Výpočet čisté mzdy 2024
Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku
Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Petr Kratochvíl
producent a podnikatel
Ondřej Tomek
podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum
48,28 %
z 29 duelů
48,84 %
z 43 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Studénka aneb proč potřebujeme víc humanitního vzdělání
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
14. 8. 2015 13:13, Omasta
Chyba je už v nadpisu článku. Co jste čekali od psychologa? Řešení jsou 3
1) Nezvyšovat tresty
2) Nedělat mimoúrovňové přejezdy
3) Opravit stávající přejezdy, aby nezpůsobovaly havárie.
Přejezd ve Studénce byl typickým špatně udělaným přejezdem.
Je potřeba, aby přejezdy se chovaly podobně jako semafory.
1) Červená světla mají blikat asi tak dlouho jako svítí žlutá.
2) závory mají spadnout nejprve na vjezdu a na výjezdu se zpožděním, aby rozjetá auta stačila projet.
3) Interval mezi stažením závor a projetím vlaku má být propočítaný tak jako u křižovatek. Když vjede auto na červenou, tak nikdy nezačnou jezdit auta zboku hhed, ale mají čas na opuštění křižovatky.
U přejezdů to znamená spočítat podle šířky kolejiště a počítat jízdu krokem, protože naložené kamióny musí kvůli nerovnosti jet pomalu.
Ve Studénce byl ten problém, že projektant si neuvědomil, že uvězní-li závora vozidlo, pak to zastaví a i když se znovu rozjede, potrvá průjezd 5x déle než, kdyby jej závora neuvěznila.
4) Nakonec tam, kde je hustý vlakový provoz, jednoduše umožnit a by vlaky nejezdily hned po sobě, ale aby i vozidla měla dostatečně dlouhou dobu zelenou na projetí.
Myslícímu člověku je jasné, že případy vjetí na přejezd nastávají při dlouhém čekání, a tak je třeba zkrátit čekání na přejezdu na dobu srovnatelnou se semafory.
Tyto úpravy jsou 10x levnější než vybudování nových závor a 1000x levnější než mosty.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)
16. 8. 2015 13:51
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 8. 2015 13:30 | Omasta
V současnosti je vše řešené pomocí senzorů a zautomatizované, jen na železnici uvažují, jakoby byli sami a čas se zastavil.
Prej prorazit závory. Psycholog by vám řekl, že lidi se bojí pokuty za proražení závor a poškození auta. Závora na výjezdu se buď má spouštět později, nebo má mít senzor, aby zůstávala otevřená, dokud je nějaké vozidlo v kolejišti.
14. 8. 2015 13:13 | Omasta
Přejezd ve Studénce byl typickým špatně udělaným přejezdem. Je potřeba, aby přejezdy se chovaly podobně jako semafory. 1) Červená světla mají blikat asi tak dlouho jako svítí žlutá. 2) závory mají spadnout nejprve na vjezdu a na výjezdu se zpožděním, aby rozjetá auta stačila projet. 3) Interval mezi stažením závor a projetím vlaku má být propočítaný tak jako u křižovatek. Když vjede auto na červenou, tak nikdy nezačnou jezdit auta zboku hhed, ale mají čas na opuštění křižovatky.
U přejezdů to znamená spočítat podle šířky kolejiště a počítat jízdu krokem, protože naložené kamióny musí kvůli nerovnosti jet pomalu.
Ve Studénce byl ten problém, že projektant si neuvědomil, že uvězní-li závora vozidlo, pak to zastaví a i když se znovu rozjede, potrvá průjezd 5x déle než, kdyby jej závora neuvěznila.
4) Nakonec tam, kde je hustý vlakový provoz, jednoduše umožnit a by vlaky nejezdily hned po sobě, ale aby i vozidla měla dostatečně dlouhou dobu zelenou na projetí.
Myslícímu člověku je jasné, že případy vjetí na přejezd nastávají při dlouhém čekání, a tak je třeba zkrátit čekání na přejezdu na dobu srovnatelnou se semafory.
Tyto úpravy jsou 10x levnější než vybudování nových závor a 1000x levnější než mosty.
