Vysvětlete mi to potápění imigrantů jako malému dítěti

Michal Kašpárek | rubrika: Sloupek | 12. 6. 2015 | 70 komentářů
Plují sem samí chlapi, válečníci, ekonomičtí migranti, takové nezachraňovat. Jistě. A jak jste na to všechno, prosím pěkně, přišli?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 6. 2015 12:21, Tomáš

Kašpárku vy jste kapitální idiot a ignorant...nevážíte si bezpečného života ? fain, nasedněte na ten člun na zpáteční cestu a vyměňte se kus za kus !!!

+176
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 6. 2015 12:10, Radka

Zcela upřímně, jsem totálně zděšená. Z počtu záporných hlasů, z nadávek a inzultací, z toho, kolik lidí je ochotno zapomenout na veškerou lidskost a v zájmu strachu o své pohodlí se přidat na stranu demagogů. Zkusím pár dalších informací, třeba někdo z těch, kdo dali záporný hlas, pochopí:

1. Demagogův argument "ekonomickými imigranty"
Jste (ošklivý) ekonomický imigrant, když se snažíte dostat někam, kde má vaše novorozené dítě 32,5!!!x vyšší šanci na přežití kojeneckého věku? A kde máte reálnou šanci žít 2!!!x tak dlouho?

2. Demagogův argument: na palubě jsou mladí muži = "ekonomičtí" nebo "teroristé"
Pan Kašpárek má určitě pravdu ohledně útěku před vstupem do armády, ale myslím si, že to není hlavní motivace. Motivací je ekonomie nejhrubšího zrna, ekonomie přežití: Imigrace spojená s vysokým rizikem, fyzickou zátěží, velkou vzdáleností a vysokými náklady NIKDY není záležitostí dětí a starců, žen se týká jen okrajově. I když jde celé rodině o život, musí jednat ekonomicky (a možná tím spíš). Vysílá tedy toho člena, který:
A) má nejvyšší šanci (nebo vůbec nějakou šanci) útěk přežít
B) není klíčový pro přežití rodiny na stávajícím místě
C) má reálnou šanci dostat posléze "ven z pekla" nejvíce dalších členů rodiny.
= na koho to slovo padne? Samozřejmě na mladého zdravého muže (pokud takového rodina nemá, tak na mladou zdravou ženu).

3. Demagogův argument: Bojujeme o své životy
Ne, vážení, to oni bojují o holé životy. Doslova. My bojujeme jen o své pohodlí. O možnost nadále spotřebovávat, využívat štědrých sociálních systémů, nadávat v hospodě na politiku, jezdit si, kam je libo... a nalhávat si, že co je za našimi hranicemi, není naše věc. Jenže kdo má v takovém boji větší sílu a oprávněnost?

Co tím chci říct? Máme možnost pomoci: doslova každý z nás. Projekty typu adopce na dálku dávají vzdělání dětem třetího světa, aniž by je vytrhly z jejich kultury, a pomáhají komunitám zlepšovat své prostředí. Pro Evropana maličký peníz, pro člověka v těchto zemích hotové jmění, navíc v podobě nastartování schopnosti pomoci si sám. Produkty Fair Trade? V podstatě totéž, ale navíc nejde o charitu, "jen" o přiměřenou cenu za práci a suroviny. Existuje i spousta dalších způsobů, jak pomoci z místa jednotlivce.

A ti, kteří už jsou u našich hranic? Přijměme je. Bez jakýchkoli sociálních výhod kromě startovní pomoci k prostému přežití a umožnění vydělat si na sebe prací. Vzdělávejme je: naučme je, jak se o sebe do budoucna postarat sami, ve své domovské zemi. Dejme jim jasně najevo, že je to na dobu určitou. Že se tu mají naučit, jak pomoci své zemi. A že jakmile v jejich zemi válka skončí, spoléháme právě na ně, že ze zpustošené země udělají opět domov.

-36
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 70 komentářů)

