Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Den finanční gramotnosti: Třetina lidí si bere hypotéku na ostro. Bez rezervy

Stejně jako v předchozích letech i letos představila společnost Partners výsledky průzkumu, který si nechala zpracovat ke Dni finanční gramotnosti. Průzkum se tentokrát zaměřil na postoje a znalosti Čechů v oblasti úvěrů na bydlení. Z výsledků je patrné, že Češi nejvíc fandí hypotékám. někdy až příliš bezvýhradně.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 9. 2016 15:31, j

No,jestli lidé po čerpání hypotéky nemají rezervy tak to v česku nic moc neznamená..málokomu v případě problémů rezervy vystačí na pokrytí výpadku příjmů jednoduše proto, že není z čeho tvořit (aspoň ne rozumnou částku). Tak se sice zadluží, ale platit musí tak jako v nájmu...(neplatíš nebydlíš), akorát že s hypotékou jim pak zůstane bydlení. Při placení nájmu si šetřit na bydlení je okrádání sebe sama protože--z běžného platu je jakákoliv smysluplná částka úspor, v pseudoekonomice superrychlého tisku peněz, nedosažitelná. A buď vás takovýto systém obere dříve či později o všechny úspory nebo vám nakonec v lepším případě zůstane aspoň vaše bydlení. Ono ve finále mají problém banky, když lidé dluží přespříliš. Zkuste si ve 30letech odkládat alespoň 5000 jako úsporu na důchod za předpokladu stálého příjmu a žádného výpadku. V důchodu vám to vystačí sotva na 10let (když nebude růst cenová hladina)...a ještě platíte nájem, který nejspíš budete platit i v tom důchodu.......z platu vám tak uteče dobře 10tis,..a to jste se ještě ani nenajedl,...během té doby ukládání úspor stačí hodně málo,..a jste na suchu během chvilky tak jako tak. A tak není lepší těch 10tis rvát do hypotéky?? Vydržíte cca 10let a již mate rezervu v tom, že můžete prodat nemovitost, která navíc v čase roste prakticky vždy(prodávat nemovitost třeba kolem 2008-2010 je prostě pech). A vydržet platit hypotéku alespoň 10 let je přece jen pravděpodobnější a udržitelnější než si 30 let odkládat na důchod a ještě solit nájem, nebo ne?

Reagovat

 

+9
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 9. 2016 14:32, nepodporovatel spekulantů

Když je někdo tak pitomej, že ti ten nájem platí.

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pronajímatel multimilionář 07. 09. 2016 10:10)

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

6. 9. 2016 14:44 | Jan

"bez sankcí splatit až čtvrtinu hypotéky" co to presne znamena? 1/4 z puvodni hypoteky, nebo 1/4 z toho co mi zbyva doplatit? to je velky rozdil...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

6. 9. 2016 15:31 | j

No,jestli lidé po čerpání hypotéky nemají rezervy tak to v česku nic moc neznamená..málokomu v případě problémů rezervy vystačí na pokrytí výpadku příjmů jednoduše proto, že není z čeho tvořit (aspoň ne rozumnou částku). Tak se sice zadluží, ale platit musí tak jako v nájmu...(neplatíš nebydlíš), akorát že s hypotékou jim pak zůstane bydlení. Při placení nájmu si šetřit na bydlení je okrádání sebe sama protože--z běžného platu je jakákoliv smysluplná částka úspor, v pseudoekonomice superrychlého tisku peněz, nedosažitelná. A buď vás takovýto systém obere dříve či později o všechny úspory nebo vám nakonec v lepším případě zůstane aspoň vaše bydlení. Ono ve finále mají problém banky, když lidé dluží přespříliš. Zkuste si ve 30letech odkládat alespoň 5000 jako úsporu na důchod za předpokladu stálého příjmu a žádného výpadku. V důchodu vám to vystačí sotva na 10let (když nebude růst cenová hladina)...a ještě platíte nájem, který nejspíš budete platit i v tom důchodu.......z platu vám tak uteče dobře 10tis,..a to jste se ještě ani nenajedl,...během té doby ukládání úspor stačí hodně málo,..a jste na suchu během chvilky tak jako tak. A tak není lepší těch 10tis rvát do hypotéky?? Vydržíte cca 10let a již mate rezervu v tom, že můžete prodat nemovitost, která navíc v čase roste prakticky vždy(prodávat nemovitost třeba kolem 2008-2010 je prostě pech). A vydržet platit hypotéku alespoň 10 let je přece jen pravděpodobnější a udržitelnější než si 30 let odkládat na důchod a ještě solit nájem, nebo ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

