Prodej a nákup nemovitosti 2016: Chystá se změna. Daň z nabytí (převodu) zaplatí vždy kupující

Vladimír Zuzák | rubrika: Co se děje | 16. 12. 2015 | 28 komentářů
Ještě před pár lety neměli zákonodárci na tak velkou změnu úplně odvahu. Daň z převodu nemovitosti sice přejmenovali na daň z nabytí nemovitých věcí, ale povinnost platit nechali na prodávajícím. Dostojí v příštím roce daň z nabytí svému jménu a přejde definitivně na kupujícího?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 12. 2015 14:15, kodiak medvěd

V oboru obchodování s nemovitostmi se pohybuji mnoho let. Nejvíce mě vždy pobaví zájemci o koupi, kteří jsou přesvědčeni, že dalších dvacet až třicet let budou bez problémů každý měsíc schopni dávat na splátku hypotéky částku pohybující se okolo třetiny až poloviny jejich příjmů, ale za svůj dosavadní život nedokázali naspořit ani zlomek ceny kupované nemovitosti, kontokorent považují za součást peněženky a vše co je na elektriku kupují zásadně na splátky. Přitom často bydlí u rodičů a neplatí drahý nájem a i na rezervaci kupované nemovitosti si musí půjčit od příbuzných.

Zobrazit celé vlákno

+125
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 4. 2016 14:19, Halvova Marie

Proč by církve platily daň z toho co jim bylo ukradeno a vrací se jim to po 60 rokách,kdy to užíval stát.

Zobrazit celé vlákno

-22
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

4. 10. 2016 20:32 | zuzi

Kupuji domek. 1/5 platím hotově, na 4/5 si beru hypotéku. Proč bych měla platit daň, když už takhle budu mít co dělat, abych uplácela hypotéku? Úroky nejsou zrovna nízké a ještě mám platit daň státu?
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 5. 2016 18:36 | Lloyd

Tato dan v Anglii přináší do rozpočtu více než daně za alkohol a cigarety.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 4. 2016 16:00 | Vladěna

Dobrý den, jsem v podobné situaci jako p.Jiránek proto by mě zajímala odpověď na jeho dotaz. Děkuji
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2016 14:10 | Miloš Jiránek

Mám docela dotaz .Prodal jsem Byt a za utržené peníze jsem pořídil domek (samozřejmě jsem musel ještě něco doplatit navíc) Proč ještě musím platit nějakou Daň z peněz které potřebuji na koupi jiného bydlení .Existuje nějaká možnost že bych daň neplatil když jsem za tzv. bydlení koupil jiné bydlení + samozřejmě doplatek Takto mě vlastně stát okradl na stěhování Prosím pokud někdo o tomto něco víte ,dejte mi vědět na e-mail ,,jiranek.m@seznam.cz Moc děkuji za radu
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2016 14:19 | Halvova Marie

Proč by církve platily daň z toho co jim bylo ukradeno a vrací se jim to po 60 rokách,kdy to užíval stát.
-22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2016 9:15 | Mia

a proč bychom vůbec měli platit daň z prodeje? kdokoliv- at kupující nebo prodávající. Clověk který si vezme půjčku a splácí ji z výplaty, z výplaty kterou už jednou státu zdanil 30% znova bude platit dan 4% za to, že si našetřil na byt?
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 2. 2016 10:11 | tom

jednoznacne ZRUSIT tuto nesmyslnou dan!
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 1. 2016 5:47 | Tarzan

Z každého ho*** kousek ...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 12. 2015 9:14 | josef

a proc by mely cirkve platit dan za to, ze jim nekdo neco vrati????
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2015 18:18 | Josef

Církve neměli platit daně z prvního prodeje nabytých nemovitostí v restituci!!!!!! Takhle z toho stát něco bude mít?????
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 12. 2015 9:24 | josef

Dan z prijmu (z rozdilu mezi prodejni a nakupni cenou) ma vetsi logiku, nez dan z nabyti nemovite veci. Vemte si, ze kdyz to prezeni, tak po 25 prodejich nemovitosti stat ziska celou hodnotu prislusne nemovitosti, k tomu DPH a dan z nemovitosti.
Zatimco pri dani ze zisku by ziskal pouze 15%.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2015 18:00 | Jana

Absolutně nechápu, proč mám vůbec státu odvádět daň z prodeje mé nemovitosti, kterou jsem pořídila za již řádně zdaněný příjem. A to nemluvím o její výstavbě, kdy platím další daň ve formě DPH. A to ještě chce stát po mně zaplatit daň z příjmu, v případě, že jde o nemovitost neosvobozenou od této daně. Normální legální zlodějna a nenažranost státu!
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 12. 2015 15:56 | JohnBattler

Znám lidi co koupili pěkný pozemek 20 km od Prahy za 1-1,5 milionu a za 2-2,5 se dá postavit domek (svépomocí určitě, na klíč jistě také, ale spíše malý dům). Ceny bytů v Praze? 3+1 v nějakém hnusném starém baráku nebo na panelovém sídlišti tak 3 mil a něco obstojnějšího spíše 4.. Podle mě se to srovnávat dá. Ale jinak souhlasím, že dojíždění je velice vyčerpávající a jak jsem psal v původním příspěvku není to výhodná varianta.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2015 10:06 | kodiak medvěd

