Pražákům zlevní MHD o tisícovku ročně. Málo! Ať jezdí zadarmo

Ano, jsem Pražák a nechci živit auto. Všude jezdím emhádéčkem, které za mě z víc než tří čtvrtin už teď platí Praha. Děkuju tedy všem Spolupražákům, kteří (by) do socky v životě nesedli, a mají tedy oprávněný pocit, že mi cestování sponzorujou. Vážně. A přece říkám, že chci MHD zadarmo. Daně vám stejně nesníží a peníze případně vylijou do horších kanálů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 2. 2015 21:31, jezevec

jsem pro, at je emhádé klidně zadáčo. tech pár kaček, co se na prodeji lístků vydělá, kdovíjestli pokryje náklady na jejich tisk distribuci a kontrolu.
jen si prosimvás odpusťte ty blbý kecy o autu jako sociálním statusu. možná před dvaceti lety. dneska neznám nikoho, kdo by do prahy autem jezdil rád. sám bych raději jezdil sockou, než poposkakoval v nekonečných kolonách, a čtvrt dne strávil hledáním místa na zaparkování. mnoho dalších by daleko raději jezdilo sockou - kdyby tam nebyl smrad, špína, přecpáno, kdyby tam v létě byla klimatizace a v zimě nezapáchali bezdomovci, kdyby byl v každém voze policajt který by zlodějům zlomil obě ruce.
sám bych často jel raději sockou - jen kdyby mi pan pleska laskavě vozil za mnou tou sockou zdarma, mou čtvrttunovou bedničku s vercajkem? neboli, stále zůstane poměrně velká množina lidí, kteří se pohybují po praze autem protože jim nic jiného nezbývá. chcete jim ještě víc znepříjemnit život, hajzlíci? zkuste si pak objednat instalatéra, nebo dovoz skříně!!!

+14
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 2. 2015 10:37, Deny

Myslíte že by to nastalo? Na horách taky běžně různé vleky patří různým majitelům, ale na všechny se dostanu přes jednu permici. Pro majitele těch vleků je výhodnější, když se dohodnou a peníze si vypořádají například podle počtu cestujících, atraktivity sjezdovky a podobně. Myslím si, že úplně stejně by to dopadlo u těch autobusových linek.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 31 komentářů)

19. 2. 2015 10:37 | Deny

Myslíte že by to nastalo? Na horách taky běžně různé vleky patří různým majitelům, ale na všechny se dostanu přes jednu permici. Pro majitele těch vleků je výhodnější, když se dohodnou a peníze si vypořádají například podle počtu cestujících, atraktivity sjezdovky a podobně. Myslím si, že úplně stejně by to dopadlo u těch autobusových linek.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2015 10:18 | tom brava

bariery pred bezdaky jsou taky: Ve Frydku je to gratis, ale nutno vyridit kartu (investice 199kačen) a při vstupu jen předními dveřmi se "razí" lístek s cenou 0 kačen. Město vs.DP to mají kontrolovaně dotované. Nepozoruju, že by "upadla" kultura cestování, naopak nakupují se jen nejnovější nízkopodl.busy s ekomotory eko6, naklápěním, klimou apod.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2015 10:04 | tom brava

Prijdte na školení do Frydku, kde to jede gratis čtvrtým rokem a pohoda - aut v ulicich znatelne ubylo, vozy MHD jsou více vytíženy i mimošpičkových časech. Takže za mě palec nahoru...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2015 9:59

K nám do ulice se vejdou ještě troje tramvajový koleje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2015 9:55 | Timy

MHD je mnohem lepší než auto! Dá se v ní při cestě do práce zdřímnout - zkuste si zdřímnout v autě za volantem... :-D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2015 9:41 | Hugo

To je fakt vynikající nápad, s těmi samostatnými autobusovými linkami... Takže pak na MHD budete mít 18 lítaček, budete si kupovat 18 různých lístků nebo platit v hotovosti u řidiče?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2015 9:32 | P R I V A T A Z A C E

A nebylo by lepší MHD privatizovat a liberalizovat?
Rozdělit DP na samostatné firmy - metro, tramvaje, autobusy. Pro začátek novým firmám jako "věcné břemeno" uložit nějaké povinnosti, jako návaznost spojů, atd.. Ale postupně je uvolňovat. Zrušit byrokratické komplikace pro vstup do odvětví: kdo si chce zavést vlastní autobusovou linku, postavit troleje pro trolejbusy, postavit lanovku, nadzemku, atd... nechť tak učiní.
V zemích třetího světa (a my jsme rozvojová země!) s úspěchem fungují sběrná taxi. Vícemístná auta (MPV, mikrobusy), která jezdí po víceméně stabilní trase, naberou toho, kdo mávne (případně staví na zastávkách), vystoupíte kde chcete (pokud to situace dovoluje, jinak na zastávce).
Takové sedmimístné MPV, nebo mikrobus, mají spotřebu jen o něco málo větší, než osobák, řídit jej může každý (lék na nezaměstnanost) a pětiletý kus v bazaru stojí pakatel.
Nebýt dotací do MHD a Českých drah a nebýt podpor v nezaměstnanosti (povinnost pracujících platit jiným za to, že nic nedělají), tak by mnoho lidí mělo motivaci toto provozovat. Jak ve městech, tak na venkově, kde by toto klidně mohlo nahradit neekonomické nevytížené vlakové spoje.
Takže odpověď je ANO: privatizovat a liberalizovat by bylo lepší. Pro lidi. Bohužel ne pro politiky a jejich kamarády ve správních radách dopravních podniků a železnice.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2015 9:27 | lajos

MHD na hrad!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2015 9:11 | Hugo

Zatímco dnes si kupují jízdenky, že...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2015 8:11 | David

Super. Myslim si to uz davno, a tak nemuzu jinak,nez souhlasit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2015 6:13 | Honza

MHD zdarma by zneužívali bezďáci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Mirek Topolánek

expremiér a podnikatel

Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Mirek Topolánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services