19. 6. 2015 12:10 | Radka

Zcela upřímně, jsem totálně zděšená. Z počtu záporných hlasů, z nadávek a inzultací, z toho, kolik lidí je ochotno zapomenout na veškerou lidskost a v zájmu strachu o své pohodlí se přidat na stranu demagogů. Zkusím pár dalších informací, třeba někdo z těch, kdo dali záporný hlas, pochopí:
1. Demagogův argument "ekonomickými imigranty" Jste (ošklivý) ekonomický imigrant, když se snažíte dostat někam, kde má vaše novorozené dítě 32,5!!!x vyšší šanci na přežití kojeneckého věku? A kde máte reálnou šanci žít 2!!!x tak dlouho?
2. Demagogův argument: na palubě jsou mladí muži = "ekonomičtí" nebo "teroristé" Pan Kašpárek má určitě pravdu ohledně útěku před vstupem do armády, ale myslím si, že to není hlavní motivace. Motivací je ekonomie nejhrubšího zrna, ekonomie přežití: Imigrace spojená s vysokým rizikem, fyzickou zátěží, velkou vzdáleností a vysokými náklady NIKDY není záležitostí dětí a starců, žen se týká jen okrajově. I když jde celé rodině o život, musí jednat ekonomicky (a možná tím spíš). Vysílá tedy toho člena, který: A) má nejvyšší šanci (nebo vůbec nějakou šanci) útěk přežít B) není klíčový pro přežití rodiny na stávajícím místě C) má reálnou šanci dostat posléze "ven z pekla" nejvíce dalších členů rodiny. = na koho to slovo padne? Samozřejmě na mladého zdravého muže (pokud takového rodina nemá, tak na mladou zdravou ženu).
3. Demagogův argument: Bojujeme o své životy Ne, vážení, to oni bojují o holé životy. Doslova. My bojujeme jen o své pohodlí. O možnost nadále spotřebovávat, využívat štědrých sociálních systémů, nadávat v hospodě na politiku, jezdit si, kam je libo... a nalhávat si, že co je za našimi hranicemi, není naše věc. Jenže kdo má v takovém boji větší sílu a oprávněnost?
Co tím chci říct? Máme možnost pomoci: doslova každý z nás. Projekty typu adopce na dálku dávají vzdělání dětem třetího světa, aniž by je vytrhly z jejich kultury, a pomáhají komunitám zlepšovat své prostředí. Pro Evropana maličký peníz, pro člověka v těchto zemích hotové jmění, navíc v podobě nastartování schopnosti pomoci si sám. Produkty Fair Trade? V podstatě totéž, ale navíc nejde o charitu, "jen" o přiměřenou cenu za práci a suroviny. Existuje i spousta dalších způsobů, jak pomoci z místa jednotlivce.
A ti, kteří už jsou u našich hranic? Přijměme je. Bez jakýchkoli sociálních výhod kromě startovní pomoci k prostému přežití a umožnění vydělat si na sebe prací. Vzdělávejme je: naučme je, jak se o sebe do budoucna postarat sami, ve své domovské zemi. Dejme jim jasně najevo, že je to na dobu určitou. Že se tu mají naučit, jak pomoci své zemi. A že jakmile v jejich zemi válka skončí, spoléháme právě na ně, že ze zpustošené země udělají opět domov.
-36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 6. 2015 11:32 | Petr

Když už tak přijmout ženy a děti. Proč přijímat muže mezi 18 - 60ti lety, kteří mohou bojovat. Proč za ně mají umírat vojáci jiných států a národů včetně těch z ČR, když ve stejné době si tzv. imigranti válejí šunky v Evropě za peníze daňových poplatníků.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 6. 2015 21:07 | Brouk

Rozvrtat destabilizovat, vyvolat nepokoje. Hm to je stará taktika, nenapadá vás, kdo ji s oblibou používá ? Někdo má nás na mušce a jde po nás. A proto v žádném případě nepřijímat ty to migranty. Je úplně na bíle dni, že tu je snaha o devastaci Evropy a následné ovládnutí. Na to nemusí být žádný mudrc, aby nato nepřišel.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 6. 2015 12:21 | Tomáš

Kašpárku vy jste kapitální idiot a ignorant...nevážíte si bezpečného života ? fain, nasedněte na ten člun na zpáteční cestu a vyměňte se kus za kus !!!
+176
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 6. 2015 11:29 | Pavel

Ted jsem někde četl, že není na léčbu roztroušené sklerózy a dalších těžkých chorob. Denně v TV někdo žebrá o kočárek, auto, léky, lázně a tak. A my sem máme brát mladé, agresivní náboženské fanatiky? Na jihu Itálie se už v ulicích bojuje, trpí tam naši lidé, kolegové z EU. Nastává poslední kapitola před pádem Říma, hordy barbarů útočí na civilizaci a brzo bude opět dobytý Řím. Naše mekka civilizace, naše věčné město. Rozboří Vatikánské chrámy a postaví tam mešity. A co my s tím? My se nebudeme bránit?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2015 22:41 | PT

