K měnové intervenci. Lepší mít slabou korunu než ani korunu

Vlad Ender | rubrika: Když se řekne | 25. 6. 2015 | 37 komentářů
Se slabší korunou vás možná nová televize vyjde na jedenáct místo desíti tisíc. Přináší ale vyšší pravděpodobnost, že na ni budete mít z čeho šetřit.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 6. 2015 7:22, Nejvetsi Darebak

Příklad Švýcarska ukazuje kam vede zasahování banky (státu) do měny. V případě nezasahování by se frank vyvíjel postupně a podnikatelé (i zaměstnanci) se postupně přizpůsobili. Pokud koupím dovezenou televizi o 1000 Kč dráž, nekoupím za těch 1000 Kč český výrobek a český podnikatel (neplátce DPH) nedostane 1000 Kč, a pokračuje to podle výkladu Vlada Endera o Švýcarsku, A to nemluvím o tom, že zodpovědný člověk má rezervu pro nečekané výdaje a spoří si na důchod. Ze všech těchto peněz ČNB ukrojila část.

+35
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 6. 2015 9:34, josef

Jenze Svycarska banka zacla zasahovat v dobe, kdy kvuli krizi zacal frank hodne posilovat, protoze ho zacli pouzivat investori jako stabilni menu. Tim mela dat svycarska centralni banka cas firmam pripravit se na to posileni. Nektere firmy to evidentne neudelaly. Oceneni aktiv na trzich samozrejme bylo v souladu s tim, ze frank byl oslaben, jinymi slovy aktiva byla nadhodnocena nad svou realnou hodnotu (kterou by mely, kdyby k zafixovani nedoslo). A po ukonceni fixace samozrejme doslo k narovnani cen aktiv. Nic, co by nebylo v souladu s trznimi principy.

Co se tyka obsahu clanku, naprosto souhlasim, umele snizeni hodnoty koruny dalo prilezitost domacim vyrobcum k vetsimu exportu, zaroven jim dalo konkurencni vyhodu na domacim trhu.

To, ze to nebyla zadna katastrofa je ostatne videt na inflaci za rok 2014, ktera byla nula nula nic.

Z meho pohledu je to lepsi zasah, nez napriklad to, k cemu je ted vlivem okolnosti nuceno Recko - snizovani duchodu, snizovani platu, ....

Zobrazit celé vlákno

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 37 komentářů)

25. 6. 2015 13:27 | lajos

jako velkemu zastanci Skodovky vam doporucim podivat se do jejich vyrocni zpravy volne dostupne na webu - pro zjednoduseni - zisk 2014 pred zdanenim 21,349k, dan z prijmu 1,649k, t.j. 8% dan z prijmu, to je sleva na dani 2,407k naproti tomu vyplata dividendy 5,693k
pro Lloyda: rekl bych, ze vyplata dividendy v KC s tim nema nic spolecneho. Jedine, co tu zustalo je 15% dan, ale ta je take v KC
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 6. 2015 12:47 | josef

Co to melete za nesmysly??? Zkuste se podivat treba na http://byznys.ihned.cz/c1-59890710-statu-nejvic-na-danich-zaplatily-cez-a-skoda-tady-je-20-firem-ktere-pomahaji-rozpoctu
a uvidite, ze velke zahranicni firmy dane plati. A navic - kdyz mate zamestnance, tak nekterym odvodum se proste firma nevyhne. Sice to vypada, ze dan z prijmu FO plati zamestnanec, ale bez te firmy by nemel prijem a tudiz ani odvody.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2015 12:36 | Lloyd

