18-ti odmakáno už 39 let. Už toho mám dost a rád bych si už užil zasloužený odpočinek. Kdybych dostal polovinu toho, co ze mě stát vytahal na pojištění, do smrti bych nepotřeboval ani důchod, ani žádné sociální dávky. Díky našim vysokoškolsky vzdělaným sociopatům v politice musím pracovat a platit ještě 7 let. Práci bych rád přenechal některému mladšímu zoufalci na podpoře. Stejně už sotva stíhám a s přibývajícím věkem se to asi sotva zlepší.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 6. 2017 15:09 | Hunter

Souhlasím s vámi.
"Minimální doba pojištění", "věk odchodu do důchodu", "redukční hranice" a podobné nesmysly patří do století páry, do doby, kdy se takové věci propočítávaly z kartonových kartiček na sčotech.
V 21. století, kdy kdejaký SW umí spočítat cokoliv z jakýchkoliv dat a v reálném čase je hloupost zabývat se nějakými "hranicemi", "(konstatními) koeficienty" a "minimy".
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2017 8:58 | Jiří Vlach

Stát naložil na bedra našich žen víc nežli mužům i přesto že nám porodily děti ,příklad já jdu do důchodu 63 a 10 měs a moje žena 60 a 4 měs i přesto že máme tři děti. Měli by se naši politici stydět nebo by měly ženy na ně vzít vidle.
+198
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2017 0:05

AT TAM VRÁTÍ DO POKLADNY TO CO SY PUČILI NA STATNÍ RSPOČET ABANKY ABY JE ZCHRÁNILI
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2017 22:56 | Franta

Co takhle misto tech politickych kecu udelat tlustou caru a vyplatit vsem co zatim do systemu vlozili!!! Kdo dal diky malo rokum a nizkemu platu malo dostane zpet to malo, kdo vic tak dostane taky svoje. A jedeme panove a damy, odpovedne kazdy na sebe - to je podstata kapitalismu ne? Kazdy by vedel, ze co si nenasetri to nema, nebo jenom tak obecni pastousku. Lide by vedeli ze se nemohou spolehat na nejake prerozdelovani a jeou na sebe. Odpadli by komunisticke narky na vysi duchodu atd. a paraziti v politice by nemeli co tunelovat. OK ne? A zadny Pilny by nemlel o sekani travy!!
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2017 19:22 | Tarzan

Kdy už skončí tento středověk s tvorbou kurvítek a konzumem ?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2017 13:59 | xls

Je potřeba říct, je nejen že stojí ten důchodových systém za vyliž, tak je v podstatě nefunkční celá SSZ. Stačí se podívat na tu náměstkyni ministra nebo na samotnou Marxovou - prostě vyžraný kr**y, od kterých se lidi ničeho rozumnýho nikdy nedočkají. Manželce počítaly důchod 2,5 roku a s naprosto nesmyslným výsledkem: odpracovaných přes 40 + skoro 20 let podnikání, důchod necelých 5.000 Kč.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2017 11:35 | Karel Procházka

Do důchodu by měl občan odcházet již v 18 letech. Samozřejmě by to v tomto okamžiku byl jeho důchod prakticky téměř nulový. S přibývajícími léty pojištění by postupně stoupal, zatímco příspěvek na důchodové pojištění by se měnil pouze s výší jeho výdělku. Například, (teď samozřejmě nevycházím z reálných čísel, uvádím jen ilustrativní hodnoty) ve 30 letech by pracovník dostával 1 000 Kč měsíčně, ale odváděl by například 5 000Kč rovněž měsíčně. Pokud by se v tomto okamžiku rozhodl odejít do důchodu, dostával by až do své smrti každý měsíc jen těch 1 000Kč, byť pravidelně valorizovaných. Každý pojištěnec by tak byl každý měsíc velice dobře a přesně informován jak je zajištěn na stáří, a mohl by tak posoudit odpovídá-li tato výše jeho představám. Pokud by se ale (jak předpokládám), rozhodl pracovat dál, tak by ve 40 již dostával 2 000Kč, ale odváděl by stále prakticky stejnou poměrnou část svého výdělku. Kdykoliv by chtěl odejít do důchodu, nebo si vzít například jednoroční, nebo dokonce několikaletou dovolenou, věděl by přesně, kolik bude dostávat, ať už po dobu dovolané, tak případně až do své smrti. V případě konečného odchodu do důchodu by už nebyl povinen platit dále jakékoliv důchodové pojištění, tato možnost by mu ale odepřena nebyla. V případě roční nebo víceleté dovolené by bylo pouze na jeho uvážení, zda si po dobu dovolené chce důchodové pojištění platit, či nikoliv. Podle toho by se po jeho návratu zpět do pracovního a pojistného procesu, jeho další důchod odlišoval. Skutečný mechanismus a jeho výpočet bude složitější, ale nárok by vznikal každému ihned, byť minimální. Každý by přesně věděl kolik, jakou částku bude do smrti dostávat, respektive z jaké poměrné částky bude jeho postupně valorizovaný důchod vycházet v okamžiku kdy přestane pracovat a platit pojištění. Částka byť jakkoliv malá by samozřejmě procházela skutečnou a plnou každoměsíční valorizací (podle skutečného vývoje mezd) tak, aby po definitivním odchodu do důchodu v případě dožití například 80 - 90 let pracovník, který si platil celý život průměrné pojištění nekončil na ulici jako žebrák - bezdomovac.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2017 10:28 | Karten

Vše sloužilo a slouží jenom k oddálení důchodů a minimalizace nákladů? Za rohem se třepou investoři na další příležitosti - roboty a AI + perfektní nízkonákladové plánování výroby a co s tou hromadou nepotřebných orangutánu dělat - válka? HDP by dokázalo zabezpečit 10% lidi možná i mín. Pokud by se nemuseli vyplácet důchody jako za Rakouska, tak by hnali lidi z práce domů už po 40-cítce jako přestárlé. Mohli by si tak otevřít leda kavárnu na rohu pro kámoše :-D. Ostatní kecy jsou jen bruslení na komunistickém a EU socialistickem ledě pro voliče.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2017 9:37

Ale to už je pozdě. Souhlas se Šatavou, že by se to mělo dělat dřív, klidně od čtyřicet každých pět let.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 6. 2017 8:02 | Pavel

Pane Šatavo, není pravda, že "stát nevaruje s dostatečným předstihem občany, kteří budou mít problém potřebnou dobu pojištění získat, ač o tom indicie má."
Správa sociálního zabezpečení posílá zhruba dva roky před dosažením důchodového věku přehled evidovaných dob pojištění a dává tak možnost jednak si zkontrolovat správnost evidence a také se zařídit, pokud nestačí odpracované roky (například doplacením doby pojištění). Ale je pravda, že to ČSSZ dělá dobrovolně, žádný zákon jí to neukládá.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Jakubec

podnikatel, Servis Climax

Vladimír Bezděk

ekonom

Miroslav Jakubec
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Bezděk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services