Dej si dvojku a beze strachu jeď! Nebo ne?

Čas od času přijde někdo s návrhem, abychom zmírnili nulovou toleranci k požívání obveselujících alkoholických nápojů, než se proměníme v řidiče. Nebo abychom byli mírnější aspoň k někomu, třeba k cyklistům a kovbojům.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 9. 2015 13:34, Pavel

Citace - Pavel / 24.09.2015 07:46

Četl jsem o výzkumu, který zkoumal, jak alkohol ovliňuje jízdu řidiče (tedy ne reakční doby a podobné nesmysly, ale skutečnou jízdu v reálných podmínkách). Výsledek byl, že do zhruba půl promile má možná řidič sníženou schopnost řízení, ale je si tohoto hendikepu vědom a jede opatrněji. Ve výsledku řidiči s půlpromilem alkoholu jeli bezpečněji než řidiči střízliví. Až nad půl promile alkoholu se stávala jejich jízda nebezpečnou.

Plně souhlasím s výše uvedeným. K autorovu názoru, že to případně posoudí soudy atd.... - zásadně nesouhlasím. To je hlavní bolest našeho zákonodárství a zejména přestupkového sazebníku.Záleží na "posouzení" situace např. policistou. To je podhoubí korupce státem podporované. Jestliže někdo jede max. o 20km/h rychleji , má platit jasnou částku, třeba 1.000,-, když jede více 20 až 30km/h, tak třeba 3.000,-, od 30 do 50 už 10.000,- a více - papíry odebrat na rok (ne že za půl roku zase zpátky) atd. V pravidlech i trestech má být jasno a mají být jednoznačné. Vůbec nechápu propouštění provinilců po polovině trestu za "dobré" chování. Soud mu stanovil trest, v optimálním případě úměrný jeho provinění. ten by si měl odpykat. Nebo snad soud to stanovil špatně? Co je to jeho dobré chování? To je normální chování normálního netrestaného člověka, nic víc. Má snad normální člověk za normální chování nějakou úlevu? Nemá. Tak potom to považuji za chybu justičního systému, stejně jako nesčítání trestů za jednotlivé činy jako v jiných státech.
Závěrem bych si dovolil tvrdit, že 0,5 promile nikterak postřehnutelně neovlivní kvalitu a bezpečnost jízdy, protože řidič je více soustředěný. Samozřejmě- pokud by měl do 0,5 promile a způsobil nehodu, je to přitěžující okolnost, ale jinak ne. I ty statistiky, kde se uvádí, že necelých 500 řidičů s obsahem alkoholu do 0,5 promile způsobilo nehodu jsou zavádějící. Kolik z nich by tutéž nehodu způsobilo i bez těch 0,5 promile.... Ostatně tyto statistiky uvádějí účastníky nehody s alkoholem v krvi a ne jasné viníky. Vadí mi jiné nešvary. Dnes ráno do mne málem nabourala "vytuněná" blondýna v Mercedesu ML, která si za jízdy malovala rtěnkou papulu. Kdybych to nestrhnul, tak jí měla jako Angelina Jolie. Dalším problémem jsou telefonisté za jízdy a často i posílači SMS. To už bych řezal... Jenže mnohem lépe se Polici kontroluje rychlost - postavím radar, změřím a zinkasuji. Obdobně dám dýchnout a zinkasuji. Kolik a pro koho, toť otázka. Chytání předchozích nešvarů je těžší a tak mi ten policejní postup připomíná hledání aluminiového klíčku panem Holzmannem, který ho sice ztratil jinde, ale pod lucernou se lépe hledá. Z toho potom opět vycházejí statistiky, že nejvíce přestupků je nedodržování povolené rychlosti a alkohol za volantem. Jenže když skoro nic jiného nekontroluji, tak je ta statistika vlastně hloupost.

Zobrazit celé vlákno

+22
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 9. 2015 11:36, havlae

Jsem proti tomu, aby bylo tolerováno jakékoliv ‰ alkoholu během řízení dopravních prostředků. To by měla být přitěžující okolnost.

Toleranci by mohli také požadovat např. strojvedoucí, nééé?
Těm se dává namátkově dýchnout před nástupem na směnu i během ní. A ani nemusejí být účastníky nehody. A když jsou jejím účastníkem, prvně podstupují test na alkohol. V případě, že je kladný, je okamžitě vystřídán a nese následky, byť nehodu nezavinil.
I průvodčí na vlaku dostávají dýchnout. Postup stejný jako u strojvedoucích, i když možnost jak zavinit nehodu mají podstatně menší.

