Nový šéf Asociace penzijních společností: Povinné spoření na stáří? Nebránil bych se

Ondřej Tůma | rubrika: Rozhovor | 6. 8. 2015 | 33 komentářů
Ve třetím pilíři důchodového systému si spoří zhruba 4,8 milionu Čechů. Jejich počet ale v posledních letech klesá. Jak trend zastavit? A jak lidi motivovat, aby si na stáří odkládali víc peněz? Ptali jsme se prezidenta Asociace penzijních společností a ředitele ČS penzijní společnosti Aleše Poklopa.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 8. 2015 11:52, Jirka

S článkem v zásadě souhlasím - ale až na jednu věc a tou je povinné spoření na důchod. Vždyť tohle už funguje - státu odvádíme na důchod dost peněz. Jenže stát je špatný hospodář a peníze mizí v kapsách různých zlodějů, lobbistů a podobné pakáže o některých politicích ani nemluvě. Až stát bude schopen tomuto rozkrádání zabránit a ti šmejdi skončí v base, tak bude peněz na důchody dost a dost a důchodci si budou žít jako v Řecku. A nebudou se vymýšlet další kraviny jako je povinné spoření na důchod. Opravdu by mne zajímalo, z čeho by si asi tak povinně spořila matka-samoživitelka s dvěma malými dětmi a s podprůměrným platem, které stát ani není schopen zajistit, aby ji otec dětí na děti platil příslušné výživné. V tomto stát opět totálně selhává. Takže o tyhle věci ať se politici starají a nevymýšlejí kraviny typu povinné spoření na důchod, genderově vyvážení slabikáře, multikulti přístup nelegálním imigrantům atd. atp.

+46
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 8. 2015 15:22, josef

uz v prvnim dnesnim prispevku jsem panu xls rikal, ze pokud vi o nejakem zpusobu, jak primet lidi, aby mysleli na duchod, tak sem s nim. Jde o to, ze lidi spolehaji jen na stat a ve finale se jim stejne budou muset nejake penize dat, protoze volby.

Zobrazit celé vlákno

-18
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)

6. 8. 2015 12:23 | josef

Pokud Vas bavi sponzorovat lidi pres socialni davky jen proto, ze 80% lidi si na duchod nic nenaspori, tak prosim.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2015 11:52 | Jirka

S článkem v zásadě souhlasím - ale až na jednu věc a tou je povinné spoření na důchod. Vždyť tohle už funguje - státu odvádíme na důchod dost peněz. Jenže stát je špatný hospodář a peníze mizí v kapsách různých zlodějů, lobbistů a podobné pakáže o některých politicích ani nemluvě. Až stát bude schopen tomuto rozkrádání zabránit a ti šmejdi skončí v base, tak bude peněz na důchody dost a dost a důchodci si budou žít jako v Řecku. A nebudou se vymýšlet další kraviny jako je povinné spoření na důchod. Opravdu by mne zajímalo, z čeho by si asi tak povinně spořila matka-samoživitelka s dvěma malými dětmi a s podprůměrným platem, které stát ani není schopen zajistit, aby ji otec dětí na děti platil příslušné výživné. V tomto stát opět totálně selhává. Takže o tyhle věci ať se politici starají a nevymýšlejí kraviny typu povinné spoření na důchod, genderově vyvážení slabikáře, multikulti přístup nelegálním imigrantům atd. atp.
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2015 11:34 | Veterán

Takže, když díky rozdílu mezi inflací a výnosu fondu na konci dostanu reálně poloviční hodnotu peněz, tak je to vlastně fajn, a já se tím v průběhu spoření nemusím zabývat. A zásoby si mohu dělat. Koupím a budu splácet dům-byt, koupím zlaté mince, vrazím to do luxusní soukromé školy pro děti a ty mě pak na důchod přispějí, mohu si sám zaplatit soukromou školu a získat tak lepší příjem. Možností je neomezeně, jenže místo toho si moje peníze díky dobroserům ukradne penzijní fond a nic z toho co chci já se nestane.
Dluhopisy, kde musím spořit povinně mě nezajímají! Naivní představa, jak je to skvělé je jen k smíchu. V Japonsku se penzijní fondy začínají potýkat s problémem, že se zvyšuje počet lidí, kteří chtějí peníze na důchod, a klesá počet lidí, kteří přispívají. Je tedy třeba dluhopisy prodávat a není dostatek soukromých kupců, zvlášť když japonská vláda chrlí další dluhopisy. Betonová zeď na obzoru, tak šup, šup investovat. České dluhopisy to samé. Kdyby je nekupovaly povinně penzijní fondy, tak už dávno máme problém. Rizikové fondy, které svým výnosem nejsou schopny ani kopírovat indexy trhu také nemusím, zvláště když se občas s jejich "supermanažery" setkám a chvíli mluvím o jejich schopnostech výběru akcií.
A nakonec dodám: "Vy si dělejte pro svůj důchod co chcete! Ale přestaňte se cpát jiným lidem do života a nařizovat jim, co mají povinně se svými penězi dělat."
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2015 11:20 | Veterán

