Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku
Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Jan Kalvoda
advokát a exministr
Šárka Grossová
podnikatelka
50,00 %
z 4 duelů
50,00 %
z 6 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Pražákům zlevní MHD o tisícovku ročně. Málo! Ať jezdí zadarmo
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
19. 2. 2015 21:31, jezevec
jsem pro, at je emhádé klidně zadáčo. tech pár kaček, co se na prodeji lístků vydělá, kdovíjestli pokryje náklady na jejich tisk distribuci a kontrolu.
jen si prosimvás odpusťte ty blbý kecy o autu jako sociálním statusu. možná před dvaceti lety. dneska neznám nikoho, kdo by do prahy autem jezdil rád. sám bych raději jezdil sockou, než poposkakoval v nekonečných kolonách, a čtvrt dne strávil hledáním místa na zaparkování. mnoho dalších by daleko raději jezdilo sockou - kdyby tam nebyl smrad, špína, přecpáno, kdyby tam v létě byla klimatizace a v zimě nezapáchali bezdomovci, kdyby byl v každém voze policajt který by zlodějům zlomil obě ruce.
sám bych často jel raději sockou - jen kdyby mi pan pleska laskavě vozil za mnou tou sockou zdarma, mou čtvrttunovou bedničku s vercajkem? neboli, stále zůstane poměrně velká množina lidí, kteří se pohybují po praze autem protože jim nic jiného nezbývá. chcete jim ještě víc znepříjemnit život, hajzlíci? zkuste si pak objednat instalatéra, nebo dovoz skříně!!!
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
19. 2. 2015 10:37, Deny
Myslíte že by to nastalo? Na horách taky běžně různé vleky patří různým majitelům, ale na všechny se dostanu přes jednu permici. Pro majitele těch vleků je výhodnější, když se dohodnou a peníze si vypořádají například podle počtu cestujících, atraktivity sjezdovky a podobně. Myslím si, že úplně stejně by to dopadlo u těch autobusových linek.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 31 komentářů)
19. 2. 2015 10:37 | Deny
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 2. 2015 10:18 | tom brava
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 2. 2015 10:04 | tom brava
19. 2. 2015 9:59
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 2. 2015 9:55 | Timy
19. 2. 2015 9:41 | Hugo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 2. 2015 9:32 | P R I V A T A Z A C E
Rozdělit DP na samostatné firmy - metro, tramvaje, autobusy. Pro začátek novým firmám jako "věcné břemeno" uložit nějaké povinnosti, jako návaznost spojů, atd.. Ale postupně je uvolňovat. Zrušit byrokratické komplikace pro vstup do odvětví: kdo si chce zavést vlastní autobusovou linku, postavit troleje pro trolejbusy, postavit lanovku, nadzemku, atd... nechť tak učiní.
V zemích třetího světa (a my jsme rozvojová země!) s úspěchem fungují sběrná taxi. Vícemístná auta (MPV, mikrobusy), která jezdí po víceméně stabilní trase, naberou toho, kdo mávne (případně staví na zastávkách), vystoupíte kde chcete (pokud to situace dovoluje, jinak na zastávce).
Takové sedmimístné MPV, nebo mikrobus, mají spotřebu jen o něco málo větší, než osobák, řídit jej může každý (lék na nezaměstnanost) a pětiletý kus v bazaru stojí pakatel.
Nebýt dotací do MHD a Českých drah a nebýt podpor v nezaměstnanosti (povinnost pracujících platit jiným za to, že nic nedělají), tak by mnoho lidí mělo motivaci toto provozovat. Jak ve městech, tak na venkově, kde by toto klidně mohlo nahradit neekonomické nevytížené vlakové spoje.
Takže odpověď je ANO: privatizovat a liberalizovat by bylo lepší. Pro lidi. Bohužel ne pro politiky a jejich kamarády ve správních radách dopravních podniků a železnice.
19. 2. 2015 9:27 | lajos
19. 2. 2015 9:11 | Hugo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 2. 2015 8:11 | David
19. 2. 2015 6:13 | Honza
Stránka 2/2
Následující