Svatba v zahraničí: Jak na to, aby platila i u nás

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 27. 7. 2015 | 16 komentářů
Když si dva chtějí říct ano v cizině, čeká je vedle zahraničního dobrodružství a romantiky taky slušná dávka úředničiny. Máme praktického průvodce pro všechny, kdo zvažují, že do toho praští za hranicemi.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 6. 2019 2:33, Migi

Po roce se ce rozvest. Hahaha

Zobrazit celé vlákno

+6
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 7. 2015 13:00, VlaM

Ano, to vše ale platí pro případ občanského sňatku. Pokud uzavíráte církevní sňatek, tak s velvyslanectvím nevystačíte.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 16 komentářů)

1. 1. 2020 23:30 | Eva

Citace - nadialitchal / 27.07.2015 12:35

Ja se pred ctyrmi lety vdavala v Britanii za britskeho obcana a pak jsem pul roku zila jako Dr. Jekyll a Hyde. V UK jsem byla vdana,za vdanou povazovana a uzivala jsem nove jmeno. V CR nebyl britsky oddaci list platny. Samozrejme jsem se po celou tu dobu jinak jmenovala v Britanii a jinak v Cechach. Procedura pres ambasadu v Londyne a zvl. matriku byla dosti narocna. To ani nemluvim o vymene ceskych dokladu. Dodnes si rikam, ze by byvalo mozna bylo po administrativni strance trochu snazsi, uzavrit snatek na ceskem velvyslanectvi. Mohu z vlastni zkusenosti potvrdit jedno - snatek v zahranici je skutecne dost slozita vec :-)

Vkládám znova i s citaci:
Ahoj, Zajímalo by mě co všechno jsi musela prakticky udělat? Řeším stejnou věc. Před nedávnem jsem měla svatbu v UK na registry Office. Teď přemýšlím, jestli to mám jít ohlásit na český konzulát v Londýně a co všechno po mě budou chtít? Příjemní jsem zatím neměnila ale časem bych chtěla. Je lepší si to příjmení změnit před ohlášením, nebo to jde i později? Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 1. 2020 23:27 | Eva

Ahoj, Zajímalo by mě co všechno jsi musela prakticky udělat? Řeším stejnou věc. Před nedávnem jsem měla svatbu v UK na registry Office. Teď přemýšlím, jestli to mám jít ohlásit na český konzulát v Londýně a co všechno po mě budou chtít? Příjemní jsem zatím neměnila ale časem bych chtěla. Je lepší si to příjmení změnit před ohlášením, nebo to jde i později? Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 12. 2019 10:27 | Patrik

Nam v rodine pomohol velmi tento clanek, tu je vse zepsane co treba na svadbu v zahranici vybavit.
https://www.apostila.cz/apostilovani-dokumentu-cilovych-svateb/
vedeli ste napr. ze V Anguille musí být na obřadu nejméně 2 svědci alebo V Belize musí manželé nejprve tři dny bydlet a až čtvrtý den mohou požádat o manželský průkaz ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 6. 2019 2:33 | Migi

Po roce se ce rozvest. Hahaha
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 3. 2019 8:42 | Magda Pištorová

Dobrý den, dcera uzavřela manželství v New Yorku 8.5.2018, uzavření manželství bylo uznáno matikou v Brně v 8.2018. Nyní se chce rozvést, platí jednoroční lhůta k podání návrhu na rozvod ode dne uzavření sňatku nebo data uznání v ČR. Moc děkuji. Magda Pištorová 603244481 info@akpp.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2019 19:20 | Martin

Můj syn se letos žení na filipinach a bere si po 7 letech známosti filipinku,svatba je zpocitana na 5000 euro,připadá mi to dost drahé nebo to je normální?ví někdo jak to tam chodí?platí svatbu jen ženich nebo se podílí i rodina dívky?rodiče jsou učitelé a vydělávají slušné peníze,nejsem skrt ale taky ne padla na hlavu,on si ji bere a nekupuje.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2017 15:28 | jarkamodra

Mně by se líbila třeba i taková svatba ve Vatikánu. :-) to by byla nádhera tak třeba se mi jednou ten můj sen splní :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2017 14:10 | lenkadobby

My jsme svatbu v zahranici take zarizovali pres agenturu sama bych do toho nesla.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2016 12:46 | sandram

Musim rict, ze bych do te organizace sama taky nesla, bala bych se, ze by ta svatba u nas nemusela byt legalni. V tech agenturach to uz maji vse vychytane a vi co a jak vyplnit, dolozit atd. Jedne zname se to stalo, zarizovala si to sama, pak zjistila, ze neco udelala spatne a snatek neplatil.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 12. 2015 8:52 | Antonie Smetanova

Provdala jsem se v Australii a mam vystaveny oddaci list Uradem mestske casti mesta Brna v roce 2004, kde jsem si nechala svoje jmeno Smetanova. Ted bych chtela jmeno manzelovo Rovnanik, cili Antonie Rovnanik, nebot budu nadale zit v Australii a chci, aby muj starobni duchod z Ceske republiky sel na toto jmeno. Je mi 83 roku, jsem nemocna a osobne si to vyrizovat v Ceske republice nemohu. Prosim Vas o sdeleni, jak postupovat, kam se obracet. Moc diky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2015 13:14 | Vilém

