EET: Kdokoliv vyhraje, my prohrajeme

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 9. 12. 2016 | 87 komentářů
Elektronická evidence tržeb dělá z Česka zemi, ve které se blbě žije. Bolet bude nejen její neúspěch, ale i její úspěch.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 5. 2017 22:44, Karel

Teda pane Láďo, podle vaší agresivní reakce jsem si vzpomněl na jeden moudrý článek :

Návyky, které inteligentní lidé podle vědců nedělají

Inteligence je velmi důležitá. Zejména v odborném kontextu může být inteligentní a agilní mysl nejlepší vklad do budoucna. Lidé, kteří jsou méně inteligentní často mají návyky, které mohou být v celé řadě okolností také docela katastrofální, píše deník The Independent.

1. Hloupí lidé obviňují druhé za své vlastní chyby
2. Hloupí lidé musí mít vždy pravdu
3. Hloupí lidé reagují na konflikty hněvem a agresí
4. Hloupí lidé ignorují potřeby a pocity ostatních lidí
5. Hloupí lidé si myslí, že jsou lepší než všichni ostatní

Mě z toho vyšlo, že na vás sedí všech pět bodů a tudíž mi vyšlo, že jste méně inteligentní člověk.

Zobrazit celé vlákno

+17
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 12. 2016 22:15, Jiří

Já s EET souhlasím, jsem obyčejný zaměstnanec a své vydělané peníze musím zdanit dle platných tabulek. Nikdo se neptá co mě stojí cesta do práce, jaké mám další náklady na to abych mohl pracovat a z daní si nemohu téměř cokoli odečíst, včetně toho co jsem pro práci ani nepoužil a o co bych si snížil daňový základ. Ale taky nemusím shánět zakázky, materiál, starat se o další zaměstnance, které bych živil. Avšak kdo tvoří tu střední třídu, kdo si určuje kolik odvede peněz státu, kdo rozhoduje o tom jak budou žít jeho zaměstnanci a kolik budou brát? Jsou to právě živnostníci (určitě ne všichni) a porovnejte kolik na soc. i zdr. pojištění a daních odvedou zaměstnanci a kolik živnostníci. Je to veliký nepoměr. Neměli by si žít zaměstnanci lépe, když odvedou státu několikanásobně víc než živnostníci? Vím jenom zlomek toho co si můj zaměstnavatel-živnostník dá do nákladů a kolik nepřizná z tržeb, aby si snížil daně. Já musím mlčet a každý den jen poklonkovat a bát se, abych se mu neznelíbil a on mě na hodinu nevyhodil, protože on chtěl. EET se zaměřuje pouze na tržby, ale ne na náklady, na to by měly být častější kontroly a ušetřilo by se na daních mnohem více. Copak když ukradnu v obchodě housku je to zlodějina, ale když dám do podnikání faktury, které jsem pro podnikání nepoužil a díky tomu odvedu státu o tisícovku ( 5 000,- Kč, 10 000,- Kč....atd) to snad není zlodějina? Odpovězte si sami páni živnostníci.

-15
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 87 komentářů)

