Pražákům zlevní MHD o tisícovku ročně. Málo! Ať jezdí zadarmo

Ano, jsem Pražák a nechci živit auto. Všude jezdím emhádéčkem, které za mě z víc než tří čtvrtin už teď platí Praha. Děkuju tedy všem Spolupražákům, kteří (by) do socky v životě nesedli, a mají tedy oprávněný pocit, že mi cestování sponzorujou. Vážně. A přece říkám, že chci MHD zadarmo. Daně vám stejně nesníží a peníze případně vylijou do horších kanálů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 2. 2015 21:31, jezevec

jsem pro, at je emhádé klidně zadáčo. tech pár kaček, co se na prodeji lístků vydělá, kdovíjestli pokryje náklady na jejich tisk distribuci a kontrolu.
jen si prosimvás odpusťte ty blbý kecy o autu jako sociálním statusu. možná před dvaceti lety. dneska neznám nikoho, kdo by do prahy autem jezdil rád. sám bych raději jezdil sockou, než poposkakoval v nekonečných kolonách, a čtvrt dne strávil hledáním místa na zaparkování. mnoho dalších by daleko raději jezdilo sockou - kdyby tam nebyl smrad, špína, přecpáno, kdyby tam v létě byla klimatizace a v zimě nezapáchali bezdomovci, kdyby byl v každém voze policajt který by zlodějům zlomil obě ruce.
sám bych často jel raději sockou - jen kdyby mi pan pleska laskavě vozil za mnou tou sockou zdarma, mou čtvrttunovou bedničku s vercajkem? neboli, stále zůstane poměrně velká množina lidí, kteří se pohybují po praze autem protože jim nic jiného nezbývá. chcete jim ještě víc znepříjemnit život, hajzlíci? zkuste si pak objednat instalatéra, nebo dovoz skříně!!!

+14
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 2. 2015 10:37, Deny

Myslíte že by to nastalo? Na horách taky běžně různé vleky patří různým majitelům, ale na všechny se dostanu přes jednu permici. Pro majitele těch vleků je výhodnější, když se dohodnou a peníze si vypořádají například podle počtu cestujících, atraktivity sjezdovky a podobně. Myslím si, že úplně stejně by to dopadlo u těch autobusových linek.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 31 komentářů)

13. 3. 2016 15:14 | ellen

Tedy...nevím, jak je tomu v Praze, ale tady v Ostravě je MHD i zadarmo drahá. Běžně se totiž přepravují určité skupiny osob pro hromadnou dopravu z různých důvodů nežádoucích, které ovšem, na rozdíl od slušných lidí, JEZDÍ ZADARMO, protože revizoři je obcházejí širokým obloukem. Takže v MHD můžete v kteroukoliv denní či noční hodinu přijít k újmě různého ražení. Mohou vás zabít, zmlátit, zmrzačit, okrást, a v lepším případě "jen" chytíte vši, blechy, štěnice nebo jiné breberky, případně nějakou nakažlivou nemoc, jelikož toto vše může "obsahovat" čalouněná sedačka, pokud seberete odvahu a posadíte se. V tom "nejlepším" případě si donesete pouze přilepenou žvýkačku nebo skvrny na oblečení, nebo také na duši, pokud máte to "štěstí" a vašim sousedem v dopravním prostředku je bezdomovec cestující právě s několika "zavazadly" ve směru od popelnic ke sběrně papíru a kovů. V tomto případě je dobré mít po ruce parfémovaný kapesník, přes nějž byste mohli dýchat a vydrželi aspoň do příští zastávky, kde s radostí vystoupíte a půjdete za své těžce vydělané peníze raději pěšky. A nedělám si iluze, že v jiných větších městech je tomu v MHD jinak. V malých městech je to lepší, tam na to mají šanci lépe dohlédnout, aspoň podle mých zkušeností...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2015 15:02 | Mirek

Pokud si toto opravdu myslíte, asi byste měl podat trestní oznámení za ohrožení výběru daně na "neznámého pachatele", který zařídil, že výdaje na dopravu automobilem se uznávají ve výši ne 1 Kč/km, ale asi 8 a více Kč/km. Potíž je, že "neznámý pachatel" má poslaneckou imunitu. Nicméně, trochu nadhodnocené to sice je, pravda bude někde uprostřed, ale pokud jste si někdy objektivně vyhodnotil (třeba jako podnikatel, což nepředpokládám) náklady na vožení si zadku v autě, tak vy od reality budete dál než ty státem uznávané náklady. Čímž se těch výdajových nákladů za auto vůbec nezastávám, kdybych rozhodoval já, uznám tak třetinovou výši - právě pro podporu veřejné dopravy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2015 14:51 | Mirek

