Evidence tržeb je odvárek. Podnikatelé se chystají na kontrolní hlášení DPH

Z elektronické evidence tržeb je mediální superstar. Sami podnikatelé ale s většími obavami čekají zavedení kontrolních měsíčních hlášení DPH. Jednak pro ně můžou mít horší dopady, jednak vědí, že od ledna už se prostě naostro hlásí, bez výmluv. Kdežto evidování tržeb se zatím zas o další kousek odkládá.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 10. 2015 10:50, jezevec

účelem je samozřejmě nikoliv výběr daně, ale likvidace drobných podnikatelů. proč bys měl paznehte podnikat, když se může všechno nakupovat od agrofertu.

+135
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 10. 2015 13:46, lajos

ucelem je to, aby si Franta nenarokoval DPH, ktere Pepa nepriznal a neodvedl

taky nechapu co pani Prazakova mele o vyssich narocich na ucetniho - jako ze pred zavedenim kontrolniho hlaseni mohl udaje do systemu zadavat nekvalifikovany delikvent v ramci verejne prospesnych praci?

souhlasim s nazorem, ze se dela z komara velbloud

Zobrazit celé vlákno

-74
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

19. 2. 2016 15:27 | hana

Lajos je opravdu velice chytrý. Pravděpodobně úžasný a hlavně bezchybný. Vysvětlil nám chytře o co jde a jak to je vše snadné. Takového účetního bychom potřebovali.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2016 9:57 | Jarouš

Tak samozřejmě je to práce navíc. Extra výkaz, extra hlášení, musí se tomu někdo věnovat. Mám externí účetní. Znamená to pro mě + 500,- Kč náklad za každé kontrolní hlášení, jsem drobný živnostník a musím být dobrovolný plátce DPH (drobné příjmy ze zahraničí). Logicky to hlášení zadarmo nikdo dělat nebude a tvůrce účetního programu už vůbec ne. Takže pro mě zase další zbytečný výdaj. Tomu se říká podpora drobného podnikání. Říkejte si co chcete, ale to je 500,- tady, 1000,- támhle, silniční daň, DPH, brutální sociální pojištění, zdravotní pojištění, daň z příjmu. No nezlobte se na mě, ale to už opravdu chybí jen ta daň ze vzduchu ... Co třeba zákon na maximální dobu splatnosti faktur 30 dní ? Každý živnostník, kterého znám visí na pozdním splácení faktur a tím se dostává do skluzu se vším ostatním a samozřejmě i s placením DPH. O tom jak stát a v jakých termínech vrací DPH se rozepisovat raději ani nebudu.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 11. 2015 11:56 | Blažena

Babiš si chce dokázat že má moc. Měl by se více starat o insolvence do kterých jde každý 5tý zloděj. Zvýšení DPH z 19 na 21% bylo ještě za Kalouska a bylo zvýšeno proto , aby si insolvenční zloději pomohli o další 3%. vím to od poslance z parlamentu. Takže kdyby Babiš chtěl opravdu spravedlnost v DPH tak by udělal pořádek v insolvenci.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 11. 2015 15:10 | Jarka

Asi si,vážený jezevče, neuvědomujete, že spousta drobných podnikatelů si vede účetní evidenci sama a že tímto novým zákonem se sankcemi naprosto likvidačními budou zřejmě nuceni platit si měsíčně účetní, aby se vyhnuli případným chybám, takže tímto budou potřebovat nejen více financí, které jim uberou na zisku( většinou takovém, aby vůbec přežili), ale uberou jim i dost času, když budou muset doklady předávat účetní. Tenhle zákon mi připadá jako přenesení povinnosti jiných orgánů státní správy na podnikatele a ještě k tomu opravdu půjde zneužít - jako všechno v tom našem Kocourkově. Ti velcí zlodějíčci si zase své cesty najdou, protože za své nakradené peníze si zaplatí drahé poradce ( viz příklady ze života-kde je Sokol, tam je zloděj, protože kdo je nevinen, nemá důvod si platit tak nechutně drahého advokáta), takže zase to dopadne jen na nás. A budou se pak všichni divit, že živnostníci ruší podnikání a budou se houfně ucházet o sociální dávky. Uvidíme za půl roku, kdo měl pravdu....
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2015 18:22 | Ruda

ale budou
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2015 19:29 | hero

Nevím proč tu píšete nesmysly, i v současné době je plátce DPH vést evidenci pro daňové účely, ve které jsou všechny údaje včetně DIČ. Takže nic navíc plátci DPH dělat nebudou.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 10. 2015 9:32 | lajos

nerekl bych, ze "velké firmy, napojené často na stát, dotace a potažmo i ty politiky" jsou zrovna ty, ktere podvadi na DPH. mozna maji danove ulevy, mozna maji pristup ke statnim zakazkam. ale velke firmy maji vetsinou ucetnictvi vporadku.
myslim, ze nelze argumet "velka firma napojena na stat" pouzivat pausalne. ale podle ohlasu jste sklidil potlesk, takze to asi funguje. stejne zbrane pouziva na verejnost Babis.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 10. 2015 9:25 | lajos

ale bude to vedet financni urad. Pokud poskytovatel prizna a odvede dan na vystupu, podle dic, cisla dokladu by melo byt dohledatelne, ze si prijemce ZP nenarokuje vic nez poskytovatel odvedl. tam kde se to bude lisit predpokladam, ze bude problem. a kvuli tomu se to cele dela. chapu, ze muze byt opruz dopisovat si s FU, me to taky asi bavit nebude, ale vymyslete lepsi nastroj jak kontrolovat v soucasne dobe uniky na DPH. nez nekdo protlaci reverse charge na vsechno bude se to asi muset delat takhle
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2015 23:20 | JirkaZ

