Diskuze: Sociálních experimentů nepodnikáme moc, ale málo

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 24. 3. 2016 | 19 komentářů
Pokud za společenské experimenty označujeme i opatření, která Česko přijímá jako jedna z posledních evropských zemí, pak je to jako považovat paralen a čaj s medem za experimentální léčbu nachlazení.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 3. 2016 10:54, Mirek

Když nějaký socialistický experimentátor donutí deset bílých "standartních" žáků chodit do stejné třídy s dvaceti romskými " nestandartními" žáky, tak těm deseti posere celý život. Protože ti se naučí tak maximálně malou násobilku a kdy se narodil Václav Havel.
A socialistický pan Kašpárek tomu nadšeně zatleská. Prostě dobrý experiment. Ať si to dělá na svých vlastních dětech.
To není nic rasistického, i když to tak vyznívá. To je prostě skutečnost.

+21
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 19 komentářů)

25. 3. 2016 19:56 | kodiak medvěd

Paní Merkelová má sice pořád slušnou voličskou základnu, ale podívejte se na vývoj počtu jejích voličů, to mluví samo za sebe. Němci jí to v příštích parlamentních volbách nejspíš spočítají. Co je ale horší, je celoevropský nárůst volebních preferencí u nacionalistických a extrémistických uskupení vůbec. Impotence standardních politických stran je k tomu zrovna žene. Řečmi o multikulturním soužití, solidaritě a neexistující souvislostí mezi islámem a terorismem se současné průsery nevyřeší, ale naopak zvětší. A obávám se, že trpělivost lidí s výžirkovskou neschopnou pakáží nalezlou ve vládnoucích strukturách napříč Evropou se už blíží kritickému bodu.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 3. 2016 17:03 | Hunter

Omlouvám se, tak ten odkaz na obrázek nefunguje. Takhle: https://www.youtube.com/watch?v=6FDOa6F_5oM
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 3. 2016 17:02

"Konvičkovci" jsem myslel tuto partu: https://i.ytimg.com/vi/6FDOa6F_5oM/maxresdefault.jpg
(Okamurovci už se jim říkat nedá) jejichž volební preference jsou na úrovni klinické smrti, přesto že facebookoví gerojové pro ně křičí, jako by jich bylo milion.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 3. 2016 16:11 | Mirek

Zvolili. Tak už to chodí. Jsou volby a lid volí. Tak nějak si na to zvykl a tak to takhle dělá. Vylepí se úderná hesla na billboardy, rozdají koblihy, naslibují lepší zítřky v kampani a je to. To neznamená, že po volbách zvolení zástupci neukážou svým voličům fakáč. Dělají to běžně. Merkelová podporu ztrácí a ne ,že ne. Ale třeba to tak Němci chtějí. Co já vím? No a takzvaní Konvičkovci zatím žádný výsledek nepředvedli, pokud vím. Zato spřátelená AfD v Německu celkem zabodovala.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 3. 2016 14:32 | Hunter

Nezvolil si náhodou lid tyto zvolené zástupce lidu?
PS: Kdyby lid Merkelovou nenáviděl, asi by neskončila ve volbách přes 10 dny v jedné zemi první a ve dvou druhá. Což je asi tak 100x lepší výsledek, než mají konvičkovci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 3. 2016 4:47 | Mirek

A to jsem zapomněl na v současné době největší sociální experiment kancléřky Merkelové s bezbřehým přijímáním arabských migrantů s muslimským vyznáním. Tady nejde už jenom o živobytí, ale rovnou o život. A co chcete dělat, když zvolení zástupci lidu na to serou nebo jsou totálně neschopní?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 3. 2016 4:29 | Mirek

Jojo ingenýre, ale koho to má bavit být pokusným králíkem pro takové sráče jako je Matěj Hollan či či Martin Freund ze silně tiskové organizace kavárenských mudrlantů s názvem Žít Brno, věrných kamarádů Michala Kašpárka. A je tu spousta dalších experimentátorů s našimi životy na vládní úrovni, např. nepřekonatelný požírač dodací ministr Babiš se svým EET a kontrolním hlášením, nebo soudružka Marksová s antistesovou komůrkou pro zaměstnance. Dále celá ČNB s intervencí vůči koruně a spolu s komerčními bankami se záporným úrokem. Nikdo neví, jak tohle dopadne. Ale obsere to důvěřivý občan, pokusný králík. Kdybyste jim za to mohl dát aspoň po tlamě, ale nejde to. Jsou zákonem chránění. No není to k vzteku?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 3. 2016 21:50 | Ing.

