Reformováno: za krátkou chorobu nemocenskou nečekejte

Vládní reforma veřejných financí mění podmínky i výpočet nemocenské. Kdo bude nemocný jen tři dny, nedostane od státu ani korunu. Spočítejte si, kolik můžete během nemoci od roku 2008 dostávat vy.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 10. 2007 0:09, Tomáš Marný

Kapánek se mýlíte, naši soudruzi posranci totiž mají toto velice dobře ošetřeno, oni prostě celý jeden rok berou plat, a žádnou nemocenskou (normální člověk jde po roce do invalidního důchodu).

Zobrazit celé vlákno

+83
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 10. 2007 18:18, neználek

Co to je "jezdit sockou" ???

Zobrazit celé vlákno

-20
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 40 komentářů)

25. 10. 2007 15:26

To by mě fakt zajímalo, co vlastně děláte, když věčně hážete svoje názory do různých diskuzí v době, kdy normální člověk pracuje a nemá čas ani příležitost vysedávat u internetu. Je vidět, že se v práci moc nenadřete a ještě máte za to slušně zaplaceno. Tak by jste měl začít šetřit, protože kdyby nedejbože Vás někde srazilo auto a Vy pak ležel půl roku v kómatu v nemocnici, tak aby jste měl na zaplacení poplatku za pobyt v nemocnici a mohl ho z té prachmizerné nemocenské zaplatit !
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 14:12 | senior

ano.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2007 13:59

Nechoď Vašku s pány na led.....
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 13:05 | Tesna

Mluvím o "oficiálním marodění". Protože existující stovka za první 3 dny je pro mne stejně kulový jako 0 od Nového roku. "Neoficiálně" marodit lze i jinak a bez výrazných finančních dopadů, ale to záleží hodně na dohodě s firmou.
-19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 12:24 | dejmal

Ano, konečně normální názor. Jinak si myslím, že je to krok správným směrem. Přechozená chřipka může končit zánětem srdečního svalu, roytroušenou sklerózou, chronickou bronchitidou, atd. Tyhle nemoci se léčí nejméně půl roku v nemocnici. Prostě ušetříme, ať to stojí, co to stojí.
-15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 12:03 | MD

> Víte, ono když za první 3 dny nemoci dostanu tolik, co za 2 hodiny v práci, > tak opravdu nevidím důvod, proč bych to měl řešit oficiálním maroděním.
To je presne ono, ted budes mit za ty 3 dny kulovy a proto budes prechazet nachlazeni, virozu, chripku a roznaset to dal. Prechazenim se doba leceni zvetsi rekneme na tyden. Kdyby byla za 3 dny nemocenska 50%, normalne by ses sel vylezet a ctvrtej den nabehnul v plny sile do prace. Tenhle typ kratkodoby nemoci je podle me ten nejcastejsi, takze tuhle zmenu zakona vidim jako tu uplne nejhorsi a nejmin logickou, co mohli udelat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 11:23 | Mirek

Je hezké že dlouhodobě nemocný bude brát větší nemocenskou ale proč je v zákoníku práce že když zamněstnanec dlouhodobě marodí může být okamžitě propuštěn???
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2007 11:04 | Alice

nevím jestli se novou reformou něco vyřeší, ten kdo neschopenku potřebuje, tak stejně si jí nechá vystavit, a i ten kdo ne nějak ty 3 dni překlepe za vidinou být doma, poškodí to pouze jen a jen zas opravdu nemocné. Na jedné straně se propaguje prevence a nepřecházet nachlazení, angínu či chřipku a na straně ddruhé spoustu lidí to odradí a budou chodit do práce a na stáří přibude více nemocných, neboť z přecházení těchto nemocí můžou vzniknout závažnější onemocnění, to všechno se ví, ale dělejme vše proto, aby jsme v pozdějších letech vynakládaly větši finance na léčení,
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2007 10:38 | Tesna

Víte, ono když za první 3 dny nemoci dostanu tolik, co za 2 hodiny v práci, tak opravdu nevidím důvod, proč bych to měl řešit oficiálním maroděním. Jak píšu v jiném vlákně, raději si vezmu dovolenou nebo se každý den na hoďku do práce stavím. A děkuji za přání, od té doby, co nejezdím sockou nemusím problémy s chřipkou skoro vůbec řešit.
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 10:20 | Tesna

