Budoucnost patří lithiu

Jakub Skala | rubrika: Co se děje | 5. 4. 2016 | 13 komentářů
Tedy možná. Carsharingu ale určitě.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 4. 2016 2:01, jezevec

brilantní úvaha. pokud by auta byla schopná jezdit úplně sama, zmizí tím největší slabina elektromobilů. vystoupím z auta - a přikážu autíčku - jeď se někam trochu nabít, a přijeď za 40 minut. to je geniální.
pokud by se tak dalo i parkovat - už bych si to snad i sám koupil. vystoupím před barákem na modré zóně, a autíčku poručím - jeď se někam na periferii zaparkovat, a ráno v 8 mně tady vyzvedni. to chci!

+6
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 4. 2016 9:53, onli

Autonomní řízení a carsharing je pekelná představa - to už můžu jezdit rovnou sockou... Špína, všude nálepky s reklamou na každou kravinu, zrasovaný budou ty auta za půl roku, jako auta v osbním vlastnictví za deset let... Sorry, tyhle secialistický věci fakt nefungujou. Možná ještě tak v Brně... Auta na elektřinu jsou sice zajímavá technická cvičení, ale že by to zrovna vydělávalo, to se říct nedá. Pokud mne pamět neklame tak Tesla Motors vykázali za loňský rok ztratu okolo miliardy USD a v zisku nebyli nidky...

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

24. 4. 2016 18:31 | HonzaT

Největší překážky jsou v lidském myšlení . Budoucnost Robotický automobil. Systém by zjistil časy potřebné k dodržení časového harmonogramu a Auto by už čekalo před 8h na svého zákazníka v Případě dopravních komplikací by systém upozornil, že je potřeba vyrazit dříve, nebo je potřeba zvolit jinou trasou aby, zákazník dorazil na místo určení včas.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 4. 2016 20:37 | Platypus Norwegicus

Elektromobily funguji. Jenom je protreba prijmout jistou zmenu paradigmatu - jistou cast z ceny za kilometr z prvnich 200 tisic az milionu kilometru platite hned na zacatku v baterkach. Elektrika pak vyjde levneji, nez LPG/CNG.
Baterky na cca 100km u nas vyjdou na cca 200 tisic kc. Jenomze staci koupit 20 let starou ojetinu, vymenit rozvody, olej a filtr a je klidne 20 tisic v haji. A te dprichazeji ruzna kurvitka typu EGR, turbo (co vydrzi 100 tisic km a odejde, protoze neni poradne chlazene), DPF a podobne radosti. Pockejte 10 let a prvni servis ojetiny bude ctvrtina ceny baterek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 4. 2016 10:17 | Jan Kuchyňka

Vždy znovu a znovu s "údivem" sledují, jak vždy na vše většinou první reagují negativní lidé, kteří vymýšlejí, proč to nebude fungovat... Jsem rád, že to v ČR začalo v Brně a umím si představit, jak se to rozjede nejen po Jihomoravském kraji, České a Slovenské republice, Evropě...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2016 15:01 | jezevec

ne, tak samozřejmě, carsharing je hovadina v jakékoliv podobě. možná jako taxíky, nebo autopůjčovna pro turisty, ale pro běžné ježdění je to již z uvedených důvodů nesmysl. uvažuji ale o elektrickém autě, kdy autonomní poslání auta, aby se samo odjelo na hodinku někam dobít, řeší 90% nevýhod elektromobilů - a možnost totéž replikovat například s parkováním (a ranním příjezdem včas) tomu dodává další přidanou hodnotu. pro mně by to motivátor byl.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2016 11:00 | Hunter

Ale tato hypotéza s oním carsharingem nepočítá, že ne?
Protože pokud bude auto kvůli mé 30 minutové cestě reálně "blokováno" 2,5 hodiny (a to ideálně od 6:30 do 9h a od 15:30 do 18h kdy "chce jet každý") => 5 hodin denně, tak žádný jeho "sharing" vůbec nepřichází v úvahu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 18:53 | jezevec

ale to je přece hovadina. automaticky řízené auto, které někde číhá, aby mohlo v požadovanou hodinu pro vás přijet - může mít celou noc plynule puštěnou gps-ku i s tmc, sledovat provoz, případně komunikovat o zkušenostech z aktuálního provozu s ostatními autonomními auty - a vyrazit na cestu úměrně dříve, protože (na rozdíl od vás!) ty dopravní informace začíná sledovat a vyhodnocovat s tříhodinovým předstihem. navíc tam jistě máte volbu "comfort", kdy auto přijede o hodinu dříve, přijede na nejbližší roh kde se dá zaparkovat (případně tam ještě trochu došťouchat baterku z veřejné nabíjárny) - aby pak ve vámi požadovanou hodinu mělo dojezd už jen v jednotkách minut. to spíš by vám auto mohlo v 7 ráno zavolat, že na vámi požadované následné trase je kolona, a jestli nechcete že na vás bude čekat už v 7.49, abyste mohl vyrazit o deset minut dřív, a nepřijel na jednání pozdě....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 17:11 | HonzaV