Opravte mě prosím, pokud se mýlím...
Velké zahraniční firmy v CR téměř neplatí žádné daně z příjmu. Vše vyvedou do matek, tedy lépe do hubů v daňových rájích... Když CNB podrazila Kč o 10 procent při zveřejněných 214 miliardách vyvedených z CR za poslední rok.... ..tzn. že kluci vyvezli z CR o 10procent méně v cizích měnách.... tak cca 21 miliard zůstalo v CR na intervence CNB?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 6. 2015 12:33 | josef

no ja si naopak myslim, ze autor ma hodne pravdy, bohuzel ji nikdo nehce slysel a radeji se opakuji mantry o okradeni lidi. Ale to, ze napriklad dolar byl pred 15 lety za 40, pak za 17 a dnes zase za jinou cenu, to se tu nejak moc nerozebiralo. A co se tyka toho okradani - mam cast svych investic v EUR, takze mi devalvace nevadila. Ono totiz uspory na duchod je dobre diverzifikovat nejen mezi ruzna aktiva, ale take regionalne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2015 12:03 | lajos

preji vam, at to vydrzi!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2015 12:02 | lajos

predpokladam, ze jste se neobtezoval vzit do uvahy zahajeno prodeje Octavie III, ktere probehlo az v polovine roku 2013...? nehlede na to, ze ja nepopiram, ze Skodovce devalvace pomohla. Ja se bavim o tom, kde ty penize za finalni produkt nakonec skonci.
ja nejsem zastance Intervence CNB. Teoretikove z ulice Na Prikopech me nijak nepotesili, ale chapu, ze se da najit spousta argumentu pro devalvaci a ty budou mit jiste sve zastance. At si kazdej mysli co chce. Na clanek pana Endera jsem reagoval proto, ze on ve svem textu opovrhuje Bleskem a pritom se chova uplne stejne - aby ctenari obhajil svoji verzi pribehu, vybira si jen to, co se mu hodi do kramu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2015 12:00

Citace - lajos / 25.06.2015 10:16

...a treba to nebude tak dlouho trvat a vase predrazene chyby bude opravot nejaky Raj nebo Singh, ktery se bude na indickem webu chlubit, jak skvele placene misto dostal...
To až tak žhavé není. Raj nebo Singh mi vzal práci už před deseti lety a před pěti jsem ji měl zpátky. Ukázalo se totiž, že ten rozdíl v mzdách je prakticky zanedbatelný a zdaleka nepokryje mizernou kvalitu jejich práce. Od té doby byl můj chleboráce na cokoliv společného s Indií velice alergický.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2015 11:24 | josef

jak se Vam znehodnotily uspory, pri inflaci 0.4% Rozhodne mene, nez v jinych letech, treba po zvyseni DPH kvuli druhemu piliri. Pro sakra ten SObotka DPH nevrati zpet, kdyz proti ni tak protestoval a druhy pilir rusi??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2015 11:02 | josef

za ignoranta jste Vy. Pokud Skoda doveze 50% vstupu, tak tam ma sila koruny neutralni vliv. Jenze naprosta vetsina aut jde na vyvoz (wikipedia uvadi obrat 299 mld., zaroven lze najit clanky o tom, ze Skoda vyvezla v roce 2014 za 245 mld.). Takze pokud zapocitate ceske dodavatele a ceskou praci, ve finale zjistite, ze Skodovce devalvace nepochybne pomohla. Oproti roku 2012 vyvezla o 5 mld. vice.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2015 10:32 | lajos

....nicmene po precteni clanku asi rozumim, proc se pana Endera nikdo neptal na jeho nazor.... Pokud uvadi jako priklad exportniho podniku, spolecnost Skoda, ktera 50% svych vstupu priveze z Nemecka a zisk si odvede na dividendach domu, myslim, ze by se k tematu mel vyjadrovat opatrneji. Je zajimave, jak v prikladu Svycarska uvadi cenu vstupu a pri pohledu na ceskou ekonomiku ho zcela ignoruje. Nevim, jestli je to znamka diletanstvi, arogance nebo hlouposti - mozna mix vseho...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 6. 2015 10:27 | Darina2152

Na rozdíl od Vás jako důchodce, přilepšující si z úspor, mám smůlu. Když k tomu připočítám nízkou valorizaci, nemám se z čeho radovat. Jednou to možná pocítíte i Vy. Dívat se na to, jak se úspory (na důchod) znehodnocují, není moc radostné, to mi věřte.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2015 10:16 | lajos

...a treba to nebude tak dlouho trvat a vase predrazene chyby bude opravot nejaky Raj nebo Singh, ktery se bude na indickem webu chlubit, jak skvele placene misto dostal...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2015 9:34 | josef

