CO SI O TOM MYSLÍTE: Máme mít v Česku další jadernou elektrárnu?

V parlamentu se připravuje plán, jak zařídit stavbu dalších jaderných reaktorů. Argumentuje se především budoucím nedostatkem elektřiny. Co si o jaderné energetice myslíte? Napište své názory a přečtěte si zkušenosti ostatních čtenářů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 10. 2007 13:19, Larus

to kolemjdoucí:
A to všechno bylo jenom kvůli tomu, že jsem v prvním příspěvku napsal, že mým SNEM je ... a hned se na mě vrhne deset chytrolínů, co vědí nejlíp, jak jsem to myslel a jak to má být... Příště víc myslete a líp čtěte, než něco napíšete.

+62
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 10. 2007 2:36, HonzaH

Já osobně jsem pro jádro, protože není nic lepšího. Až se o tom bude rozhodovat, tak se nás ptát stejně nikdo nebude, takže taky plkáme o ničem. Jsem ale zásadně proti zdrojům, k jejichž výrobě se spotřebuje víc energie, než za celou svou životnost vyrobí. K tomu je nutno přičít ještě poškození životního prostředí zbytečnými stavbami. Zelení mi lezou na nervy, protože by nejraději zapřáhli celé lidstvo do sběru sobích prdů do tlakových flašek, aby zabránili poškozování ozonové vrstvy v polárních krajích a využívali je k alternativnímu vytápění.

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 68 komentářů)

18. 10. 2007 15:45 | kluvi

Estrvacnikove UPS sme meli v praci na salovych pocitacech pred 30 lety. Byly zlikvidovany pro jejich prisernou nespolehlivost......
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 15:43 | kluvi

A jeste je nekde treba vytvorit nove hodnoty aby se mohli presunout do kapes majitelu ekologickych (=dotovanych) elektraren.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 15:41 | kluvi

Jaderna energie je strasne nebezpecna protoze produkuje neviditelne zareni....A protoze to rekli zeleni. A protoze je zeme placka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 15:41 | ja

to Laurus a spol: To je tak tezke pochopit, ze fotovoltaika a vetrniky se dnes vyplati jen a pouze proto, ze jsou na to dotace? Ze bez dotaci je takto vyrobena elektrina cca 3-5krat drazsi nez elektrina uhelna/jaderna? A to se do te ceny jeste nezapocitava to, ze se musi velmi draze resit bud akumulace takto vyrobene elektriny ve zcela nevhodny cas nebo vykryvani techto spicek dalsim "nealternativnim" zdrojem?
Jeste k tem elektroautum. Kdyz tu elektrinu vezmete mimo spicku, tak to bude nejspise ze zdroje, ktery dnes mimo spicku nevyrabi (je regulovatelny) a pritom by technicky vzato mohl vyrabet. A to je co? To je jen a pouze uhli nebo ropa! To ma byt ta ekologie? Nebudeme spalovat v aute ropne produkty, ale spalime je v elektrarne a pak to pres deset neskutecne drahych prostredniku dostaneme do auta? Tim se vyresi budouci nedostatek ropy/uhli?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 15:40 | Brkleš

Není nad čím váhat, jiná alternativa asi neexistuje. Navíc je nutno vyrobit novou elektřinu jako zálohu za ekologické větrné elektrárny. Co tak obcím, které chcou vydělávat na dotované výrobě elektřiny naplánovat dodávky do vlastní obecní sítě ve výši cca 80% kapacity, a když si ji nevyrobí, tak jí z veřejné sítě nedodat? A bude po bublině.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 15:29 | tom

zelení by měli jadernou energetiku podporovat, podle mne je také zelená kromě odpadu nepoškozuje prostředí a s tím odpadem se v budoucnu určitě něco udělá, třeba se vystřelí do kosmu
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 14:44 | Karel II

Souhlasím se stavbou JE, už by se měla stavět.Proč ne, to jsou samé kecy diletantů a Bursíka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 14:34

Lidi vždycky uvažují od nejhoršího k nejednoduššímu. Především využívejme přírodní zdroje, než další jaderné reaktory a hledat kam s jaderným odpadem, tak zvolte lepší cestu. Především sluneční energii. Jsem proto, aby na každém domě byly sluneční kolektory. Vytápění domů vlastní energií, méně spalin do vzduchu... A především lidi - naučte se šetřit!!! Blanka
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 14:00 | Larus

to Ja: Netuším, kolik dneska stojí moderní setrvačníková UPS, výrobce bohužel na webu cenu neudává, ale prodává to, takže je to asi už dnes konkurenceschopné řešení k bateriovým UPS. Setrvačník je v zásadě low-tech řešení a lze jej poměrně snadno vyrábět, největší problém je dostatečně pevný rotor, schopný vysokých otáček. Některá řešení se už vyrábějí, jiná jsou v přípravě výroby. Účinnost setrvačníků je 96-98% (lepší než akumulátory), doba udržení energie řádově týdny a déle (magnetická ložiska a vakuum kolem rotoru), ale pro balancování sítě/domácnosti stačí udržení 24 h až jeden týden. Pro elektroauta stačí překvapivě málo dodatečných zdrojů, hrubě jsem to onehdá spočítal na jednu 2000 MW elektrárnu, která se nemusí stavět, pokud se bude dobíjet v noci/mimo špičku. V řešení jsou i technologie pro prodej elektřiny z akumulátorů auta ve špičce, kdy parkujete v práci - lepší balancování sítě. Notabene se může dobíjet i vlastním motorem na benzín/naftu/methanol /vodík. Nicméně když se všechny snadno dostupné plochy (jižní strana střech) pokryjí fotovoltaikou, bude proudu až moc (u novostaveb např. bank se už dnes fotovoltaika vyplatí na fasádu, protože není dražší, než jiné moderní skleněné fasády). Viděl jsem konzervativní odhad pro USA, kde má "domestic" fotovoltaika potenciál minimálně 46% současné kapacity výroby elektrické energie jen při pokrytí střech domů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 13:54 | alis