Jo, experiment je pokus. Taková ta věc, bez které se nedá dělat věda. Způsob získávání poznatků.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 3. 2016 13:50 | Hunter

Vychází z "uhozené hypotézy". "Uhozená teorie" se z toho právě stane po tom experimentu.
Mělo by se ovšem asi říci, že většina "sociálních experimentů" v zásadě docela dobře vyšla - namátkou zrušení nevolnictví, volební právo žen, povinná školní docházka, organizovaná armáda, demokracie ... těch příkladů by byly tisíce. Samozřejmě se v čase změnily - dnešní armáda není to stejné, co byla římská armáda, stejně jako naše demokracie není stejná, jako římská demokracie 3. století. Ale i evoluce ideje je součástí jejího úspěchu.
Těch co dnes považuje za "neúspěšné" a musely být brzy zrušeny je menšina, právě proto na ně rádi poukazujeme.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 3. 2016 12:43 | xXx

Kašpárku, chcete-li na někom experimentovat, prosím, experimentujte si, nicméně měl byste mít souhlas subjektu, na němž ten experiment hodláte provádět, s něčím takovým. Já nikomu žádný souhlas s experimentováním na sobě nedal...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 3. 2016 18:06 | kodiak medvěd

Já měl dodnes zato, že experiment je jen jiné slovní označení pro pokus. A ejhle, v Brně u Kašpárků je to způsob získávání informací. Ne, že by to nemohlo být totéž, ale takto obecný výklad dává hodně velký prostor pro desinterpretace a zamlžování. A o to možná nakonec jde.
Připravovaná inkluze má několik slabých míst, která se celkem hojně diskutují a ke kterým jsou její prosazovatelé beznadějně hluší. Asi to nejpodstatnější z nich je personální nepřipravenost. Prosazovat inkluzi v době, kdy školy trpí nedostatkem učitelů, možná není experiment, ale rozhodně to je trestuhodná a neomluvitelná nezodpovědnost.
Integrace žáků různým způsobem handicapovaných do standardních tříd bude znamenat velké nároky na podporu, tedy na nějaké asistenty nebo podobné pomocné profese a očekával bych i výuku v menších kolektivech, než jsou dnes běžné více než třicetihlavé třídy. Z dítěte fyzicky handicapovaného, mentálně zaostalého nebo sociálně zanedbaného se pouhým přeřazením mezi „normální“ děti nestane dítě bezproblémové, to bude velká dřina a učitel bez asistentů to nemá šanci zvládnout. Tím, že asistenti nebudou, nebo jich nebude dost, se dosáhne jen toho, že „integrovaní“ žáci buď integrovaní nebudou, budou ve třídě trpěni a život se bude odehrávat mimo ně, nebo se učitel bude věnovat jim a ze hry budou ti „normální“. Vždyť to vidíme už teď v lokalitách s vysokým počtem sociálně problémových obyvatel, kde jsou v posledních letech násilně začleňováni žáci zvláštních škol do škol normálních pod záminkou zabránění rasové segregaci.
V každém případě to bude znamenat zásadní snížení kvality výuky na školách inkluzí postižených, zodpovědní rodiče se budou vehementně snažit dostat dítě na „lepší“ školu a ještě více se rozevřou nůžky mezi základními školami a víceletými gymnázii.
Pokud to půjde takto dál, dožijeme se za pár let nějaké akce typu „maturita pro všechny“ a ve finále budou maturanti s IQ 90 studovat na vysokých školách a všenárodní proces degradace vzdělání bude dokončen.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 3. 2016 16:48 | Mirek

Většina úspěšných "sociálních experimentů" asi ale přinesla doba, která k nim nazrála. To je asi rozdíl od toho, že se nějaký zdeúředník rozhodne, že něco změní, protože on se tak rozhodl a je zrovna v nějaké funkci a má tu moc. A to i přesto, že většina veřejnosti, i odborné, je proti. Ale on potřebuje za sebou zanechat nějakou stopu a odůvodnit svou existenci. Přitom nenese vlastně žádnou odpovědnost. Maximálně nebude příště zvolen a bude za blbečka. Takový "sociální experiment" pravděpodobně nedopadne dobře.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 3. 2016 15:40 | verka

Pane KAŠpárku, když už zdržujete tady na Peníze.cz s politikou, ještě zdržím já sama sebe položením otázky, spíš řečnické Vám. Jakápak je VAŠE ODBORNOST? Pedagog? Zdravotník? Nebo jen politolog podle vzoru oceánolog,cimrmanloog...nebo kecálista? Jděte se věnovat něčemu užitečnějšímu, než si ujasníte názory...papa
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 3. 2016 15:10 | verka

