Lukáš Kovanda: Proč nesouhlasím s elektronickou evidencí tržeb

Lukáš Kovanda | rubrika: Polemika | 13. 7. 2015 | 23 komentářů
V pátek prošel prvním čtením ve Sněmovně zákon o elektronické evidenci tržeb. Ministr Andrej Babiš je tak svému cíli zas o trochu blíž. Lukáš Kovanda dokládá, že i když ho dosáhne, naší ekonomice to asi moc nepomůže.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 7. 2015 16:59, daňový nevolník

O daně tu vůbec nejde. Ani Babišovi ne. Nikdo ani nečeká, že se vybere víc, než bude celý te cirkus stát. To je jenom takové povídání do televize.
Ve skutečnosti jde o cílenou šikanu živnostníků a drobných podnikatelů a o jejich totální sledování. Živnostníci a drobní podnikatelé jsou poslední velká skupina lidí, cca 1,2 milionu, která není závislá na státu a nemá tedy důvod volit soc. dem. nebo oligarchy. Cílem je tuto skupinu pořádně podusit a část jí zlikvidovat. Že to bude něco stát, třeba na dávkách, to politiky nebolí. Klidně si půjčí, nikdo jim v tom zatím nebrání.
Už rok před tím byla dělostřelecká příprava, myslím tím snahu poštvat proti sobě zaměstnance a živnostníky. Viz Mladkovo paraziti a neustálé útoky odboráře Středuli.

+22
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 7. 2015 13:22, Xxenon

bla bla bla, Jinak, jednodušeji řečeno - Vy mě chcete donutit dělat poctivě a palit daně poctivě, ale to se ještě uvidí, to bych se mohl nechat zrovna zaměstnat a palatit daně jako všchni ti hloupý zaměstnanci.

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 23 komentářů)

22. 12. 2015 15:07 | Dave

Citace - Nakobyl / 13.07.2015 18:40

Dělám přes deset let v hospodách,penziónech.... Jak k tomu přijde obyčejný dělník???
Obyčejný "dělník" se bude divit až nebude mít kde dělat, protože mu spoustu hospod, penziónů ... zavřou a až si bude chtít obyčejný dělník zajít na pivo, tak se bude moc divit a rozčilovat, že pivo v té poslední hospodě nestojí 25,- jak byl zvyklí ale 55,- ... ale to obyčejný dělník pochopí až bude pozdě :-)... A Babiš, ten pak se jen řekne, že za to nemůže, že to lidi nějak obcházejí :)
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2015 14:36 | Adamec

Vždycky budou nějací, kteří neplatí daně, například prostitutky. Když by je povinně zdanili, tak náklady na to třeba budou 50% z vybraných daní. A co se stane? Prostitutka zdraží svoje služby, takže to nakonec zaplatí lidi, kteří už daně platí. Ale půlka odvodů se ztratí za různé přístroje a kontroly.
Představte si, že jsou podnikatelé, kteří z původních velkých restaurací vytvořili např. tři krcálky, které nejsou plátcem DPH a nevykazují tam žádné obraty. Kde myslíte, že by takový podnikatel vzal na placení daní? Tak to prodá a koupí to někdo jiný, nebo to nechá zavřené, protože hospod je tolik, že zejí prázdnotou. Jenže hospody pak budou víc jak o 30% dražší a zaplatí to běžní lidi.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2015 11:56 | Hedvika

Naprosto souhlasím s názorem, že elektronické zavedení tržeb nic nepřinese. Je to jen další nápad (ne moc efektivní) jak dostat z živnostníků více peněz Nemohu se ubránit pocitu, že tento stát je namířen proti lidem co pracují. Tito lidé nemají na nic nárok (porodné, přídavky...) a je strašně jednoduché jim zvýšit odvody¨a daně. Stačí si vydělat směšnou minimální mzdu a na nic není nárok. A slova našich politiků, že se třeba máme přestěhovat do Prahy za prací a bydlet třeba v drahém podnájmu podle mne nic neřeší, protože větší výdělek vynaložím na drahý nájem. Ti co nikdy nepracovali mají nárok na vše, čím více dětí tím více peněz. Co v tomto státě má pracujícího člověka motivovat k většímu výdělku a tím k větším odvodům? Je to snad např. lepší zdravotní péče nebo, nebo větší důchod. Blbost!!! Není to vůbec nic je to jen velká nevýhoda. A co naše rozsáhlá korupce pěkně od shora!!! Kdysi jsem byla na tento stát hrdá. Hedvika
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2015 11:41 | tiffany

