Proč vám nezvýší mzdu?

Jeden z důvodů je nižší růst produktivity práce oproti ostatním zemím střední Evropy, tvrdí odboráři. Češi kvůli tomu tráví v práci stále víc času. Tuzemská produktivita v roce 2013 dosahovala 67,3 procenta průměru EU. Problém není v malém nasazení zaměstnanců, ale v nízké ceně výrobků. Recept na růst je proto podle odborářů podpora technologického vzestupu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 11. 2015 12:57, medvěd

V devadesátých letech z nás vedení země udělalo ekonomickou kolonii. Myslím, že na kolonii si vedeme docela dobře.

+31
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 11. 2015 3:46, Pavel

Když pracuješ na 200% prd dostaneš špatně se pracuje na 300% Ještě Ti plivané pod nohy vláda lidu Čssd pozve sem jiné státní příslušníky který tady budou legálně dělat za miň. Když konečné je nucen zaměstnavatel v ČR SI VÁŽIT PRÁCE ČLOVĚKA A KONEČNĚ HO TROCHU LÍP OHODNOTIT.

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 29 komentářů)

20. 8. 2016 6:42 | Denisa Titlová

Tak hlavně že páni poslanci jsou natolik produktivní, že si mohou zvedat opět své přemrštěné platy o několik tisíc korun!!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 12. 2015 9:22 | reddbbul

Pan Středula lže , když tiskne. Příklad: Ve Frenštátě p. R. v Siemensi se vyrobí řídící jednotka do Octávie. Její výrobní cena včetně marže je asi kolem 4 tisíc kč, ale Siemens tuto jednotku jen dodá do Škodovky a naúčtuje si 15tisíc. Takže tak se dělá pro Němce produktivita a tak se okrádají čeští zaměstnanci!!!!!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 11. 2015 22:08 | medvěd

Mýlíte se. Pokud by se rozvoj automobilismu dál stejným tempem jako odstátňování majetku v naší zemi v devadesátých letech, byl by počet mrtvých na silnicích nejspíš srovnatelný se světovou válkou. Ale on probíhal přirozeným tempem a dopravní předpisy vznikaly postupně v návaznosti na zvyšující se provoz. Kromě toho už předtím existovala pravidla pro pohyb koní, kočárů, povozů, jízdních kol, kár a jiných vehiklů. To co se tu dělo v devadesátých letech by odpovídalo situaci, kdy by se v zemi automobilismem nepolíbené během několika let zvýšil počet vozidel na úroveň běžnou ve vyspělém světě, aniž by se stát obtěžoval vytvořit dopravní předpisy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 11. 2015 9:12 | josef

Dokonce se rika, ze kdyz Bata nekde stavel, tak nepostavil umyslne chodniky. Ty nechal udelat az nasledne podle toho, jak si lidi vyslapali cesticky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 11. 2015 7:23

Citace - medvěd / 24.11.2015 23:41

Tu dobu pamatuju velmi dobře. A narozdíl od vás, jsem už tehdy nechápal, v čem je silničnímu provozu prospěšné nejprve pustit auta na silnici a až pak začít tvořit dopravní předpisy.

Jenže přesně takhle ta pravidla vznikla. Napřed bylo auto, a až pak dopravní předpisy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2015 23:41 | medvěd

"Klaus řešil valký dilema. Nastavit nejdřív čistej právní systém, nebo rovnou privatizovat? Rozhodl se pro druhou možnost."
Samozřejmě, že by se to po těch čtyřiceti letech nepodělalo, kdyby se kdyby se nejprve nastavilo právní prostředí a pak se privatizovalo. Jenže by se ty stamiliardy daly mnohem hůř zašmelit.
Tu dobu pamatuju velmi dobře. A narozdíl od vás, jsem už tehdy nechápal, v čem je silničnímu provozu prospěšné nejprve pustit auta na silnici a až pak začít tvořit dopravní předpisy.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2015 20:06 | chk

Nevím, jestli jsi v té době ještě netahal kačera, nebo ještě ani nevěděl, že nějakej svět je. Ovšem určitě nevíš jaká tehdy byla doba. Klaus řešil valký dilema. Nastavit nejdřív čistej právní systém, nebo rovnou privatizovat? Rozhodl se pro druhou možnost. Logicky, protože až by nastavil právní systém, už by zpravidla nebylo co prodávat. Vše by v tržním hospodářství zkrachovalo. Atd. Teď se ti to žvaní a děláš chytrýho. Buď rád...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2015 19:13 | Pavel

