Kola se musí točit. Německo dá miliardy na dotace elektroaut. Chcete taky?

Německo začne nejspíš už v květnu vyplácet prémie (čti dotace) na koupi elektroauta. Můžete si myslet, že tím chtějí potěšit matičku Přírodu, pravda ale bude spíš ta, že to udělá radost kmotříčkovi Autoprůmyslu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 4. 2016 11:47, jezevec

kde má elektroauto výfuk? v hnědouhelné elektrárně :-)

elektroauto jako první auto do rodiny je skutečně hovadina - délka nabíjení a dojezd má zatím stále smrtící parametry. nehledě na cenu. tesla za tři mega a s dojezdem 200km asi nebude auto, kterým budete do 20km kolem chalupy vozit děti do školy a sebe do práce, když na dovolenou nebo na delší cestu budete stejně potřebovat další (zřejmě adekvátně luxusní) normální automobil. podobně tak, když si namísto elektrogolfa koupíte normální benzínovou čtrnáctistovku - dotace/nedotace, za peníze ušetřené nekoupením elektroauta dokoupíte benzín na cestu na měsíc a zpátky.
zatím jsou elektromobily spíš na popojíždění uvnitř fabriky, možná na pošťácké vozy apod velké flotily jezdící po malém katastru - hlavně kde jeden provozovatel má desítky možná stovky aut, disponuje vlastním servisem a odtahovkou, a hlavně dostatkem náhradních aut na výměnu.

myslím, že význam elektroaut nastane až se skutečně plně samořiditelnými auty, které budete moct samy poslat nabít-se, což navíc vyřeší parkování v centrech a zónách.
ale užitná hodnota vozu, kterým se dostanete max 100km od baráku, a bez záruky cesty i zpět - to opravdu pro rodinu není.

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 14 komentářů)

28. 6. 2016 13:52 | Robinhudecek

Stoprocentní souhlas, navíc já žil v domění, že přestavba vyjde na 40+ tisíc a ono ne, dá se pořídit i kolem dvaceti a to bez problemu, např.: http://www.levnelpg.cz/cenik-prestavby-lpg/. takže když to porovnám s konečnou cenou již přestavěného nového vozu, nevidim jediný důvod proč kupovat auto už na LPG udělané, jiný, než že chci podpořit koncern stoprocentní přirážkou... :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2016 8:19

Vesměs nepravdy, které i my vyvracíme více než ročním provozem elektromobilu (Nissan Leaf) a ročním nájezdem cca 22 tis. km: - k výfuku v elektárně jsme se vyjkadřoval (na výrobu a distibuci 1L beznzáínu nebo nafty je potřeba 1,2 kWh elektřiny) - auto se nabíjí přes noc v garáži, takže doba nabíjení většinou neobtěžuje - cena se vrátí na ušetřených provozních nákladech za cca 6-7 let celá - Tesla najede 300-450 km, (Nissan 120-160), atp - průmerný český řidič najede necelých 250 km týdně vlastně jedniná věc není pravda...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2016 8:12 | Ivan Mikoláš

Bohužel zase ta často opakovaná hloupost o výfuku v elektrárně... U nás se sice elektřina ze 2/3 vyrábí v tepelných elektrárnách, ale dnes jsou dobře odfiltrované (na rozdíl od dieselů, které pordikují rakovinotvorné částice) a z 1/3 v "čistých" elektrárnách (jádro, voda, vítr, slunce). Další věc je, že na běžnou výrobu a distibuci jednoho litru fosilních paliv je potřeba minimálně 1,2 kWh, tedy při spotřebě třeba 7l beznínu na sto bylo spotřebováno cca 8,4 kWh. Na ty ujede elektromobil velikosti Nissan Leaf asi 55 km, auta velikosti Peugeot iOn či Peugeot 106 asi 70 km. Bez hluku, bez vibrací, bez zápachu a jedů v ovzduší. Asi tak. A to nemluvím o nepotřebě olejů, výrazně menším opotřebení brzd, neexistenci spojky a ušetření dalších věcí (svíčky, rozvody, filtry,..), které se u spalováků mění a zatěžují životní prostředí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2016 11:24 | Karol

Co se týče elektromobilů tak nejvěčším problémem jsou samotné baterie. Je to to nejdrahší na celém vozidle. Jestliže ty baterie mají omezenou životnost a to jistě mi dáte za pravdu že mají, tak de facto limitují životnost celého auta. Je-li životnost baterií 7-10 let tak přesně taková je i životnost celého auta a tudíž již samotný existence elektromobilů vytváří trvalou poptávku do budoucnosti. S ekologií to nemá nic společnýho. Jak již bylo zmíněno ve článku, maximálně jejich provoz umí vyčistit města ze smogu kde se to hůř rozptyluje. To je celé. Jediná šance pro životní prostředí je změna myšlení lidí a následně i pak celé ekonomiky aby nebyla tak závislá na nadměrné výrobě. Neobejde se to v budoucnosti i bez zkracování pracovní doby a jiných opatření. Tu je jediný problém v tom, že by tím utrpěly ty články ekonomiky, které profitují nikoliv z výroby ale z obratu. A to je nutné nějak vyřešit.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2016 11:24 | Karol

