Úvěry budou nejspíš brzy dražší

Jan Pekař | rubrika: Úvěrové produkty | 11. 10. 2007 | 22 komentářů
Nynější rychlý růst spotřebitelských cen bude patrně brzy znamenat i rychlejší růst splátek hypoték či spotřebitelských úvěrů. Česká národní banka totiž bude chtít inflaci zbrzdit zvýšením úrokových sazeb, což zdraží všechny úvěry v ekonomice.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 10. 2007 16:17, janasv

Ja mam podobny plat, docela nizke zivotni naklady (doted bydlim mimo Prahu v byte od rodicu) a ty usetrene penize se mi behen tech peti let podarilo vcelku slusne zhodnotit. Takze se povedlo...

Zobrazit celé vlákno

+50
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 10. 2007 21:22, icek

Jo, souhlasím, je tam pochopitelně dost věci k dopočtu a samozřejmě cenové relace bytů, domů a nájmů se měnily.

Ale myslím, že tady ani nešlo o to, jestli je lepší vlastní na úvěr, anebo najemní za jakýchkoliv okolností. Spíš o toho trotlíka, co prostě bude trvrdit, že nejlepší je slamník. Na narážku už nevím koho, že když není slamník pod vlastní střechou a není v něm dost na koupi celé střechy, tak je úvěr běžné řešení, napíše, že vlastní střecha jsou jen starosti, tak má vážně vyhrabáno. Navíc to pak zakončí, že když na to nemám, mám se stěhovat pryč. Ale článek je o růstu úroku a o volbě fixace tzn. pro ty, co na to mají, jen je třeba doladit model. Ale on má prostě svou pravdu, nejlepší je žít na okraji Kišiněva v nájemní garzoně.

Zobrazit celé vlákno

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

17. 8. 2015 11:56 | Nebankovní úvěry pro podnikatele

Nabízíme řešení a financování finančních potřeb podnikatelů za velmi výhodných podmínek. Např. na rozvoj podnikání nebo třeba na překlenutí obtížného období. Financování připravujeme na míru, podle potřeb a možností našich klientů, se seriózním přístupem a rychlou zpětnou vazbou. Peníze zasíláme přímo na účet klienta a nejsou nijak účelově vázány. Čerpání úvěru na základě jištění movitým a nemovitým majetkem. Seriózní a rychlý přístup je naší prioritou.Bez poplatku předem, bez závazné žádosti. Platí pro celou ČR. email: zastavymajetku@email.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 10. 2007 21:22 | Lynch

Jo, souhlasím, je tam pochopitelně dost věci k dopočtu a samozřejmě cenové relace bytů, domů a nájmů se měnily.
Ale myslím, že tady ani nešlo o to, jestli je lepší vlastní na úvěr, anebo najemní za jakýchkoliv okolností. Spíš o toho trotlíka, co prostě bude trvrdit, že nejlepší je slamník. Na narážku už nevím koho, že když není slamník pod vlastní střechou a není v něm dost na koupi celé střechy, tak je úvěr běžné řešení, napíše, že vlastní střecha jsou jen starosti, tak má vážně vyhrabáno. Navíc to pak zakončí, že když na to nemám, mám se stěhovat pryč. Ale článek je o růstu úroku a o volbě fixace tzn. pro ty, co na to mají, jen je třeba doladit model. Ale on má prostě svou pravdu, nejlepší je žít na okraji Kišiněva v nájemní garzoně.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 18:47 | Tesna