12. 8. 2015 22:48 | mp
8. 8. 2015 12:25 | KM
7. 8. 2015 21:48 | PEPA
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 8. 2015 19:17 | czhunter
Kdybyste před měsícem udělal mezi lidmi (nebo sám se sebou) anketu, kolik peněz (procent rozpočtu) se má investovat do většího zabezpečení železničních přejezdů, kolik by vám asi tak řekli? Málo. Nebo taky nic. To je ta reálná hodnota, kterou to pro lidi má. Dnes Vám řeknou víc, protože by se cítili trapně, ale za rok-dva se jejich názor zase dostane zpět na reálnou hodnotu - nula.
Jinak ty škody, to je jen Váš smělý odhad. Finanční škoda při srážce vlaku s autem bývá menší, než při srážce dvou aut v podobné závažnosti, protože auto udělá škody na vlaku malé. Opět, toto byla výjimka, poslední podobně velká nehoda se stala v roce 1990. Kolik přesně lidem stojí zato dát do zabezpečení, které najde uplatnění jednou za desítky let a to jen možná?
A zdržení lidí způsobí stejně tak nehoda na přejezdu jako na dálnici. Nevidím v tom žádnou významnost. Až na to, že nehod na přejezdech je mnohem míň, než nehod na dálnici.
PS: To odpočítávání, které jste navrhl, je přesně to, o kterém pan Sutherland říká, že je špatné. Když tam budou sekundy po začátku blikání červených světel ukazovat, za jak dlouho pojede Pendolino, tak přímo dáváte řidičům návod, jak dlouho ještě můžou porušovat pravidla, aniž by rovnou umřeli. Krom toho na FB vznikne skupina "Já to projel na 02, kdy ty", kde se budou vocasové trumfovat, kdo to dal s menším číslem. Opravdu musíte počítat s tím, že lidé jsou idioti. Ale ne jen někdy. Pořád a neustále a kdykoliv jim dáte možnost to prokázat, nebudou váhat ani vteřinu.
A když to někdo projede trefí ho Pendolino přestože na odpočtu bylo 02, protože to zařízení nepracovalo úplně přesně, koho myslíte, že poženou před soudy? Řidič to k podivu všech zúčastněných nebude ...
To co navrhujete podle mě vůbec bezpečnost přejezdů nezvyšuje, naopak.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 8. 2015 15:51 | PEPA
7. 8. 2015 15:45 | Nox
7. 8. 2015 12:09 | Hugo
Takže jediné řešení je pořádná pokuta, hafo bodů a v případě, že byl vlak v blízkosti, 5 let natvrdo za obecné ohrožení.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 8. 2015 11:52 | tiffany
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 8. 2015 11:47 | Jan Solver
7. 8. 2015 10:27 | czhunter
Výjezdová závora by se nemusela spouštět později. Ona by se nemusela spouštět vůbec. Ona by tam vůbec ani nemusela být. Ale je tam proto, že lidé jsou idioti, a když tam není, tak přejezd projíždějí esíčkem protisměrem. To stejný by dělali, kdyby se spouštěla později. Idioten-sicherung opatření to není.
Odpočítávání sekund je fajn věc, na křižovatkách funguje. Na kolejích by to stálo mnohadesítekmilionové (až stamilionvé) investice, protože současná infrastruktura takovou věc neumí (dopočítat průjezd vlaku na přejezd s přesností na vteřiny).
Zrovna Roy Sutherland by se zeptal: Stojí sto milionů za záchranu desítek životů, když tisíce životů končí na silnicích úplně jinde?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 8. 2015 10:22 | Bouček Antonín
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 8. 2015 10:19 | Martin
Psychologické řešení těch železničních přejezdů by mohlo vypadat třeba: výjezdová závora se spouští o chvilku později (jak už tady spousta lidí psala) a červená světla jsou doplněná odpočítáváním času (do příjezdu vlaku a zvednutí závor). Protože přesně jak to říkají v uvedeném videu - čekat 7 min. není tak frustrující, když víte přesný čas, jako 4 minuty, kdy netušíte jak dlouho to bude trvat. A když je vidět, že za 10 sec přijede pendolino, tak na ty koleje nikdo s IQ >30 opravdu nevjede.
7. 8. 2015 9:13 | az
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 8. 2015 8:47
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 8. 2015 8:25 | Bouček Antonín
7. 8. 2015 8:23 | Josef
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 8. 2015 8:16 | Jája
Stránka 1/2
Předchozí