Moje poslední (předloňská) zkušenost - u doktora sedělo ráno v sedm 15 lidí, z toho 10 "nemocných" stavařů. Po hodině a půl jsem dostal recept na na 2 balení paralenu a Celaskon (dohromady 50Kč?). A pak jsem byl u doktora za blbce, že nechcu marodku ....
Od té doby si korunové léky v případě běžných zdravotních problémů kupuju za svoje (a vlastně levněji, protože ušetřím 2 hodiny svého času, který bych proseděl u doktora). v práci to pořeším buď dovolenou, nebo se tam každý den na chvilku stavím a zbytek pak dorovnám přesčasy.
Takže naprosto souhlasím jak s tímto omezením nemocenské, ale i s poplatky u lékaře. Když už musím jít k doktorovi, tak opravdu nejsem zvědavý na mraky simulantů a nemakačenků.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 10:20 | Jana

Tohle me nechava klidnou. My mame zamestnanecky benefit spocivajici v tom, ze za celkem 14 dnu pracovni neschopnosti v roce nam firma da po navratu z nemocenske bonus ve vysi rozdilu mezi mzdou a nemocensky. Vyborna vec. Kdyz jsem ted v zari byla (mimochodem poprve po peti letech, co chodim do prace) tyden na nemocenske s anginou, chybelo mi na vyplatni pasce 12 tisic. Ale dostanu je za rijen. Kdyby to tak nebylo, brala bych si dovolenou. Ono je to stejne tak, ze velkou cast prace za dobu kratkodobe nemoci za me nikdo jiny neudela, takze je to vlatne spravedlive... Vsem lidem na trhu prace, kteri si mohou vybirat, doporucuji vyhledavat zamestnavatele nabizejici tento benefit. Muze to usetrit dost dnu dovolene, ktera ma byt prece na odpocinek a ne na stonani...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2007 10:17 | PL

Ano přecházení nemoci je ideální řešení, jde vlastně hlavě o peníze které vyděláte že ?
To že nakazíte všechny ostatní v práci a pak chřipka koluje 1/2 roku místo 14 dní je vám evidentně jedno.
Bóže kam se ten svět dohrabal. Tak si ty vydělané peníze ve zdraví užíjte, budu se pak smát u večerních zpráv s titulkem "na chřipku zemřel další hrdina co jí přecházel a lpěl jen na zisku".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 10:09 | Tesna

Ne, počet nemocných se opravdu moc nesníží. Sníží se hlavně počet těch, kteří využívali krátkodobou nemocenskou, aby nemuseli brát dovolenou, když přišly zemědělské termíny (poorat, okopat, vypálit apod.), bylo třeba opravit barák nebo udělat sousedovi fušku. Ti, co normálně pracují, si ani teď marodku moc nebrali, protože stovka za den bylo směšné, takže přecházení už je dávno „in“. Dělám to taky tak, protože ta stovka (je to tak pořád?) denně byla zlomkem toho, co jsem vydělal a vydělám v práci.
Když už máme rovné odvody, budou rovné daně, tak bych byl i pro rovnější (=úměrnější) nemocenskou. Nebo je něco logického na tom, že výše nemocenské je omezena lehce nad průměrnou mzdou a ti, co jsou na tom lépe sice platí dál stejné procento z platu, ale když marodí, tak dostanou v poměru ke mzdě i několikrát méně? Pokud dostávám na nemocenské třeba 25% platu, tak určitě budu nemocenskou využívat podstatně méně než ten, kdo má 60%.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 9:54 | zdenek

přesně tak to vidím
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 9:36 | PL

Teď jsem s nachlazením a horečkou byl doma 2 - 3 dny (poctivě jsem se léčil abch se mohl co nejdříve vrátit do práce), od teď tedy budu muset být s obyčejným nachlazením doma 14 dní, to bude mít zaměstnavatel skutečně radost. To je přesný opak toho co měli udělat.
Krátkodobě marodí poctiví lidé, dlouhodobě ti co nechtějí makat (když neberu v potaz skutečně vážně nemocné, cca 5%).
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2007 9:18 | Honza

Já bych uvítal, kdybych nemocenskou nedostával žádnou. (Nepotřebuju to, fakt ne, 3 týdny s angínou vyžiju z úspor. 3 měsíce taky. A kdybych byl nedej bože po nějaké nehodě třeba půl roku v kómatu, tak bych vyžíral soc. dávky. Ale nemocenská je pro normální lidi na nic.) Místo nemocenské by měli odpovídajícím způsobem snížit daň z příjmu včetně toho co se daň nenazývá, ale je to daň: soc. a zdrav. pojištění.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2007 8:55 | Rozsekni to

