Diskuze: Řízená invaze dětí

Jak jde o děti v restauracích a kavárnách, předsudky najednou nevadí ani leckterým bojovníkům proti rasismu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 1. 2016 12:54, Teddy

Kdysi se mi líbil názor jednoho Rakušana: "Když jdu na procházku se psem, tak se občas stavím v nějaké hospůdce na pivo. Pokud narazím na hospodu, kam nesmím se psem, tak tam příště nejdu ani sám."

+477
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 9. 2016 1:41, Jaroslav

A kam mají chodit rodiče s dětma, když nemají hlídání, chytráci?

-43
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 65 komentářů)

25. 1. 2017 11:50 | XIII

S tím opilcem je to otázka patřičnosti. Když vás na tůře v Tatrách potrhá medvěd hnědý, pokrčíte nad tím rameny, protože medvědi v Tatrách prostě jsou a patří tam. Když vás na tůře v Tatrách potrhá tygr ussurijský, budete se rozčilovat, kde se sakra v Tatrách vzal tygr ussurijský. No a dítě v kavárně je totéž. Nejen že vás ruší, ale ještě si v duchu říkáte "Co tady sakra dělá to dítě?" - a jste naštvaný o to víc.
Je to, mimochodem, stejný důvod, proč lidi víc pobuřuje excentrické chování u imigrantů, než u starousedlíků. Třeba zrovna ty burky: namísto odpovídající reakce (tedy pobavení nad tím, že nějaká bláznivá ženská považuje za dobrý nápad převlékat se do maškarního, ač není právě masopust) se dostavuje popuzení nad tím, jak si dotyčná dovoluje na sebe upozorňovat, když je tu beztak nadpočetná a "nikdo ji sem nezval". Takže vidíte kráčející stan a namísto záchvatu smíchu máte zkažený den - a ani si pořádně neuvědomujete, co vás vlastně naštvalo. :-P
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 1. 2017 10:20 | Miloslava Kavelková

Jinak to vypadá v kavárně ve městě a jinak na vesnici.Od roku 1995 vlastníme vesnickou hospodu.Názor na děti v hospodě celé rodiny je ten,že děti na vysedávání v hospodě mají čas do dospělosti.Něco jiného je,když se staví rodina na limonádu ,chvíli posedí a zase jdou pryč.Nejhorší je že se děti v hospodě nudí,rodiče se vybavují kouří, pijí pivo za pivem a děti běhají po místnosti,snaží se vylézt na barový pult ,chodit za výčep,padat a plakat,plést se pod nohy obsluze obtěžovat cizí lidi,vylévat nápoje atd.Jestli toto dělají děti v kavárně tak bych se nedivila kdyby to lidem vadilo.Četla jsem články o tom jak se mladé maminky rozčilovaly,že jim vadí kouření v kavárně kam chodí s dětmi,myslím,že by pro ně bylo lepší kdyby chodily s dětmi do parku nebo na dětská hřiště a ne do kaváren.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 12. 2016 17:09

Souhlas. Pekne napsane.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 12. 2016 17:20 | Markéta

Vážení. Je jasné, že levicově orientovaná média a jejich pisálci jsou odstřiženi od reality svobody. Nejen úřední cenzurou, ale i názorem peněz (šéfredaktor, majitel). Moje prostory = moje pravidla v mezích ÚSTAVY ČR. Nechci ve svém hotelu, kavárně, atd děti? Nic jednoduššího než vystavit ve vstupní hale pornoobrázek a vzhledem k riziku porušení mravní výchovy mládeže vstup na OP od 18let, ale proč to obcházet, když je naše právo si určit koho ve svých prostorech chci. Platím mimo jiné daň z nemovitosti. Zákaz kouření v restauracích? NE. Pouze v případě, že budou cigarety postaveny mimo zákon jako jedy a drogy. Následně můžou kuřáci žádat o politický azyl v jiných zemích. A byl by to zajímavý exodus. Ale určitě by nás nahradili velmi vzdělaní, pracující, zákony dodržující invazní armáda. Na demagogický článek, napůl demagogická odpověď.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 12. 2016 15:36 | Václav Vašek

