CO SI O TOM MYSLÍTE: Bude nový systém poplatků u lékaře fungovat?

Už za měsíc a půl se začnou platit u lékaře poplatky. Zatím ale skoro nikdo neví, jak bude celý systém fungovat. Myslíte si, že vybírání poplatků bude fungovat, nebo že v ordinacích zavládne chaos? Napište svůj názor a přečtěte si příspěvky ostatních čtenářů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 11. 2007 16:21

Ano k názoru 16.07 free

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 1. 2008 23:08, libor

Tak a na co si tedy platíme celý život pojištění. Bral bych poplatky u lékaře jen v případě, že nebudeme muset platit zdravotní pojištění. Potom ano souhlasím. Ale když platíme zdravotní pojištění tak by neměl člověk již nic platit u lékaře. Je to totáááááální kravina. Tak ať zruší povinné pojištění a raději si tedy u lékaře budem platit.

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 71 komentářů)

22. 11. 2007 15:57 | Magdalena

Poslouchala jsem naše romské spoluobčanky,jak se bavily o poplatcích u lékaře.Po tom rozhovoru silně pochybuji,že lékař bude chtít platbu,protože jim by nezbylo na pivo a cigarety.Lékař je ošetřit musí,ale ony platit ne,protože jsou sociálně slabé rodiny.To jim prý řekli na měst.úřadě,odkud dostávají příspěvky na oblečení,kino atd.A pak,že nejsou vyjímky,romští spoluobčané mají vyjímku ve všem.Bylo,jest a bude,protože se jich naše vláda bojí.Na ně platili jen komunisti,to museli alespoň chodit do zaměstnání a děti do školy.Dnes nemusí nic.Fakt je,že se mezi nimi najdou slušní,co si říkají cikáni a nestydí se za to.Pár jich osobně znám,co pracují a ke svým se radši nehlásí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 15:20 | ales

Budou platit i občané ve výkonu trestů
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 14:53

A kdo zaplatí poplatky za sociálně slabé a nepřizpůsobivé občany? Mohli by třeba vládní činitelé ze svých platů, když každý z nich má ještě nemalé vedlejší příjmy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 14:18 | Miloš

Mám dvě děti, 1 rok a 4 roky, obě jsou často nemocné, ať děláme co děláme. Už jsme spočítali že při ceně 60-90 Kč za návštěvu lékaře a recept zaplatíme 5000 Kč ročně za jedno... kdo dosáhne hranice 5000 Kč už nemusí platit... takže zaplatíme POKUTU 10000 Kč za to že vychováváme DAŇOVÉ POPLATNÍKY.
Takže mnoha rodinám nižší střední třídy (které nejsou osvobozeny od placení tohoto poplatku) klesne životní úroveň... asi budou požadovat kompenzaci zvýšením mzdy... nevadí, stát vytiskne víc peněz. Hurá.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 14:02 | Sikin

Mooreho sem netahejte, to je bolševik jak poleno a manipulátor. Jinak souhlas
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 13:44 | Eric

Mayha: No, a tady bych podmíněně viděl roli ministerstva - určit pravidla. Endofstory. Platba za lidi v komatu je vlastně eutanázií.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 13:40 | Jarda

Místo mozku z piva kostku,páč takovou zhovadilost,jako placení za novorozence,kteří se narodí i předčasně a musí do inkubátoru,nebo lidé v komatu,či po nezaviněných úrazech,může vymyslet buď totálně ožralý či duševně chorý jedinec.Dnes bude lepší pořídit si pejska,než dítě.To jsem na vlastní uši slyšel,když jsem poslouchal,jak se baví slečny,z kterých by brzy mohly být maminy.A ani se jim nedivím.Já bych v této době děcko též nechtěl,páč to vyjde pěkně draho.Populaci budou zachraňovat ti,co na to mají,jako Topolánek atd.Tak se těšme,budou vánoce,přeji všem duším zpřízněným hodně zdraví a krásné dárky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 13:34 | Mayha

