Rodičům nepřístupné! K penězům ze stavebka dítěte smíte jen se souhlasem soudu

Ondřej Tůma | rubrika: Co se děje | 9. 3. 2015 | 56 komentářů
Založili jste stavebko na jméno dítěti? Tak je dítěte. Jestli budete chtít peníze ze stavebního spoření vybrat, musíte přesvědčit opatrovnický soud, že budou využity ve prospěch drahého nezletilého.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 3. 2015 10:03, protfromkpax

Vážení,
i já bych se chtěl podělit o zkušenost s výpovědí stavebního spoření vedeného na nezletilého.
Takže popořadě:
Stavební spoření jsme založili na naší dceru v roce 2001 a měsíčně jsme tam posílali pár stovek.
Na konci minulého roku, když jsme se blížili do finále s rekonstrukcí našeho RD a chybělo nám pár peněz na dokončení pokojíčků v podkroví, jsme se rozhodli vypovědět stavební spoření.
Při výpovědi nám ve stav.spoř. sdělili, co vše je třeba absolvovat.

den 0 - 4. 11. 2014 - posílám na soud Brno-venkov "žádost o schválení právního úkonu za nezletilého"

den 69 - 12.1.2015 - okresní soud Brno-venkov odesílá předvolání na jednání.

den 76 - 19.1.2015 - městský úřad Tišnov odesílá předvolání na jednání.

den 90 - 2.2.2015 - na jednání na MěÚ jsem šel já s dcerou. Ochotný a příjemný pán z odboru sociální péče se nám omluvil za komplikace způsobené novým OZ, oznámil že bude u soudu jako dceřin opatrovník a probrali jsme proč chceme vypovědět stav.spoř. Poté se zeptal dcery, jestli tomu rozumí a jestli s tím souhlasí (je jí 14 let, tak to bylo s očima v sloup "jóó, jasněéé..."). Já se ještě dozvěděl, že není nutný black tie, ale kraťasy taky nejsou vhodné.

den 91 - 3.2.2015 - jednání na soudě. Přicházíme se ženou akorát na čas (před rámem si uvědomuji obsah kapes, tak se vracím do auta odložit nějaké zavírací nože, jejichž přítomnost jsem považoval za běžnou). Jednání začíná se zpožděním asi 20 minut (jsme ten den první na řadě). Soudkyni dávám rodné a dodací listy, smlouvy o stav. spoř. a výpisy z účtů kam peníze půjdou. Soudkyně se nás postupně ptá kdy se narodily naše děti (s těmi rodnými listy před sebou), kolik kde dlužíme - hypotéka a spol., na co chceme peníze použít, a dále četla co všechno bylo k soudu doloženo (mimo jiné zpráva z naší obce, jakou máme v obci pověst!!! - ještě že už nejsou domovní a uliční důvěrníci...). Pán ze sociálky celou dobu sedí a občas řekne: ano, souhlasím, ano, souhlasím (jeho lituji, jestli toto absolvuje 2-3x týdně). Pak nás vyženou se soudní síně před vynesením rozhodnutí. Jsme povoláni zpět, soudkyně rozhoduje, že můžeme nakládat prostředky ze stav.spoř. ale pouze v souladu s potřebami dítěte. Znova nás vyženou a ještě chtějí na okopírování rodné listy - to jim trvá asi 15-20 minut. Mezi tím tam už čekají ti co mají jednání po nás. My ale končíme v čase kdy měli končit ti po nás, tak tam čekáme my a další 2 skupinky. Na místě se vzdáváme odvolání, čímž by se to mělo urychlit.

den 125 - 9.3.2015 - soud posílá dopis s pruhem s rozhodnutím. Jak se mu vrátí doručenky, můžeme si dojít pro vyznačení doložky nabytí právní moci. Dopisy jdou mě, manželce a na sociálku. Přebíráme druhý den a já přemýšlím kdy si mám zavolat na soud, jestli to už proběhlo (3 dny je asi málo, ale za týden tam zavolám...).

den 140 - 24.2.2015 - poslední týden volám na informace již denně (někdy 2x) a dnes mi řekli, že se můžu stavit pro vyznačení doložky. Doložku mám, na stavební spořitelně si ji okopírovali a slíbili, že do 10-ti dnů budu mít peníze na účtu.

den 150 - peníze na účtu - HAPPY END??? ...po 150 dnech sotva...