Já za typickou socku považuji představitele nižší střední třídy, který potřebuje před anonymní veřejností deklarovat, že není úplně na dně, a proto se snaží pohybovat automobilem (toto je dnes nejmarkantnější třeba v Srbsku). Dalším problémem je rozkrádání dotací v neprospěch skutečných služeb pro cestující (a z téhož důvodu byrokratické bránění poctivým podnikatelům podnikat ve veřejné dopravě). Pokud tyto dva faktory nezničí veřejnou dopravu brzo, časem přijde její renezance, protože podstatná většina lidí přijde na to, že je velká přednost a vymoženost, když vás někdo vozí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 6. 2015 16:01 | Bratwurst Sauerkrautowich

Tak ctu: "Bohatě dotováno: Jízdenka je sotva čtvrtina ceny služby.", takze sluzba stoji 32 x 4 = 128 Kc?
128 kc je 9l LPG, co da 110 - 150 km autem. Nebylo by za techto podminek lepsi celou MHD zrusit? Je efektivni provozovat sluzbu, ktera 5x az 20x draz dokaze prepravovat lidi za dvojnadobek az petinasobek potrebneho casu, nez to dokazou sami?
Neni neco prohnileho ve state Danskem? Tedy vlastne Prazskem?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2015 11:53 | Gabriel Pleska

Tohle prezidentské citování... „Cílem Vídeňáků bylo snížit počet lidí cestujících po metropoli automobilem. Ruku v ruce se snížením ceny roční jízdenky z 449 na 365 eur šla podpora cyklodopravy a dopravy pěší. A samozřejmě jisté restrikce vůči automobilům. Je totiž zjištěno, že automobilista nezačne hromadnou dopravou jezdit, když to bude lacinější a jednodušší, ale tehdy, když to autem začne být drahé a nepohodlné.“ Já nejsem z Vídně a nemám v úmyslu omezovat motoristy. A pokud si to nějaká partaj dá do programu, určitě to nebude to, kvůli čemu si ji vyberu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2015 7:24 | Pavel

Jenže jízda bez lístku se snadno dokáže. Ale jak dokážete, že dotyčný/á obtěžuje puchem? Ještě vá zažaluje za diskriminaci, protože netolerujete jeho kulturní návyky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2015 3:37 | Honza

Ne, ale aspoň je možné je vyhodit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2015 3:36 | Honza

V Elefantech jezdí 1. třída a je skoro prázdná. Takže ta vícetřídní MHD se moc nechytá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2015 0:08 | jezevec

nechtěl. no ja. kde já jen to četl .... :-)
A samozřejmě jisté restrikce vůči automobilům. Je totiž zjištěno, že automobilista nezačne hromadnou dopravou jezdit, když to bude lacinější a jednodušší, ale tehdy, když to autem začne být drahé a nepohodlné. Zdroj: http://www.penize.cz/spotrebitel/296851-prazakum-zlevni-mhd-o-tisicovku-rocne-malo!-at-jezdi-zadarmo
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2015 23:18 | Gabriel Pleska

Buďte zdráv. Já nikomu nic ztěžovat nechci, to by byl omyl. Ovšem jak to MHD líčíte, divím se, že jsem tam něco za ty roky ještě nechytil.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2015 21:31 | jezevec

jsem pro, at je emhádé klidně zadáčo. tech pár kaček, co se na prodeji lístků vydělá, kdovíjestli pokryje náklady na jejich tisk distribuci a kontrolu. jen si prosimvás odpusťte ty blbý kecy o autu jako sociálním statusu. možná před dvaceti lety. dneska neznám nikoho, kdo by do prahy autem jezdil rád. sám bych raději jezdil sockou, než poposkakoval v nekonečných kolonách, a čtvrt dne strávil hledáním místa na zaparkování. mnoho dalších by daleko raději jezdilo sockou - kdyby tam nebyl smrad, špína, přecpáno, kdyby tam v létě byla klimatizace a v zimě nezapáchali bezdomovci, kdyby byl v každém voze policajt který by zlodějům zlomil obě ruce. sám bych často jel raději sockou - jen kdyby mi pan pleska laskavě vozil za mnou tou sockou zdarma, mou čtvrttunovou bedničku s vercajkem? neboli, stále zůstane poměrně velká množina lidí, kteří se pohybují po praze autem protože jim nic jiného nezbývá. chcete jim ještě víc znepříjemnit život, hajzlíci? zkuste si pak objednat instalatéra, nebo dovoz skříně!!!
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2015 19:02 | Jura

