Výpočet životního minima 2025
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy
Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Martin Kuba
politik
Tomáš Karpíšek
restauratér a podnikatel, Ambiente

0,00 %
z 14 duelů

50,00 %
z 18 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Budoucnost patří lithiu
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
5. 4. 2016 2:01, jezevec
brilantní úvaha. pokud by auta byla schopná jezdit úplně sama, zmizí tím největší slabina elektromobilů. vystoupím z auta - a přikážu autíčku - jeď se někam trochu nabít, a přijeď za 40 minut. to je geniální.
pokud by se tak dalo i parkovat - už bych si to snad i sám koupil. vystoupím před barákem na modré zóně, a autíčku poručím - jeď se někam na periferii zaparkovat, a ráno v 8 mně tady vyzvedni. to chci!
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
5. 4. 2016 9:53, onli
Autonomní řízení a carsharing je pekelná představa - to už můžu jezdit rovnou sockou... Špína, všude nálepky s reklamou na každou kravinu, zrasovaný budou ty auta za půl roku, jako auta v osbním vlastnictví za deset let... Sorry, tyhle secialistický věci fakt nefungujou. Možná ještě tak v Brně... Auta na elektřinu jsou sice zajímavá technická cvičení, ale že by to zrovna vydělávalo, to se říct nedá. Pokud mne pamět neklame tak Tesla Motors vykázali za loňský rok ztratu okolo miliardy USD a v zisku nebyli nidky...
Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)
24. 4. 2016 18:31 | HonzaT
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
9. 4. 2016 20:37 | Platypus Norwegicus
Baterky na cca 100km u nas vyjdou na cca 200 tisic kc. Jenomze staci koupit 20 let starou ojetinu, vymenit rozvody, olej a filtr a je klidne 20 tisic v haji. A te dprichazeji ruzna kurvitka typu EGR, turbo (co vydrzi 100 tisic km a odejde, protoze neni poradne chlazene), DPF a podobne radosti. Pockejte 10 let a prvni servis ojetiny bude ctvrtina ceny baterek.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
9. 4. 2016 10:17 | Jan Kuchyňka
6. 4. 2016 15:01 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
6. 4. 2016 11:00 | Hunter
Protože pokud bude auto kvůli mé 30 minutové cestě reálně "blokováno" 2,5 hodiny (a to ideálně od 6:30 do 9h a od 15:30 do 18h kdy "chce jet každý") => 5 hodin denně, tak žádný jeho "sharing" vůbec nepřichází v úvahu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 4. 2016 18:53 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 4. 2016 17:11 | HonzaV
5. 4. 2016 15:01 | josef
Pokud by jezdila pouze auta rizena automaticky, tak rade problemu by se dalo predejit, nebo je alespon minimalizovat
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 4. 2016 12:48 | Hunter
Realita je, že většina lidí (i v USA) má "9 to 5 job", takže poptávka po přepravní kapacitě nastává téměř u všech ve stejnou dobu. To je vlastně ten princip, kterým se tvoří "dopravní špička" a ten, díky kterému carsharing zas tak dobře nefunguje (pouze u malého počtu lidí, kteří jezdí autem _opravdu hodně málo_)
Samozřejmě, je možné, že budoucnu bude mnohem více lidí pracovat z domova nebo "lokálněji", a tak to bude fungovat lépe. Což je ale obecně pro řešení individuální dopravy mnohem prospěšnější, než vymýšlení skopičin s autama.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 4. 2016 9:53 | onli
5. 4. 2016 9:25 | josef
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 4. 2016 9:05 | Hunter
Dnešní stav má totiž jednu výhodu - hustota provozu (počet pohybujících se aut na silnicích) je omezen maximálním počtem v dané době řízeníschopných lidí.
Pokud auta budou jezdit sama, pak nejen že budou ve stejnou dobu v pohybu všechny vozidla vezoucí pasažéry, ale k tomu navíc ještě mnoho aut vezoucích jen sama sebe.
Reálný dopad takové situace je, že se sníží počet potřebných parkovacích míst, ale zvýší se hustota provozu, počet "propálených" kilometrů.
O co méně auta bude někde (zbytečně) postávat, o to více se jich bude neustále (zbytečně) pohybovat.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 4. 2016 2:01 | jezevec