6. 9. 2016 15:32 | Gabriel Pleska

Až čtvrtinu hypotéky znamená fakticky až čtvrtinu hypotéky. Doslova takhle: „do 25 % celkové výše spotřebitelského úvěru na bydlení“.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan 06. 09. 2016 14:44)

6. 9. 2016 20:44 | aliboron

do 25 % z jistiny puvodni vyse uveru, nebo se ma za to, ze pojem celkova vyse znamena to same, co v predbeznych informacich celkova castka zaplacena spotrebitelem ???
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gabriel Pleska 06. 09. 2016 15:32)

6. 9. 2016 21:27 | chk

podle sebe nesuď druhé (říká se tomu kognitivní zkreslení). vlastníš nějakou nemovitost? podle tvého prostoduchého příspěvku odhaduji, že ne. nemovitost nemá nulový náklady. pokud si myslíš, že si pořídíš barák a jsi za vodou, pak se pleteš. je mnoho příkladů, kdy dává ekonomický smysl bydlet v pronájmu. obojí má svá pro a proti. v této republice je mnoho středně příjmových, kteří mohou ušetřit jak na důchod, tak na vlastní bydlení.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (j 06. 09. 2016 15:31)

7. 9. 2016 10:10 | Pronajímatel multimilionář

Jen pěkně ať roste i nadále nájemné. Když mi stát nezaplatil škodu způsobenou léty regulací nájemného tak to zaplatí nájemníci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

7. 9. 2016 14:32 | nepodporovatel spekulantů

Když je někdo tak pitomej, že ti ten nájem platí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pronajímatel multimilionář 07. 09. 2016 10:10)

7. 9. 2016 21:10 | Pronajímatel multimilionář

Platí a jsou rádi, že mohou u mě bydlet za tak draho :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (nepodporovatel spekulantů 07. 09. 2016 14:32)

12. 9. 2016 12:43 | Lukáš

Splácím družstevní byt a auto, mám na to úvěry. Družstevní byt mne nezbavuje povinnosti platit nájem, takže prakticky jsem dál v područí pronajímatele. V současné době mám úsporu cca 10 ti násobek měsíčních splátek úvěrů. Co se týče domácnosti tak cca 3 násobek všech výdajů na živobytí. V případě problémů mám kam sáhnout. Chtěl bych vlastní byt nebo dům. Ale pokud budu muset veškerou svojí rezervu vyplatit jako akontaci, tak pak už žádnou další rezervu mít nebudu a budu na tom prostě hůř, jak bych na tom byl, kdybych si hypotéku vzal se 100% LTV a měl za sebou tuto rezervu. Takže podle mého toto znamená likvidace hypotéky jako takové. Kdo je schopen vykešovat milion na dům, který tedy než ho splatí nebude jeho a ještě aby měl další milion rezervu na případné výpadky příjmu či jiné problémy? Tímto se hypotéka stane produkt pro velmi úzkou skupinu lidí a banky na tomto prostě tolik nevydělají.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 367 651 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Úmrtí matky a nesplacená půjčka
Poradna > Karty, účty, úvěryÚvěrySpotřebitelské úvěry

Otázka: Dobrý den, jak se postupuje v dědictví v případě úmrtí matky, která měla úvěr na 200 000,-a byla přihlášená na UP kvůli tomu, že ji vyhodili z práce skrz alkohol? Jinak vlastnila rodinný dům a měla jednu... více

Spotřebitelské úvěry

Firemní úvěry

Leasing

Další čtení na flowee.cz

Čtyři kroky, které je třeba udělat, aby vás odsudky okolí nebolely

Čtyři kroky, které je třeba udělat, aby vás odsudky okolí nebolely

Došla vám slova. Na setkání s přáteli, na schůzce s partnerem, pracovní poradě nebo na...více

10 zbytečných nařízení, kterými Evropská unie ničí „slušným Čechům“ život

10 zbytečných nařízení, kterými Evropská unie ničí „slušným Čechům“ život

EU je moloch, který vám vleze až do postele, zavrtá sondy do mozku a ze všech vytvoří...více

Jak se dají oči chránit před sluncem? Třeba tak, že odložíte sluneční brýle

Jak se dají oči chránit před sluncem? Třeba tak, že odložíte sluneční brýle

„Když si je nasadím, jsem zase Jack Nicholson. Bez nich jsem jen tlustý šedesátník,“ vyjádřil...více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Sokol

advokát

Ivana Šachová

podnikatelka, Silex

Tomáš Sokol
ÚSPĚŠNOST
43,75 %

z 16 duelů
×
Ivana  Šachová
ÚSPĚŠNOST
45,45 %

z 22 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK