Očima expertů: Ve svátek do obchoďáku? Tak to tedy ne!

V Poslanecké sněmovně se bude znovu projednávat návrh zákona, podle kterého by větší obchody musely zůstat během vybraných státních svátků zavřené. Co si o tomto nápadu myslí Petr Mach, František Bublan, Karel Havlíček a další oslovené osobnosti?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 2. 2015 10:22, miro

Nevím proč by měla být pracovní doba nestátních obchodů upravována zákonem.To je věc majitele.Na ochranu zaměstnanců by však měl zákoník práce pro tyto případy stanovit větší finanční pobídku takových zaměstnanců např.pro práci v sobotu 3-násobek základní mzdy a v neděli a svátky 5-ti násobek.Někteří zaměstnanci by pak rádi chodili na takové směny a majitel by si rozhodl jestli se mu provoz podniku v tuto dobu vyplatí nebo ne.

+31
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 2. 2015 10:59, HELENA VONDRÁČKOVÁ

PRČ BY MĚLY BÝT OBCHODY ZAVŘENÉ O SVÁTCÍCH?KDE SI PAK NAKOUPÍ TI CO PRACUJÍ NONSTOP JAKO JÁ A DALŠÍ?

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

8. 9. 2016 15:01 | Ivana

Mě by jen zajímalo, který z pánů poslanců a těch, kteří jsou proti chodí do práce o svátcích? A Ano nemusel by to upravovat zákon, ale žádný z podnikatelů by to sám neudělal. Dříve to také šlo a lidé se k sobě chovali mnohem lépe, protože když jste zapomněli něco koupit tak jste si to půjčili od sousedů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2016 0:03 | Dana

Pokud o svátcích místo výletů, procházek, pečení domácích buchet ...potřebujete nakupovat a procházet se po obchodních domech, protože vám chybí nápad co dělat, není se čemu divit, že se náš národ žene do ubohosti a v zahraničí si o nás vypráví jako o jednom z nechudších a nejhloupěších lidech na světě.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2015 17:34 | Jaroslav

Tak pokud pracujete 5dní v týdnu, 12(či více) hodin denně a proto si nemůžete jako normální člověk nakoupit v týdnu, tak Vám můžu doporučit jen změnu zaměstnání.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2015 15:38 | eskom

Za sebe prosazuji, aby stát nemluvil do strategie obchodu. Pokud takoví Bublani a podobní do toho rýpou, tak stejně jen proto, aby se zviditelnili, snad si někdo nemyslí, že takoví korytáři mají na mysli občany. Mě vyhovuje, že obchodní střediska jsou otevřena o víkendech a svátcích pro občany je to pohodlné a pro podnikatele prospěšné. Však každý ví, kolik restaurací bývalo otevřeno nonstop a pokud se to nerentovalo tak to zrušili ani nečekali na to co budou bublat Bublani a jim podobní. Normálně bych jim naplno řekla ať se nese..u do věcí po kterých je jim h...o!
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2015 10:59 | HELENA VONDRÁČKOVÁ

PRČ BY MĚLY BÝT OBCHODY ZAVŘENÉ O SVÁTCÍCH?KDE SI PAK NAKOUPÍ TI CO PRACUJÍ NONSTOP JAKO JÁ A DALŠÍ?
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 21:26 | Michal

Souhlasím s uzavřením obchodů pouze za předpokladu, že je to 1.krok. V kroku 2 se povinně zavřou chemičky, doly, benzínové pumpy. V kroku 3 plynárny, elektrárny, nemocnice a policie budou mít povinně taky volno. Obsluha elektráren jsou přece stejní lidé jako prodavačky a taky chtějí být s rodinami. Tak proč dělat rozdíly...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 16:48 | jan68

Tak dejiny se opakuji stale, takze probiha pomaly presun k socialisticke diktature. Jen doufam, ze az se lide zase vzbouri, budou duslednejsi v postoji k diktatorum. Neboli udelejme si zbrojni pasy dokud to jde.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 16:43 | josef

co je státu do toho, kdo ma kdy otevreno? Nebo chcete zavrit i benzinove pumpy? Ty prece také nemusi byt otevreny porad.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 16:37 | Nox

