Miliardový trh s provizemi dostane nová pravidla. U životního pojištění chybují poradci i klienti

Mění se pravidla pro prodej životního pojištění. Stát chce od začátku prosince prodej více regulovat, od změny si slibuje především ochranu spotřebitelů. Nově se prodlouží doba pro výplatu provizí u životních pojistek na pět let. Dosud se přitom odměna obvykle vyplácela už po uzavření smlouvy.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 10. 2016 9:04, kodiak medvěd

Ručením provizí po dobu šedesáti měsíců za něco, na co má zprostředkovatel minimální vliv nebo dokonce rozdrobením provize do šedesáti splátek, docílíte v první řadě toho, že z trhu odejdou ti šlušní. Dravci vydrží a jen přitvrdí a s nimi zůstanou šušňové, kteří to dělají jako přívýdělek a nejsou na tom existenčně závislí. Kde máte tu kvalitu a zlepšení?

Co jste ale nepochopil ani vy, ani většina „novinářů“ je, že storna pojistek po několika letech vyhovují především pojišťovnám. Ony sice navenek tyto praktiky naoko odsuzují, ale nic proti nim nedělají. Životní pojistka předčasně ukončená po několika letech je pro pojišťovnu slušný vývar. Klient platí pojistné, pojistné plnění za tu dobu obvykle nebývá žádné a nárok na odbytné bývá nulový. Teď se jim ještě podaří odstranit nebo snížit poslední výdaj, což je provize zprostředkovatele.
Výsledkem bude, že prodej životního pojištění se přesune především na prodejní místa pojišťoven a ze zprostředkovatelů zůstane tvrdé jádro a pár zoufalců. Nešvary a problémy se spíš prohloubí.

Pokud se má něco zlepšit, muselo by se:
- Zvednout nároky na kvalifikaci a kvalitu zprostředkovatele
- Zvýšit obecnou finanční gramotnost obyvatelstva
- Minimalizovat lobbing velkých pojišťoven

Zobrazit celé vlákno

+13
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 10. 2016 21:50, tla

Ti, kterým nejde v první řadě o vozeni zadku v mercedesu, s tím nebudou mít problém. Ti ostatní ať se jsou třeba past.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 8 komentářů)

4. 10. 2016 11:24 | kodiak medvěd

To je možné, ale nic to nemění na tom, že pro pojišťovny je předčasné ukočení pojistných smluv výhodné a výhodné zůstane i nadále. A ani na tom, že je to hlavně boj o trh, o to, aby velké pojišťovny vytlačily z trhu zprostředkovatele a malé pojišťovny.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2016 9:52 | josef

ad "Klient platí pojistné, pojistné plnění za tu dobu obvykle nebývá žádné a nárok na odbytné bývá nulový."
Delate chytreho, ale asi jste nezaznamenal, ze si pojistovna drive pocatecni naklady zapocitavala prvni dva roky, proto bylo odbytne temer nula. Ale ted si bude moci zapocitat jen pomernou cast, takze odbytne vzroste.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 10. 2016 9:04 | kodiak medvěd

Ručením provizí po dobu šedesáti měsíců za něco, na co má zprostředkovatel minimální vliv nebo dokonce rozdrobením provize do šedesáti splátek, docílíte v první řadě toho, že z trhu odejdou ti šlušní. Dravci vydrží a jen přitvrdí a s nimi zůstanou šušňové, kteří to dělají jako přívýdělek a nejsou na tom existenčně závislí. Kde máte tu kvalitu a zlepšení?
Co jste ale nepochopil ani vy, ani většina „novinářů“ je, že storna pojistek po několika letech vyhovují především pojišťovnám. Ony sice navenek tyto praktiky naoko odsuzují, ale nic proti nim nedělají. Životní pojistka předčasně ukončená po několika letech je pro pojišťovnu slušný vývar. Klient platí pojistné, pojistné plnění za tu dobu obvykle nebývá žádné a nárok na odbytné bývá nulový. Teď se jim ještě podaří odstranit nebo snížit poslední výdaj, což je provize zprostředkovatele. Výsledkem bude, že prodej životního pojištění se přesune především na prodejní místa pojišťoven a ze zprostředkovatelů zůstane tvrdé jádro a pár zoufalců. Nešvary a problémy se spíš prohloubí.
Pokud se má něco zlepšit, muselo by se: - Zvednout nároky na kvalifikaci a kvalitu zprostředkovatele - Zvýšit obecnou finanční gramotnost obyvatelstva - Minimalizovat lobbing velkých pojišťoven
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2016 21:52 | tla

Ale jasně, že se tím něco vyřeší. Ne všechno, ale o to tady nejde, tak nemichejte nesouvisející věci dohromady.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2016 21:50 | tla

Ti, kterým nejde v první řadě o vozeni zadku v mercedesu, s tím nebudou mít problém. Ti ostatní ať se jsou třeba past.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2016 21:48 | tla

Výborně. Posun kupředu. Obavy lidí z branže jsou liché. Ti budou raději v zájmu konzervace aktuální džungle plkat cosi o nesouvisejících problémech, než by se přípravili na situaci, kdy už nebudou kasirovat po pár hodinách práce provizi v desítkách tisíc na úkor klienta. Pojišťovací branže se za léta nedokázala dopracovat ani k jednotnému a všeobecně prijimanemu výpočtu nakladovosti. Proč asi? Protože se to přeci nehodí, aby se daly produkty na trhu porovnat. Tedy přichází regulace. Těžko bude na první pokus než chyb, ale pořád lepší pozdě, než vůbec.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 10. 2016 18:15 | kodiak medvěd

Představa, že něco vyřeším tím, že donutím zprostředkovatele pět let ručit za to, že klientovi nerupne v bedně a pojistnou smlouvu nezruší, je srovnatelně blbá s představou, že uzavřením produktu s názvem investiční životní pojištění budu spořit na vkladní knížku.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 10. 2016 16:02 | Marek

Teď ještě najít někoho, kdo bude mít zájem nabídnout ŽP a čekat 5 let na odměnu a hlídat přitom klienta, aby ho ,,nezmáknul" někdo od konkurence na (třeba i po pravdě) nový a výhodnější produkt. Klient se mnohdy nerozhoduje ,,rozumem" ale těch faktorů kterými se nechá ovlivnit je mnoho, např. změny v příjmech, emoce, ,,poradce" mezi blízkými atd..
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Šmejc

podnikatel, Home Credit

Tomáš Hodboď

podnikatel, Miton

Jiří Šmejc
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Tomáš Hodboď
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services