Toto je důvod mého netolerování alkoholu:
Naši dcerku v necelých 12 letech zachytilo nákladní auto, když ráno v Ostroměři od autobusu přecházela státní silnici k ZDŠ. Bylo to 15. ledna 1985. U řidiče Avie nebyl zjištěn žádný alkohol, rychlost dle dopraváků byla 30 km/hod, přesto se tak stalo.
Mlha, drobný déšť, blátíčko, námraza. Spolužáci upozorňovali na auto, které vyjelo ze zatáčky od OÚ (od Hořic). Ti, co byli na začátku a konci přechodu to zvládli. Dcerka, která byla uprostřed silnice, se zastavila a auto ji srazilo. V nemocnici, kde podstoupila operaci, pobyla měsíc. Do školy začala jezdit s berlemi autobusem (dík za dohled paní průvodčí) až od 5. 5. 1985. Dodnes se bojí přejít silnici.

Snad můj nesouhlas pochopíte.

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

24. 9. 2015 11:36 | havlae

Jsem proti tomu, aby bylo tolerováno jakékoliv ‰ alkoholu během řízení dopravních prostředků. To by měla být přitěžující okolnost.
Toleranci by mohli také požadovat např. strojvedoucí, nééé? Těm se dává namátkově dýchnout před nástupem na směnu i během ní. A ani nemusejí být účastníky nehody. A když jsou jejím účastníkem, prvně podstupují test na alkohol. V případě, že je kladný, je okamžitě vystřídán a nese následky, byť nehodu nezavinil. I průvodčí na vlaku dostávají dýchnout. Postup stejný jako u strojvedoucích, i když možnost jak zavinit nehodu mají podstatně menší.
Toto je důvod mého netolerování alkoholu: Naši dcerku v necelých 12 letech zachytilo nákladní auto, když ráno v Ostroměři od autobusu přecházela státní silnici k ZDŠ. Bylo to 15. ledna 1985. U řidiče Avie nebyl zjištěn žádný alkohol, rychlost dle dopraváků byla 30 km/hod, přesto se tak stalo. Mlha, drobný déšť, blátíčko, námraza. Spolužáci upozorňovali na auto, které vyjelo ze zatáčky od OÚ (od Hořic). Ti, co byli na začátku a konci přechodu to zvládli. Dcerka, která byla uprostřed silnice, se zastavila a auto ji srazilo. V nemocnici, kde podstoupila operaci, pobyla měsíc. Do školy začala jezdit s berlemi autobusem (dík za dohled paní průvodčí) až od 5. 5. 1985. Dodnes se bojí přejít silnici.
Snad můj nesouhlas pochopíte.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2015 11:30 | Miloš

Autor má typický český přístup: Dejme do zákonu více, v praxi pak budeme přivírat oko. Už víme, že nulová tolerance je nesmysl (tolerance měřících přístrojů, individuální aspekty jedince apod. a již výše zmíněný zanedbatelný vliv jednoho piva nebo jedné dvoudecky vína na reakční schopnosti řidiče), takže v praxi nakonec nějakou desetinku tolerujeme. Nebo třeba tam kde stačí zpomalit na padesát, dáme pro jistotu 30 (oni lidi stejně budou jezdit těch padesát). Neni logičtější přístup dávat do zákonů a předpisů hodnoty, které jsou logické a taky je ale pak mekompromisně vymáhat?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2015 8:47 | Heinz lyner

Existuje už starší Švýcarské studie, (zdroj už se vzpomínám) kde přišli na to, že člověk který - dle doporučení lékařů, vypije denně ti 3 deci víno, do 0,5 promile má lepší reakci než střízlivá osoba. Až po 0,5 začíná to být horší. Naopak, člověk který alkohol nepije, a dá si deci víno, už může mýt vážné omezen v reakci. Nesmíme zapomenout, že alkohol je teprve doping! Američani to řeší bez pevný limity a funguje to také.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2015 8:35 | Jan Drahý

Jednoduchá otázka: Pokud by cyklista neměl počívat alkoholické nápoje, proč jsou tedy staveny vinařské cyklostezky a pořádány z veřejných rozpočtů akce jako "krajem vína" (kolo + víno). Sám se takových akcí rád účastním a pod vlivem se pohybuji po silnici, avšak vždy s mírou :-)
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2015 7:46 | Pavel

Četl jsem o výzkumu, který zkoumal, jak alkohol ovliňuje jízdu řidiče (tedy ne reakční doby a podobné nesmysly, ale skutečnou jízdu v reálných podmínkách). Výsledek byl, že do zhruba půl promile má možná řidič sníženou schopnost řízení, ale je si tohoto hendikepu vědom a jede opatrněji. Ve výsledku řidiči s půlpromilem alkoholu jeli bezpečněji než řidiči střízliví. Až nad půl promile alkoholu se stávala jejich jízda nebezbečnou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Michael Kocáb

hudebník a politik

Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Michael Kocáb
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services