Vážená maminko, žena si má pořídit děti tehdy, když se o ně ona a jejich tatínek mohou postarat. Co je to za pojem "funkční babičky" ? Váš sarkazmus při komentování činností, které mnohé z babiček preferují před procházkami s kočárkem není na místě, to uvidíte, až budete sama babkou. Naše mámy si svoje odsloužily s námi a zaslouží klid a pohodu, ne hlídání rozjívených vnoučat. Dítě opravdu nemá v kavárně co dělat a rodiče, kteří mu nemohou anebo nechtějí věnovat čas, rovněž ne.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2016 8:39 | Otas

S vychovanými dětmi můžete skoro kamkoli. Nejsou-li děti vychovány, což je chyba rodičů, pak takoví rodiče s dětmi do KAVÁRNY NEPATŘÍ.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 9. 2016 9:52 | M.

Ahoj.
Mam presne opacny problem. Pred casem u nas otevreli bezva kavarnu a solnou jeskyni, ale kdyz jsme do ni prisli podruhe, za barem se s jecenim honilo cele klubko odpornych malych deti. V takovem prostredi jsme si meli dat neco dobreho? Ble. (Pani kavarnice si navic ten den rano spletla malovatka, takze mela na opalenem obliceji silnou vrstvu bileho "mejkapu" a na tom kriklave cervenou rtenku, a to prvnimu dojmu taky nepridalo.) :(
Byla to ale jedina takova kavarna v okoli, a kdyz ji pak vyprselo trimesicni embargo za obtezovani a znecistovani zivotniho prostredi (reklamni letaky nahazene do schranek), vzali jsme ji casem na milost a majitele byli fajn. Obcas do kavarny chodily i jejich deti. Nejstarsi slecna si s vaznym oblicejem hrala na mamcinu praci, rovnala ubrousky, sklizela nadobi ze stolu. Vzdycky byla ciste upravena s krajeckou ve vlasech nebo sirokou bilou celenkou jako opravdova pani prodavacka v cukrarne. Deti hostu, to byla bohuzel jina. Casem dostala "nase" kavarna z objektu vypoved, a pak jsme se s majiteli jednou potkali na ulici. Ukazalo se, ze za obcas se vyskytujici hnusne male deti za barem nemohli a byli z nich uprimne nestastni. V ramci nejakeho projektu na vodeni deti z materskych skol do solnych jeskyni museli prijimat houfy deti, ktere ucitelka pri odchodu proste nestihala uhlidat, aby nelezly, kam nemaji. Cela kavarna mela dve mistnosti a nebyl tam na to prostor, ale bylo jim receno, ze jejich jeskyne je nejhezci a nejvhodnejsi (a urcite byla nejbliz trem materskym skolam) a ze to odmitnout nesmeji. Mozna byla opravdu nejhezci. Nikdy jsme tam nebyli. Nabizeli v te jeskyni specialni veceri pri spickach, ale v prostredi, kde pres den slintaji deti to nejak nebylo ono. :) Kavarna se neprestehovala. Fajn majitele ji znovu neotevreli. Nedivim se, ze toho meli plne zuby. Pani majitelka se snazila, aby ji aspon lide s detmi nesedali bezduvodne na zahradku pred kavarnou, ale jeste pry ji vynadali - jaka zahradka pro hosty? Tak to tady nema mit, jejich deti si tady hraji, tak oni si tady sednou a hotovo.
Po nejake dobe u nas otevreli od dve zastavky dal vedle vyborne restaurace novou kavarnu. Teoreticky to tam maji "podchycene". Pro deti je tam specialni herni mistnost a rodice mohou sledovat na monitorech na zdech, jestli jsou deti v poradku. Jeceni deti neni z herni mistnosti do kavarny slyset. Pokud deti nechteji divocit, ale sedet, na kazdem stolku jsou omalovanky a pastelky.
Nefunguje to. Pred herni mistnosti se neustale zvetsuji cedule, ktere prosi, aby rodice nepousteli deti do herny v botach. Ti by mely "vyzute" deti logicky zustavat v herne, ale kdepak. Behaji po kavarne, pletou se pod nohy, vrazeji do hostu i do servirek, pokud jdou do herny, co pul minuty se z ni vraceji s obvyklym "mami, podivej". Zamestnanci maji ocelove nervy a svatou trpelivost a zatim to porad zvladaji. Obchazeji detske kocarky, kvuli kterym se neda projit mezi stolky. Jediny efekt je, ze diky tem omalovankam maji celkem skaredy jidelni listek.
Nepochybne se obcas najde i dite, ktere v kavarne nezlobi, a kocarek, ktery neni zaparkovany tak, aby co nejvic prekazel. Ale v tom mumraji se to ztrati. Nastesti je to spis drazsi restaurace a my uprimne doufame, ze se kavarne casem podari zdrazit natolik, aby tam takovych hostu aspon trochu ubylo.
Takže by bylo super, kdyby u nas nejakou "tradicni" kavarnu otevreli. Nebo kdyby "nase" kavarna / cukrarna zabrala o mistnost vic a zavedla stavebne oddelene prostory ne pro kuraky a nekuraky, ale pro "řvouny běhouny" a "tichouny kliďouny". Znamenalo by to, že kdo se chce dohadovat s hlucnejsi spolecnosti, musi se pripravit na to, že bude muset prervat deti, mobilni telefonisty a "depresi na nozickach" (jedna osoba, ktera nutne musi v restauracce vykladat manzelovi, jak ji vsechny kolegyne v praci hrozne ublizuji, a prestoze u toho nerve nejak schvalne, vyda za plnohodnotne jecici dite), ale kdo chce mit klid, ten ho mit muze, za predpokladu, ze ho dopreje ostatnim.
Tichy oddil ve vlaku vetsinou celkem funguje a bezkupeckove vlaky musi pridavat tichych vagonu. Co takhle tichy oddil v kavarne?
M.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 9. 2016 20:12 | Zina

