Reklamace v roce 2016: Jak na to, abyste uspěli. A co si nenechat líbit

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 31. 3. 2016 | 42 komentářů
Když se na zboží objeví v záruční době vada, můžete ho reklamovat. Přečtete si, na co máte právo a jaké triky obchodníci zkoušejí. Reklamujte správně. A nenechte se nachytat.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 4. 2016 8:42, Andrea

Do roka zoxidoval konektor na nabíjení, a od něho vyzkratovala celá základní deska mobilu. telefon nebyl politý, ani ve vlhkém prostředí, i ty důkazní papírky, co v něm jsou nemají známky polití, takže je to vyrobené z materiálu, který naoxiduje i ze vzduchu. Neuznáno, tel můžu vyhodit, prý s emám soudit. jenže kdo by se dnes soudil...s našema soudama.

+17
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 42 komentářů)

20. 1. 2017 8:26

Ne. Od smlouvy se muze pouze odstoupit v pripade 3 x reklamovane,stejne a uznane zavade.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 1. 2017 10:19 | Katka

Měla jsem teklamovanej mobil tři krát. Různá vada. Po stvrty mi vadu neuznaly. Mužů odstoupit od smlouvy? Dekuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2017 21:06 | Valerie

Dobry den. Reklamovala jsem vadnej iphone s prohlym displejem ale reklamaci neuznaly. Dodrzely 30 dnu ale jeste mi iphone ani neodeslaly a je to uz vic, nez 30 dnu. O neuznane reklamaci me oznamily mailem. Nevim, jestli to, ze mi neposlaly telefon po uplynuti 30 dnu je poruseni nebo ne. Prosim o radu. Dekuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 1. 2017 20:52 | Jaroslav

Debilní zákony vymaštěných mozků. Koupíte si např. notbuk na práci za nemálo peněz. A prodejce má 30 dnů na opravu? A co těch 30 dnů bez přístroje? To už neřeší nikdo. Můj názor - debili v debilním státě vymýšlí debilní zákony. V jiných státech se s vámi prodejci vůbec nebaví o opravách, ihned vám vymění vadné zboží za nové, bez přiblblých keců.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 12. 2016 14:44 | Aneta

Dobrý den, narazila jsem na Váš článek. V první řadě díky, že něco takového děláte. Chtěla bych se zeptat, jak je to konkrétně s reklamací bot a s vadou, která se projevila do 3 měsíců nošení (odlepene podrážky). Pokud je to opravitelna vada, vztahuje se na ní nárok na vrácení peněz či výměnu kus za kus při projevení vady do 6 měsíců, či ne? Děkuji za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 12. 2016 14:50 | Ivoš

Dobrý den reklamuji sedačku v Asko nábytek. Vyplnil jsem reklamační formulář na stránkách Asko o vadě sedačky. Přijel technik, který vše prohlédl a výsledek poslal Asku. Včera mi volali , že mi nabízí opravu nebo výběr jiné sedačky protože se již stejná nevyrábí.Mám právo i na vrácení peněz když mi nabídli opravu? Nedostal jsem od Aska žádný reklamační protokol komunikují se mnou po telefonu a přes email když jsem žádal o protokol k vyřízení tak mi napsali, že žádný nedávají a, že stačí diskuze přes email.Je to pravda? Jak případně postupovat. Děkuji Bednář
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2016 16:25

Zmolkovani není vadou vyrobku, ale vlastnosti použitého materialu.. Dají se bezne poridit odstraňovače zmolku za par korun..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 12. 2016 16:30 | Rene

Pokud jsem koupil svetr a po par dnech se na trech mistech žmolkovati ne mou vinou , je to vada podstatna nebo ne? Akdyz jsem ze Zlina a dojedu ho vratit do Prahy muzu pozadovat uhradu cesty? Muze mi rict ze jsem ho mel reklamovat treba poštou.dekuji za radu
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 11. 2016 10:56 | Roman