Co jsme to za stat, kdyz musime kazdou blbost regulovat zakonem. V prve rade je to potreba tem lidem zaplatit. Co se me tyce, ve svatky si klidne zavrete, ale jinak vikendy nechat. Nechci si ani predstavovat, jake by byly vsude fronty, kdyby VSECHNY obchody zaviraly v sobotu v 11. Ono uz ted jit do obchodu v patek odpoledne nebo sobotu dopoledne je pro silne nervy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 11:12 | Timy

Argumenty o "svobodné dohodě mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem" jsou v tomto případě pouhé bláboly lidí odtržených od reality. Když se (např.) pan Kovanda tak vehementně ohání svobodou, podíval se na ten problém i z druhé strany? Odporuje snad svobodě, když zaměstnanec dá mandát odborové organizaci, aby jej zastupovala v jednáních o úpravě pracovní doby? Chybou asi bude, že se tento problém řeší na vládní úrovni, kdyby odbory řešili tuto věc přímo s dotčenými společnostmi, tak by z toho asi nebyl takový flame.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 11:11 | V.Mlich

Taky je možný kompromis: pokud by uvedené opatření schválili, tak supermarkety mohou v tyto dny doplňovat zboží do regálů, takže kdo bude chtít příplatek, dostane ho, ale obchod bude zavřenej, aby si ostatní lidi mohli udělat svátek třeba v přírodě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 15:21 | David

Dobrý den, zde je pěkně vidět, kdo chodí na peníze.cz a kdo jinam. Uznávám, že argument, aby rodina byla pohromadě není tak zásadní, ale spíš bych se zamyslel nad zavedeným cyklem pondělí úterý ... až neděle, proč zrovna nezrušit názvy dnů a všechny změnit na stejný název. Všichni by mohli neustále chodit do práce nemuseli by se platit příplatky a ti co dělaj v obchodě za 12.000,- by tam mohli být stále teba 24 hodin denně 7 dní v týdnu 365 dnů v roce. Hlavně aby si vydělali... Obchodníci by neměli jít jen za ziskem, ikdyž to je to proč podnikají a měli by ustoupit a nechat to být, kdo chce nakoupí v sobotu, kor malooobchodník, který je svým vlastním pánem... těch sedm dnů za rok nebo kolik jich navrhují není zas tolik. Líbí se mi zavedená volná neděle vezmu děti protože v neděli do školy nechodí a zajedu každý týden k babičkám, aby si je taky užily... Za mě říkám zavřete každou neděli a všude kde je to možné ne jen velký obchodáky ale i malý ať je v sobotu otevřeno až do večera, ale neděle má být volná právě kvůli zvyku a pravidelnosti. Trochu solidárnosti s těmi co jsou základem Vašich velkých společností.. zas tolik jim neplatíte, tak jim umožněte být v neděli doma...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 15:16 | Landa

Tebe jednou ukřižujou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2015 15:02 | Dana

Myslím si, že vláda se zabýváním se nesmysly, odvádí pozornost od skutečných potřeb svých voličů. 5 pracovních dní pracuji pro jednoho zaměstnavatele, o víkendu pro druhého, abych jako 50letá středoškolačka zaplatila nájem, elektřinu, teplo, vodu, najedla se a zbylo mi třeba na zubaře nebo brýle. Já vidím cestu v minimální mzdě. Pokud mi bude na základní životní potřeby stačit, nebudu já, ani nikdo jiný mít potřebu pracovat ještě o víkendech. Když mi tuto práci zakážou, zařadí mě do sociálně nejslabších.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 14:58 | jezevec