Ericovi: komerční pojišťovny? Dobrý nápad. Horší realizace - viz. Michael Moore. Nebo z našich luhů a hájů např. pojištění aut, domů atd. Nikdo neslyšel o sporech, co je to záplava, vytopení, zatopení, vyplavení, zaplavení, povodeň, atd.? Ani bych nechtěl vidět ty spory o diagnózy, kterých je o nekolik řádů více než typů možných škod na domech. Soudy o to, zda vaše nemoc je např. N113.1 nebo N113.2, přičemž pouze na jednu z nich máte pojistku a spolehlivost laboratorního vyšetření je např. 80% ... Někdy ani jedinou příčinu nemoci nelze určit. Co včil? Jediné, co by se snad mohlo zavést ze světa komerčního pojištění je volitelná částka spoluúčasti a podle toho procentní sazba pojištění. S tím bych podmíněně souhlasil.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 13:32 | a.oxford@seznam .cz

Přecházet chřipky může líný úředník v teple svojí kanceláře.No,ale co třeba řidič autobusu?Při napjatém domácím rozpočtu,hodně lidí bude chřipku přecházet,už také proto,že první tři dny nemoci nebudou placeny.Zbytek domyslete sami.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 13:20 | Major Těrazky

Jak chcete po JULÍNKOVI,aby vymyslel dobrou a spravnou reformu,když nedokázal nic ,jako lékař.Nevím,co má místo mozku,když dokáže pouze odvolávat kapacity,možná proto,že se jich bojí.Celá jeho reforma půjde do háje,tak mu uděláme radost a tu chvíli,co to bude trvat to s úsměvem vydržíme.On bude první.co ty negativní změny pocítí na vlastní kůži.Nadarmo se neříká,že KDO JINEMU JAMU KOPE,SAM DO NI PADA A KDO CHCE VIC,NEMA NIC. Tak vydržať
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 13:06

Nejvíce na to doplatí ti, co za svůj zdravotní stav nemůžou, např. za nezaviněnou autonehodu. Budu několik měsíců v kómatu, pak se proberu, zase několik měsíců mě budou dávat dohromady a pak mi předloží účet na několik tisíc za pobyt v nemocnici?! Ano, mám tuto částku vymáhat po tom, kdo to zavinil, včetně ušlého zisku, bolestné atd., ale známe jak pracují soudy, potáhne se to i několik let a pak mi to dotyčný bude splácet po pětistovce? A argumentace, že tomu, co leží v kómatu, jdou příjmy ze sociální oblasti-nemocenská, a že se tedy může podílet na poplatcích a že ušetří na stravě doma? Nesmysl, strava za jednoho člověka v rodině je minimální v porovnání s tím, že pokud budu živitel rodiny, musím platit nájem, služby a jiné,ať jsem v kómatu nebo ne a dostanu prachmizernou nemocenskou, která nebude stačit ani na tyto věci. Takže pokud nebudu mít učetřenou dostatečnou částku na tyto případy, tak budu v p......
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 13:05

Já bych zavedla ještě poplatek za vydýchaný vzduch. A příště budu volit komunisty!!!!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 13:01 | Marcelka

U nás bohužel platí pouze jeden zákon,který se poctivě dodržuje a to je zákon o zvyšování platu vládní sebranky.Oni musí,protože mají nárok,ale zákon o bezplatném zdravotnictví překrucují,jak se jim hodí.Vždyť na zdravotním pojištění se vybere dost,jen by to neměly rozkrádat pojišťovny,které si staví paláce a vyplácejí nehorázné odměny.Viz Musílková a jí podobní.Pojišťovna by stačila bohatě jedna a tím by se ušetřily miliardy.Pak by stačilo zdravotní pojištění na všechno.Připlácet by se měl jen nadstandart a ten chtějí jen bohatí co na to mají.Proti příplatku na stravu nic nemám,pokud to bude za něco stát.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 11:38 | anonym

S poplatkama u lékaře nesouhlasím... Ale podle výzkumu veřejného mínění s ním nesouhlasí 85 % obyvatel. Tak pořád nechápu, jak může mít pol.strana, která zpoplatnila zdravotnictví mít pořád 30 % hlasů. Lidi by měli začít pouzívat mozky! Všichni nadávají, ale ODS stejně budou zase volit, tak o čem ta debata je? 30 kč za návštěvu ordinace ale není zase tolik, protože např. kolik jídla koupíte za 30 kč? Skoro nic... A když tam opravdu půjdu pouze, když budu nemocná a opravdu budu potřebovat léky, tak je mi jedno jestli platím nebo ne. Alespoň nebudu muset čekat v čekárně příliš dlouho.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 11:24 | Jaana