Že by třeba do cukrárny? A nebo do dětského parku? Když jsme měli děti menší, obvykle jsme chodili tam:)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2017 11:49 | Honza

Článek je pěkně napsaný: neexistuje žádný problám dětí v kavárnách, ale problém konkrétních hostů, kteří se neumí chovat. Totéž platí ve vlacích, v letadlech, na úřadech, v kině prostě všude. Je opravdu úsměvné, jak někteří diskutující zapoměli, jak je občas těžké se s dětmi někam vrtnout. Když vyrazíte s dětmi na výlet do přírody, tak se dá očekávat, že po nějaké době budete potřebovat odpočinek a občerstvení. Když pak přijdete do restaurace, kam vás s dětmi nepustí připadáte si opravdu jak prašiví. Jak tenhle zážitek navíc vysvětlít těm dětem?. Totéž ve městě po procházce v parku, po návštěvě muzea, botanické zahrady, prostě čehokoli co neděláte doma. To jste opravdu všichni zapoměli, jaké to je starat se o malé děti? Lidi útočí v autobuse kvůli kočárku, ve vlaku, v parku (prý si tam někteří chtějí na lavičkách číst), v restauraci ... Zavazí jim váš kočárek, nelíbí se jim že musíte občas dítě přebalit, že dítě při běhu v parku zakopne a rozbrečí se. Rozhodně odmítám, že by většina dětí byla nevychovaná. Většina rodičů se snaží co jim síly stačí a pak si tady přečtou agresivní komentáře. Můžu vás všechny ubezpečit, že pro většinu rodičů je navštěva kavárny s dětmi zase jen neustávající práce a starost. Ale i rodič s dětmi se musí občas někde potkat s kolegou, s klientem, se šéfem - děti přitom samotné doma nechat nemůže. V zájmu rodiče je samozřejmě udržet dítě na uzdě a strávit tam s ním jen nejkraší nutnou dobu. Nejhorší na tom je, že všichni jsme někdy byli dětmi a stejné problémy s tím měli naši rodiče. Někteří z nás malé děti měli nebo mají a rozumí mi. Ostatní buď děti ještě neměli, nebo už zapoměli. Na těch naštestí nezáleží a můžou se tady ročilovat jak chtějí. Jejich pohodlí v kavárně je naprosto bezvýznamné. Jak píše autor článku, problém nejsou děti (nebo imigranti), ale vždy jen konkrétní jedinec. Dětmi jsme byli všichni a někteří z nás byli nevychovaní. Jak se s dětmi v restauracích popasují majitelé podniků a obsluha je jiná otázka. Samozřejmě mají právo si vybrat klientelu, na kterou se chtějí orientovat a tomu svůj podnik uzpůsobit. Nekompatibilní klienti se tam nebudou cítit dobře a chodit přestanou. Problém je tím zcela vyřešen. Totéž platí o kuřácích a nekuřácích. Již dnes se problém kouření v restauracích skoro všude sám vyřešil protože si většina hospodských vybrala a většina hostů pochopila, že je volba restaurace na nich. Bohužel zůstává stále skupina lidí, která by chtěla diktovat: Já chci, aby ostatní nekouřili v kuřácké restauraci, Já chci, aby do téhle restaurace nechodili rodiče s dětmi, Já chci, aby si nikdo nemohl nakoupit v neděli, Já chci, aby všichni měli pokrývku hlavy, která se mi líbí (jen proboha ne burku - jak ji ale odlišit v zimě od kapuce a šály? Taky jsou vidět jen oči), Já chci aby ... Přitom je rada jednoduchá: když vám to vadí, tak to nedělejte. Zdá se ale, že vás není dost, jinak by pro vás už určitě někdo vytvořil restaurace, které vám budou vyhovovat. Tak jako vznikly restaurace a kavárny nekuřácké a restaurace pro rodiče s dětmi. Tam kde je poptávka vznikne i nabídka, to je ekonomický zákon. A pro Vás pořád nic? To je smutné, že vás nikdo nechápe ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2016 17:54 | eva