+50
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 3. 2015 12:06, Lubik

„touha rodičů, oku chtějí peníze, které našetřili ve prospěch dítěte, nějakým způsobem poručníkovat. a není to ani nemorální, ani nepochopitelné, a ani v rozporu se zájmy dítěte.“ Že je takové jednání (poručníkovat), pro mnohé rodiče pochopitelné s tím souhlasím a takových rodičů znám. Že to není v rozporu se zájmy dítěte, bych si zas tak jistý nebyl, co bylo na toto téma napsáno knih, natočeno filmů – kdy rodiče poručníkovali i dospělému dítěti. Že to není nemorální, s tím nesouhlasím (je to můj názor), dítě do něčeho tlačit a držet ho na penězích (ve smyslu dám – nedám) je věc jedna, ovšem dát dítěti peníze třeba v 10 letech a pak na základě toho ho pak manipulovat je podle mne svinstvo. To potom není dar, když za to něco chci.

Zobrazit celé vlákno

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 56 komentářů)

25. 2. 2022 18:09

Tak to je tedy síla, rodiče šetři a nemohou to vybrat. Docelá hloupé, zvláště když penize ztrácí hodnotu
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 1. 2016 10:51 | dex

Skvělý popis procesu. My zažili v podstatě totéž, doba trvání velmi podobná. 7 měsíců. Peníze na účtu, pachuť v ústech i jinde po těl.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2015 22:56 | kyko

Ale jo. Právníka a šups na něj. Nebát se soudu. A možná jedním vrzem vytlouct odškodnění ze spořitelny.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2015 19:38 | Problémový syn

Dobrý den. Můj otčím již před několika lety vybral mé stavebko a nyní bych potřeboval nějaké peníze na školu atd. Bez soudního souhlasu vybral 120k kc + z mých našetřených peněz mi dluží 42k kc mám nějakou šanci ty peníze z něho nějak vytřískat? Díky za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2015 10:07 | protfromkpax

I prd. Byl jsem naivní, když jsem psal výše zmíněný článek. Nemá se psát o tom, že za 10 dní vše dobře dopadne. Takže pokračujeme:
den 157 - 10.4.2015 - na infolince raiffky se dozvídáme, že jsme nedodali originál, nebo ověřenou kopii rozsudku. Můj (jak jsem se domníval spravedlivý) hněv se v tu chvíli obrátil na neschopného člověka na jejich pobočce, který to se mnou vyřizoval. Ten mi ale sdělil, že 100% tento dokument ověřoval. Volám znova na infolinku a už nevím na koho mám být naštvaný: "Dobrý den, tady Prot from Kpax, chci po vás informaci o stavebním spoření, o kterém se mnou nemůžete mluvit, protože kromě toho že ho založila moje žena na naši dceru a peníze jsem tam posílal já s tím nemám nic společného!" Naštěstí jsem mluvil s paní, která chvíli před tím mluvila s mojí ženou, tak byla ochotná se se mnou bavit. Slíbila mi, že to prověří. Za chvíli volá a tuze se omlouvá - byla to jejich chyba, rozsudek je ověřený (sláva!! a v duchu se tomu pánovi z pobočky omlouvám). Ale, ALE, ALE! chybí jim originál výpovědi stavebního spoření . To je ten papír co jsem s sebou měl pokaždé když jsem byl na pobočce, tak jestli bych jim ho dodal... (omluvu beru zpět - je to přeci jenom pitomec)
den 160 - 13.4.2015 - ráno na pobočku dávám originál výpovědi. Jo. Čekal jsem, že někdo řekne: "pardon, omlouváme se". Neřekl.
den 165 - 18.4.2015 - budí mě SMS se stavem účtu - přišly peníze. Jsem unavený, otrávený, naštvaný. Dceři jsem před Vánocemi slíbil, že do jejích narozenin bude mít ten pokojíček hotový. Bez peněz to ale moc nepokračovalo. Teď mám peníze a můžu se na to vrhnout. Jenom nevím jestli to jde stihnout - do narozenin zbývá 7 dní...
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 3. 2015 10:03 | protfromkpax