Ono by to neslo, jak se říká, "celkovou změnu paradigmatu". Myslím že by mě dost vadilo, kdybych si nechal přistavit auto ráno na 8. a do 8:45 čekal, až se mi auto automaticky prokouše dopravní špičkou... A že bych si to mohl trejsovat na mobilu, to je opravdu malá útěcha :)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2016 15:01 | josef

Jenze ty dopravni zacpy vznikaji mimojine i kvuli tomu, ze 1) nekde vznikaji nehody 2) auta ridi lidi, tedy nejedou souvisle, spechaci maji tendenci prejizdet z pruhu do pruhu, cimz situaci jeste komplikuji 3) lide se tezko mohou ridit nejakymi radami typu - jed radeji tudy, tam zacpa neni, atd.
Pokud by jezdila pouze auta rizena automaticky, tak rade problemu by se dalo predejit, nebo je alespon minimalizovat
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 12:48 | Hunter

To je taková teorie.
Realita je, že většina lidí (i v USA) má "9 to 5 job", takže poptávka po přepravní kapacitě nastává téměř u všech ve stejnou dobu. To je vlastně ten princip, kterým se tvoří "dopravní špička" a ten, díky kterému carsharing zas tak dobře nefunguje (pouze u malého počtu lidí, kteří jezdí autem _opravdu hodně málo_)
Samozřejmě, je možné, že budoucnu bude mnohem více lidí pracovat z domova nebo "lokálněji", a tak to bude fungovat lépe. Což je ale obecně pro řešení individuální dopravy mnohem prospěšnější, než vymýšlení skopičin s autama.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 9:53 | onli

Autonomní řízení a carsharing je pekelná představa - to už můžu jezdit rovnou sockou... Špína, všude nálepky s reklamou na každou kravinu, zrasovaný budou ty auta za půl roku, jako auta v osbním vlastnictví za deset let... Sorry, tyhle secialistický věci fakt nefungujou. Možná ještě tak v Brně... Auta na elektřinu jsou sice zajímavá technická cvičení, ale že by to zrovna vydělávalo, to se říct nedá. Pokud mne pamět neklame tak Tesla Motors vykázali za loňský rok ztratu okolo miliardy USD a v zisku nebyli nidky...
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2016 9:25 | josef

To je samozrejme pravda, nicmene ta hustota by se dala nejakym peknym zpusobem ridit. tj. pokud je husto, auto nekde ceka, pokud je volno, jede. Samozrejme, ze by to byl hodne komplikovany algoritmus, ale dalo by se. Problemem je spise to, ze by to vedlo k tomu, ze hromadna doprava by prestala mit smysl.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 9:05 | Hunter

Ve skutečnosti je taková představa docela peklo.
Dnešní stav má totiž jednu výhodu - hustota provozu (počet pohybujících se aut na silnicích) je omezen maximálním počtem v dané době řízeníschopných lidí.
Pokud auta budou jezdit sama, pak nejen že budou ve stejnou dobu v pohybu všechny vozidla vezoucí pasažéry, ale k tomu navíc ještě mnoho aut vezoucích jen sama sebe.
Reálný dopad takové situace je, že se sníží počet potřebných parkovacích míst, ale zvýší se hustota provozu, počet "propálených" kilometrů.
O co méně auta bude někde (zbytečně) postávat, o to více se jich bude neustále (zbytečně) pohybovat.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 2:01 | jezevec

brilantní úvaha. pokud by auta byla schopná jezdit úplně sama, zmizí tím největší slabina elektromobilů. vystoupím z auta - a přikážu autíčku - jeď se někam trochu nabít, a přijeď za 40 minut. to je geniální. pokud by se tak dalo i parkovat - už bych si to snad i sám koupil. vystoupím před barákem na modré zóně, a autíčku poručím - jeď se někam na periferii zaparkovat, a ráno v 8 mně tady vyzvedni. to chci!
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 358 168 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2021

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Doporučujeme

Jděte se bodnout, stejně vás přinutí. Tlaky na neočkované sílí

Jděte se bodnout, stejně vás přinutí. Tlaky na neočkované sílí

Svoboda bez limitu, bez omezení, není svoboda, nýbrž libovůle. Mantra „Já na prvním místě“...více

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Zpočátku nezáživně působící historická studie přináší fascinující vhled do působení polských...více

Většina z nás má občas mokro v kalhotkách, ale nikdo o tom nemluví

Většina z nás má občas mokro v kalhotkách, ale nikdo o tom nemluví

Trvalo to dlouho, než jsme došli do fáze, kdy umíme otevřeně mluvit o tom „tam dole“....více

Smíchovský gang a černá smečka: o životě dětí, jak ho neznáte

Smíchovský gang a černá smečka: o životě dětí, jak ho neznáte

Filmová kritička a novinářka Iva Baslarová má gang. Dostala se k němu náhodou; na procházkách...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petra Procházková

manažerka, Agrofert

Jan Dienstl

podnikatel, Czech Coal

Petra Procházková
ÚSPĚŠNOST
40,91 %

z 44 duelů
×
Jan Dienstl
ÚSPĚŠNOST
26,32 %

z 38 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.