Výpočet čisté mzdy 2023
Interaktivní grafiky
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Takhle vás odmění za nákup. Porovnali jsme cashback portály
Obchodník chce, abyste nakupovali u něj. A odmění za to nejen toho, kdo vás k němu přivede,...více
Tyhle koruny si vyměňte. V peněženkách zůstávají neplatné miliardy
Lidé mají pořád mají v peněženkách miliony neplatných bankovek, připomíná Česká bankovní...více
Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné
Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více
Doporučujeme
Předvídá budoucnost a radí tak firmám. Přichází velký náraz, varuje Louženská
Co bude zákazníky zajímat v nejbližších letech, jaké trendy budou klíčové a na co se v...více
I matky se musejí realizovat, říká psycholožka. Ženám a teenagerům z Ukrajiny pomáhá překonat...
Rodiny, které k nám před více než rokem přicházely z Ukrajiny, aby našly bezpečí, už nejsou...více
Král mezi křídly. Proč Olayinkův odchod Slavii bolí?
Peter Olayinka byl jedním z nejlepších hráčů české ligy. V profilovém článku hráče, který...více
Dôchodcovia si od júla prilepšia: Vieme, o koľko dostanete viac
Od 1. júla 2023 sa dôchodky slovenských penzistov zvýšia o 10,6 %. Takéto zvýšenie prinesie...více
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Václav Kočka
kolotočář a podnikatel
Renáta Kadlecová
ředitelka Fondu pojištění vkladů

0,00 %
z 0 duelů

100,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Očima expertů: Má být maturita z matematiky povinná?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
13. 3. 2015 8:04, qwertz
A proč maturita z českého jazyka? K čemu potřebujeme absolventa, jenž se dokázal nabiflovat encyklopedii čas-autor-dílo bez zjevného užitku a přínosu? Pokud mám použít vlastní měřítko, pak ze studenta, který do konce ZŠ přečetl stovky knih (číst začal už v předškolím věku), vyrobilo české školství výukou předmětu "Český Jazyk a Literatura" nečtenáře, který nenávidí knihy a čtení obecně, čímý napáchalo nenapravitelné škody. Tento postoj sepak obtížně mění v dospělosti, kdy člověk znovu naléza literaturu.. Jestli je tohle výsledek povinné výuky ČJL, pak je to tristní. Zrušením povinné maturity z češtiny se ovšem nikdo nezabývá a bude to nejspíše tím, že problémem není maturity z češtiny, ale idioti, kteří ji nevyhodně vyučují a páchají tyto škody. U Matematiky je to stejné. Je zcela bez diskuze, že matematika by měla být nedílnou součástí maturity, dokonce bych ji povinně zavedl i na konzervatoři, protože maturita má být maturita. Problém některých nevhodných kantorů řešme zlepšením kantorů, né degenerací maturitního vysvědčení.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
14. 3. 2015 12:10, Michal
Možná, že vám v práci znalost historie literatury a literatury obecně nebude k ničemu, ale ve společenském životě jistě ano. I když s takovýmto postojem, který často zastávají i mladí (ne všichni), se budeme moct plytce bavit pouze o Facebooku a dvou minutových videích z YouTube. Život přeci není jen práce, i když je její velkou složkou. Proto si myslím, že matematika je pro praktický i pracovní život nezbytná, stejně jako znalost cizího jazyka, mateřský jazyk by měl opravdu ovládat každý, literatura je přeci krásným životním zpestřením a člověk by měl vědět, co čte i kdy to bylo napsáno, aby mohl správně pochopit autora a mohl si tak stavit svůj vlastní názor. A nakonec má člověk možnost vybrat si předmět, ve kterém chce ukázat, že umí něco, co ho baví či o co se zajímá. Povinnou maturitní zkoušku z matematiky bych rozdělil na dvě úrovně. Těžší pro gymnazisty a střední školy a praktičtější se zaměřením na účetnictví a obchodní počty pro učiliště s maturitou.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)
17. 3. 2015 16:29 | josef
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 3. 2015 21:30 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 3. 2015 21:02 | Hunter
A Pí se "odvozuje" pěkně blbě.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 3. 2015 20:45 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 3. 2015 20:07 | Hunter
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 3. 2015 15:44 | Pavel
Co je ve výuce matematiky špatné je to, že žáci jsou nuceni si spoustu věcí pamatovat, místo toho, aby se naučili si to odvodit. A spoléhání na externí zdroje (ať už kalkulačku nebo Wikipedii) je tomu odvozování nenaučí.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 3. 2015 14:27 | Hunter
Možná si o něco lépe zapamatujete ten vzorec (který popravdě už 10 let po asbolvování školní matematiky z hlavy nedám), ale Wiki ho zná taky, za 5 sekund ho najdu.
Pochopitelně vždy existuje hypotéza, že je dobré všechno umět z hlavy a všechno, i to co se dá snadno najít, znát nazpaměť - protože co kdyby vybuchly všechny jaderné elektrárny světa a člověk se nedostal na Internet a všechny knihy byly spáleny ... ale jakou přesně dáváme tomu scénáři pravděpodobnost?
Ono to celé není z mé hlavy, to bych si snad ani nedovolil. To co píšu také říkají světoví odborníci na výuku matematiky ... třeba na TED Talks jdou najít různé hypotézy, jak dnes matematiku efektivněji učit.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 3. 2015 9:35 | josef
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 3. 2015 7:43 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 3. 2015 22:08 | Hunter
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 3. 2015 22:01 | Hunter
Vlastně přímo ve Vašem názoru je obsažena celá dichotomie současného postoje ke školní matematice (respektive "počtům", ale to je jedno), kdy vlastně nikomu není jasné, co by se mělo učit - jestli drilovat počty - rovnice, které i ty nejubožejší čínské smartwatch se svými dvoujádrovým 1,2Ghz procesorem spočítají tisíckrát rychleji, než ten nejlepší člověk, nebo tedy využít toho, že technika za posledních 50 let - nebo přesněji za posledních 10 let (mobilní telefony, tablety, smartwatch, ...) umožnila osvobodit "matematiku" od "počtů" - algoritmizaci a logiku od paměti a strojového počítání - a třeba z toho udělat dva různé školní předměty.
Ale nebojte, nejste v tom sama, tím stejným se zabývají teoretici výuky v podstatě na celém světě a až na to přijdou, určitě nám dají vědět.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 3. 2015 21:58
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 3. 2015 19:10 | eskom
14. 3. 2015 17:01 | Stáňa
14. 3. 2015 12:10 | Michal
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 3. 2015 11:02
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 3. 2015 10:15 | Eva
13. 3. 2015 18:22 | David Rumburath
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
13. 3. 2015 18:18 | Naprostý souhlas
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
13. 3. 2015 16:35 | Ludmila
Stránka 1/2
Předchozí