nepleťe sem historii 1. republiky.,To byly rodiny nóbl a vychované ( ty co chodily s dětmi do kaváren). A Francii - cikánskou mentalitu, po kterých zůstane všude po zemi neskutečný bordel taky ne! Francii si nechte od cesty, stačí tam zajet.Přijedu vždycky napůl hluchá a zhnusená , o nějakém výchovném působení na ty jejich děti nemluvte, vždyť Francouz dospělý sám není vychovaný, je arogantní, nijak vzdělaný a je to to nejhorší v EU!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 12. 2016 10:26 | Den Ula

Národ se nám rozdělil na dva radikální tábory:-). Viděla bych to jako matka a milovník klidu v jedné osobě asi následovně: Všichni se hodlají vůči někomu vymezit, a svůj osobní prostor si zvětšit co nejvíce, často i na úkor jiného člověka. Každý ví, co by (ne)měli dělat ostatní, zapomíná ovšem na to, co by měl/neměl dělat on sám. Osobně jdu s dětmi do kavárny jen velmi vyjímečně, nerada a na nezbytně nutnou dobu, když nás ve městě překvapí déšť, bobek, nebo když přijedou kamarádky ze vzdáleného města a chceme se někde potkat. Kavárna jako taková není místem, kde by se děti měly nějak zdržovat. Nejsou uzpůsobené na to, aby v klidu seděly a byly potichu. Není to záležitost výchovy, do určitého věku toho prostě nejsou schopné, vítězí pud objevování světa. Myslím, že není problém mít při sobě hračky, pastelky a maňáska, kterými dítě zabavím spolu s nějakou dobrotou na dobu, než si v rychlosti vypiju vytouženou kávu, nebo sním panini. Na delší dobu bych ale dítě do kavárny nebrala. Už se mi stalo, že jsem byla stran obsluhy upozorněna, že vstup s kočárkem není povolen (když jsem se podívala na vybavení kavárny, a všude přítomné drahé dřevěné obložení, které by neopatrnou manipulací s kočárkem jistě utrpělo, vcelku jsem chápala, nicméně jsem nepochopila, proč tato skutečnost není vylepena na dveřích, vyvarovala bych se omylu, a nemusela se pracně s kočárkem smýkat dovnitř). Stejně tak je to s přítomností dětí. Pokud si majitel (ne)přeje, aby byly v kavárně přítomny, je třeba dát na srozuměnou tuto skutečnost hostu dřív, než někam přijde, odloží svršky, posadí se a za a.)neustojí smečku řvoucích dětí, či za b.) mu obsluha sdělí, že má sebe a dítě zase obléct a jít. Jistě, že si tím kavárník eliminuje jistou skupinu zákazníků (ale to udělá obsluha, či situace do pěti minut tak jak tak), nicméně by nikdo neměl problém, ani lidé, co hledají klidnou chvilku u kávy a minerálky, ani uštvaná matka, která si chce po půldenním maratonu s kočárkem chvilku odpočinout. Nikdo rozumný by to také nebral jako diskriminaci, spíš jako výhodu pro sebe. Do značné míry (ať už si to kdo chce, či nechce připustit) "napomohl" zvýšenému pohybu dětí po kavárnách protikuřácký zákon. Před tím je do zakouřené kavárny nikdo rozumný netahal. Dalším činitelem je