Proč mladí tolik střídají práci? Nedokážou navázat trvalý vztah

Tereza Mynářová | rubrika: Rozhovor | 27. 9. 2016 | 17 komentářů
Nejpozději ve třiceti letech by lidé měli být schopni navázat dlouhodobý vztah – nejen v osobním životě, ale i v zaměstnání. Pokud se to nenaučí, nenaučí se to už nikdy, varuje psycholog Radek Ptáček. „Řada třicátníků tvrdí, že vlastně ještě nezjistili, čemu se chtějí věnovat – a to je možná právě proto, že se nenašli. Vlak, který jim ujel, už se pro ně ale zpátky nevrátí,“ říká.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 9. 2016 11:06, Hunter

"Dřív platilo, že než mohl jít mladý člověk na vysokou školu, musel často začít pracovat."

Nevím kdy "dřív" to platilo, ale v 70. a 80. letech už to neplatilo. VŠ studovalo výrazně méně lidí než dnes, ale šli na ni hned po SŠ, mezitím nepracoval skoro nikdo (samozřejmě brigády _při_ VŠ byly docela samozřejmé).

Rozdíl je v tom, že "dřív" (ještě před 20 lety) končili lidé VŠ o 3-4 roky dříve.
To máte, odložený nástup, 9 místo 8 let ZŠ, 5 místo 4 let VŠ (protože v ČR _musíte_ být Ing/Mgr, Bc nikoho nezajímá, to je stejné jak "střední s maturitou"), k tomu třeba Erasmus, kde vám škola běžně pár předmětů neuzná a šup, jste tam o rok dýl.

Moje máma třeba dokončila VŠ ve 22 let. Dnes téměř nemožné - já skončil v 25 a to mi to šlo velmi dobře. Většina lidí končí v 26. Ty 4 roky délky studia ovšem udělají ve 30 obrovský rozdíl.

+15
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 9. 2016 5:58, Tarzan

Když jsem v pracovním celibátu zvaném, svoboda,nemám čas na život !

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 17 komentářů)

9. 9. 2018 13:46 | Petas

Tak to je hlavně o finanční situaci. A pokud umím počítat tak nebudou dělat za 15000kc a v jednom zaměstnání když můžu mít jinde 30000 a víc. Vše je o penězích.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2016 22:51 | Gabriel Pleska

Beru to jako svéráznou poklonu, kodiak je dobrej. Plus — kdyby se tady Vaše příspěvky neobjevovaly už aspoň deset roků, což je dvakrát víc, než je kdokoli z nás v redakci, trval bych na tom, že jsme si vymyslili i Vás.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 9. 2016 16:18 | jezevec

Žádnej kodiak není. To píše sama redakce, aby zvýšila návštěvnost na stránkách.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2016 15:05 | Šárka

Vy jste opravdu velmi moudrý muž
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2016 20:02 | David Kudrnovský

Mě hlavně baví ty tvoje příspěfky Kodijaku :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2016 19:05

tobě toho nedošlo mnohem víc než jemu
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2016 16:14 | kodiak medvěd

Včera byl publikován na Neviditelném psu zajímavý článek Markéty Šichtařové, který se z jiného pohledu zabýval takřka stejným problémem. Dovolím si citovat jednoho z diskutujících k tomuto článku, který to vystihl velmi trefně:
Nesmírně mne baví chlapíci, kterým bylo třicet, nosí plnovous jako ZZTop, z kalhot jim koukají pruhované ponožky a řítí se na skateboardu. A chtějí, aby se s nimi jednalo jako s dospělými :o)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2016 16:00 | kodiak medvěd

V tom případě bych očekával, že bude jiný přístup k životu u vysokošlosky vzdělaných lidí a lidí s bakalářským stupněm končícími se studiem někdy okolo těch 22 a o to víc ještě středoškoláky, kteří vstupují do života okolo 19. roku. Já ho nevidím. Je to fenomén generační, který přinesla doba a nastavení hodnot v dnešní společnosti.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2016 15:48 | Hunter

Pokud se hodnotí pracovní (a vlastně si soukromý) život třicetiletých, tak je _zatraceně velký rozdíl_, jestli dokončili VŠ v 22 nebo 26 letech.
(a rozdíl věku při ukončení "soustavné přípravy na budoucí povolání" bude ještě mnohem větší právě proto, že dnes studuje VŠ mnohem více lidí).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2016 15:04 | kodiak medvěd

Nemáte pravdu, vaše představy o 70. a 80. letech jsou poněkud zkreslené. Bylo dost takových, kteří před vstupem na vysokou školu pracovali rok i více. Nemluvě o tom, že nenastoupením na VŠ hrozila mužům vojna, ze které se nedal vyjednat odklad jen proto, že se mi na ni nechce a že možná budu studovat. A tak mnozí měli nejen zkušenost z práce, ale i odsloužené dva roky v zeleném. Ono nebylo totiž vůbec snadné se na vysokou školu dostat, nebylo nic divného, když to někdo zkoušel i několikrát. Škol a míst na nich bylo daleko méně a nebyla žádná odkladiště, kde vás nechají za školné několik let procházet a nakonec i s nějakým tím titulem na vás pamatují.
Problém není v tom, jestli člověk dostuduje v 22 nebo v 26, ale v celkovém přístupu k životu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2016 15:01 | kodiak medvěd