Neco k precteni nez bych delal zavery>
Duvod proc se vzbourili http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/na-reckem-ostrove-lesbos-se-vzbourili-imigranti/r~b095ec12139811e590ae0025900fea04/
Statistika http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/proc-bezenci-riskuji-plavbu-doma-je-pro-ne-nebezpecneji/r~9b60a9000dd411e5ae1b002590604f2e/
Selhani nasich politiku (jako vzdy) http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/zprava-lidri-v-nejvetsi-uprchlicke-krizi-od-valky-selhali/r~bc54da44135311e590ae0025900fea04/
Asi prijdou dalsi, neni na jidlo v keni http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/osn-musi-uprchlikum-snizit-potravinove-davky-nema-penize/r~ce3d8ea4103d11e598af002590604f2e/
Co delaji politici, kdyz uprchliku stale pribyva a neni jine reseni http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/do-recka-a-italie-dorazilo-letos-pres-100-tisic-uprchliku/r~15b82f700ecf11e5b5ba0025900fea04/
Proste evropa na tohle neni pripravena. Jen mne prekvapuje ze nas to pres nasi vyspelost a sofistikovanost prekvapuje http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/371451-alpske-bolzano-plni-uprchlici-pred-hranici-vykazou-tmave-z-vlaku.html
Tady zeny a deti jsou http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/foto-uprchlici-lekari-bez-hranic-stredozemni-more/r~5e607e62051511e59db2002590604f2e/r~7c6efca4051411e598af002590604f2e/
Odkud jsou - Sirie http://www.novinky.cz/zahranicni/370993-jih-evropy-vzali-uprchlici-zteci-ve-stredozemnim-mori-jich-zachranili-pet-tisic.html
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2015 22:32 | Alan

I když se to možná nezdá, uprchlíci jsou podružný problém. Ti lidé by zůstali doma, kdyby je neděsili extremisté. To extremisté jsou protivník, se kterým se západní civilizace bude muset dříve, nebo později utkat. Když ne v Africe a Asii, tak tak u nás, když dost dlouho počkáme. Jde o zcela nekompatibilní hodnoty. My proklamujeme blahobyt, svobodu národů a multi-kulti, extremisté vytvářejí krajinu bez lidí jiné víry, případně bez památek. Obávám se, že z humanitárních důvodů by některé země měly být koloniemi. 50 let, 100 let, jak dlouho bude potřeba. Vlády diktátorů se často dají tolerovat, ale vlády fanatiků vytváří příliš velký chaos, např. celkovou devastaci svých zemí a vlny uprchlíků jinde.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2015 11:17 | KM

Kašpárku, kašpárku. ty jsi nedával pozor v hodinách přírodopisu, když se probírala kukačka, viď? A teď ti to chybí a nechápeš.
Naši předkové po staletí Evropu bránili, pokládali za ni své životy a ubránili ji. My ji během pár let navždy zničíme a ještě budeme hrdí na to, jací jsme humenisté. Ho**o humanisté, volové jsme.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 6. 2015 23:46 | Jouda

Autor asi musí být hodně mdlého rozumu, když uvádí, že by se lodě měli potápět i s uprchlíky - možná to tak pochopil nebo hraje na podivnou strunu, ale vždy se uvažovalo o potápění prázdných lodí, stejně jako se PC pirátovi zabaví počítač - prostě, aby to už nedělal ... a tak se prostě zabaví nebo potopí lod, aby to dotyčný dál už nedělal a nevybíral 150 průměrných afrických platů od chudáků, kteří prý nemají co do úst ...
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 6. 2015 23:19 | mamer

Zapínám na měsíc na penize.cz AdBlock. Pokud souhlasíte, stáhněte si ho také. Je to nejúčinnější obrana proti takové nesporné na city založené propagandě, která na tento server nepatří - šlápnout provozovateli na peněženku.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2015 5:46 | la_da

Pro Martina: ad 1.Sbírání víček nevidím jako šaškárnu, ale pomoc nemohoucím od lidí, kteří třeba taky nemají jinak na rozdávání a že je to nemorální? Jaká je vaše představa o slově morální? ad 2. A ti co mluví o poslání doma? Jděte příkladem a ubytujte si 3 rodiny doma u sebe a nekritizujte z pozarohu. ad 3. Nemáte obavu z nemocí a možná by bylo dobré zrušit všechna opatření na zamezení přenosu oněch "banálních" nemociček a všechny ty simulanty obdařit klistýrem. ad 4.Bude dobré, když se pasujete na ještě lepšího ekonoma, než toho, kterého jsme již měli nebo půjdete dělat ředitele prognostického ústavu a nebo věštce na nějakou komerční TV, vašich znalostí a zkušeností je jinak škoda nevyužít. ad 5. No tak to je blábol, který nemůžu ani komentovat, mám dojem že nejste čech ale taky nějaký přivandrovalec, ostatně způsob psaní a vyjadřování o tom hodně vypovídá. ad 6. tak to je ta nejlepší tečka za blábolem, který jste vypotil. Přeji hezký den a šťastnou ruku při ubytovávání utečenců, samozřejmě u vás doma a za vaše penízky, protože já na rozdávání opravdu ale opravdu nemám, neviditelná ruka trhu mě je pomalu rozebírá a rozkrádá.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2015 1:25 | Martin