13. 12. 2016 14:20 | Vladimír

Reaguji na pana Jiřího - asi jste nikdy nespočítal, kolik odvádí OSVČ a kolik zaměstnanec. Zaměstnanec z hrubé mzdy 19.000,-Kč odvede přesně (bez slev) 46.140,-Kč za rok na daních, SP, a ZP. Ověřte si na kalkulátoru mezd. OSVČ odvede na daních deme tomu nulu, i kdyby (pan Láďa promine - hypoteticky) uplatňoval 5000 či 10000 Kč neoprávněných nákladů. Na SP a ZP odvede ale za rok 2016 45.535,-Kč. A to i kdyby vykázal ztrátu a žil ze vzduchu.To je překvapení, že? Ale nemyslete si, neodvádí téměř stejně,jak by to na první pohled vypadalo. Už tuším, že máte argument, že na pásce vidíte, že socku i zdrávku platíte daleko víc. Ano. Ale ne Vy. Váš zaměstnavatel. Většinou právě podnikatel, ti tvoří nevětší skupinu zaměstnavatelů v ČR, a mezi nimi je i velká část zaměstnavatelů OSVČ, jako asi právě Váš, podle toho co píšete. Ne Vy, ale on Vám platí na důchod, nemocenské pojištění, politiku zaměstnanosti. Připočtěte tedy k odvodům, co platí OSVČ-zaměstnavatel i to, co platí vpodstatě za právo Vás zaměstnat, a snad pochopíte, kdo platí státu víc. Zda zaměstnanec, nebo OSVČ - zaměstnavatel. A i ten OSVČ, který nemá zaměstnance a nevykazuje zisk (v terminologii pana Babiše "kradně") odvede víc, než 40% zaměstnanců. A to nemluvím o státních zaměstnancích, stát zaměstnance platí dobře, ale to, co za ně odvádí na sociální a zdravotní, musí nejdřív vybrat na daních a pojistném, to znamená také od OSVČ... Babišovi se povedlo skvěle obrátit dojem z peněžních toků a poštvat proti sobě dvě skupiny - podnikatele a zaměstnance. Potěš koště, jak tohle dopadne...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 12. 2016 21:59 | Láďa

Tak mi to vysvětli nějak hodně jednoduše. Jsem živnostník. Podle tebe jsem zloděj? Řekni mi to nahlas a do očí a jdem ven na férovku. Co je mi po tom, před kým ty hrbíš hřbet? Já bych teda měl před někým taky ohnout záda, aby byla spravedlnost? Jseš sotva poloprďoch.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 12. 2016 21:54 | veny

Všichni křičí kdo na koho doplácí a kdo se veze. Rozeštvané lidi mezi sebou bude asi největší úspech eet. To už je jasné. Píše se pouze o penezích. Jaksi se zapomíná na to,že spousta lidé(i já),dělají bez zaměstnanců a otevřeli si řemeslnou živnost s tím, že je práce kterou dobře umí i baví a chtějí ji nabízet lidem v podobě nějaké služby.To co rozhodovalo proč odejít z jistého zaměstnání rozhodně nebyly peníze ale dělat to co mě baví,nebýt na nikom závislý a také po nikom,ani po státu nic nechtít. Ze začátku peněz mín než v předchozím zaměstnání,ted k uživení,rozhodně ale zdaleka mín než je nějaký průměrný plat.Nikdy jsem nezdražoval,takže i vydělávám přibližně stejně jako před X lety, kdy jsem začínal.(vzhledem k inflaci vlastně vydělávám mín a nikdo mi pokud nebudu dělat víc nepřidá)žádné tržby nemusím tajit ,jsou nízké a s eet to bude stejné. Mám pět let do důchodu,chtěl jsem vydržet ale i díky eet půjdu o tři roky dřív do předčasného. Je mi jedno že místo pěti a půl tisíce mi ho zkrátí ještě asi o tisíc.A rozhodně našetřeno,nebo podle některých nakradeno rozhodně nemám.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2016 22:15 | Jiří

Já s EET souhlasím, jsem obyčejný zaměstnanec a své vydělané peníze musím zdanit dle platných tabulek. Nikdo se neptá co mě stojí cesta do práce, jaké mám další náklady na to abych mohl pracovat a z daní si nemohu téměř cokoli odečíst, včetně toho co jsem pro práci ani nepoužil a o co bych si snížil daňový základ. Ale taky nemusím shánět zakázky, materiál, starat se o další zaměstnance, které bych živil. Avšak kdo tvoří tu střední třídu, kdo si určuje kolik odvede peněz státu, kdo rozhoduje o tom jak budou žít jeho zaměstnanci a kolik budou brát? Jsou to právě živnostníci (určitě ne všichni) a porovnejte kolik na soc. i zdr. pojištění a daních odvedou zaměstnanci a kolik živnostníci. Je to veliký nepoměr. Neměli by si žít zaměstnanci lépe, když odvedou státu několikanásobně víc než živnostníci? Vím jenom zlomek toho co si můj zaměstnavatel-živnostník dá do nákladů a kolik nepřizná z tržeb, aby si snížil daně. Já musím mlčet a každý den jen poklonkovat a bát se, abych se mu neznelíbil a on mě na hodinu nevyhodil, protože on chtěl. EET se zaměřuje pouze na tržby, ale ne na náklady, na to by měly být častější kontroly a ušetřilo by se na daních mnohem více. Copak když ukradnu v obchodě housku je to zlodějina, ale když dám do podnikání faktury, které jsem pro podnikání nepoužil a díky tomu odvedu státu o tisícovku ( 5 000,- Kč, 10 000,- Kč....atd) to snad není zlodějina? Odpovězte si sami páni živnostníci.
-15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2016 16:31 | martin

Kalouska bych nechal být, sám se snažil prosadit zákon o registračních pokladnách. To, že teď křičí a kope kolem sebe jako malé děcko je pouze to, že Babišovi závidí, že se mi to povedlo prosadit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2016 16:28 | martin

Je vidět, že se v naší republice nachází vysoký počet skutečnýh odborníků na hospodářství a finance. Nejhorší je, že nejvíc jsou slyšet podsvinčata, kterým se přišlápne na krk, aby nemohli nadále podvádět. Navíc banda rádoby odborníků píše novinové články a dokonce i někteří "skuteční odborníci" před několika týdny vydali knihu, která kritizuje podobu zákonu o EET starou zhruba půl roku. Chápu,jedná se o palčivé téma a chcete co nejvíc čtenářů, ale co konečně napsat nestraný, ne nasraný pohled na věc?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2016 15:12 | Rada

Aby nedošlo k omylu, já živnostník nejsem. A v ČR, resp. v EU bych ani být nechtěl. Nevzpomínám si ani na jeden počin této vlády, který by živnostníkům pomohl. Vzpomínám si ale na hodně změn, které podnikání zkomplikovaly.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2016 15:06 | Rada

Bohužel s vámi musím souhlasit. Většina lidí nadšeně chrochtá, že na ty zlé a loupeživé živnostníky konečně došlo (že vše nakonec ZASE stejně zaplatí oni nechtějí ani slyšet). Zajímavé je, že nikdo z nich si živnost otevřít nechce (přestože ví, že se všichni živnostníci mají jak prasata v žitě). A nejlepší je hláška: "Ti, co zdražili, se přiznali, že kradli."
Kdyby v naší zemi nebylo tolik hlupáků, tak by se tady vlastně žilo docela dobře.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2016 14:57 | Rada

Podle váš je lež, že Agrofert dostává každý rok několik miliard na dotacích?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2016 14:56 | Rada

Ty peníze by neměly nikam plynou, měly by zůstat v našich kapsách. Kupujete benzín nebo naftu a nebo zboží, které bylo pomocí těchto paliv přepraveno? Nevadí vám, že povinně přispíváte někomu, kdo má peněz, že neví co s nimi? Nevadí vám, že pěstování řepky huntuje úrodnou půdu? Nevadí vám, že ten bionesmysl ničí motor vašeho auta? Mně to tedy vadí. Vadí mi to víc, než to, že mohli živnostníci díky krácení tržeb zaplatit o pár korun méně na daních.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2016 14:17 | veny

Ti co nejvíc křičí a soulasí s eet časem také zapláčou.Souhlasí totiž s omezováním osobních svobod, podporují sledování,bonzování,byrokracii ,policejnístát,atd.Velmi krátkozraké.Většinou jsou to lidé kteří do systému nedají ani korunu,naopak jsou placeni státem.Tak je třeba všechny kteří do systému něco dávají vyždímat abych já dostal zase přidáno.Černá díra se na chvilku zasype,voličům se zacpou ústa a stádo půjde zase k volbám volit svého milodárce.A začne se hledat dál komu znepříjemnit život. Ale hodně lidí si řekne že v tomto státě nejsou dobré podmínky pro žití a podnikání a půjdou jinam,tam odvedou i daně,nebo zkončí na úřadech práce a budou také placeni státem.Ten systém není ale bezedný a všichni se budou muset uskromnit.Na dluh se sice žije také dobře ale naše děti nám za to rozhodně nepoděkují.Nebudte zaslepeni,nikomu to nic dobrého nepřinese,jen další rozepře ve společnosti a mezi lidmi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2016 14:11 | Petr