Jenomže účel není tímto opatřením naplněn, protože příjemce zdanitelného plnění neví a nemůže vědět, zdali daň byla skutečně odvedena
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2015 23:08 | JirkaZ

1. V ARESu jsou občas nesmysly
2. Správná data - v současnosti je např. datum zdanitelného plnění u dodavatelských daňových dokladů zcela zbytečným údajem, podstatné je datum uplatnění nároku na odpočet. Některé SW však používají pouze jedno datum.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2015 14:42

Citace - petrsila / 15.10.2015 10:32

Jenže ono jde o to, že doteď stačilo mít všechny doklady zaevidované, aby se odvedla daň ve správné výši, nově je bude potřeba evidovat tak, aby se spárovaly s doklady protistrany, takže pro účetní to bude znamenat mnohem víc práce - správné plnění datumů, doplnění DIČ ke všem zákazníkům a podobně.

Pokud podnikatel, či jeho účetní, mají normální účetní software, tak při pořizování dokladů musí stejně opsat vše, co je na dokladu a co je, pro účely DPH, potřebné. Pokud se jedná o drobné nákupy, tak tam je hranice do 10 tisíc a na hlášení se to objeví hromadnou částkou. Sice nechápu, co z toho bude FÚ mít, ale taková je úvaha. Samozřejmě že to bude, pro některé, problém. Zvláště když to dělali tak nějak od oka, aby se vlk (stát) nažral a koza (podnikatel) zůstala celá.
Jinak celý ten systém považuji za zbytečný, zranitelný a pro poctivé poplatníky zdržující. Těch je většina. Politici by si měli, konečně, uvědomit, že největší podvody nedělají malí Pepíci živnostníci, ale velké firmy, napojené často na stát, dotace a potažmo i ty politiky. Jenže, proč by si pod sebou řezali větve, že ano?
+39
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2015 13:46 | lajos

ucelem je to, aby si Franta nenarokoval DPH, ktere Pepa nepriznal a neodvedl
taky nechapu co pani Prazakova mele o vyssich narocich na ucetniho - jako ze pred zavedenim kontrolniho hlaseni mohl udaje do systemu zadavat nekvalifikovany delikvent v ramci verejne prospesnych praci?
souhlasim s nazorem, ze se dela z komara velbloud
-74
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2015 10:50 | jezevec

účelem je samozřejmě nikoliv výběr daně, ale likvidace drobných podnikatelů. proč bys měl paznehte podnikat, když se může všechno nakupovat od agrofertu.
+135
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 10. 2015 10:37 | Alice

Zadávat správná data, je snad samozřejmost a DIČ ke každému dokladu zadávam již rok. Naštěstí mě software umožňuje zadat jenom DIČ a ostatní údaje si načte a uloží z ARESU... ale i tak to zdržuje, stejně jako zdržuje ověřování daňové spolehlivosti...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2015 10:32 | petrsila

Jenže ono jde o to, že doteď stačilo mít všechny doklady zaevidované, aby se odvedla daň ve správné výši, nově je bude potřeba evidovat tak, aby se spárovaly s doklady protistrany, takže pro účetní to bude znamenat mnohem víc práce - správné plnění datumů, doplnění DIČ ke všem zákazníkům a podobně.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2015 10:30 | petrsila

Myslím, že je tam limit deset tisíc korun.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2015 10:02 | Alice

A k čemu se potom bude vlastně podávat ještě přiznání. Takhle to bude mít Finančák naservírovaná data na zlatém táce, tak by se je do té tabulky taky mohl seřadit sám, ne? Za celým projektem jistě není honění poctivosti podnikatelů, ale nějaké loby...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 10. 2015 9:10 | KLM

Vidim v tom opet nastroj na duseni poctivych platcu. Nepoctivi si stejne najdou cestu, takze u nich se vic nevybere. A kdyz se na poctive bude vice tlacit, treba se priznaji i k tomu, ze postavili Karluv most spolu s jejich povedenymi kamarady.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 10. 2015 8:28 | sue

Je nějaký nový limit pro evidenci dodavatelů v hlášení? Budu jako oslík zadávat IČO + DIČ u každého dokladu za PHM či drobné materiálky ? Jestli ano, tak pozdrav pandu. To aby si účetní najali další účaetní...
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 10. 2015 8:23 | Bude se to prodávat - korupce

Stát žádá informace, na které z principu obchodního tajemství dosud neměl právo. Potřebujete detailní přehled o výši marží konkurence ? Kamarád z finančáku zařídí. S takovým přehledem stačí nasadit nižší ceny, vytlačit soupeře z trhu, následně zvednout ceny a rýžovat.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Komárek

podnikatel, KKCG

Kateřina Jirásková

finanční ředitelka PPF

Karel Komárek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Kateřina Jirásková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services