Stavební spoření: Teplota nahoru, úroky dolů

Ondřej Tůma | rubrika: Co se děje | 23. 6. 2016 | 28 komentářů
Stavební spořitelny chystají na léto snižování sazeb, kterými klientům úročí vklady. Jak vám teď stavebko zhodnotí úspory? Vyplatí se ještě vůbec?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 6. 2016 9:36, kodiak medvěd

A nebylo by lepší to stavebko rovnou zakázat, když je tak nebezpečné a pro lidi složité? Stejně slouží jenom k tomu, aby si na něm ta upovídaná paní a Tonda ze stavebky mastili kapsu. Nebo lidem dovolíme sjednat si stavebko jen když na to budou mít papíry, co vy na to? Udělají si kurz, složí zkoušky a budou mít průkaz na stavebko, něco jako řidičák nebo zbrojní pas.

Já neznám omletější a za těch dvacet let existence mezi lidmi známější finanční produkt, než je stavebko. A to, co je to cílová částka a že se z ní platí poplatek podle její výše, to vědí dnes skoro všichni, nejen svěřepí medvědi. A kdo to neví, tak si to může lehce zjistit. Přístup k internetu má dnes skoro každý (o čemž svědčí i mnohé diskuze na tomto serveru). Zkuste si do vyhledávače zadat například „jak správně uzavřít smlouvu o stavebním spoření“. Vše potřebné najdete srozumitelně vysvětlené během chvíle. Vyhodí vám to stovky odkazů a troufám si říct, že tam nikde nenajdete radu: uzavírejte to podle upovídanosti paní ze stavebky, nebo podle toho, jaké má nohy a dekolt. Ale komu by se chtělo zatěžovat se informacemi a namáhat si hlavu… A komu by se chtělo na sebe brát jakoukoli byť elementární a jeho samotného se týkající odpovědnost… Já nic, já jsem oběť, to všechno ten Tonda s tou ženskou ze stavebky.

Víte, jsou lidé, kteří když mají dojít koupit deset housek a mléko, tak jim to manželka napíše na papírek a přesně jim odpočítá drobné, aby náhodou místo toho neutratili půl výplaty za nějakou hovadinu a ještě s nimi na ten nákup pošle nejstarší dítě jako dozor. Ale podle mě už to je za hranicí svéprávnosti. A uzavřít smlouvu na stavebko není podle mého o moc složitější, než koupit to mléko a housky.

Zobrazit celé vlákno

+2
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 6. 2016 19:03, kodiak medvěd

Já tedy nevím jak vy, ale já jsem si u svého stavebního spoření cílovou částku vždycky určil sám.

Zobrazit celé vlákno

-14
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

24. 6. 2016 13:10 | Mirek

Mně tady v té diskuzi nešlo ani tak o lidi-klienty a jejich lenost zjistit si informace, ale o pindy lidí ze st. spořitelen. Na to jsem původně reagoval. Považuju st. spoření o státem dotovanou parazitní sračku a způsob prodeje za ojeb na lidi. Klidně ať stavební spoření funguje, může být užitečné, ale bez dotací. Jenže to stavební spořitelny neumí. Parazitují na statním příspěvku, který platíme všichni. I ti, co nikdy stavební spoření neuzavřeli. V podstatě jsou jediní, kdo na tom fakt fest vydělávají. Kašlu na to, mějte se a buďte stále ve střehu. Nepřítel nespí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 6. 2016 12:55 | kodiak medvěd

Takže jsme dospěli k tomu, že někteří lidé jsou líní a je jim jedno, co podepisují. OK, a co s tím? Co je nám do nich, když jim to nestojí za to, aby se zamysleli nad tím, co dělají? To není problém nedostupnosti informací nebo komplikovanosti produktu. Informace jsou dostupné každému a produkt je ve své základní podobě, kterou by měl pochopit člověk uzavírající smlouvu, velmi jednoduchý. Oni na to kašlou a tak občas udělají blbost, která je stojí peníze. Jejich volba.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 6. 2016 12:32 | Mirek

Jojo, zrušit stavebko by bylo řešení:-))) To máte recht. Ono by stačilo zrušit státní podporu a st. spoření se zruší samo. I s penězi stavebních střádalů. S tou informovaností lidí jste příliš velký optimista. To, že vy nejste líný si informace dohledat a dát dohromady ještě neznamená, že to dělá každý. A dealeři stavebních spořitelen toho využívají. Pořád a nepřestanou a nepřestanou. Co jim taky zbývá? Nevím jak Tonda z Lišky osobně, ale takovýchto paní ze stavebních spořitelen chodí po klientech furt tisíce a dělají přesně to, co jsem popsal. Tonda tady může psát co chce. Praxe jede dál furt stejně. Bouchat nové a nové smlouvy, na každé rodné číslo jednu a nebo radši dvě, pro jistotu, navyšovat nesmyslně cílovky a rvát lidem úvěry na kde co. To samozřejmě souvisí i s omletostí a profláklostí tohoto parazitního produktu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 6. 2016 12:05 | Mirek