Pane Kašpárek napsal jste: Kdybych byl Tomio Okamura, nemohl bych si rok před volbami přát víc.
Jste naivní, pokud se domníváte, že Babiš díky EET ztratí na volebních preferencích a volebních výsledcích. Je to spíše vaše zbožné přání, než realita. Potvrzují to i poslední průzkumy volebních preferencí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2016 6:44

Císařpán a Pepa je vůl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2016 6:43 | Chroust

Hledat spasitele v člověku, kterému estébák svědčil u soudu, že estébákem není, může akorát hlupák. "Všetci kradnú" - to znamená i pan Hrabiš, který se tímto přiznal. A je to vidět už na tom, jak vám tahal z peněženek na Čapí hnízdo. Sám nezdaní 90 milionů, protože nominální hodnota dluhopisů je korunová a z živnostníka by udělal trhací kalendář, že se nestydí. Jen počkejte voliči kobliháře, ještě uvidíte další kouzla a čáry velkýho Járy. Zapláčou vaše děti a vnuci. Čo bolo, to bolo, terazky sem ministrem financí...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 12. 2016 22:11 | Michal

Zamysleme se nad tím pořádně. Proč to vlastně u nás v malé zemi spouští.? Komu to prospěje? Pan Babiš chce vést stát jako firmu, ale zapomněl nám říct, že chce všechny firmy ve státě. Přinejmenším je to podivné, když má tolik firem. Myslím, že tím sleduje něco pro sebe. Rozeštve proti sobě lidi, vytvoří donašeče a strach. Zřejmě nám to chybí, za Němců jsme práskali, za komunistů bonzovali ,záviděli a ten co se bál mlčel. Je vidět, že je to synáček starého STBáka. Je taky potřeba se podívat jak získal Agrozet pardón Agrofert. Podle sebe soudím tebe co? Zaměstnanci závidí podnikatelům nižší daně, no to jsme dopadli! Evidentně ne vzdělání lidi. Dívám se kolem a vidím jak podnikatele dělají od rána do večera, úplně klidně 16 hodin a samozřejmě soboty, neděle. Dopředu investují náklady a neví, jestli vydějí. Sám si musí vše zajistit a koupit, včetně techniky a věci k provozu. Na rozdíl od nás zaměstnanců, kterým to vypadne ve tři z ruky a hurá za zábavou. Používáme věci co nejsou naše a taky se k nim tak většina chová. Ti co nejvíce křičí platí stát, nic v podstatě nevytváří, ne tvoří penize ani nic co je vytvoří. Jejich daně jsou jen na papíře. Nechci se nikoho zastávat, ale vadí mi, když je někdo sobec, závistivěc a atd. Dále mi vadí neustále represe a zákazy! Teď jsou to ponikatele a zítra to budeš TY! PS: nevěřte médiím.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 12. 2016 20:27 | Likvid

Zmáčkněte klávesu ve třetí řadě odspodu úplně vlevo. Je na ní napsáno CAPS LOCK. Voilá – klávesnice je opravena! Děkovat nemusíte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2016 17:07 | PEPA

čím stupldnější příspěvky tím více plusů? zajímavé
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2016 17:04 | PEPA

A JEŠTĚ KAM BY MĚLA PLYNOUT ??? VÝROBCŮM LOKOMOTIV ? A NEBO KAM?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2016 17:01 | PEPA

S PROMINUTÍM ALE SEŠ V-L SÁM TVRDÍŠ, ŽE NEMÁŠ INFORMACE, ALE NEJVĚTŠÍM LHÁŘŮM-MEDIÍM- VĚŘÍŠ
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2016 15:37 | Hunter

Jo tak to jo. Já bych do Venezuely pokaždé když mám chuť na pivečko nelítal.
Nicméně - každému co jeho jest.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Mojmír Čapka

podnikatel, Brisk

Vladimír Pikora

ekonom

Mojmír Čapka
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů
×
Vladimír Pikora
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services