mně by jen zajímalo, proč zrovna obchody nad 200m jsou tou inkarnací zla. prodavačky z menších obchodů snad nemají rodiny? obsluha kin a herci v divadlech nechtějí jít radši s dětma do lesa? musí jezdit veřejná doprava, když lidi nepotřebují nikam cajdat? potřebuje snad někdo ve svátek čumět nutně na televizi? není nemravné, aby cukrárny měly o svátcích otevřeno jen pro mrzské potěšení několika jedinců z nezdravé stravy? a co pan párekvrohlíku, který půjde ve svátek s dětma na procházku, ale jeho konkurence bude péct langoše - nepřipraví ho to o kšeft i po zbytek týdne? a co pekaři, opravdu potřebujeme žrát v pondělí ráno čerstvé pečivo, třeba by pekaři radši v neděli šli do kostela, než zadělávat těsto na ranní pečivo! kdybychom to vzali pěkně rázně po bolševicku, dokázali bych se prozakazovat k úplně blaženosti. vždyť kolik toho člověk ve státní svátek opravdu, ale OPRAVDU potřebuje dělat?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 12:07 | MoB

Je to nesystémová a řekl bych přímo pitomá věc.
1) Militantní přívržencí argumentují konzumem a nedělemi v přírodě. IMO nešlo ani o likvidaci konzumu, ani o návrat na venkov. Vůbec to nebylo o nedělích.
2) Dopad je malý (kolika procent prodejen např. s potravinami se to týká?) a je tam plno výjimek.
3) Proč vlastně je tam to omezení na velikost? Když do přírody, tak hybaj všichni, ne?
4) Nakonec, co třeba zakázat vůbec práci v neděli? V sobotu? Nebo vůbec zakázat ty zlé zaměstnavatele?
Zdá se, že pachatelé dobra mají zase jednou akční náladu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 11:48 | Andrejev

Jedna věc: ať už to je jakkoli, ať je to konečně už za náma. Takovou ptákovinou se zabejváme už aspoň deset let... Osobně bych na státní svátky nařídil zavřít, a to na všechny. Stát musí někdy ukázat svaly, aby to byl stát a aby ho lidi brali vážně. A tady by to ukazování prakticky nikomu neškodilo. A přivítal bych, kdyby církev dokázala prolobovat i volno na nějaký svátky církevní, Velký pátek třeba. Protože by vůbec neškodilo, kdyby měla trochu váhu.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 11:11 | Jan Solver

Vláda by se místo podobných blbostí měla spíše zabývat 4denním pracovním týdnem, klidně odstupňovaným na 5x8, 4x10, 4x9 a 4x8. tj. řešením nezaměstnanosti. Zrušením sčítání obyvatel, které nemá žádný viditelný výsledek. Snížením nákladů na vězně z 1080 Kč na den atd. Nějakých 7 dní, kdy bude mít supermarket zavřeno z moci úřední, tahle země momentálně nepotřebuje.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 10:22 | miro

Nevím proč by měla být pracovní doba nestátních obchodů upravována zákonem.To je věc majitele.Na ochranu zaměstnanců by však měl zákoník práce pro tyto případy stanovit větší finanční pobídku takových zaměstnanců např.pro práci v sobotu 3-násobek základní mzdy a v neděli a svátky 5-ti násobek.Někteří zaměstnanci by pak rádi chodili na takové směny a majitel by si rozhodl jestli se mu provoz podniku v tuto dobu vyplatí nebo ne.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2015 9:53 | lidie

všichni páni co chtějí aby se pracovalo od nevidím do nevidím tak jim jde jen o prachy a ne o lidi jde jim jen o peníze čím víc vydělám tím víc budu mít a co lidi? ať makaj já budu mít vyšší prémie a můžu na dovolenou dřív bylo otevřeno 5 dní v týdnu v sobotu do 11hod a stačilo to lidi měli volno byli uvolněnější a ted je to samý stres děti otce neznají je pořád v práci a matky jsou nervozní vystresované protože nevědí co dřív ale jak se říká hamty hamty ať mám víc než tamti
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Už zase. Už zase jsem byl povolán já – plešatá, vousatá, bývalá sestra – abych vám, ženám,...více

Pravda & láska & marketing

Pravda & láska & marketing

Když jsem chodila na základní školu, účastnila jsem se recitačních soutěží. Nikdy jsem...více

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Zemánek

podnikatel, Miton

Petr Chmela

podnikatel, Tescoma

Milan Zemánek
ÚSPĚŠNOST
47,83 %

z 23 duelů
×
Petr Chmela
ÚSPĚŠNOST
57,14 %

z 42 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.