No vybírali poplatky, ne?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 6. 2016 10:08 | kodiak medvěd

Já tomu nerozumím. Jak dodatečně? Vy si nečtete to co podepisujete? Řekla jste jim vůbec, jakou cílovou částku na těch smlouvách chcete mít?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 6. 2016 9:56 | Bufi

Měla jsem SS u Lišky, naspořeno cca 400 tis. Chtěla jsem vypovědět a založit další tři (= i na děti) s tím, že se jednorázově na každou vloží cca 100 tis. Milé a příjemné poradkyně vše vyřídily, sepsaly ... a pak jsem dodatečně koukala na cílovou částku, místo 150 každá na 300. Takže poradkyně, pardon, dle mě prodejkyně, rozhodně vřele vítat nebudu...
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 6. 2016 9:36 | kodiak medvěd

A nebylo by lepší to stavebko rovnou zakázat, když je tak nebezpečné a pro lidi složité? Stejně slouží jenom k tomu, aby si na něm ta upovídaná paní a Tonda ze stavebky mastili kapsu. Nebo lidem dovolíme sjednat si stavebko jen když na to budou mít papíry, co vy na to? Udělají si kurz, složí zkoušky a budou mít průkaz na stavebko, něco jako řidičák nebo zbrojní pas.
Já neznám omletější a za těch dvacet let existence mezi lidmi známější finanční produkt, než je stavebko. A to, co je to cílová částka a že se z ní platí poplatek podle její výše, to vědí dnes skoro všichni, nejen svěřepí medvědi. A kdo to neví, tak si to může lehce zjistit. Přístup k internetu má dnes skoro každý (o čemž svědčí i mnohé diskuze na tomto serveru). Zkuste si do vyhledávače zadat například „jak správně uzavřít smlouvu o stavebním spoření“. Vše potřebné najdete srozumitelně vysvětlené během chvíle. Vyhodí vám to stovky odkazů a troufám si říct, že tam nikde nenajdete radu: uzavírejte to podle upovídanosti paní ze stavebky, nebo podle toho, jaké má nohy a dekolt. Ale komu by se chtělo zatěžovat se informacemi a namáhat si hlavu… A komu by se chtělo na sebe brát jakoukoli byť elementární a jeho samotného se týkající odpovědnost… Já nic, já jsem oběť, to všechno ten Tonda s tou ženskou ze stavebky.
Víte, jsou lidé, kteří když mají dojít koupit deset housek a mléko, tak jim to manželka napíše na papírek a přesně jim odpočítá drobné, aby náhodou místo toho neutratili půl výplaty za nějakou hovadinu a ještě s nimi na ten nákup pošle nejstarší dítě jako dozor. Ale podle mě už to je za hranicí svéprávnosti. A uzavřít smlouvu na stavebko není podle mého o moc složitější, než koupit to mléko a housky.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 6. 2016 8:54 | Tonda

jo, a ještě jsem zapomněl reagovat na ty poradce. To, co popisujete, je doufám praxe stará 10 let. Teď naopak všechny stavební spořitelny tlačí na uzavírání co nejnižších cílových částek (pokud jde klientovi jen o spoření), rozhodně tady nevidím, že bychom někomu cpali milionové cílové částky, co bychom s tím dělali?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 6. 2016 8:52 | Tonda

Jo, máte pravdu, já přece netvrdím opak. Samozřejmě je ten výnos v ideálním případě, tzn. spoření 20.000 ročně po dobu šesti let. A samozřejmě v něm hraje významnou roli státní podpora - ale když už tady je, tak by byla škoda jí nevyužít, ne? To nic ale nemění na mém tvrzení, že za těchto podmínek prostě lepší bezrizikový produkt na trhu nenajdete. Já taky mám větší část úspor v jiných produktech (a třeba dneska po Brexitu se na ty pohyby portfolia fakt těším :-), ale mám i stavebko jako určitou jistotu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 6. 2016 8:43 | kodiak medvěd

Stydím. Ale co mám dělat, já si nemůžu pomoct.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 6. 2016 8:42 | kodiak medvěd

Asi moc koukáte na akční filmy. Tam se taky víc střílí než myslí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2016 23:18

Že se nestydíte!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2016 22:45 | Mirek

Určitě. A taky ve světový mír. Ale devítka za pasem bude větší jistota.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2016 21:22 | Gustav

A proc vam tak vadi, ze se tu prezentuje tonda a medved, ze ma informace k produktu? Kdyby se zajimala ona baba, bylo by po problemu... jak ji pomuzete, kdyz na ni nabehne smejd a proda ji predrazeny hrnec? Neni proste lepsi verit v zodpovednost cloveka?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2016 21:05 | Mirek