Dobrý den mám dotaz. Koupil jsem mobil u mého operátora na splátky . 2x jsem jej reklamoval s různými vadami což bylo uznáno A mobil byl vyměněn. Nyní se projevuje další vada 3. Jiná vada a chystám se jít uplatnit 3 reklamaci . Jelikož to jsou vady cca po dvou měsících a nejsou to ojediněle jsou to vady které mají i jiní uživatele a já prestavam věřit výrobku a rad bych odstoupil od smlouvy a vzal si asi jiného výrobce . Mohu požadovat již s placenou částku zpět nebo musím počkat na 4 vadu? Díky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 10. 2016 20:03 | Radek

V zaručni době se objevila porucha na televizoru. Kontaktovali jsme prodejce a ten nam sdelil že vzhledem k velikosti tv nemusime zboži nikam vozit a že servis přijede domu. Emailem poslali potvrzeni o tom ze vec řesi. Servis sice dorazil, ale až po 21 dnech a oprava bude trvat vice než dalsich 10 dni. Od kdy se pocita 30ti deni lhuta? Děkuji za odpověd
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2016 16:45 | Jiří

Ne neměl, odeslal včas. Za to že doručili pozdě službou je jiná věc, reklamace je vyřízena v dobu kdy dostanete informaci
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2016 8:09 | Petr

Prodejce mi 30tý den posla zbozi,ale došlo mi až 31 den. Mel jsem tedy nárok na odstoupení kupní smlouvy a neprevzeti zboží od dopravce?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 8. 2016 23:45 | Kubik.

Chci se zeptat, zda li plati "6 měsíců výhodnější režim" i se zpětnou platnosti. Dozvěděla jsem se o tom az dnes na teto stránce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 12. 2016 10:56 | Eva

Dobrý den, jaká práva má zákazník u reklamace konkrétně s oblečením? Kupovala jsem v Praze v OC Chodov Comtessa 2x péřové bundy v hodnotě 3388,-. U jedné se bunda do týdne párala, samá nit a nekvalitní zpracování. Tedy jala jsem bundu vrátit přesně po týdnu zakoupení, avšak bohužel jsem nemohla najít jiný doklad než papírek o transakci platební kartou. Nechtěli tu bundu vůbec vzít, i když jsem jim ukazovala výpis v mobilu, že ta transakce za bundu u nich skutečně proběhla. Chtěli potvrzení od banky... Tedy další den...To už přišlo divné i samotným zaměstnancům banky a za to jsem zaplatila poplatek + další cesty a ztracený čas kvůli reklamaci... Podruhé mi v obchodě řekli, že je bunda špinavá, že bundu zpět nepřijmou (na límci malinko mastné). Prodavačka mi i sebejistě řekla dokonce, že i koženkové bundy s kožíškem se mohou dát do pračky a stále se přela. Nikoho nezajímalo kolik za cesty a potvrzení utratím a to, že stejně tu bundu nemohou dál prodávat. Tedy bundu jsem vyprala s riskem,že ji zničím... Den třetí mi řekli, že peníze mi nevrátí ani žádný poukaz nedávají a musím si prostě vybrat jiné zboží u nich. Já nechtěla, nechtěla jsem už nic jiného, co tam mají!!! Řekla jsem, že je to vnucování a porušení práv spotřebitele, protože nic u nich vybrat nechci a nepotřebuji, chci jen peníze nebo aspon dárkovou kartu, voucher... To já vrátila zakžené zboží do 14ti dnů, čisté a přeci s vadami s vinou na straně výroby! Mají u pokladny napsáno, že peníze nevracejí,pouze výměna. Toto je prosím opravdu právní anebo to zkouší? Samozřejmě u nich již nikdy nic... Ale pro příště, toto si obchodníci opravdu prosazovat mohou v takovém případě? Mě to tedy přijde strašně neetické. Jsem člověk, který za dost peněz utratil za něco,co je nekvalitní a ještě mi bylo vnucováno něco jiného a celý průběh reklamace byl jak šikana zákazníka...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2016 8:42 | robert