skutečnost, že funkční babičky vymřely. My jsme u babiček vyrostli a ty dnešní? Sedí v kavárnách a nadávají, jak jsou dnešní děti nevychované. Skvělé. Místo kolečka s kočárkem radši ještě jeden dortík a kafíčko. A místo dalšího kolečka s kočárkem šup na lymfodrenáž, tedy hned po kadeřníkovi. Všichni jako by zapomněli, jaké to s dětmi bylo. Někdy se matkám není co divit, že jsou arogantní, nervózní, reagují podrážděně, a nechají děti běhat po kavárně, protože už nemají sílu jim něco vykládat, a nápady, co s nimi celý den docházejí (ne, že by nebyla lepší místa, kde děti nechat vyřádit, ale apatie a touha "urvat" si aspoň pár minut ze dne pro sebe prostě vítězí). V momentě, kdy jim od dítěte nikdo neuleví ani na pár hodin týdně hluchnou a slepnou. Svět se na ně vykašlal, takže kašlou na svět. Nevím sice, kdo má potom z čeho požitek, jestli matka, která neustále dítě honí, tiší, zaměstnává, poslouchá jeho křik i v kavárně, nebo v lepším případě odpovídá celou dobu na všetečné dotazy, a do toho si občas dá hlt ze studené kávy, nebo okolí, které to spolusnáší. Podle mně nikdo. Okázalé demonstrace mateřství jako např. kojení v plné kavárně/restauraci pokládám za zcela zbytečné. Osvědčilo se mi poprosit obsluhu s krátkým vysvětlením o nějaký tichý koutek, a vždycky se našel. Dítě má mít na jídlo klid, a ne každý je nadšený, když naproti u stolu létají prsa vzduchem. Všechno by prostě fungovalo vcelku dobře při oboustranné toleranci a respektu. V případě, že chybí, jsou na místě pravidla.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2016 17:49 | eva

už jste byla v cukrárně, kde je dětský koutek?Ne ? Ani kýbl šlehačky vVám nervy neobalí a prcháte.Nevím, fakt nevím proč jsou mateřské. Snad byly kdysi na to, aby se mámy dětem věnovaly, teď a tady je nechávají ladem ( nejen v cukrárně, všude, kam si chtějí jít pokecat a smí se tam s kočárem). Buď řvou cizinci, anebo uřvaný malý parchanti.Kam si máme jít pro odpočinek ?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2016 17:45 | eva

naprostý souhlas s tím, že chci kavárnu bez dětí.Ono nejen, že je nelze překřičet, ony je rodiče ani nehlídají, nechávají je lézt po zemi, byla jsem svědkem, jak batole šoupalo stůl a dokonce ho převrátilo a ta matka se ani neomluvila a vytáhla prso a začala ho kojit, když přestalo řvát. Tak na tohle já, ani moji nejbližší nemáme náladu a ani peníze, protože jsou vyhozené oknem!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2016 17:41 | eva

Developeři už se poučili také. Většinou nechtějí u svých projektů stavět v blízkosti ani dětská hřiště, lidé ty byty nechtějí kupovat.Byty tím směrem mají pak nižší hodnotu.Jenže radnice pozemky prodávají s tou podmínkou, že tam hřiště bude :-(
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2016 17:39 | eva