Vážení, i já bych se chtěl podělit o zkušenost s výpovědí stavebního spoření vedeného na nezletilého. Takže popořadě: Stavební spoření jsme založili na naší dceru v roce 2001 a měsíčně jsme tam posílali pár stovek. Na konci minulého roku, když jsme se blížili do finále s rekonstrukcí našeho RD a chybělo nám pár peněz na dokončení pokojíčků v podkroví, jsme se rozhodli vypovědět stavební spoření. Při výpovědi nám ve stav.spoř. sdělili, co vše je třeba absolvovat.
den 0 - 4. 11. 2014 - posílám na soud Brno-venkov "žádost o schválení právního úkonu za nezletilého"
den 69 - 12.1.2015 - okresní soud Brno-venkov odesílá předvolání na jednání.
den 76 - 19.1.2015 - městský úřad Tišnov odesílá předvolání na jednání.
den 90 - 2.2.2015 - na jednání na MěÚ jsem šel já s dcerou. Ochotný a příjemný pán z odboru sociální péče se nám omluvil za komplikace způsobené novým OZ, oznámil že bude u soudu jako dceřin opatrovník a probrali jsme proč chceme vypovědět stav.spoř. Poté se zeptal dcery, jestli tomu rozumí a jestli s tím souhlasí (je jí 14 let, tak to bylo s očima v sloup "jóó, jasněéé..."). Já se ještě dozvěděl, že není nutný black tie, ale kraťasy taky nejsou vhodné.
den 91 - 3.2.2015 - jednání na soudě. Přicházíme se ženou akorát na čas (před rámem si uvědomuji obsah kapes, tak se vracím do auta odložit nějaké zavírací nože, jejichž přítomnost jsem považoval za běžnou). Jednání začíná se zpožděním asi 20 minut (jsme ten den první na řadě). Soudkyni dávám rodné a dodací listy, smlouvy o stav. spoř. a výpisy z účtů kam peníze půjdou. Soudkyně se nás postupně ptá kdy se narodily naše děti (s těmi rodnými listy před sebou), kolik kde dlužíme - hypotéka a spol., na co chceme peníze použít, a dále četla co všechno bylo k soudu doloženo (mimo jiné zpráva z naší obce, jakou máme v obci pověst!!! - ještě že už nejsou domovní a uliční důvěrníci...). Pán ze sociálky celou dobu sedí a občas řekne: ano, souhlasím, ano, souhlasím (jeho lituji, jestli toto absolvuje 2-3x týdně). Pak nás vyženou se soudní síně před vynesením rozhodnutí. Jsme povoláni zpět, soudkyně rozhoduje, že můžeme nakládat prostředky ze stav.spoř. ale pouze v souladu s potřebami dítěte. Znova nás vyženou a ještě chtějí na okopírování rodné listy - to jim trvá asi 15-20 minut. Mezi tím tam už čekají ti co mají jednání po nás. My ale končíme v čase kdy měli končit ti po nás, tak tam čekáme my a další 2 skupinky. Na místě se vzdáváme odvolání, čímž by se to mělo urychlit.
den 125 - 9.3.2015 - soud posílá dopis s pruhem s rozhodnutím. Jak se mu vrátí doručenky, můžeme si dojít pro vyznačení doložky nabytí právní moci. Dopisy jdou mě, manželce a na sociálku. Přebíráme druhý den a já přemýšlím kdy si mám zavolat na soud, jestli to už proběhlo (3 dny je asi málo, ale za týden tam zavolám...).
den 140 - 24.2.2015 - poslední týden volám na informace již denně (někdy 2x) a dnes mi řekli, že se můžu stavit pro vyznačení doložky. Doložku mám, na stavební spořitelně si ji okopírovali a slíbili, že do 10-ti dnů budu mít peníze na účtu.
den 150 - peníze na účtu - HAPPY END??? ...po 150 dnech sotva...
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2015 8:41 | Referent

