Jménem životního prostředí! Na dálnici maximálně osmdesát

Vyrážíte lyžovat do Rakouska? Šlápněte na brzdu. Rakušané snižují rychlost na dálnicích až na osmdesát kilometrů v hodině. Důvod? Ochrana životního prostředí. Kdo nařízení poruší, ať počítá s tučnou pokutou. Země zavádí také nízkoemisní zóny ve městech – vjedete jedině s placenou plaketou. Skousnete podobná omezení ve jménu ekologie u nás? Některá už se chystají.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 1. 2015 11:01, jezevec

svět se v prdel obrací ....

+23
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 1. 2015 8:40, Petr

jednoznačně správná cesta :) dýchat musíme všichni

-40
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 19 komentářů)

12. 1. 2015 7:56 | Pavel

A tímhle chtějí snižovat emise jemného prachu? To ještě neslyšeli, že jemný prach má ve své drtivé většině původ v ojíždění pneumatik, z motoru ho létá jen zanedbatelný podíl. (A v důsledku toho jsou silným zdrojem zněčištění jemným prachem i cyklisté!)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2015 18:03 | Rosťa

Článek je bezpohlavní, zatajuje řadu faktů, např. o likvidační ekologické pokutě za emise při překročení rychlosti, proměnlivé nejvyšší rychlosti na některých úecích závisející na počasí, hluku a libovůli policie atd. BTW, 80 km v hodině je stále ještě velmi vysoká rychlost, pro záchranu planety se dá vymyslet víc. Navrhoval bych nejvyšší povolenou rychlost da dálnici max. 30 km. V obci 20, zavést parkovací zóny na hranicích Evropy, dopravu uvnitř řešit trolejbusy. Při překročení rychlosti o 3 a více km/hod 5 let natvrdo plus ztráta vozidla, pokud je řidič majetnější, než zasahující policista, tak i ztráta majetku řidiče i nejbližších příbuzných.
Pro snížení emisí snížit počet pracovních dní z 5 na 2 týdně, zavést cestovní daň na trávení dovolené v zahraničí a zákaz výroby automobilů s výkonem větším než 30 koní.
Chce si to jen plivnou do dlaní a omezovat, omezovat ...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2015 14:33 | jbb

Umweltzone je z hlediska ekologie naprostá pitomost - což by autor článku zjistil, když by se věnoval domácí přípravě. V Německu se efekt zón (překvapivě) neprojevil, v ČR velcí zastánci téhle nehoráznosti udávají až (!) pětiprocentní snížení škodlivin. Přičemž "tak trochu" zapomínají na to, že nový zelonoplaketový VW Tuareg vypustí více než nekatalizátorový fiátek 500. A "tak trochu víc" zapomínají i na fakt, že sešrovat auto a vyrobit nové je z hlediska ekologie jistě méně přínostné, než to staré nechat jezdit do roztrhání těla. A už úplně zapomínají na to, že se Umweltzony nevztahují na vozidla MHD, takže čmoudící autobus Karosa je zřemě ekologicky přátelské zařízení. Sumarum - Umweltzony jsou stejně velké svinstvo, jako nedávno vyjevený nápad v Itálii zakázat provoz všech vozidel vyrobených před rokem 1992. Jediný, komu to pomůže, jsou výrobci automobilů. O ekologii tu věru nejde - to musí pochopit každý. Já nechápu pouze to, že si to lidé dávno ještě nechávají líbit a neházejí autory těchto nápadů do Vltavy. Nebo do Tibery či Sprévy, podle lokálních preferencí...
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2015 13:33 | KAB

Je to sice celé hovadina, ale jelikož lidstvo svojí debilitou dobrovolně pozvolna spěje k zániku, je to už celkem jedno. Místo lidí jakožto debilního živočišného druhu nastoupí nějaká inteligentnější forma života a tak je to nakonec správně.
Mimochodem, a to nechci jakkoliv rozebírat obsah celého toho nesmyslu, argumentovat tím, že "cílem je snížit znečištění vzduchu jemným prachem", je lehce prohlédnutelný blábol - prach vůbec nijak nesouvisí se stářím vozidla, protože vzniká při styku pneumatiky s vozovkou, takže Euro1 nebo Euro1000000, je to jedno. Tedy důvod je jiný a politici lžou.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2015 12:43 | Martin

Absolutni debilita.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2015 21:23 | Bluma

"Ona totiž stará čoudící auta zase dost diskriminují, přidušují, lidi, kteří musí dýchat místní vzduch." je pitomost. Stará auta jsou benzinové atmosférické motory, které produkují minimum škodlivin. Ano, mají malou účinnost, ale produkují méně škodlivin. Nejhorší jsou moderní naftové motory, které produkují mikročástice sazí, to je ten nejhorší rakovinotvorný humus. Jenže tohle ženským a zeleným sluníčkům nevysvětlíte, oni se bojí zlého CO2. A pak si koupi sodovku k pití. Skoda, ze je ten CO2 v té sodovce neotráví.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2015 15:42 | Pavel