Jenze Svycarska banka zacla zasahovat v dobe, kdy kvuli krizi zacal frank hodne posilovat, protoze ho zacli pouzivat investori jako stabilni menu. Tim mela dat svycarska centralni banka cas firmam pripravit se na to posileni. Nektere firmy to evidentne neudelaly. Oceneni aktiv na trzich samozrejme bylo v souladu s tim, ze frank byl oslaben, jinymi slovy aktiva byla nadhodnocena nad svou realnou hodnotu (kterou by mely, kdyby k zafixovani nedoslo). A po ukonceni fixace samozrejme doslo k narovnani cen aktiv. Nic, co by nebylo v souladu s trznimi principy.
Co se tyka obsahu clanku, naprosto souhlasim, umele snizeni hodnoty koruny dalo prilezitost domacim vyrobcum k vetsimu exportu, zaroven jim dalo konkurencni vyhodu na domacim trhu.
To, ze to nebyla zadna katastrofa je ostatne videt na inflaci za rok 2014, ktera byla nula nula nic.
Z meho pohledu je to lepsi zasah, nez napriklad to, k cemu je ted vlivem okolnosti nuceno Recko - snizovani duchodu, snizovani platu, ....
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2015 8:14 | IT Profesional

Nechci obhajovat nebo vyvracet. Moje osobni zkusenost je takova ze jsem nedavno ziskat vyborne placene misto, ktere vzniklo presunutim teamu ze svycarska do Prahy. Vse samozrejme z duvodu obrovskeho rozdilu mezi mzdovymi naklady. Mne se ale plat temer zdvojnasobil. Takze levna koruna vlastne jen urychluje rozhodovani velkych firem kam presunout cast sve agendy a usetrit. Rozhodne ale nic nemontuju ale spis opravuju chyby predchozich predrazenych zamestnancu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 6. 2015 7:22 | Nejvetsi Darebak

Příklad Švýcarska ukazuje kam vede zasahování banky (státu) do měny. V případě nezasahování by se frank vyvíjel postupně a podnikatelé (i zaměstnanci) se postupně přizpůsobili. Pokud koupím dovezenou televizi o 1000 Kč dráž, nekoupím za těch 1000 Kč český výrobek a český podnikatel (neplátce DPH) nedostane 1000 Kč, a pokračuje to podle výkladu Vlada Endera o Švýcarsku, A to nemluvím o tom, že zodpovědný člověk má rezervu pro nečekané výdaje a spoří si na důchod. Ze všech těchto peněz ČNB ukrojila část.
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 6. 2015 7:21 | MoB

Hmm, zajímavý a přínosný názor z druhé strany.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 6. 2015 5:19 | Tarzan

Inflace je nástroj jak udržet lidi na nucených pracích.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 040 325 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2021

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Doporučujeme

Kde proboha žili? Fialův plán boje s covidem sází na nemožné

Kde proboha žili? Fialův plán boje s covidem sází na nemožné

Nediskriminovat, ale spojovat. Budoucí vládní koalice Petra Fialy, který bude brzy jmenován...více

Je státní dluh skutečně dluhem? Záleží, jak se na to díváte

Je státní dluh skutečně dluhem? Záleží, jak se na to díváte

Ekonomie není exaktní věda. Existuje v ní mnoho směrů, které si často protiřečí, protože...více

„Ať tě znásilní horda migrantů, ty tlustá krávo.“ Musíme si takové komentáře na internetu nechat...

„Ať tě znásilní horda migrantů, ty tlustá krávo.“ Musíme si takové komentáře na internetu nechat líbit?

„Doteď mi chodí výhružky smrtí nebo doporučení, aby mi někdo uřízl hlavu nebo mě znásilnil....více

Je tohle normální?

Je tohle normální?

Spisovatelka a novinářka Markéta Lukášková patří ke generaci žen, které si mockrát vyslechly...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal David

hudebník a podnikatel

Jiří Šmejc

podnikatel, Home Credit

Michal David
ÚSPĚŠNOST
54,41 %

z 68 duelů
×
Jiří Šmejc
ÚSPĚŠNOST
51,06 %

z 47 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
Nadílka

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.