Přihlásila jsem se k odebírání EKONOMICKÝCH zpráv a novinek, abych se v této oblasti trochu vzdělala a měla trochu přehled, co je nového. V EKONOMICE!!! Stále nechápu,proč ta stránkách PENÍZE.CZ mám číst nějaké vykecávání pana Kašpárka a pod. k politice? Už jsem se jednou na to ptala. Byli jsme pak nějaký nčas opravdu informováni o PENĚZÍCH, jak každý pod názvem Peníze očekává a už je tady politika zas. Té máme plný internet jinde, plné noviny, plnou televizi atd., proboha jako v tom vtipu - bojím se otevřít masovou konzervu, že tam najdu Lenina/dříve/, politiku /nyní/.Jestli podobní pisálci odsud nezmizí, odebírání zpráv odhlásím a budu se poučovat jinde! Je mi jedno, na které straně tito sem se deroucí politologovéstojí, zda mají "pravdu" nebo nemají, ale o politice ať se vypisují jinde a nezdržují tady. Tím samozřejmě netvrdím, že politika nemá co dělat s ekonomikou. Ale SEM čiré politikaření nepatří. Zdar.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 3. 2016 11:51 | jezevec

Zdálo se mi, že inkluze by se měla zavést i do státní správy. Na každém ministerstvu by mělo být povinné procento mentálně retardovaných úředníků, ve vládě povinné procento mentálně retardovaných ministrů, u každého soudu povinné procento mentálně retardovaných soudců ... pak jsem se probudil a uvědomil si, že tenhle nápad už dávno dostal někdo přede mnou….. (© Pavel Hasenkopf)
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 3. 2016 10:54 | Mirek

Když nějaký socialistický experimentátor donutí deset bílých "standartních" žáků chodit do stejné třídy s dvaceti romskými " nestandartními" žáky, tak těm deseti posere celý život. Protože ti se naučí tak maximálně malou násobilku a kdy se narodil Václav Havel. A socialistický pan Kašpárek tomu nadšeně zatleská. Prostě dobrý experiment. Ať si to dělá na svých vlastních dětech. To není nic rasistického, i když to tak vyznívá. To je prostě skutečnost.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 3. 2016 10:30 | haki

Hm, a já myslel že experiment je prostě pokus, kdy teoreticky očekáváme nějaký výsledek a pak koukáme, jak to dopadlo v reálu. Proto komunismus (nebo aktuálně multikulti) samozřejmě byl svého času sociální experiment, protože vycházel z jakési uhozené teorie a nikdo na začátku nevěděl, jak to dopadne. Po čase bylo jasné, že jde o průser - a někteří lidi se z toho dokonce i poučili. Když čekáme dobrý výsledek, tak se toho nebojíme, když čekáme výsledek špatný, tak samozřejmě z takového experimentu máme obavy a snažíme se zabránit jeho realizaci. To že někde jinde v jiných podmínkách podobný experiment dopadl dobře kupodivu nic neznamená - každý přece chápe, že když 2 dělají totéž, není to vždy totéž... Myslím, že se u nás "sociálních experimentů" podniká až příliš. Kdyby si totiž na vedoucích místech dali práci to lidem předem vysvětlit a přesvědčit je, že to bude dobré, nebrali by to lidi apriori jako nezodpovědné experimentování, kterého je třeba se obávat, ale jako snahu o změnu k lepšímu, které je dobré dát šanci. Namísto toho si radnice, vláda apod. změny tlačí hrubou silou zcela bez ohledu na mínění dotčených obyvatel. A o tom to tu je...
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 3. 2016 9:34 | bořek

Ta debata o inkluzi je už unavující. Ani jedna strana nechce slyšet argumenty té druhé a nakonec se prosadí nejaký "experiment". Nejde přece vůbec o to, že děti hůře vzdělavatelné mají nebo nemají chodit do školy s dětmi "standard". Jde o praktické fungování takových tříd. A toho se odpůrci inkluze bojí. Já se jim nedivím. Bude-li mít třída 30 dětí, z toho 10 nevzdělatelných, učitelka se z toho zblázní a "standard" se nic nenaučí. Bude-li ale mít dětí 10, u každého problémového bude v lavici sedět asistentka nebo ještě lépe rodič, není problém. Ale zkuste hádat, jak to asi dopadne v ČR.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 3. 2016 7:28 | Edita

Tak pokud jde o inkluzi, tak by si měl autor o tomto tématu napřed něco zjistit. Pak by možná pochopil, že tzv. odpůrci inkluze, nejsou proti inkluzi, ale proti paskvilu, který MŠMT za inkluzi vydává. A ano - jsou země,kde má inkluze dobré výsledky. Jenže v těch zemích se to nedělalo primárně kvůli etnickým menšinám, ale skutečně kvůli dětem s postižením. A základem inkluze musí být ucelená rehabilitace a ne frontální výuka všech, bez ohledu na schopnosti.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Stropnický

umělec a politik

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Martin Stropnický
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services