Obávám se, že žijete v iluzi. Za cenu bytu v Praze koupíte kousek za Prahou parcelu, ale barák na ní už postavíte těžko. Leda hodně daleko za Prahou a po dvou měsících dojíždění padnete buď vyčerpáním, nebo finančně. Nebo pořídíte něco blíž ku Praze, ale v nějaké díře, odkud stejně za pár let utečete, protože zjistíte, že bez školy, školky, alespoň základních obchodů a fungující a použitelné MHD se žije hodně blbě.
Jste asi hodně mladý, když vám dnešní ceny bytů v Praze připadají vysoké a asi jste nezažil ceny před rokem 2009. Ceny jsou takové, jaké trh určí. V Praze je veliký převis nabídky nad poptávkou, takže se ani nedá předpokládat, že by ceny táhla nahoru vysoká poptávka. Spíš naopak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2015 10:04 | kodiak medvěd

Šetřte slova, osobo. Přece by vás mělo těšit, že se konečně zbavíme kočkopsa a dosáhneme evropského standardu. Co na tom, že daň z nabytí nemovitosti je hovadina srovnatelná se spotřební daní z benzínu (u chlastu a cigaret se to dá ještě nějak rozumně odůvodnit) a že její uvalení na kupujícího je hovadinou na druhou?
Na vašem místě bych si ještě jednou pročetl smlouvu, kterou máte s prodávajícím podepsanou. Pokud je to jen rezervační smlouva, asi tam nic o této dani nebude. Ale pokud je to už smlouva o smlouvě budoucí kupní, mohlo by tam být uvedeno, jakým způsobem se tato daň hradí a možná zjistíte, že ji developer už dávno přesunul na vaše bedra a že je možná už započítána do nákladů na koupi. A nebo taky ne.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2015 9:09 | josef

to asi pocitate pro jednotlivce, co? Ale tomu staci byt 1+1 do 2 mega. Pri prumerne mzde v Praze pres 33 tisic mate cistou 25 tisic. Za byt budete po dobu 25 let platit splatku cca 9000 tisic, takze Vam zustane 16 na zivobyti. Na druhou stranu, pro jednoho cloveka bydleni za Prahou tolik nevadi, nemusi resit chozeni deti do skoly, na krouzky apod. Pri dvo vydelavajicich prumernou mzdu uz mate 50 tisic, splatku za 3+1 budete mit tak 15, na zivobyti zbyva 35, to neni uplne spatne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2015 8:56

Nastrelene mi to prijde. Kdyz si spoctete pomer prumerne mzdy vuci cene bytu a rekneme, ze by clovek daval tretinu prijmu na bydleni vychazi mi, ze clovek nasetri/zaplati byt v Praze tak za 35-40 let. Coz mi neprijde jako skvela vyhlidka delat skoro celou cast produktivniho veku..
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2015 7:06 | josef

To, ze na to nemate, neznamena, ze je to nadstrelene. A dojizdeni neni pohodlne, neco stoji a az budou deti, tak to silene omezuje i ty deti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2015 23:40 | JohnBattler

Jen se trochu obávám, že ceny nemovitostí o tato 4% dolů nespadnou a zůstanou na stejné úrovní resp. mírně porostou tak jak je to v době ekonomického růstu zvykem. Bohužel ceny bytů především v Praze jsou dneska už dost nastřelené. V současnosti řeším jako mladý člověk koupi bytu a když vidím ty ceny za byty ve starých domech, které vyžadují rekonstrukci a navíc nikdo neví jestli to do 20 let nespadnou nebo byty v panelácích na obrovských sídlištích tak mi není nejlépe.. Spoustě lidem se opravdu dnes více vyplatí si za cenu pražského bytu postavit dům někde kousek za Prahou a pak dojíždět.. i tohle, ale samozřejmě není nejštastnější řešení.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2015 23:23 | tereza

letos v létě jsme zaplatili za prodej naší nemovitosti sto tisíc, kupujeme jako mladá rodina větší byt který se teprve staví, bude dokončený bohužel až v červnu, takže máme zaplatit dalších sto tisíc za daň? Jdetě do p... :-(
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 737 249 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2020

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vnímám teď chlapy přes filtr, říká herečka Anežka Pithartová

Vnímám teď chlapy přes filtr, říká herečka Anežka Pithartová

Za dvanáctiletou Týnu se při natáčení dokumentu V síti vydávala jedenadvacetiletá Anežka...více

Máte dítě s vývojovou poruchou? Na stát ani pojišťovny nespoléhejte

Máte dítě s vývojovou poruchou? Na stát ani pojišťovny nespoléhejte

Mohlo by se zdát, že žijeme v zemi s relativně fungujícím zdravotnictvím, kde se o nás...více

Generace Z: Na porno koukají už od jedenácti, o sexu vědí ale pořád málo

Generace Z: Na porno koukají už od jedenácti, o sexu vědí ale pořád málo

Měla jsem možnost mluvit o sexu se spoustou teenagerů. Mnohokrát jsem proto slyšela, jak...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Mertlík

exministr a ekonom

Martin Wichterle

podnikatel, Wikow Industry

Pavel Mertlík
ÚSPĚŠNOST
43,37 %

z 83 duelů
×
Martin Wichterle
ÚSPĚŠNOST
75,96 %

z 104 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.