S tím růstem nájmů do budoucna souhlasím. Ale nesmí se zapomenout na jednu věc. A to je skutečnost, že u hypo vedle splátky (tzn. nákladů na pořízení bydlení) platím i náklady na provoz tohoto bydlení a ty porostou možná stejně rychle, možná o něco pomaleji než nájem. Na to ale i mnozí mí kolegové, kteří mají hypo "nadoraz", zapomínají. Sice do budoucna kalkulují s konstantní splátkou a rostoucím příjmem (což při recesi, která dřív nebo později přijde nemusí být pravda) a na druhou zapomínají na růst nákladů bydlení, který ty nůžky příjem-výdej bude zase zavírat.Takže když dnes platím hypo např. 10+5, tak za 15 let to bude někde okolo 10+8. A pominuli extrém Prahy, tak v nájmu budu na 10 a potom někde na 18(?).
Taky je nutné rozlišit, co všechno se pod položkou nájem skrývá (tzn. jaké všechny služby tam jsou). V nájmu platíš majiteli opotřebení, u vlastního si buď platíš do GO nebo přímo neplatíš, ale do budoucna si svým vybydlováním vytváříš "dluh". Pokud jsou v nájmu zahrnuty některé nebo i všechny energie, tak ty porostou stejně všem.A totéž platí o pojištění nemovitosti, resp.domácnosti.
P rostě nelze jednoznačně říct, co je lepší. Vše závisí hlavně na místě a aktuálních cenách nájem vs. koupě (= hypo). Je rozdíl platit nájemní bydlení (se vším všudy) okolo 8tKč nebo si 800tKč koupit vlastní, jak tomu konkrétně u nás ještě nedávno bylo (přičemž cena bytu byla nějakých 30% baráku), nebo současná situace, kdy ten nájem bude nepatrně vyšší (odrážíc tak kupní sílu, která nenarostla o desítky procent jako ceny nemovitostí),tzn. max někde okolo 9 - 9,5tKč a cena bytu je 1,4 (přes 50% baráku).
+39
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 16:17 | Jana

Ja mam podobny plat, docela nizke zivotni naklady (doted bydlim mimo Prahu v byte od rodicu) a ty usetrene penize se mi behen tech peti let podarilo vcelku slusne zhodnotit. Takze se povedlo...
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 16:08 | Eric

Všem, všem, všem. Věru pěkně jste se do mě pustili, jen co je pravda. Abych to shrnul. Nemám-li na byt v Praze, jdu bydlet jinam. Tečka. Jo?
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 10. 2007 16:04 | Hoonza

OK. Takže bych to měl asi opravit na "pokud by si mysleli, že úroky porostou rychleji, než si myslí ten, u nějž se banka poskytující úvěr zajišťovala protiobchodem". Tedy víceméně "pokud by si mysleli, že úroky porostou rychleji, než si teď myslí trh".
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 15:54 | Rozsekni to

:-D

jasne, vlada, ktere kazde nadava za to, ze chudakum lidem "berem", ta muze za ten deficit :-D .. porad bere malo, porad to neni pravicova vlada, jen kaspari, ale tvuj prispevek pod clankem o rustu uroku CNB a rustu inflace o spirale dolu diky ODS a KDU-CSL je naprosto mimo, podivej se, jakej populismus se spustil ve snemovne pred volbama a schodek na pristi rok bude sice obrovskej, ale porad nizsi o 60-80mld, nez pri platnosti toho, co se odhlasovalo ve snemovne pred volbama. Nadavat muzes celemu spektru politiku, podivej se na to, kdo jak hlasoval a kdo co navrhoval. A take se podivej, kdo kdy kam navrhoval zakonne automaticke navysovani mandatornich vydaju.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 15:49 | Petr

Hmm za 5 let nasetrit na novy byt v praze, beru pres 100 tis mesicne, ale na tohle bych si netroufl.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 15:47 | Lynch

Už se probuď. Tak buďto porovnávám najemní bydlení s úvěrem v Praze, anebo nájemní bydlení s úvěrem v Ústí, ale určitě ne úvěr v Praze s nájmem Ústím. Porovnávej korektně. Ty neporovnáváš, ty máš jedno řešení: přestěhovat se. I když v okolí 100km nemusí být výrazně levnější varianta, prostě přestěhovat.
A jaká bude splátka po 15 letech? ... Tak si spočti mírný dlouhodbý růst nájmů 5% ročně (to by mělo vyhladit kolísání růstu nájmů, větší růsty, stagnace i případně poklesy, jsme v pásmu mezi akciemi a dluhopisy, je to celkem reálný růst) a po 15 letech bude nájem na 208% původního. To je opravdu spodní odhad. (Nebo si myslíš, že při růstu mezd a přibližování cenové hladiny EU zůstanou nájmy na 200-300eurové hodnotě?). Jaké by museli být úroky, aby splátka byla více než dvojnásobná. ... Ale co chtít po někom, kdo leze na peníze.cz se "slamníkem".
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 15:31 | k22