Fajn, jak to ale chcete řešit? Nepatří je hezká myšlenka, jak ji uvést do praxe ?Oni tam stejně nalezou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2016 13:49 | Jarda_Hill

Podle mne je tato anketa jen dalším pokusem něco zákonem zregulovat a tuto regulaci zdůvodnit. Nechme to, prosím, na kavárníkovi, ať si to vytřídí individuálně - své hosty přece po několika návštěvách musí mít přečtené. A vynechme z toho slovo diskriminace: je totiž úplně jedno, kdo tam s nevychovanými dětmi přišel, podstatné je, že jim dovoluje obtěžovat ostatní hosty, aby pak kavárníka neoznačoval za asociála a kdo ví, co ještě. To bylo pořád řečí, že volná ruka trhu, a kdesi cosi. Teď, když už tu je v podstatě dotunelováno, najednou si někdo vzpomene, že by tu volnou ruku mohl najednou dotěsnit. Jděte do háje se svobodou, ve které se můžu rozhodnout jen mezi tím, jestli se držet předpisů, nebo nedělat nic.... Opakuji - nechte to na kavárníkovi a nekecejte mu do ničeho.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2016 14:08 | Radek

tak třeba do parku a když prší tak třeba botanická zahrada, kino , aqualand , planetárium a nebo na výlet na nějakou zříceninu určitě je dalších X možností krom té hospody tím spíš pokud se v ní kouří
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 10. 2016 11:38 | Lavicka

Rodice si neuvedomuji, ze navsteva restauracnich zarizeni s detmi, ktere "vypusti" do prostoru a sami se bavi a "oddechnou si", zpusobi, ze uz "odmala" se tyto deti dostavaji do "dospeleho prostoru", ktery budou vyhledavat mnohem driv, nez bylo obvykle. Za par let budou - misto sportu, ktery je v tomto veku dulezitejsi nez cokoli jineho a kdykoli jindy - vysedavat tyto -jeste pred par lety deti - vysedavat po restauracnich zarizenich a stezovat si ze je boli zada... Proste od detstvi to bude soucast jejich zivotniho stylu...Fakt je to dobre?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 10. 2016 14:48 | Hamina

Vychované - nevychované!Mluvíme o dětech? není řeč o násilných trestancích? Ty totiž každý obslouží a ještě se na ně možná usmívá. Jste se asi ještě nikdy nepodívali za hranice a nemáte páru o historii. Vždycky když na to měla rodina peníze - chodila do kaváren běžně. V zahraničí jde do "kavárny" také kdo chce a kdo na to má. Francouzské kavárny jsou plné rodin. Jiné je to v putikách, ale o nich není řeč. Pořádek vznikne správným a laskavým přístupem majitele a domluvou. Žádostí o klid nebo pochopením. Dítě leží pod stolem, rovná ubrousky a je zticha? Tak paní zaplatíte navíc ubrousky a dítě si doma vyperte?! Byla jsem na výročí svatby s vnoučkem neboť neměl s kým být. Číšník přinesl omalovánky a pastelky a tříapůleté dítě kromě pár chvil bylo jako přibetonované. Neptal se jestli je vychované! Dítě není problém. Atmosféra ano! Pokud v běžné kavárně zakáží vstup matce s dítětem, navrhuji zavolat policii a podat trestní oznámení pro diskriminaci. Jiné je vstup do 18 let z jiných důvodů. Podotýkám, že sama mám ráda klid, ale začněme u společnosti a ne u dětí.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 9. 2016 20:09 | Zina

Jsme stejného názoru, kam nemůžeme se psy, tam nechodíme ani bez nich. Ale také se vždy majitelů provozovny ptáme, jestli mu to nevadí, a že je máme naučené, aby neobtěžovali ostatní hosty, a neznečisťovali okolí. Obvykle není problém. A votom to je:))O komunikaci a o slušnosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Kamil Vacek

podnikatel a investor

Zdeněk Pohlreich

restauratér a podnikatel

Kamil Vacek
ÚSPĚŠNOST
51,43 %

z 35 duelů
×
Zdeněk Pohlreich
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 40 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services