Paní Lenko, jezevec píše dlouze až je to nepřehledné, ale v příspěvku z 9.3.2015 13:04 jasně píše, že rodiče mohou nakládat s majetkem dětí bez omezení a jednání proti dítěti považuje doslova za „pár extrémů“ a řešilo by se až ex post. Po příspěvku Maxe 10.3.2015 11.54 otočil a to hned z první věty příspěvku z 10.3.2015 16.45 vyplývá a sám iniciativně uvádí příklady kdy by právo rodiče mělo být „omezeno velmi silně“.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2015 19:35 | Lenka

Pane Lubik, JÁ nemám nic proti stavebnímu spoření a když jsme ho dětem zakládali tak to bylo za úplně jiných podmínek než je takto očesali. Vzpomínáte na 4500,- st.podpory a 3,5%. Nám naše vlastní stavebko pomohlo při překlenovacím se stavbou. Proto po narození dětí jsme to samé udělali i jim. Peníze jsou pro ně a budou jejich až se rozhodnou s nimi manipulovat. Naše děti to mají v hlavě v pořádku a chápou peníze zcela zdravě. Doufám, že ten mladší se během puberty nějak nerozdivočí (drogy, ap.). Pak bychom asi skutečně neradi viděli jak si vybírá peníze na fet nebo bůhvíco - o tom psal jezevec. Rozhodně jsme nezačali spořit proto, abychom jim ty úspory vyfoukli a odjeli k moři!! A věřím, že takových -"hloupých a naivních rodičů", kteří založily svým dětem stavebko, aby dětem daly něco do začátku - je spousta. Jestli tady děláte haura, že taková podřadná, ponížená, ubohá věc se Vás a Vaší rodiny-syna nikdy ZAPLAŤPÁNBU nemusela týkat.... je vtipné :) a p.s: od babičky a dědy je taková nepsaná povinnost přispět nebo zaplatit mladým kočárek. Tím bych se asi až tak nevytahovala... :) Z vlastních zkušeností vím, že finanční dárek je pro mnohem užitečnější než koupit něco, co se obdarovanému nelíbí. Ale to je Vaše hloupost a já s ní nemám nic společného. Pěkný víkend fšem. :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2015 19:07 | Lenka

Myslím, že moje děti jsou (-prozatím-) v pohodě. Ta starší nastoupí na VŠ a své ukončující stavební absolutně neřeší. Ví, že jsou pro ni ale ještě jsem ani jednou nezaslechla, že by měla plány peníze vybrat a jakkoliv utratit. Věřím, že ví, že uděláme co půjde (legální cestou) abychom je co nejvíc zhodnotili a jednou ji byly k užitku. Rozhodně ji nebudeme vydírat ani násilím bránit, aby si peníze vybrala. Pokud si za to koupí byt nebo cestu kolem světa je na ní. Pokud by byla těžce zvladatelný živel - drogy, akohol, kriminalita,.. určitě bychom se nějak snažily peníze uchránit až do doby než by kdy pobrala rozumu. Snad už na to nedojde...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2015 15:18 | Referent

Paní Lenko, píšete, že jeden váš syn je zletilý, necháte ho, aby se stavebním spořením naložil podle svého, nebo budete poručníkovat? Podle jezevce, se kterým se ztotožňujete (má svatou pravdu) je to správné, morální a v zájmu dítěte.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2015 7:20 | Lubik