Vážený pane Kovando, tak od Vás bych takovéto slohové cvičení na populistickou notu se stokrát omletými argumenty nečekala. Myslím si, že dost podceňujete podnikatelské vědomí těch, co dosud využívají prostoru pro neplacení daní. Lidi jsou prostě takoví, že využívají skuliny v systému, a to samozřejmě ve svůj prospěch, ale to neznamená, že když skuliny zmizí, že půjdu na pracák. Velká část z nich se prostě naučí podnikat tak, aby se udrželi i v novém prostředí, a ti, co to z nouze sbalí směr pracák, to třeba po čase zkusí znovu a lépe. Tvrzení, že vláda by měla začít u sebe je určitě správné, ovšem vůbec, ale vůbec nesouvisí s problematikou el. evidence tržeb. Takže prosím, neplést hrušky s jabkama.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 7. 2015 21:25 | Mahoja Kotyč

Obyčejný dělník může být rád, že má díky tomuto svůj Gamblihnus za 23,- Kč. Kdyby majítel musel řádně platit všechny odvody a daně, vyšel by Gamblihnus nejméně na 35,- Kč a obyčejný dělník by si jich nemohl denně nalít do hlavy svých 8, jak léta zvyklý.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 7. 2015 20:52 | MoB

Z jiné strany: dá se to chápat jako podpora těch, co daně platí - doteď to měli horší, protože konkurovat někomu, kdo na daních podvádí, není jednoduché. Takže když podvodníci půjdou od válu, budou mít poctiví více šancí - a myslím, že to vůbec není od věci.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 7. 2015 19:11 | Kuzma Kuzmič

Obyčejný dělník si může klidně myslet, že EET tyhle lumpárny zastaví. Ale Kovanda ani Kalousek zase tak velký paka nejsou.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2015 10:41 | Alice

Elektronická evidence tržeb absolutně nic nepřinese. Ten, kdo bude chtít krátit daně, tak je bude krátit dále. Možná mu narostou příjmy, ale zároveň s tím i výdaje (široké příbuzenstvo a sousedi dodají lístečky, "zaměstnají" papírově studující děti z okolí na DPP a pod.). Spoustu malých podnikatelů kvůli nákladům na EET (někteří si budou muset k pokladně, softwaru a internetu pořídit ještě někoho, kdo to bude umět ovládat) ukončí živnost a půjdou si stoupnout na úřad práce - státe živ mě, když mi házíš kladky pod nohy. Přitom stát má již dávno dostatek mechanizmů, jak s těmi nepoctivými zatočit - stačí použít selský rozum. Jak může být ještě na živu podnikatel, který je 10 let ve ztrátě nebo na nule? Už dávno by měl umřít hlady. Nejenže je pořád tady, ale ještě má rok staré auto a 3 x za rok jede na dovolenou. Stačilo by se podívat do databází na FU a tyto osoby vyhledávat a kontrolovat. Jenže to by bylo moc práce, že?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2015 9:18 | eďa

A co miliardové dotace pro Kobliháře ty tě nezajímaj dělníku ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2015 9:13 | eďa

Ať hlavně začne u Kobliháře. Dřív totiž platil 500 mil. a nyní jen 126. Jak je možné , že všichni státní zástupci jsou k němu tak tolerantní ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2015 9:09 | eďa

Brnkáš na strunu mnoha živnostníkům, co jen tak tak se drží nad vodou, aby přežili zítřek, zatímco "služebník Lucifera" terorizuje ostatní EET a sám se pakuje miliardama. Někomu brzo prdne v kouli.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2015 11:57 | josef

u minimalni mzdy je dan 0. Pripadne zaporna.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2015 16:46 | murjel

I jako zaměstnanec můžete dostat daně zpět. Za rok 2014 příklad: matka 2 děti, zaměstnanec, otec OSVČ a náklady odečítá procenty. Nemá tedy nárok na odečet dětí. Nevadí, Jeho daňový základ po odečtení odčitatelných položek je 0, takže neplatí nic a dámě jsem odečetla jak obě děti, tak školkovné a stát tedy vrátil kolem 20tisíc, které jako zaměstnanec zaplatila na daních. Tedy z toho plyne, že ani jako zaměstnanec nemusíte moc zaplatit, nehledě na to, že pokud je jenom minimální mzda, tak je i minimální daň, pokud je vůbec nějaká.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2015 16:27 | murjel