Vždyť to v tom článku říkají. Napřed pár politicky korektních nesmyslů, jako "Zatímco HDP na hlavu v tuzemsku loni činil 84 procent unijního průměru, měsíční mzda před srážkami dosahovala jen 62 procent průměru EU." To je nesmysl, protože se k tomu musí přičíst i odvody zaměstnavatele, a hned jsme na 84%.
A pak to řeknou (téměř) naplno: "Podíl sociálního pojistného tvoří v Česku 24 procent celkových nákladů práce."
Prostě jsou u nás nízké mzdy, protože nás o námi vydělané peníze okrade stát.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 11. 2015 11:13 | medvěd

To nevím, nejsem analytik. Asi proto, že se od počátku profiloval jako nízkonákladová společnost a živily ji chartery, což nebyla parketa ČSA. Ale hodně špatně v poslední dekádě dopadly i mnohem silnější letecké společnosti. Být ČSA privatizované před dvaceti lety, tak je dávno v kopru.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2015 10:28 | josef

letecke sluzby jsou v problemech sice vsude, ale proc nedopadl Travel service hure?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2015 9:46 | medvěd

Tvrdík by přivedl na buben jakoukoli firmu. Kromě toho problémy leteckých společností jsou v celosvětovém měřítku. Pokud by ČSA šla do privatizace v devadesátých letech, byla by dnes nejspíš tam, kde je například Poldi Kladno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2015 9:28 | josef

No jasne, u CSA tak dlouho premysleli, az byla hodnota firmy zaporna.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2015 8:43 | medvěd

Dobře bych si rozmyslel, komu ty podniky dávám. Nedá se říct prodávám, prodávalo se za hubičku. A dobře bych si rozmyslel, jestli opravdu musím všechno rychle a za každou cenu zprivatizovat. Za pár šupů se prodaly i fungující konkurenceschopné podniky, které pak byly buď vytunelovány (v případě velké privatizace českým "podnikatelům"), nebo zlikvidovány zahraničním vlastníkem (v případě odprodeje "strategickému partnerovi"). Stát dostal pár šušní, které měly být základem budoucího velkolepého penzijního systému. Jenže, nijak překvapivě, byly zašmeleny i výnosy z privatizace a tyto plány byly raději rychle zapomenuty. Privatizovaly se i těžařské firmy nebo firmy s monopolem na dodávky vody. Nepochybuji, že pro tehdejší prominenty to ekonomicky zajímavé bylo. Pro stát a občany bohužel ne.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2015 23:11 | chk

A jak bys zajistil, aby firmy vlastnili pouze čeští občané? Po revoluci byli všichni stejně chudý a o řízení podniku měli ponětí pouze tehdejší "manažeři" alias náměstci a ředitelé státních podniků v socialistickém prostředí.
Jednak málokterý Čech na to neměl peníze a druhak ani "nou hau". Elita tu nebyla, tak co bys tehdy jako Klaus dělal? He?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2015 17:02 | xxx

Co vam brani vybudovat firmu a platit zamestnancum nepodhodnocene mdzy?
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2015 11:54

ty určitě ne
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2015 9:47 | josef

asi jste nepochopil, co je to parita kupni sily. Tam na kurzu nezalezi.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2015 9:46 | josef

Co to meles? Zkusil sis tech 3000 hodin prepocitat na odpracovane hodiny za tyden? I kdyby nemeli dovolenou, tak je to cca 60 hodin za tyden, tj. skoro 9 hodin denne bez sobot a nedeli. Kdo takhle pracuje bez odpocinku???? No maximalni tamani
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2015 9:14 | mamcaRBK

Jestliže se v ČR vyrobí na 100, do Německa prodá za 105 a Německo prodá do světa za 200, tak je někde něco špatně. Zejména, když si dodavatel v ČR prakticky nemůže vyjednat lepší smlouvu, protože někdo jiný na tytéž podmínky přistoupí. Lepší zisk 5, než nic. Ale Bangladéš apod. jsou na tom hůř.
Produktivita by se měla měřit na kusy, ne na peníze. Jestliže ČNB drží kurz na 27,- Kč, tak u nás ještě dlouho "produktivita" nevzroste, i kdyby všichni dělali ne 8, ale 12 hodin denně, za poloviční mzdu.
A celý mě to připadá ujetý. Nezvyšovat mzdu, protože je Euro za 27? A co kdyby bylo za 24, tak by se mzdy zvyšovali? Protože by se teoreticky zvýšila "produktivita práce"?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2015 21:50 | Robert Arrndacký

Pokud manažeři podniků budou uměle u nás držet mzdy nízko, abychom byli rádoby konkurenceschopní, tak jdou hloupě jen prozi sobě, protože pak nemají komu prodávat zs adekvátní ceny. Vše se i díky dotacím v zahraničí vyvézt nedá. Pokud si tohle ti neschopní manažeři neuvědomí a lidi za jejich práci adekvátně neodmění, tak nás předběhne i Bulhardko a Rumundko.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Baudiš

podnikatel, Avast

Petr Dufek

ekonom

Pavel Baudiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Petr Dufek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services