Vážená paní Lenko, stavební spoření je takové jaké je a to zda já mám, nebo nemám děti, na to nemá žádný vliv. Vy jste z předpokladu, že nemám děti, odvodila, že jsem jim nezaložil stavební spoření – jak geniální. Věřte, že mám syna a dostal ode mne mnohem než 1,5 stavebního spoření a na rozdíl od jezevce jsem nikdy ani neuvažoval, že to co mu dávám, bude muset vrátit a v případě peněz jsem vzal na vědomí, že je užije, jak sám uzná za vhodné. Mám také 4 letého vnuka a dostal ode mne první dárek, ještě než se narodil (koupil jsem mu kočárek), ovšem stavební spoření nebo jiný produkt bych mu nezaložil ani náhodu. A to, že jste před lety založila svým dětem stavební spoření s vědomím, že s ním budete moci volně manipulovat, je vaše hloupost a já s tím nemám nic společného.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 3. 2015 23:35 | Lenka

Pane Lubik, z vašich poznámek soudím, že vlastních dětí nemáte a rozhodně jim žádné stavební neplatíte protože to o čem píše jezevec je svatá pravda. Zrovna tak příspěvek od pana Grubera o jeho dceři a jejím plánu a úpravě pokojíčků pro děti... Nejdřív si to vyzkoušejte na vlastní kůži a pak nám - rodičům co mají zazděné peníze na stavebku - pojďte něco vymlouvat. Našemu jednomu je 19 a letos mu už NAŠTĚSTÍ bude končit. Druhému je sotva 15 a ačkoliv jsme měli plány, že peníze vybereme a vložíme je třeba do Consequ nebo do jiného fondu to máme trochu ztížené. Nicméně smlouva bude letos 6 let, takže ji ukončujeme (k 31.3.) a budeme čekat na soud...
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2015 14:49 | Lubik

To že rodiče nemohou volně manipulovat s majetkem dětí bez přivolení opatrovnického soudu, tady bylo již za Rakouska, že stavební spořitelny byly benevolentní, je věc jiná. A rozhodnutí soudu ke stavebnímu spoření jsem našel z roku 2006 (možná by se dalo najít i starší) a judikát Nejvyššího soudu z roku 2008. A v době kdy se tato věc dostávala ve všeobecnou známost, někteří „finanční poradci“ informovali: nebude problém (vlastně podváděli). Je to smutné, ale v tomto případě bych stát z toho nevinil.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2015 14:12 | Martin Gruber

mně se ale nelíbí zpětná platnost. Když dcera před 5 lety založila stavební spoření pro dvě děti, že po jejich skončení opraví podkroví na pokoje pro ně a teď má se třemi malými dětmi běhat po soudech. Kdyby to prve věděla, asi by takové řešení nezvolila. A teď se ještě dočtu, že může vadit třetí dítě. Skutečná pomoc rodinám s malými dětmi.
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 3. 2015 14:12 | Lubik

„Takže já dítěti daruji peníze na stavební spoření“ To je ale pěkná blbost (z dalšího textu jsem vyrozuměl, že tomu dítěti není ani rok).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2015 12:06 | Lubik

„touha rodičů, oku chtějí peníze, které našetřili ve prospěch dítěte, nějakým způsobem poručníkovat. a není to ani nemorální, ani nepochopitelné, a ani v rozporu se zájmy dítěte.“ Že je takové jednání (poručníkovat), pro mnohé rodiče pochopitelné s tím souhlasím a takových rodičů znám. Že to není v rozporu se zájmy dítěte, bych si zas tak jistý nebyl, co bylo na toto téma napsáno knih, natočeno filmů – kdy rodiče poručníkovali i dospělému dítěti. Že to není nemorální, s tím nesouhlasím (je to můj názor), dítě do něčeho tlačit a držet ho na penězích (ve smyslu dám – nedám) je věc jedna, ovšem dát dítěti peníze třeba v 10 letech a pak na základě toho ho pak manipulovat je podle mne svinstvo. To potom není dar, když za to něco chci.
-12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2015 8:19 | Lubik

