Miliardový trh s provizemi dostane nová pravidla. U životního pojištění chybují poradci i klienti

Mění se pravidla pro prodej životního pojištění. Stát chce od začátku prosince prodej více regulovat, od změny si slibuje především ochranu spotřebitelů. Nově se prodlouží doba pro výplatu provizí u životních pojistek na pět let. Dosud se přitom odměna obvykle vyplácela už po uzavření smlouvy.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 10. 2016 9:04, kodiak medvěd

Ručením provizí po dobu šedesáti měsíců za něco, na co má zprostředkovatel minimální vliv nebo dokonce rozdrobením provize do šedesáti splátek, docílíte v první řadě toho, že z trhu odejdou ti šlušní. Dravci vydrží a jen přitvrdí a s nimi zůstanou šušňové, kteří to dělají jako přívýdělek a nejsou na tom existenčně závislí. Kde máte tu kvalitu a zlepšení?

Co jste ale nepochopil ani vy, ani většina „novinářů“ je, že storna pojistek po několika letech vyhovují především pojišťovnám. Ony sice navenek tyto praktiky naoko odsuzují, ale nic proti nim nedělají. Životní pojistka předčasně ukončená po několika letech je pro pojišťovnu slušný vývar. Klient platí pojistné, pojistné plnění za tu dobu obvykle nebývá žádné a nárok na odbytné bývá nulový. Teď se jim ještě podaří odstranit nebo snížit poslední výdaj, což je provize zprostředkovatele.
Výsledkem bude, že prodej životního pojištění se přesune především na prodejní místa pojišťoven a ze zprostředkovatelů zůstane tvrdé jádro a pár zoufalců. Nešvary a problémy se spíš prohloubí.

Pokud se má něco zlepšit, muselo by se:
- Zvednout nároky na kvalifikaci a kvalitu zprostředkovatele
- Zvýšit obecnou finanční gramotnost obyvatelstva
- Minimalizovat lobbing velkých pojišťoven

Zobrazit celé vlákno

+13
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 10. 2016 21:50, tla

Ti, kterým nejde v první řadě o vozeni zadku v mercedesu, s tím nebudou mít problém. Ti ostatní ať se jsou třeba past.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 8 komentářů)

4. 10. 2016 11:24 | kodiak medvěd

To je možné, ale nic to nemění na tom, že pro pojišťovny je předčasné ukočení pojistných smluv výhodné a výhodné zůstane i nadále. A ani na tom, že je to hlavně boj o trh, o to, aby velké pojišťovny vytlačily z trhu zprostředkovatele a malé pojišťovny.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2016 9:52 | josef

ad "Klient platí pojistné, pojistné plnění za tu dobu obvykle nebývá žádné a nárok na odbytné bývá nulový."
Delate chytreho, ale asi jste nezaznamenal, ze si pojistovna drive pocatecni naklady zapocitavala prvni dva roky, proto bylo odbytne temer nula. Ale ted si bude moci zapocitat jen pomernou cast, takze odbytne vzroste.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 10. 2016 9:04 | kodiak medvěd

Ručením provizí po dobu šedesáti měsíců za něco, na co má zprostředkovatel minimální vliv nebo dokonce rozdrobením provize do šedesáti splátek, docílíte v první řadě toho, že z trhu odejdou ti šlušní. Dravci vydrží a jen přitvrdí a s nimi zůstanou šušňové, kteří to dělají jako přívýdělek a nejsou na tom existenčně závislí. Kde máte tu kvalitu a zlepšení?
Co jste ale nepochopil ani vy, ani většina „novinářů“ je, že storna pojistek po několika letech vyhovují především pojišťovnám. Ony sice navenek tyto praktiky naoko odsuzují, ale nic proti nim nedělají. Životní pojistka předčasně ukončená po několika letech je pro pojišťovnu slušný vývar. Klient platí pojistné, pojistné plnění za tu dobu obvykle nebývá žádné a nárok na odbytné bývá nulový. Teď se jim ještě podaří odstranit nebo snížit poslední výdaj, což je provize zprostředkovatele. Výsledkem bude, že prodej životního pojištění se přesune především na prodejní místa pojišťoven a ze zprostředkovatelů zůstane tvrdé jádro a pár zoufalců. Nešvary a problémy se spíš prohloubí.
Pokud se má něco zlepšit, muselo by se: - Zvednout nároky na kvalifikaci a kvalitu zprostředkovatele - Zvýšit obecnou finanční gramotnost obyvatelstva - Minimalizovat lobbing velkých pojišťoven
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2016 21:52 | tla

Ale jasně, že se tím něco vyřeší. Ne všechno, ale o to tady nejde, tak nemichejte nesouvisející věci dohromady.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2016 21:50 | tla

Ti, kterým nejde v první řadě o vozeni zadku v mercedesu, s tím nebudou mít problém. Ti ostatní ať se jsou třeba past.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2016 21:48 | tla

Výborně. Posun kupředu. Obavy lidí z branže jsou liché. Ti budou raději v zájmu konzervace aktuální džungle plkat cosi o nesouvisejících problémech, než by se přípravili na situaci, kdy už nebudou kasirovat po pár hodinách práce provizi v desítkách tisíc na úkor klienta. Pojišťovací branže se za léta nedokázala dopracovat ani k jednotnému a všeobecně prijimanemu výpočtu nakladovosti. Proč asi? Protože se to přeci nehodí, aby se daly produkty na trhu porovnat. Tedy přichází regulace. Těžko bude na první pokus než chyb, ale pořád lepší pozdě, než vůbec.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 10. 2016 18:15 | kodiak medvěd

Představa, že něco vyřeším tím, že donutím zprostředkovatele pět let ručit za to, že klientovi nerupne v bedně a pojistnou smlouvu nezruší, je srovnatelně blbá s představou, že uzavřením produktu s názvem investiční životní pojištění budu spořit na vkladní knížku.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 10. 2016 16:02 | Marek

Teď ještě najít někoho, kdo bude mít zájem nabídnout ŽP a čekat 5 let na odměnu a hlídat přitom klienta, aby ho ,,nezmáknul" někdo od konkurence na (třeba i po pravdě) nový a výhodnější produkt. Klient se mnohdy nerozhoduje ,,rozumem" ale těch faktorů kterými se nechá ovlivnit je mnoho, např. změny v příjmech, emoce, ,,poradce" mezi blízkými atd..
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 937 900 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2022

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Doporučujeme

Kopejte kryty, nebo jeďte na Zéland. Hrozba atomové války je zpět

Kopejte kryty, nebo jeďte na Zéland. Hrozba atomové války je zpět

S pokračující válkou na Ukrajině se stále více mluví o možném použití jaderných zbraní....více

Mlaskání a oplzlé komentáře. Obtěžovali ji strážníci ve službě. Odmítla si to nechat líbit

 Mlaskání a oplzlé komentáře. Obtěžovali ji strážníci ve službě. Odmítla si to nechat líbit

„To jsou ale nožky. Tý jo a má kérku! To je fakt kérka!“ slyším během nakupování rohlíků...více

Kontroverzní vlastnící ohrožují fotbal. Trojského koně máme i v Česku

Jsou jako trojští koně, kluby si nekupují z lásky k fotbalu. Chtějí si přes ně zlepšit...více

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Každý rodič pozná problémy s prepravou svojich malých ratolestí. Dokedy musia mať deti...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Renáta Kadlecová

ředitelka Fondu pojištění vkladů

Aleš Hušák

podnikatel

Renáta Kadlecová
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 30 duelů
×
Aleš Hušák
ÚSPĚŠNOST
36,36 %

z 22 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.