Souhlasim z clankem. 1) narod ktery musi sbirat vicka aby se pomohlo potrebnym je na tom opravdu moralne spatne. Co takhle pomahat primo a bez saskaren. 2) at ti co mluvi o poslani zpet najdou kuraz, vydaji se do Italie a udelaji to (doma se to mluvi) 3) Exoticke nemoci k nam ted napriklad prichazeji z Koreje. Jedna z nejvetsich metel jako HIV prisel z USA. Okurkova epidemie radila v Nemecku. Ostatni nemoci kdyby byli tak nakazlive uz tu davno jsou (ani ebole se to nepodarilo) 4) Opet klasicke ceske neekonomicke mysleni. Vic lidi v zemi, vetsi spotreba, vetsi vyroba, vic prace. Priklad ceskeho bludu je situace s prechody. Dle EU nad nimi musi byt svetlo. Co udelaji v Nemecku. Budou plnit smernici a vezmou si dotaci z EU, zamestani lidi, daji praci firmam, ty daji praci dalsim, zefektivni technologii, a nasledne budou dodavat do cele evropy. Co udelaji Cechah, vyfrezuji je protoze prece nejsou penize. To jsme na to vyzrali co. A takhle je to bouzel se vsim 5) Bojite se o praci a penize? V bode 5) je odpoved. Bojite se spravne. Bojte se ale cechu. Ta nase vychcanost je nas nepritel. Ne pristehovalci. 6) Mlati se v africe klacky made in afrika, nebo zbranemi made in Czechoslovakia, Germany, USA, Rusiia, ..?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 6. 2015 22:16 | jan

nestačim se divit,ja mam maly přijem.třesu se opraci a k nam přijdou imigranti.a co budou dělat.kde bydlet.naše republika nema na nic ani na duchody.to se zruši nebo co?když je tu chcete tak jim vše plaťte.potřebuji vyspravit zuby,nam nato.stat chce zaplatit.proč nema pro mne a pro uprchliky bude najednou mit?a co kriminalita?podivejte se do francie,italie,švedska atd.co to žvanite.jděte humanisti do p....e.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 6. 2015 10:43 | dheep

Pavel K souhlasím s vámi. .ale je dobře že se pan Kašpárek veřejně projevyl..vždy je akce pak reakce..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 6. 2015 23:50 | Pavel K

Vážený pane Kašpárku, opravdu mi to přijde, že tento článek psalo naivní malé dítě a nikoliv člověk s rozhledem a elementárními informacemi o dané problematice. Jedná se z 95% o ekonomické migranty, kteří z různých důvodů věří, že je v evropě čeká bezstarostný život. Mohou jít i do jiných (kulturně bližších) zemí. Než budete podobné nesmysli opět veřejně publikovat, tak si zajeďte do nějaké západoevropské nebo skandinávské metropole a pochopíte. Ti lidé se jen poflakují, chovají se zcela arogantně, všude dělají bordel, nemají žádné pracovní návyky, je tam nebezpečno (krádeže, znásilňování...), islám jim káže bezvěrce a příslušníky jiných náboženství zabít. Ještě pořád to nechápete? Zkuste tam pár let žít jako já a pochopíte. Z takových lidí, jako jste Vy je mi na nic. Nevíte nic, hlavně že se veřejně projevujete...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 6. 2015 22:55 | Daniel

Můžu se jen zeptat, autora. Kdo bude zachraňovat nás a naše děti??? Nevšiml jste si jak se tito muslimové chovají v západní Evropě? Absolutně se nechtějí přizpůsobovat. Vytvářejí své komunity. Ničí své okolí a netají se nenávistí k nám!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 6. 2015 22:14

Pokud tu invazi IHNED nezarazíme,končíme.Pochopil jste to,redaktorskej?Ne? Brzo pochopíte.....
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 6. 2015 17:32 | petr

Pokud autor článku chce, nechť zachraňuje. Já nechci. Byl jsem v muslimskych zemich a stačilo mi to.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 6. 2015 16:50 | dheep

Myslím a mám obavy že, tak či onak to bude stejně velkej pru.er dudem se divit všichni je to jedno co teď uděláme jestli potopime nebo pomůžeme ..ti oni už zdá se že to mají dávno vymyšleno..proto pro Evropu jsem za.. poslat všechny zpět ..nekompromisně zavřít hranice..pomahat jen dle možností..ať si to tam vyřeší..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 6. 2015 16:28 | Petr

Není problém že přijedou problém je když se neprispusobi oni nám ale budeme muset mi jim. Pokud se sem nastěhování tak ať dodržujte naše pravidla a pokud se jim to nelíbí tak ať si jdou jinam. Islám tady nechceme
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Chrenek

podnikatel, Moravia Steel

Bohumír Ďuričko

podnikatel

Tomáš Chrenek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Bohumír Ďuričko
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services