Doba je taková. Příkazem doby je nežít, ale jen tak po tom životě surfovat. Vše si pořádně užívat, neustále se bavit, k ničemu se nezavazovat a nenést žádnou zodpovědnost a pak to hlavně vše sdílet na fejsbůku.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2016 12:47 | josef

Omlouvám se za překlep " zkuste ", abyste mě nepovažovali za analfabeta.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2016 12:44 | josef

Ještě Vám nedošlo, že tu vaši disciplínu vymysleli schopnější, aby Vás mohli lépe předjíždět.To ale platilo i za socialismu, takže nic nového. Zkuzte se řídit vlastním rozumem. Budete sice vyvrhel, ale úspěšný.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2016 11:06 | Hunter

"Dřív platilo, že než mohl jít mladý člověk na vysokou školu, musel často začít pracovat."
Nevím kdy "dřív" to platilo, ale v 70. a 80. letech už to neplatilo. VŠ studovalo výrazně méně lidí než dnes, ale šli na ni hned po SŠ, mezitím nepracoval skoro nikdo (samozřejmě brigády _při_ VŠ byly docela samozřejmé).
Rozdíl je v tom, že "dřív" (ještě před 20 lety) končili lidé VŠ o 3-4 roky dříve. To máte, odložený nástup, 9 místo 8 let ZŠ, 5 místo 4 let VŠ (protože v ČR _musíte_ být Ing/Mgr, Bc nikoho nezajímá, to je stejné jak "střední s maturitou"), k tomu třeba Erasmus, kde vám škola běžně pár předmětů neuzná a šup, jste tam o rok dýl.
Moje máma třeba dokončila VŠ ve 22 let. Dnes téměř nemožné - já skončil v 25 a to mi to šlo velmi dobře. Většina lidí končí v 26. Ty 4 roky délky studia ovšem udělají ve 30 obrovský rozdíl.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2016 9:36 | Láďa

Je to vše částečně pravda. Kapitalistický systém je buď horší nebo lepší. Jsou kapitalistické státy,kde se střílí na ulici a naopak kde vše optimálně klape. Těch je ale méně. U nás jsou hodnoty zaměřené jen na peníze a drzost. Zaměstnavatelé bývají většinou klany divokých zbohatlíků. Začínáme být obyčejná montovna.Chybí disciplína. Když je někde rychlost 80,tak tam nejedu rychleji. Nikdy.To je disciplína. Platí to všude.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2016 8:37 | Eskom

Jsem už příliš konzervativní a s fluktuací nesouhlasím, znám podobný případ a se mohou uzoufat. Nejsem věřící, ale musím uznat, že desatero řeší mnoho problémů, ale co z toho, mladí chodí do kostela, ovšem tyto zásady nedodržují. Dalším takovým problémem je zrušení vojenské služby. Opomenuli přípravu mužů pro různé situace, musíme připustit, že vojna dělala z chlapců muže. V neposlední řadě stačí i staré české přísloví "devět řemesel, desátá bída!"
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2016 5:58 | Tarzan

Když jsem v pracovním celibátu zvaném, svoboda,nemám čas na život !
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 424 690 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2021

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Doporučujeme

Jak bankrotují státy a kdy přijde na řadu Česko

Jak bankrotují státy a kdy přijde na řadu Česko

Během koronavirové krize to mohlo zapadnout, ale loni „zbankrotovalo“ hned pět zemí. Další...více

Vakcína na dohled. Pojďme si to tedy co nejvíc zkomplikovat

Vakcína na dohled. Pojďme si to tedy co nejvíc zkomplikovat

Největší akci v dějinách očkování hrozí zhatit stejné problémy, kvůli kterým si zbytečně...více

Lituji, že jsem se stala matkou

Lituji, že jsem se stala matkou

Jde o jedno z největších společenských tabu současnosti. Ženy litující svého mateřství...více

Když je i vložka luxus. Menstruační chudoba trápí miliony žen, Česko ji léta ignorovalo

Když je i vložka luxus. Menstruační chudoba trápí miliony žen, Česko ji léta ignorovalo

Místo menstruační vložky staré noviny, hadr nebo toaletní papír? Pro řadu žen a dívek...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Janeček

producent a podnikatel

Radovan Krejčíř

podnikatel a kriminálník

František Janeček
ÚSPĚŠNOST
47,89 %

z 71 duelů
×
Radovan Krejčíř
ÚSPĚŠNOST
30,77 %

z 52 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.