Co myslíte tím : "S vízem pro sjednocení rodiny u českého konzulátu i u německého konzulátu v Manile dělaji nepřekonatelné potíže" ? To je opravdu takový problém ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 7. 2015 10:33 | Adam

Tedy ta Filipínka si vezme to Schengen vizum v Manila u českého konzulátu v Manile. To je jasné, že. Ten Čech vizum nepotřebuje. Ani pro Filipíny, když tam nezustane 31 dní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 7. 2015 10:28 | Adam

....... A vezmeme si Schengen vizum u českého konzulátu v Manile. Filipínská svatební smlouva byla přeložena v Německu z angličtiny do němčiny. Pak Filipínka dostala trvalý pobyt v celé Evropě a povolení k práci od městské správy v Německu. Svatba byla uznána v Německu, na uznání svatby v Čechách se vykašleme, když se chceme stěhovat co nejdříve z Německa do Španělska.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 7. 2015 10:16 | Adam

Svatba na Filipínách 1992. Člověk sám si napsal na jeden papír pod sebe povolení k svatbě česky a anglicky, starosta v české vesnici na to dal razítko a podpis. Jiná razítka nebyla potřeba. V kostele a na radnici na Filipínách to bylo uznáno a byla svatba udělána. Na svatební smlouvě bylo jen razítko filipínské radnice, český konzulát v Manile dal Filipínce vízum. Filipínská svatební smlouva byla přeložena v Praze z angličtiny do češtiny. Svatba byla v českém městě uznána a Filipínka dostala trvalý pobyt v Čechách. Svatba na Filipínách 2015. Matrika v českém městě vystavila povolení k svatbě na jednom papíře pod sebou česky, anglicky, německy a rusky. Razítko na to povolení dal Krajský úřad Středočeského kraje, Ministerstvo zahraničí ČR, Filipínský konzulát v Praze a český konzulát v Manile. Tato 4 razítka byla nutná. Svatba na radnici na Filipínách byla udělána. Razítko na svatební smlouvu daly National Statistic Office Manila a Filipínské ministerstvo zahraničí Manila. S legalizací svatební smlouvy v Manile u českého konzulátu i u německého konzulátu dělaji nepřekonatelné potíže, tedy se na to vykašleme. S vízem pro sjednocení rodiny u českého konzulátu i u německého konzulátu v Manile dělaji nepřekonatelné potíže, tedy se na to vykašleme. A vezmeme si Schengen vizum u českého konzulátu. Filipínská svatební smlouva byla přeložena v Německu z angličtiny do němčiny. Pak Filipínka dostala trvalý pobyt v celé Evropě a povolení k práci od městské správy v Německu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 7. 2015 13:00 | VlaM

Ano, to vše ale platí pro případ občanského sňatku. Pokud uzavíráte církevní sňatek, tak s velvyslanectvím nevystačíte.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 7. 2015 12:35 | nadialitchal

Ja se pred ctyrmi lety vdavala v Britanii za britskeho obcana a pak jsem pul roku zila jako Dr. Jekyll a Hyde. V UK jsem byla vdana,za vdanou povazovana a uzivala jsem nove jmeno. V CR nebyl britsky oddaci list platny. Samozrejme jsem se po celou tu dobu jinak jmenovala v Britanii a jinak v Cechach. Procedura pres ambasadu v Londyne a zvl. matriku byla dosti narocna. To ani nemluvim o vymene ceskych dokladu. Dodnes si rikam, ze by byvalo mozna bylo po administrativni strance trochu snazsi, uzavrit snatek na ceskem velvyslanectvi. Mohu z vlastni zkusenosti potvrdit jedno - snatek v zahranici je skutecne dost slozita vec :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 993 854 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Ženám ocenění nepatří. Co říkají státní vyznamenaní o tom, jak vidíme ženské hrdinství

Ženám ocenění nepatří. Co říkají státní vyznamenaní o tom, jak vidíme ženské hrdinství

Včerejší udělení státních vyznamenání opět ukázalo, jak jsou ve veřejném prostoru ženy...více

Zůstaňte doma. Pokud můžete a zaměstnavatel vás za to nepotrestá

Zůstaňte doma. Pokud můžete a zaměstnavatel vás za to nepotrestá

Jste doma na home office a vyjdete ven maximálně na nákup? Mohlo by se zdát, že to tak...více

Proč jsem feministka. Výzkum ukazuje na potřebu rovných možností a života bez předsudků

Proč jsem feministka. Výzkum ukazuje na potřebu rovných možností a života bez předsudků

Aktuální číslo tištěného magazínu Heroine má jako své téma feminismus. Mluví o něm - a...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Gabriel Eichler

podnikatel a investor, Benson Oak

Jitka Hurábová

podnikatelka, LD Seating

Gabriel Eichler
ÚSPĚŠNOST
59,57 %

z 47 duelů
×
Jitka Hurábová
ÚSPĚŠNOST
56,52 %

z 46 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.