Než tohle někdo zavede, tak by mělo být oznámeno, který software a hardware bude zapotřebí. Také by nejdřív měly být všechny účetní programy na účet MF ČR upraveny na nový stav a navíc by mělo MF ČR zajistit pro všechny podnikatele bezplatné on-line připojení k internetu, když vyžaduje takto evidované tržby. Jsou totiž i dnes místa, kde není pokrytí takové, aby bylo možné být neustále připojen na internetu jenom pro pohodlí úředníků, kteří nebudou dělat nic jiného, než buzerovat. Já osobně lovím nejenom signál operátorů po pozemcích, protože se pořád stěhuje z místa na místo a O2 nehodlám platit, ale také nemám neustálé připojení k internetu. Někdy to jde, někdy prostě nejde. Peníze si netisknu, ani nekradu a wifi připojení je holt nestálé. A navíc, když chce někde MF ČR sehnat daně, tak ať začne u velkých společností a jejich tzv. optimalizovanému danění, kdy neplatí víc, než po optimalizaci musí.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 7. 2015 16:20 | jezevec

pokud jste opravdu uvěřil tomu, že tady je jedna ostře vyhraněná skupina podnikatelů, která řádně a úplně eviduje své příjmy a nešidí náklady, a rigidně platí daně - a pak nějaká jiná stejně ostře vymezená skupina, která tak nečiní, a kterou se podaří zdanit - pak gratuluji k fóru dne a získáváte cenu oslíčka ijáčka. ve skutečnosti problém není ZPŮSOB evidence tržeb, ale EVIDENCE tržeb. z hlediska kontroly nepřiznaných příjmů nehraje roli, zdali se zatajený příjem nezapsal do papírového notýsku, nebo do šmírovacího EET - prostě se nezaeviduje nijak a nikam a vovovovtomtoje. a tohle EET nijak neřeší. a ani nevyřeší.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2015 14:03 | josef

Vy jste ten pravej, kdo tady bude takovy veci kritizovat. Co jste za tech deset let udelal proti tomu, co Ti provozovatele delali? Ze nic? Tak jste stejnej xindl jako oni.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 7. 2015 18:40 | Nakobyl

Dělám přes deset let v hospodách,penziónech.A všude a třeba nás bylo 6 ,8, byli všichni placeni - ve smlouvě minimální mzdu,na ruku dvojnásobek. A v poslední době vše na dohodu,tedy bez odvodu jedné koruny státu a plat po šichtě na ruku 100 za hodinu. A všechno jede z tržeb mimo jakoukoliv evidenci. Přijde hygiena, dostana desítku, popeláři objíždí hospody zásadně kolem oběda-dostanou ho zdarma, popelnice nemá známku . A tak bych mohl pokračovat. Evidence surovin a inventura je pro mnohé zcela neznámá věc. Účteny se zahazují, bonovačka neexistuje, atd. A všichni,kteří jsou proti evidenci ,ať již je to Kovanda či Kalousek, tuhle lumpárnu podporují. Jak k tomu přijde obyčejný dělník???
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 7. 2015 18:29 | jeronym

zloděj křičí, chyťte zloděje! Snižte daně a uvidíte že to půjde.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 7. 2015 17:05 | daňový nevolník

Plynování židů a schazování homosexuálů ze střechy bylo/je také podle zákona. Stát už konfiskuje více než 50% lidmi vytvořeného bohatství a pořád mu to nestačí. Třeba už je načase, aby někdo řekl, že miliardové dotace na řepku pro jednoho oliarchu už nepotřebujeme. Určitě je nepotřebujeme tak moc, abychom kvůli nim likvidovali živnosti. Politici to sami neřeknou, můžeme to říct jenom my.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 7. 2015 16:59 | daňový nevolník

O daně tu vůbec nejde. Ani Babišovi ne. Nikdo ani nečeká, že se vybere víc, než bude celý te cirkus stát. To je jenom takové povídání do televize. Ve skutečnosti jde o cílenou šikanu živnostníků a drobných podnikatelů a o jejich totální sledování. Živnostníci a drobní podnikatelé jsou poslední velká skupina lidí, cca 1,2 milionu, která není závislá na státu a nemá tedy důvod volit soc. dem. nebo oligarchy. Cílem je tuto skupinu pořádně podusit a část jí zlikvidovat. Že to bude něco stát, třeba na dávkách, to politiky nebolí. Klidně si půjčí, nikdo jim v tom zatím nebrání. Už rok před tím byla dělostřelecká příprava, myslím tím snahu poštvat proti sobě zaměstnance a živnostníky. Viz Mladkovo paraziti a neustálé útoky odboráře Středuli.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Tykač

podnikatel, Czech Coal

Mojmír Hampl

viceguvernér ČNB

Pavel Tykač
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Mojmír Hampl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services