zelení do jeskyně
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 13:39

Každý školák si jistě uvědomí, že spotřeba elektřiny roste, růst bude a zastavit se zřejmě ještě nedá. Rozhodně jsem pro výstavbu další jaderné elektrárny, poněvadž její výroba je k přírodě a životnímu prostředí nejšetrnější a z ekonomického hlediska nejméně nákladová. Boj proti výrobě elektřiny z jádra vedený stranou zelených je velmi pošetilý a alternativní cesty proti jsou naprosto nedostatečné a nestálé. Jsem zásadně pro další rozvoj jaderné energetiky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 13:37 | ja

to Maki: Panely na ohrev vody nezatracuji, psal jsem, at si kazdy na svou strechu da cokoli, co si sam zaplati. Ale dodavat elektrinu ze solarnich panelu nebo z vetrniku do site je kravina - pouzitelne je to jen v dobe spicky, kdyz zaroven fouka/sviti. Jinak to dela v siti jen problemy a naopak se kvuli temto "ekologicky privetivym" elektrarnam musi stavet dalsi uhelne zalohy...
to Laurus: Setrvacnik v kazdem sklepe - mate predstavu, kolik to stoji? Mate predstavu o ucinnosti a dobe mozneho uchovani energie? Elektroauta - kde tu elektrinu vezmete, kdyz uz dnes neni a ke stavbe dalsich kapacit (jine nez jaderne nejsou) neni politicka vule?
to QEntity: Souhlas s tim, ze sviceni je zanedbatelnou polozkou, oproti vytapeni nebo pohybu spotrebovava radove mene energie. Stale zasnu nad tim, jak si lide mysli, ze energetickou krizi vyresi tim, ze budou vsude neustale zhasinat/rozsvecet.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 13:29 | O. Sterbak

ANO,ANO,ANO. Naučme se jednou provždy řídit radami profesionálů-speciali stů, ne odborníků typu prospěcháře Bursíka a podobných sabotérů. Připojuji se k názoru kolegy "Rejpala"
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 13:16 | Rejpal

Existuje snad jiná alternatíva ? Těžko. Pokud nechceme dopadnout jako bulhaři s AE v Kozloduji a teď většinu elektřiny draze dovážejí, tak už dnes je pozdě. Co budeme vyvážet až skončí automobilový boom ? 1. Urychleně dostavět JE Temelín. 2. Připravovat výstavbu JEDu II. 3. Oprášit staré plány na JE Blahutovice a podle situace s odstávkou starých uhelných zdroju začít s přípravou výstavby. Je to úkol pro další generaci. Raději bych tu viděl JE než Hyundai v Beskydech.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 12:47 | comment

Souhlas: Jednoznačně ano. Žádné jiné řešení při současném stavu techniky není možná.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 12:33 | raja

Jednoznačně ano. Žádné jiné řešení při současném stavu techniky není možná.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 11:48 | Jahoda František

Je jasné, že ceny elektřiny budou už jenom růst, stejně jako její spotřeba. Totéž platí pro všechny ceny energi. Hospodářské cykly neexistují, vše jde jenom vzhůru. Na potíže se stavbou JETE se navíc už dávno zapomnělo, takže hůrá sem s dalším stavebním debaklem! Aspoň bude příštích třicet let zase o čem mluvit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 11:33 | Larus

Dostavět Temelín vypadá jako nejrozumnější krátkodobá volba. Rozhodně lepší než větší těžba uhlí v severních Čechách. Problémy jaderné energetiky jsou řešitelné a nějaký zdroj potřebujeme, úspory nebudou stačit. U nás bohužel není moc jiných zdrojů energie. Vodu už jsme prakticky všechnu využili, přímořské státy si hodně pomůžou větrem a vlnami, jižní státy mají velký potenciál sluneční energie, té je u nás přeci jenom méně. Přesto jsou mým snem fotovoltaické panely na každé střeše (maximální výkon v době maximální spotřeby - výborná věc), setrvačník v každém sklepě (pro balancování výkonu a rezervu v zamračených dnech, elektromobil v každé garáži (s malým dobíjecím motorem pro dlouhé jízdy) a každý dům energeticky pasivní. Decentralizace ušetří náklady na budování přenosových sítí, pokud "větrníky" a další malé zdroje způsobují problémy v současných přenosových sítích, je úkolem inženýrů ty problémy vyřešit a ne skuhrat, že tu jsou. Nelze mít myšlení roku 1930 v 21. století.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 10:35 | QEntity

Nemáte řádovou představu o problému... Osvětlení ulic v noci má minimální vliv na cokoliv... Krom toho má i určitou regulační funkci... Tedy zrovna v době, kdy není vyrobenou elektřinu kam dávat...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 10:32 | QEntity

Samozřejmě, že se u nás budou stavět další jaderky... Není rozumnější alternativa...
Kdo si tohoto prostého faktu není vědom, co vlastně o okolním světě ví ???
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Sedláček

ekonom

Linda Vavříková

podnikatelka, Allegria

Tomáš Sedláček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Linda Vavříková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services