A zaměstnavatel si ty peníze natisknul, nebo mu je napřed ten zaměstnanec musel vydělat? Asi to druhé, že? Takže, místo aby je člověk dostal ve výplatě, odvede je firma soukromé partě. Další možnost pak bude, když firmě prostě zaměstnanec ty prachy nevydělá, tak mu sníží plat a ušetřené penízky na nátlak státu opět pošle privátním fondům. Zaměstnanec tak bude vždy poškozen na svých penězích buď nezvýšením nebo snížením platu.
A inflace důchodců se již mnohokrát řešila. Stačí porovnat spotřební koš pro měření inflace a srovnat to s výdaji důchodců. Je tam rozdíl v tom, že důchodci většinu peněz vydají za bydlení, energie a jídlo. Věci, které se v uplynulých letech zdražovaly více, než oficiální inflace zahrnující auta, počítače a podobně. A doporučuji si zjistit, jak se inflace počítá. Je to podvod na lidech. Třeba u počítačů se nepočítá s jejich reálnou cenou, ale tím, že za stejnou cenu poskytují větší výkon, takže se stejná cena použije na snížení inflace.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2015 11:08 | josef

mimochodem - kdyz operujete inflaci duchodcu, je nekde statisticky pocitana ta hodnota, nebo je to opet strileni od boku?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2015 10:45 | josef

asi jste necetl clanek pozorne, mluvi se tam o tom, ze by zamestnavatel musel povinne platit. Prinejmensim rizikovym, nebo narocnym profesim, kde se ti lide ted dozaduji snizeni veku odchodu do duchodu jen pro ne, coz by bylo hodne diskriminacni. Fotbalista taky nedostane v 35 letech duchod, i kdyz se cutanim uz zivit nemuze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2015 10:42 | Honza

Nebýt příspěvku 2000 měsíčně od zaměstnavatele, tak jsem svoji stovku měsíčně na penzijko dávno zrušil.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2015 10:38 | Veterán

Takže, jako obyčejně. Nějaký moudrý pachatel dobra dobře ví, co lid musí dělat. Tak mu sebere peníze a vrazí je soukromé partě na hraní na desítky let. Mladý člověk si chce třeba pořídit bydlení, děti, dát jim luxusní a drahé vzdělání, ale místo toho bude povinně spořit u soukromníka. A když to náhodou zkrachuje, tak jsem se alespoň naučil odkládat peníze. Že by místo toho měl na důchod na prodej rodinný dům a přestěhoval se do malého bytu, dobrosera nenapadne. Jestli to bude dobrovolné, není problém. Povinně? Opět další lidé do šedé zóny, kdy plat bude minimální a peníze na ruku. Dobro si soudruzi páchejte sami na sobě!
Jen by mě zajímalo, zda pachatelé dobra si skutečně myslí, že pomáhají lidem, nebo si už mnou ruce na provize od fondů.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2015 10:34 | josef

Nevim, proc operujete duchodcovskou inflaci ve sporici fazi. Budete si snad v dobe, kdy pracujete predplacet naklady na bydleni na dobu duchodu, kupovat do zasoby vodu, elektrinu, delat si doma zasoby potravin na duchod? Co se tyka tech dluhopisu - naprosta vetsina dluhopisu v penzijnich fondech jsou ceske dluhopisy. Jinymi slovy, kreditni riziko je uplne stejne, jako riziko toho, ze CR zbankrotuje, jinymi slovy je to riziko stejne, jako riziko toho, ze nebudete mit penzi z 1. pilire. V novem pensijnim sporeni navic mate moznost dat penize do fondu, ktere maji velmi malou cast v dluhopisech, dokonce je muzete dat do fondu, ktere maji hodne aktiv v zahranici, takze pripadny bankrot CR Vas tolik neohrozi. Samozrejme, ze pro cloveka, ktery tomu rozumi a je odpovedny je spousta jinych cest, jak se zabezpecit lepe, bezpecneji a s vyssim zhodnocenim. Ale zkuste si odpovedet na otazku, kolik procent lidi tohle dokaze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2015 10:22

Jenže lidi se díky nim aspoň učí odkládat peníze. Většina z těch skoro 5 milionu lidí to dělá kvůli příspěvku od státu nebo od zaměstnavatele, ale stejně si tam za těch pár desítek let prostě něco na stáří našetřej. Kdby si tu smlouvu neuzavřeli, tak těch pár stovek měsíčně rozfofrujou a nebudou mít pozdějc vůbec nic, to je fakt. Takže se na to dívám z hlediska, že lepší něco než nic. Navíc chtít po finančně negramotnejch Češích, aby si na stáří investovali do podílovejch fondů, akcií a podobně, je prostě nesmysl. Třeba k tomu jednou dospějeme.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2015 10:18 | Veterán

Penzijní fondy skutečně peníze znehodnocují! Doporučuji se podívat na inflaci z hlediska potřeb důchodce a k velikému překvapení zjistíte, že inflace pro tyto lidi je mnohem vyšší, než jakékoli zhodnocení fondů od začátku jejich působení v ČR. A je zde rovněž riziko v tom, že velká část majetku fondů je povinně ve státních dluhopisech. Takoví klienti penzijních fondů vlastnících řecké dluhopisy, ti musí dnes přímo jásat nad svou důchodovou perspektivou.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2015 9:28 | josef

Mate snad nejaky navrh, jak primet lidi, aby se nejak zabezpecili na penzi? Statistika je neuprosna, naprosta vetsina lidi zije jen a jen ze statniho duchodu. Taky by mne zajimalo, jak jste prisel na to, ze penzijni fondy penize znehodnocuji? Dlouhodobe fondy vydelavaly tolik, ze to inflaci pokrylo. V nekterych letech zhodnoceni bylo mensi, nez inflace, v jinych lepsi. Ve vysledku, z dlouhodobeho pohledu, inflaci pokryly. Tak kde mate znehodnoceni? Nebo je to jen strileni od boku?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2015 8:36 | xls

Taky by se mi líbil zákon, který by mi zajišťoval odklonění části příjmů všech daňových poplatníků do mé kapsy, kde bych je mohl 50+ let znehodnocovat a chrochtat si u toho.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Koblic

ředitel Burzy cenných papírů Praha

Josef Jeleček

podnikatel, Tedom

Petr Koblic
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Josef Jeleček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services