Nevím, jaké jsou vaše znalosti, ale dle metodiky Evropské komise byl deficit v roce 2006 2.9% HDP a příští rok bude nejspíš 4%. Tolik o populistické pravicové vládě a "základních znalostech"....
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 15:29 | Jana

Vy jste fakt mimo. V Usti jsou levnejsi byty, ale jsou levnejsi proto, ze jsou tam nizsi platy. Produkt nazvany pojisteni schopnosti splacet vam asi take nic nerika. Nemovitost predstavuje hodnotu, ktera slouzi po desetileti. Na rozdil od pujcky na dovolenou ma uver na bydleni sve ekonomicke opodstatneni, protoze vydaje na jeji porizeni rozklada do doby pouzivani. Z logiky veci by uroky z hypoteky nemely byt vyssi nez ocekavany zisk pronajimatele, nebot urokove sazby u zajistenych uveru jsou obecne nizsi nez trzni vynosy z pronajmu nemovitosti.
Ja jsem si treba ze sveho platu nasetrila na novy byt v Praze za pet let. Ale ne kazdy pochopitelne tu moznost ma...
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 15:12 | Sporic obrazovky

Jezisku ... 1) ja zadnou hypoteku nemam, ja jen naspal nazor 2) nejsem z Prahy, ale najmy v republice jaxi jsou jinde, nez byvaly a to skoro vsude 3) kdo rekl, ze mi nestaci prijem na komercni najem? moc fabulujes a domyslis. Ja mam komernic najem, smlouva ma par let a tak najem neni az tak vysoky, ale roste a roste, kdybych koupil predloni, tak bych mel dva roky vyssi splatku nez najem o cca 30-40%, ale dnes by se to jiz rovnalo 4) me za 5 let neskonci fixace viz bod 1), ale splatka hypoteky za 15 let bude bez jakychkoliv pochyb nizsi, nez najem komercni najem za 15 let, potom mi ver, ze v pripade nemoci budu chitit mit hypoteku, nikoliv trzni najem (mimochodem kolega zafixoval na 15 let, netvrdim, ze to je rozumny, ale splatka uveru je 12tis., mas pocit, ze za 3+kk v Praglu da za 15 let trzni najem takto nizky? to ku@@@a ani omylem) A nejen tam. Vazne si projed najmy i v mistech donedavna ne tak exponovanych, treba v Ostrave.
Proste jsem jen prezentoval protinazor na tve, ze slamnik je supr a uvery jen pro nalapane ptacky a ze s vlastni strechou jsou jen starosti.
Neodpove del jsi. Kde bydlis? Trzni najem tedy? A kolik % mesicni splatky hypa by na analogicky byt ve stejne lokalite delal?
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 14:58 | Eric

Ale houbeles útok. Jaká bude splátka po 15 letech? Aha? Ve slamníku je dost, ale nechci ho vypucovat, raději si zajedu na dovolenou. Regulovaný nájem nemám. Podnikový byt nemám. Na hypotéku mám, ale nedám. Musíte příteli bydlet v Praze, když vám vaše aktivity na zaplacení tržního nájmu nestačí? Proč tedy být v Praze? Proč nebydlet v Ústí za levnější a ještě něco při vaší kvalifikaci zbude?? Aha? Vy jste zcela ve vleku bankovně-úvěrářské propagandy. Bůh vám a vám podobným budiž milostiv, a to i za těch pět let, kdy vám skončí fixace. Taktéž vám budiž Bůh milostiv, abyste dlouhodoběji neonemocněl, neztratil zaměstnání nebo neměl autonehodu, protože pokud taková situace nastane, jste, s prominutím, zcela v prdeli.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 13:38 | Sporic obrazovky

ale proc ten utok ... nekdo zas neciti potrebu platit najem skoro stejne vysoky jako splatku hypo, ktera navic nemusi dlouhe roky az na urokove vykyvy rust, kdezto ten najem dnes placeny bude za 15 let hadej jaky....
kdyz na to nemam, tak levnejsi? hmmm, pan je asi z dolni horni nebo usti nad labem. A co teda je v tom slamniku kdyz na to "nemam"?
Jen tak pro informaci, at vyjasnime situacku: mas regulovany najem? nebo podnikovy byt? kolik zahlujes?
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 13:11 | Martin