Co se týče elektromobilů tak nejvěčším problémem jsou samotné baterie. Je to to nejdrahší na celém vozidle. Jestliže ty baterie mají omezenou životnost a to jistě mi dáte za pravdu že mají, tak de facto limitují životnost celého auta. Je-li životnost baterií 7-10 let tak přesně taková je i životnost celého auta a tudíž již samotný existence elektromobilů vytváří trvalou poptávku do budoucnosti. S ekologií to nemá nic společnýho. Jak již bylo zmíněno ve článku, maximálně jejich provoz umí vyčistit města ze smogu kde se to hůř rozptyluje. To je celé. Jediná šance pro životní prostředí je změna myšlení lidí a následně i pak celé ekonomiky aby nebyla tak závislá na nadměrné výrobě. Neobejde se to v budoucnosti i bez zkracování pracovní doby a jiných opatření. Tu je jediný problém v tom, že by tím utrpěly ty články ekonomiky, které profitují nikoliv z výroby ale z obratu. A to je nutné nějak vyřešit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 4. 2016 14:23 | Johnny

Článek se mi líbí. Měli by jsme nechat staré věci nejprve dosloužit a pak si pořizovat nové, protože nejvíce škodí životnímu prostředí výroba samotné věci.. jenže to se samozřejmě výrobcům nelíbí. Oni chtějí prodávat nové modely a tak snižují životnost a vlády těmito svými rádoby eko-zákony nutí lidi vyhazovat věci, které mohli v klidu sloužit dál. Surovin není na svetě nekonečně mnoho a že tím, že vyrábíme nekvalitní věci jen upřednostňujeme momentální zisk nad dlouhodobou stabilitou. Ale na tom je přece založen ten náš skvělý kapitalismus. Zisk a nic jiného. :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 4. 2016 8:24 | xenie

DObrý den. Pořád to přerozdělování. Jako důchodkyně s průměrným důchodem na tom za chvíli budu huře, než ti co pracovali podstatně méně.Mají navíc vdovské, příspěvky na péči, na benzin atd.Stále chodím do práce,daně už platit nemusím kvůli nižšímu výdělku.Kdo na to bude pořád přispívat? Ať si každý pořídí na co má, včetně důchodců.Oni na tom tak špatně nejsou. Kdo celý život pracoval, má slušný důchod.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 4. 2016 22:11 | jezevec

otázka nezní, na co má mít důchodce "nárok" zdarma. otázka zní - pokud to důchodce dostane zdarma, kdo to má za něj zaplatit. jeho děti? bezdětní důchodci? babiš? komerční pojištění? ti nejchudší pracující, kterým se nevyplatilo optimalizovat daně? there is no such thing as a free lunch ....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 4. 2016 22:06 | Pavel

Nejmenší důchody v poměru ke mzdě - no jak kdo. Kdo má minimální mzdu, má důchod vyšší, než byla jeho čistá mzda. A jsou na tom biti ti, co mají mzdy vyšší - ti opravdu dostávají, vzhledem k tomu, co do důchodového systému odvedli, nepatrnou almužnu.
A proč internet zadarmo? Není třeba jídlo důležitější než internet? Tak proč ne jídlo zadarmo? Cítíte z toho, jakou blbost tady vykřikujete?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 4. 2016 17:46

Takže podle Vás důchodce, který odpracoval 45 let nemá nárok na internet zdarma ? Vždyť je to to nejmenší, co pro něho může stát udělat. Máme nejmenší důchody k poměru ke mzdě v EU !
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 4. 2016 14:51 | HonzaV

Dotace na elektromobily nejsou než transferem od chudších k bohatým. Já fakt nevím. Dneska zase čtu, že ČSSD chce pro důchodce internet zdarma. Ona otázka nezní "je něco blbě?", ani "co je blbě?", ale "co proti tomu může pracující člověk dělat?"
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 4. 2016 12:11

Jak dlouho portvá, než se zavede spotřební daň na elektřinu, až bude většina aut elektrických? Bez daně z pohonných hmot se černá díra státního rozpočtu neobejde.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 4. 2016 11:47 | jezevec

kde má elektroauto výfuk? v hnědouhelné elektrárně :-)
elektroauto jako první auto do rodiny je skutečně hovadina - délka nabíjení a dojezd má zatím stále smrtící parametry. nehledě na cenu. tesla za tři mega a s dojezdem 200km asi nebude auto, kterým budete do 20km kolem chalupy vozit děti do školy a sebe do práce, když na dovolenou nebo na delší cestu budete stejně potřebovat další (zřejmě adekvátně luxusní) normální automobil. podobně tak, když si namísto elektrogolfa koupíte normální benzínovou čtrnáctistovku - dotace/nedotace, za peníze ušetřené nekoupením elektroauta dokoupíte benzín na cestu na měsíc a zpátky. zatím jsou elektromobily spíš na popojíždění uvnitř fabriky, možná na pošťácké vozy apod velké flotily jezdící po malém katastru - hlavně kde jeden provozovatel má desítky možná stovky aut, disponuje vlastním servisem a odtahovkou, a hlavně dostatkem náhradních aut na výměnu.
myslím, že význam elektroaut nastane až se skutečně plně samořiditelnými auty, které budete moct samy poslat nabít-se, což navíc vyřeší parkování v centrech a zónách. ale užitná hodnota vozu, kterým se dostanete max 100km od baráku, a bez záruky cesty i zpět - to opravdu pro rodinu není.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 4. 2016 10:41 | onli

Lámat se to bude s novou Teslou 3 - tam se ukáže, jestli je ten koncept (elektromobily) životaschopný nebo ne. Zatím není, všechna auta na elektřinu jsou bez dotací pro výrobce prodělečná. Udotovat to jde, ale asi ne napořád. Osobně se domnívám, že budoucnost bude spíš v CNG/LPG, ale v tom segmentu se spíš škrtí (spotřební daň). Z toho je zřejmé odkud vítr vane - žádoucí není relativně nenáročná přestavba na plyn, ale pořízení nového auta. Někdo ty kola pětiletky roztáčet musí :-)
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Tykač

podnikatel, Czech Coal

Miroslav Pelta

podnikatel, Baumit Jablonec

Pavel Tykač
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Miroslav Pelta
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services