Jezdím s několika auty. Renault 1,4 benzin, Citroen 1.0 benzin a Toyota 1.3 benzin. Všechna tato auta jsou atmosférická a spojuje je jedna vlastnost. Malý objem, malý výkon a krouťák. Takže jakmile otáčky motoru poklesnou pod určitou než nezbývá než řadit čtyřku. Chápu, že třilitru se to netýká.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 1. 2015 8:39 | Milan

osmdesatka na dalnici po hodine jizdy vede k unave a usinani.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2015 23:28

Mám 5-ku od 90, 6-ku od 120. Igor
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 1. 2015 18:24 | JAN68

Proc zrovna my musíme mit za sousedy takove id..ty, aspoň zaplat pánbůh, ze uz s nima nejsme v jednom state. V Praze se chysta nizkoemisni zona a urednici budou udelovat individuální výjimky, no to bude zase uplatecku co kluci naší a pak hned vymyslet nejaky novy zákon proti korupci, když ji timto podpoříte, jo, jo Orwel by cumel.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2015 17:41

Nevím, co máte za auto ale u snad u většiny aut rychlost 8O Km/h už pátý rychlostní stupeň v pohodě zvládá.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 1. 2015 16:49 | Pavel

Proč jet 130 na pětku a čtvrt plynu, když mohu jet 80 na čtyřku a půl plynu a to se vyplatí. Jen vypatlaný mozek může něco takového navrhnot. Aut, která jezdí 130 na plný knedlík zas tolik není. Snad jen Škodofka 1,2 HTP
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 1. 2015 13:20 | Honza

Vždyť říkám, že to nebude ani za 5 let. Jestli někdo za 10 nebo 20 let vyřeší problém baterií, je hvězdách.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 1. 2015 12:30 | mk

Tak at si ty Alpy strčí do prdele skipas je na den za 40 E . A ještě se táhnout 80 . Celou Evropu brzy vyřeší islámská invaze .
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2015 11:01 | jezevec

svět se v prdel obrací ....
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2015 9:56

Jo, s těmi elektromobily je to vynikající nápad, třeba taková trasa Aš - Brno elektromobilem... Ale určitě by to šlo vyřešit, za bolševiků jsem viděl jet trolejbus z Plzně do Ostrova... Táhnul si za sebou dieselagregát a tím se napájel :-).
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 1. 2015 8:50 | Honza

Nedělejte si iluze, ono se tím skoro nic nezlepší. Je to jen trochu buzerace, ale efekt bude na hranici měřitelnosti. Pomohla by třeba nějaká opravdu tvrdá demotivace k ježdění autem jako třeba zrušit DPFO a nahradit ji v plné výši elektronickým mýtem (což nikdy nemůže projít) nebo přechod na elektromobily a jaderné elektrárny (to možná někdy bude, ale ne za rok nebo 5 let).
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 1. 2015 8:44 | Honza

Nadpis trochu přehání, ne? Jestli jsem to pochopil, tak 80 hrozí jen při smogu a jen kolem Solnohradu. Jinak si myslím, že ta opatření jsou blbost. Místo plaket (se spoustou výjimek) by se měly zavést přísnější testy na emise (bez výjimek) a různé metody cukru i biče, aby lidi do center raději jezdili MHD. Nějaké dostatečně demotivující mýto, aby člověk, který tam opravdu chce či potřebuje, jet mohl. + odstavná parkoviště na konečných metra atd. A na dálnici by to opravdu chtělo trochu zklidnit, ale ne 80, spíš třeba opravdu důsledně nějak automatizovaně hlídat 130 (prostředky na to dneska už jsou) a při jen trochu větším provozu a kolem nájezdů max 110 a opět důsledně hlídat. Ne kvůli ekologii (NOx a prach kolem dálnice zas tak moc nevadí), ale kvůli bezpečnosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2015 8:40 | Petr

jednoznačně správná cesta :) dýchat musíme všichni
-40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 584 154 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Auta. Benzin. Citrony. Droždí. Elektrika. Fšecko. Zdražuje se. Ostře. Meziroční inflace...více

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Dva roky s covidovými omezeními a uzavírkami znamenaly pohromu jak pro mnoho menších kamenných...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Doporučujeme

Kam zaparkovat peníze, aby moc neztrácely, ale byly po ruce? Čtyři možnosti

Kam zaparkovat peníze, aby moc neztrácely, ale byly po ruce? Čtyři možnosti

Jak se dostat na vyšší výnos než na běžném účtu, ale zároveň nepodstupovat příliš velké...více

Tvůrci série Pozadí událostí nevidí, v čem je problém. A to je právě ten problém

Tvůrci série Pozadí událostí nevidí, v čem je problém. A to je právě ten problém

Uvedení detektivní minisérie v režii Jana Hřebejka vyvolalo u části kritiky značné pobouření....více

Nejdřív kvalita, pak marketing. Takhle se „prodává“ ženská Bundesliga

Jak zviditelnit ženský fotbal? V Německu na to jdou i přes bundesligový magazín Elfen....více

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Systém so zastrešeným dôchodkovým vekom schválený vládou v roku 2019 sa bude opäť meniť....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Hudeček

politik, primátor Prahy

Tomáš Sedláček

ekonom

Tomáš Hudeček
ÚSPĚŠNOST
22,83 %

z 92 duelů
×
Tomáš Sedláček
ÚSPĚŠNOST
58,88 %

z 107 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.