Taky si myslím, že už v téhle republice někomu silně hrabe. Když se budou přecházet nemoci, protože nemám na poplatky, tak z toho vznikne podstatně horší problém. Budeme bezzubí,vystresovaní a chronicky nemocní. Pak už nezabere nic. Jestli to pan Julínek nevymyslel proto, aby ušetřili na důchodech, které v této souvislosti už nebude nutné vyplácet.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 10:49 | siska

No do systemu přide více peněz,ale je to to samé jako přilejvat vodu do diravého kýble.Dokud se nedá ten bordel dopořádku je to jen plýtvání našemi penězi
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 10:47

Vážení, příklad ze života. Moje blízká osoba, diagnoza - rakovina tlustého střeva. Jen za poslední rok co jí vypomáhám jsem platil přes 120tisic korun na operace a léky, jsou v tom i léky na srdce a na tlak. A to jen díky tomu,že jí pomáhá jeden moc hodný doktor, který jí zařizuje operace v nemocnici kam nespadá. Jinak by zřejmě byla již po smrti. Otevřelo mi to oči o našem bezplatném zdravotnictví. Všem jen radim si něco našetřit než přijde nějaká obdobná rána osudu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 10:20 | Eric

Inu, zareaguji na jakéhosi Mayhu nebo jakousi Mayhu z Pitomína. Slyšel(a) jste někdy o komerčním zdravotním pojištění, které by mohlo povinné platby vystřídat? Kdy jasně víte za co platíte? Asi bych ušetřil v porovnání s dnešními platbami do nenažrané černé díry. Asi jste doktor, protože z komerční pojišťovny byste načerno nevytáhl ani kačku, tak jak to dělá velká část mudrů dnes díky úmyslně komplikovanému systému tzv. zdravotních pojišťoven tyjících na plátci. Příliš mnoho parazitů na povinných odvodech. Asi jste jeden (jedna) z nich.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 10:07 | Mayha

1) Nesouhlasím s platbami za návštěvu u lékaře, protože je to nesystémový krok - zavádí platby někam, kde dosud nebyly, lékaři budou muset mít účtenky, pokladnu ... krávovina na N-tou.
2) Praktikům je skoro jedno, kolik lidí jim smrká a kýchá v čekárně, mají platbu za člověka v kartotéce, už nejsou tak jako specialisté závislí na tom, jak moc jsou lidé nemocní.
3) Srovnávat směšný 30 Kč poplatek za návštěvu u lékaře nebo 100 kč za den v nemocnici se zdravotním pojištěním může jen totální blbec, např. zde Eric, protože zdravotní pojištění kryje (nebo by krýt mělo) především drahé operace. Až Vás porazí auto, budete ležet na ARO, kde vaše léčba bude stát 50.000 kč denně, nebo až budete dostávat stent či goretexovou náhradu cévy za 150.000 Kč, budete moc rádi, že toto nebudete muset platit sami. I "obyčejnou" operaci slepáku byste za 10 táců nepořídili. A možná že ani v Indii (např. http://ezinearticles. com/?Heart-Surgery-Co sts---Why-You-Should- Consider-India&id=102 032, http://operationindia .co.uk/), kam se teď lidé ze Západu houfně (asi 200.000 lidí ročně) jezdí nechat operovat. Zjistěte si tržní ceny v aspoň Indii - garantuju vám, že byste nechtěli v plné výši platit ani ty!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2007 9:42 | Václav

pan Julínek a jeho ODS s přisluhovači z koalice by si měli uvědomit co nastartovali a vědomě podporují a že všichni pracující lidi dělají právě na ně!Jen pro zkoušku co se v poslední době zdražilo nebo se zdraží bebo se bude platit.Elektrika,plyn ,teplo,voda,benzín,na fta,potraviny,služby, zdravotnictví,školstv í a mohl bych pokračovat a to vše vždy v desítkách procent.Lidé by už neměli mlčet a nechat si všechno líbit!!! Nejsme ovce nebo krávy!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Ševčík

ekonom

Aleš Hušák

podnikatel

Miroslav Ševčík
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Aleš Hušák
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services