Dobry den koupili sme vysavac a po zapnuti a vysavani strasne smrdel dali sme ho na reklamaci a rekli nam ze zapach je spusobeny znecistenim filtra.To mam pokazde kupovat novy nebo co stym??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2016 19:25 | Adéla

Dobrý den. V prosinci roku 2015 jsem si zakoupila tablet/notebook 2v1 Asus T100TAF. První reklamace proběhla v lednu letošního roku. Tablet nešel zapnout. Byla provedena výměna baterie. Tablet mi byl vrácem s kompletně přeinstalovaným systémem. Druhá reklamace proběhla přesně měsíc poté. Znovu nešel zapnout. Byla provedena výměna základní desky a baterie a také vyměněno LCD. Zhruba před dvěma měsíci se mi začalo dít znovu to samé. Tablet nešel zapnout. Ale zhruba po měsíci sám od sebe začal fungovat. To se stalo dvakrát.. Pokaždé použití cca 2 dny a poté vypnuto měsíc. Po třetí jsem ho šla reklamovat 19.10. přičemž jsem odstoupila od smlouvy s tím, že chci vrátit peníze. Reklamace se mi vrátila jako zamítnutá. V kolonce porvedená práce stálo: Zařízení po nabití funkční, najede do OS. Vyzvedla jsem si ho přičemž znovu přeinstalovsaný celý systém. Vymazaná všechna data. W8 místo W10. Ptala jsem se proč, když to byla má 3 reklamace. Nežádala jsem opravu, ale vrácení peněz. Zabránili mi tímto aktualizaci na W10. Přeinstalovali celý sofware, bez toho aby cokoli takového napsali do protokolu o zprávě. Smazali všechna data, i když to neměla být oprava. Co můžu teď dělat ? Mám windows 8 a windows 10 bych si musea zvlášť dokupovat...Navíc se mi to zdá jako neoprávněná "oprava" z jejich strany.Předem díky za odpověď, nebo názor.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 6. 2016 10:28 | Pepa

Dobry den, mel bych dotaz ohledne 30deni lhuty pro reklamaci. Reklamoval jsem varnou konvici a vratila se mi po 36 dnech. Chtel jsem odstoupit od smlouvy, ale bylo mi receno ze reklamace byla uskutecnena v zakonem dane lhute. A ze zbozi je dorucovano do reklamacniho strediska vzdy nasledujici tyden v pondeli a az od doruceni do tohoto strediska bezi 30 dni, protoze dana pobocka je pouze bezplatnym zprostredkovatelem prevozu. Je to pravda?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 5. 2016 21:27 | Janeček

Reklamovali jsem telefon snad 5krat jednou to byla nabíječka a ani jednou my nepovolil odstoupit od smlouvy.a na paty reklamaci my rekly že jsem o pár dní záruku prosvihl
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2016 13:38 | Karel

Povolené jsou 3
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 4. 2016 7:04 | Zuzana

Andreo zdravím. Přesně můj případ. Dnes si jdu pro telefon který odešel po pul roce. Mě teda obvinují že jsem si ho zníčila mechanicky. Arogantní prodavač. Nicméně soudit se nebudu ale ČOI zavolám už jen s principu. Jsem sama s dvěma dětma a nemám na vyhazování. Já mám i podezření na šedý trh s mobilama. Když mi voalali tak mi řekli že se ani nemusím stavovat, ale můžu. Tak jsem řekla že to se teda stavím! Tak jsem zvědavá jak bude vypadat mám hrůzu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Aleš Řebíček

exministr a podnikatel, Slavia Praha

Pavel Juříček

podnikatel, Brano Group

Aleš Řebíček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Pavel Juříček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services