Pockej za mesic a pul, jak houfne se budou zneuzivat kratkodobe nemocenske. Zensky, ktery budou chtit udelat predvanocni uklid a nemaji dite, na ktery by si vzaly lepe placeny paragraf, tak najednou vsechny nastydnou. Bez se zeptat do nemocnice 10.12. pokud tam nekoho znas a dozvis se, jak tam maji k dispozici tretinu sester.
Na call centru CP pracuje kamaradka a zadny takovy problemy nema. Vzdyt je to presne jak pises - nevyhodny i pro zamestnavatele. Marod bude chybet jak behem nemoci, tak behem dovolene, takze dele. Navic bude nemocenskou brzy platit sam ze sveho. Asi nejaky dementni sef, to musi byt totalni mentalni krec toho vedouciho.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 8:49 | Rozsekni to

Nemocenska nas ma zajistovat pro pripady, kdy to potrebujeme. Tri dny to nepotrebuje nikdo. Dlouhodobe nemocnych se uprava temer nedotkne.
Ovsem tvuj navrh je perla. Tys moc semestru na medine nemela asi vid. Symptomy chorob jsou v drtive vetsine ciste na subjektivnim podani pacienta. To ma doktor lezt do hlavy simulantovy a zjistit, jestli opravdu mel rano horecku, boli ho hlava, v noci mel potize nebo nemel. To si maji zakoupit detektory lzi? Doktor musi pacientovy verit, chces snad doktora, kteyr te bude podezirat? Nebo jim tam instalovat odposlechy, aby se poznalo, kdy se na tom s pacientem domluvil?
Tyhle dementni navrhy jsou srovnatelny s tim, kdyz sejmete trestni odpovednost ze zlodeje a prevedete ji na hlidace za to, ze zlodeje nechytnul. Jsi fakt bambula Jano. Takovej to byl dobrej server, nez se z toho zacaly stavat novinky.cz diky temhle kreativitam v diskusich.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 8:32 | cml11

Naprostý souhlas. Ten kdo zneužívá systém nemarodí tři dny, ale spíš týdny a měsíce. Ty tři dny jsou vybrány jednoduše proto, že vzít po menších kouscích většímu počtu produktivních lidí vypadá možná z politického hlediska lépe, než sebrat o něco víc menšímu počtu nepracujících a tedy finančně slabších. Nejvíc na tomto opatření budou biti zaměstnanci firem kde není možné vzít si na pár dní dovolenou když mají běžnou chřipku, která se dá za ty tři dny tak akorát přeléčit. Mám takovou zkušenost jmenovitě například s Českou pojišťovnou, kde moje partnerka pracuje na místě telefonní operátorky. Sice má týden dovolené navíc, ale není možné ji využít k tomuto účelu, i když se to vyloženě nabízí. Při každém náznaku nachlazení je vedoucím poslána k lékaři a nemá na výběr. Dovolenou nelze využít v žádném případě, přestože kdyby se nad tím někdo v té firmě zamyslel, zjistil by, že se jim to musí vyplatit. Od nového roku bude taková krátká nemoc zase citelnějším zásahem do rodinného rozpočtu. Tři dny nemoci budou stát cca 15 procent mzdy. Hoši děkujem..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 7:14 | jana

Ne, nesníží se počet nemocných. Copak to tam navrchu jim nedojde, že se nemarodí krátkodobě, ale že marodí lidé nezaměstnaní a to minimálně půl roku, že přes zimní období jsou lidé v zemědělství a ve stavebnictví na neschopence, protože by je jinak na toto období propustili a tak mají domluveno, že půjdou na neschopenku se zádama, s nervama atd. Kadý doktor to napíše a to mám ověřeno .Lidé, pokud mají být propuštěni, okamžitě jdou marodit. Tato nová úprava je akorát proti lidem, kteří normálně pracují a nedej bože, když opravdu mají horečku a potřebují se třeba 3 dny vyležet, aby pak zase mohli normálně pracovat. Dojde k tomu, že se nemoc bude přecházet a nebo se na chřipku vezme dovolená a pak bude následovat samozřejmě nižší pracovní výkonnost a třeba pak i dlouhodobá nemoc. Raději by se měla provádět větší kontrola lékařů, aby nepsali zbytečné neschopenky atd.
Prostě je to opět další paskvil naší vlády.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Juříček

podnikatel, Brano Group

Bohumír Ďuričko

podnikatel

Pavel Juříček
ÚSPĚŠNOST
25,00 %

z 4 duelů
×
Bohumír Ďuričko
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services