Však je to pro jejich dobro, bez Prahy by byly jiné obce nic. A to říkám jako Valach, který se tam naposledy podíval před pěti lety.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2015 18:09 | Hugo

Nemyslím, vím to. Stačí se podívat na autobusovou dopravu Praha - Kladno.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2015 16:36 | xls

Jen bych poznamenal, že Pražáci dostávají mnohem vyšší podíl na daních na obyvatele než jiné obce. Takže na tu zlevněnou (nebo zadarmo) dopravu se jim skládá celá republika - která kromě toho, že odvádí daně Pražákům, musí platit většinou dražší jízdné nebo vlastní auto, protože dopravní obslužnost není ve srovnání s Prahou prakticky žádná.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2015 14:55 | Nox

Nejvetsi vyhodou MHD zdarma bude, ze mesto ty penize nevyhodi za jeste vetsi nesmysly typu navezeni snehu na zavody, vanocni stromek z co nejvetsi dalky a podobne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2015 11:53 | Ondřej Krupka

Lidé mají silnou potřebu se zařadit do svojí nebo pokud možno vyšší sociální třídy. V současnosti je to v Pražské MHZ organizováno tak, že se různé typy lidí během přepravy pokud možno míjejí v čase nebo prostoru. Jiná jsou časná ranní metra, jiná v 7:30, v 8:30 a kolem poledne. V jednom voze jsou tak pokud možno přepravováni lidé ze stejné sociální vrstvy. V autobusech a tramvajích se lidé instinktivně shlukují k sobě podobným dle vnějších znaků a izolují se od jiných (často za pomoci mobilních telefonů). Pro lidi kteří to nezvládají by se mohl vymezit speciální prostor ve voze nebo vagony první třídy, za nedotovanou čtyřnásobnou cenu, a tak jim umožnit zachovat si pocit nadřazenosti. Rovněž by bylo možno za poplatek zapůjčit vestu s nápisem VIP.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2015 11:43 | Roman

Kdyby bylo všude důsledně vymáháno jízdné (pořádný turniket, jako třeba v Římě nebo v Londýně, ne jako u nás kde projde každý bez placení), ubylo by v metru a tramvajích žebrajících individuí, smraďochů a nemakačenků všeho druhu. Tam je třeba začít řešit problém. Následně by mohli opět zlevnit, protože vybrané jízdné by pak bohatě pokrylo soušasnou potřebu a ještě by zbylo :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2015 11:09 | Hunter

Minimálně u drážní dopravy (železnice, tramvaje, metro ale i trolejbusy) to takto nefunguje.
Mají to tak ve velké Británii - že na železnici operuje několik desítek soukromých železničních společností (infrastruktura jim ovšem nepatří) a mají s tím - nebo před pár lety minimálně měli - dost problémů. Oni totiž ti dopravci nemají zájem se na ničem dohodnout a musí se to neustále regulovat, aby to aspoň trošku fungovalo (což je ovšem zcela proti tomu liberálnímu světonázoru, na kterém je taková idea založena).
Jasně, dá se argumentovat tím, že když železnice vznikala (cca 1840 - 1880), také to stavěli soukromé společnosti a "koleje" byly jejich majetkem. To se ale už na počátku 20. století, když se začínala "síť" uzavírat ukázalo jako hrozný nesmysl. Železniční společnosti si dělaly naschvály, aby ty ostatní nemohly do města přivést svoji trať bez šílených infarstrukturních staveb, nedovolovali napojení do svých nádraží atd. a tak vznikaly úplně nesmyslná stavební řešení (jejichž následky jsou nám osinou v zadku dodnes) a tak se - už za císaře pána ukázalo, že síťovou drážní infrastrkturu _musí_ vlastnit stát.
Proto ač si dokážu představit soukromou autobusovou dopravu ve městě, v případě té drážní je to nesmysl, kterým jsme si už jednou, před 150 lety prošli, a není potřeba opakovat každou hloupost znovu.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2015 11:01

to je mi argument...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2015 10:52

Falešný argument, Vyhodit za jízdu bez lístku, nebo za porušení přepravního řádu? – Prašť jako uhoď, nevidím rozdíl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Hřebík

trenér a podnikatel

Petr Brůna

podnikatel, Husky

Jaroslav Hřebík
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 4 duelů
×
Petr Brůna
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services