Nedávno jsem byl poučen, že bance je téměř jedno, jakou si vezmete fixaci. Když si vezmete fixaci delší, tak vlastně spekulujete, že se úroky zvednou a vy budete platit pořád stejně, ale banka nespekuluje proti vám. Banka udělá na začátku zajišťovací protiobchod a má své jisté. Takže pokud dnes banky nabízejí při fixaci na dvacet let sazbu třeba 6%, neznamená to jěště, že si myslí, že během těch 20 let bude průměrná úroková sazba nižší.
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 12:33 | Eric

Necítím žádnou potřebu vlastnit střechu, jsou s tím starosti. Taktéž, pokud nemám na to, abych bydlel pod drahou střechou, tak si přeciž najdu levnější, vy trumbero.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 11:30 | Sporic obrazovky

... a kdyz strecha nad tim slamnikem neni tvoje a slamnik neni dostatecne plny na vlastni strisku? Neni pronajimatel strechy taky tak trochu ptacnik, stejne jako poskytovatel uveru? ;-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 10:58 | Eric

Úvěry dražší? To jsou starosti, to jsou starosti. Pokud vás to trápí, tak si nepůjčujte. Lídl také býval levný a už dávno není. Inu, když ptáčka lapají, tak mu tuze pěkně zpívají. Dokonce mu dají i nějakou laskominku, aby se pěkně chytil. Stále se ovšem nemohu rozhodnout, zda je to ptáčkovou nenažraností, hloupostí nebo ptáčníkovou vyčůraností. Nejspíš kombinace...Zlatý slamník.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 10. 2007 9:18 | Rozsekni to

Uz pred vice nez rokem byly publikovany odborne clanky, v kterych autori upozornovali na budouci nevyhnutelny narust urokovych sazeb CNB zbusobeny potencialnim schodkem 180mld a kroky k jeho zkroceni po predchozich vlnach populismu.
Takze dekujeme populiste bez ohledu na barvy.
Myslel jsem, ze na penize.cz se pohybuji lide alespon se zakladnimi znalostmi, ale evidentne se zde vzdycky objevi nekdo, kdo patri spis na novinky.cz (nebo sem tam i nekdo patrici spis do redakce Halo noviny).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 9:07 | Rozsekni to

Mas na 90% pravdu, ale vezmes-li v potaz psychologii klienta ... pro nej je casto zasadnim parametrem vyse splatky. Nikoliv napr. doba splatnosti. Je napr. presvedcen, ze splatku 10tis bude zvladat is jistou rezervou. Pokud si nastavi hypo na tuto splatku pri 5lete fixaci, dojde k 25 ltee splatnosti. Vyssi doba splatnosti je mnohem stabilnejsi a ma mensi vykyvy, protoze uz pocita s tim, ze se mohou uroky za tech 5 let hybat nahoru. Takze 5 let stale 10tis = klid, pak zrejme nevelka zmena.
Vezme-li stejny klient 1 letou fixaci, spocte si, ze muze mit na castku 10tis splatnost 20 let. Za rok bude resit co s tim, protoze bude stat pred stale 20letou splatnosti a vyssima urokama (krome toho casto banky po prvni fixaci uz nejsou tak pratelske) a i rocni fixace mu zvysi splatku. Ted je uz jen otazka, jak vysokou rezervu mel a jestli neprisly problemy.
U chladne uvazujiciho klienta mas pravdu, ale hypoteku si dneska bere kazdy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Turek

manažer a podnikatel

Ladislav Blažek

podnikatel, pánské oděvy Blažek

Pavel Turek
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 4 duelů
×
Ladislav Blažek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services