Tak tu teď sedím před monitorem a přemýšlím, co napsat, aby ten můj příspěvek nebyl tak natvrdlý, jako ten Váš, kodiaku. Pustil jsem se do diskuze pod článkem o úrokovém výnosu u st. spoření, protože sem napsal jednak nějaký kampeličkář, který tu propaguje tu svoji záložnu s účtem úročeným údajně 2,55%, eventuálně 2,3%. Dneska na takový úrok ta kampelička investicí, poplatkama nebo prodejem úvěrů bude dost těžko vydělávat. Ale co je jim potom, že. Vždyť když se nebude dařit a půjde to do kopru, tak to zatáhne Fond pojištění vkladů, dneska vlastně Garanční fond finančního trhu či jak se to jmenuje. Pak nastoupí mistr ze stavební spořitelny a začne se chlubit, jaké úročení poskytuje jejich, eventuálně i jiné stavební spořitelny. Zapomněl dodat, že mu ten výnos sponzoruje celý národ z daní. A taky že ten jeho výpočet, dejme tomu že matematicky správný, funguje jenom za určitých ideálních okolností. Tak jsem to doplnil za něho. Aby nepoučení střádalové nežili v iluzích. Pak se objevíte vy, kodiaku, a sdělíte, že si cílovku u svého st. spoření stanovujete sám. No fajn. Jste prostě borec. Ale takový borcové se tu počítají na kusy. Zbylá masa dá na svého stavebního poradce. Ne proto, že by byli hloupí a neuměli si to spočítat, tak jak si to umíte spočítat vy, protože víte, jak st. spoření funguje, ale jednoduše je to nezajímá a věří tomu člověkovi. To totiž přijde milá, upovídaná paní ze stavební spořitelny a spustí jak z kulometu. Dejte si stavební spoření, je to nejvýhodnější produkt na trhu. Stát to garantuje, o peníze nepřijdete, ještě vám dá 2.000,- ročně příspěvek. Kde to jinak dostanete? A podívejte na ten úrok potom (viz Tonda z Lišky). A dáme to i na manžela a na dětičky. To nevadí, že tolik nemůžete spořit. Postupně to nějak naspoříte. A dáme cílovku rovnou na 750.00,- Kč. Co říkáte? Kluci si pak budou chtít vzít úvěr. Pak se to bude hodit. A manželovi dáme 350.000,- Kč. Pak bude na nové rýny. No kdo by odolal? Možná tak nějaký sveřepý medvěd. Baba odejde se čtyřma smlouvama na půl druhého milionu a blbci nebudou na "svých" ani za dvacet let. To ani nominálně, ne tak reálně. a Tonda tady vypisuje imaginární výnosy ze st. spoření. Tož tak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2016 19:03 | kodiak medvěd

Já tedy nevím jak vy, ale já jsem si u svého stavebního spoření cílovou částku vždycky určil sám.
-14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2016 18:38 | Mirek

Taky prodáváte stavebka, Gustave? Jak vydělat a neodrbat klienta, co? To je hlavolam. Minimálně za ty cílovky může. Měla být tak 50.000,- Kč. I tak je to celkem k hovnu. Ale co by to bylo za kšeft.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2016 16:57 | Gustav

Uplni chudacci, a muze za to zly Tonda ze sporitelny, ze jo? :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2016 16:33 | Roman

Aby jste dokázal Tondo z ČMSS, že máte pravdu, udělejte nám malé cvičení, výpočet a dejte sem link na screen obrazovky, např. prostřednictvím free služby prnt.sc : - spoříme 6 let, platba 1 x ročně - částka je optimalizovaná pro max. státní příspěvek 2.000,- Kč, ne vyšší ani nižší - nepracujeme s daní - vstupní poplatek je 1% z cílové částky - platíme 350,- Kč za služby (vedení účtu) ročně - zhodnocení spořitelny pro klienta je 1%
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2016 13:56 | Mirek

Vaše výpočty asi sedí, ale pouze za předpokladu, že stavební střádal vloží na účet přesně 20.000,- Kč ročně včetně připsaných úroků, má optimálně nastavenou cílovou částku a nepřespoří ani o měsíc. Ovšem skutek utek. Průměrný vklad do stavebního spoření je tak okolo 1.000,- Kč, cílovky jsou na nesmyslných částkách, tudíž i poplatky za ně a dobu spoření si taky málokdo hlídá. Není nic neobvyklého, když v rodině je otevřeno i pět smluv s celkovou cílovku 1.500.00,- nebo 2.000.000,- Kč a účastníci tohoto úžasného, celým národem dotovaného, produktu tam šmudlají 500,- Kč na jednu z těch smluv, protože navíc nemají. A tyto prasečiny dělají vaši dealeři, Tondo z Lišky. Tak si tady nehoňte triko za cizí prachy jako ten šmudla z kampeličky nad Vámi.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Zahradník

ekonom

Tomáš Matějček

podnikatel, Miton

Petr Zahradník
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Tomáš Matějček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services