Jezevče, začnu skutečným případem: dcera zjistila, že ji tatík vybral a probendil úspory, protože byl toho času bezdomovec, tak zažalovala spořitelnu, že vydala její peníze někomu jinému a byla úspěšná. To co popisuješ, vypadá hezky, ale v praxi to je úplný nesmysl. Ty totiž přenášíš výklad práva ze soudů na spořitelny. Konkrétní případy: - Právě zletilé dítě se dostaví do spořitelny, kde má mít vklad a zjistí, že nemá nárok, protože maminka prohlásila, že je feťák, nebo že tatínek prohlásil, že místo dostudování by si kopilo nějaké fáro - Rodič se dostaví na spořitelnu, že chce peníze na vybavení dětského pokoje, co pracovnice spořitelny s tím? I kdyby přinesl fakturu na nábytek, tak jak se pozná, že to je pro dítě? A je dovolená vždy v zájmu dítěte? - Přesun na jiné investice? Pojištěný vklad ano, ale nějaké fondy, akcie? A to má stále posuzovat pracovník spořitelny. - A kdo by posuzoval co je extrémní situace (kdy by rozhodoval soud), opět pracovník spořitelny, který má navíc odpovědnost za škody. - Prostě rozhodování od soudů byste přenesl do spořitelen. Nezdá se vám to na hlavu? - A proti rozhodnutí soudu existuje opravný prostředek, proti rozhodnutí spořitelny? Jinak proč měnit zákony pro případy, které nemusí nastat? Když si rodiče myslí, že jsou ti nejpovolanější, kteří umí nejlépe posoudit co je pro dítě nejprospěšnější, tak ať si spoří na své jméno a dítku mohou peníze dávkovat podle libosti a když je dítě feťák, tak je použijí třeba na zvětšení ňader.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2015 8:04 | Pavel

OK. je to dar. Takže já dítěti daruji peníze na stavební spoření. Po čase se mi začné zdát, že ta spořitelna má nějaké problémy a chtěl bych radši ty peníze (které stále patří dítěti) přesunout na nějakou bezpečnější formu úspor. Jenže nesmím, v nejvyšším zájmu dítěte musím ty peníze ve spořitelně nechat až do jejího krachu a tím dítě o ty peníze přijde. (A neargumentujte tady pojištěním vkladů, to bylo škrtem pera zavedeno a stejně rychle může být zrušeno, 18 let je dlouhá doba).
Tady nejde o to, že se zabraňuje rodičům nakládat s majetkem dítěte, tady se zabraňuje i jeho řádnému spravování. Nechat peníze 18 let ležet na jednom místě a doufat, že je tam za 18 let najdu, je dost naivní (i když podle našich zákonodárců asi jediné správné).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2015 5:56 | Referent

Jezevče, ale stavební spoření není povinné.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2015 5:11 | Referent

Naopak, jezevec to zesložiťuje. Spoření dětem je dar – jednouché – jezevec zavádí kategorii chytré horákyně dar – nedar. Prostě dětem dávám jen tolik co mohu a raději za to nic neočekávám. A manipulovat s penězi dítěte i v dobrém úmyslu je cesta do pekel. A jestliže dám 5 letému dítěti peníze, tak mám být srozuměn, že jsou ty peníze jeho a že jsou na 13 let zablokovány, A jestliže přemýšlím od začátku, jak to obejít, tak je to problém, který jsem si udělal sám a neházím to někoho jiného (např. stát).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ilona Klímová

podnikatelka, Aspius

Aleš Řebíček

exministr a podnikatel, Slavia Praha

Ilona Klímová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Aleš Řebíček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services