CO SI O TOM MYSLÍTE: Bude nový systém poplatků u lékaře fungovat?

Už za měsíc a půl se začnou platit u lékaře poplatky. Zatím ale skoro nikdo neví, jak bude celý systém fungovat. Myslíte si, že vybírání poplatků bude fungovat, nebo že v ordinacích zavládne chaos? Napište svůj názor a přečtěte si příspěvky ostatních čtenářů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 11. 2007 16:21

Ano k názoru 16.07 free

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 1. 2008 23:08, libor

Tak a na co si tedy platíme celý život pojištění. Bral bych poplatky u lékaře jen v případě, že nebudeme muset platit zdravotní pojištění. Potom ano souhlasím. Ale když platíme zdravotní pojištění tak by neměl člověk již nic platit u lékaře. Je to totáááááální kravina. Tak ať zruší povinné pojištění a raději si tedy u lékaře budem platit.

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 71 komentářů)

4. 1. 2008 23:08 | libor

Tak a na co si tedy platíme celý život pojištění. Bral bych poplatky u lékaře jen v případě, že nebudeme muset platit zdravotní pojištění. Potom ano souhlasím. Ale když platíme zdravotní pojištění tak by neměl člověk již nic platit u lékaře. Je to totáááááální kravina. Tak ať zruší povinné pojištění a raději si tedy u lékaře budem platit.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 12. 2007 16:45 | max

Zdravotní pojišťovny zjistí,že mají více práce.Určitě přibudou další úředníci,kteří se budou živit na evidenci,počítání a statistice polatků od doktorů,lékáren a z nemocnic.Na to ty třicetikoruny budou stačit tak akorát!!!
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 12. 2007 11:08 | Eva HaF

Jak to myslíte ZADARMO??? Copak neplatíme zdravotní pojištění celý pracovní život?
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 11. 2007 9:47 | Tarzi

Pokud je podle vás Garfe zdravotnictví primitivní věc, tak bych rád věděl co je podle Vás zdraví a jak moc si ho vážíte. Zřejmě máte tučnou výplatu, když jsou pro Vás poplatky jen takové "nic"!
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 11. 2007 9:47 | Tarzi

Pokud je podle vás Garfe zdravotnictví primitivní věc, tak bych rád věděl co je podle Vás zdraví a jak moc si ho vážíte. Zřejmě máte tučnou výplatu, když jsou pro Vás poplatky jen takové "nic"!
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 11. 2007 11:04 | Pozorovatel

Většina zdravotníků je přetížených, nevlídných, neradi podávají jakékoli informace, skoro nikde se neobjednáte přesně na hodinu, skoro všude se do nekonečna čeká...to se, myslím, výběrem poplatků, který zabere určitý čas a obtěžuje všechny, ještě zhorší. Domnívám se, že zdravotní pojištění je až dost velké, podstatnou část spotřebují samy pojišťovny. Budou teď asi potřebovat víc úředníků na přepočítávání vybíraných peněz...mohlo by se na to konto ještě zvýšit pojistné...
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 11. 2007 15:25 | Garf

Tahle dizkuze mi připomíná citát z jednoho akčního filmu: "Všichni chtějí do nebe ale nikdo nechce umřít..." :-) Všichni chtějí kvalitní zdravotnictví, ale nedej bože, když za to budu muset vytáhnout pár pětek. Jasně že je zdravotnictví děravé. Každé zdravotnictví na světě je schopné utratit jakékoliv peníze. Poplatky jsou taková žvýkačka na pár děr. Symbolické částky. Nikdo kvůli tomu nezahyne. Lidi se (doufám) začnou chovat trošku rozumně. Uvidíme, kolik tahle vcelku primitivní věc ušetří. Myslím, že dost. Pak se můžeme bavit o dalších změnách. Třeba komerční pojištění. "ZADARMO" - je podle mě vůbec nejdražší varianta.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 11. 2007 13:21 | xxx

jestlize mam uz platit kde co proc bych mel platit zdravotni??? nechte obcana at si sam rozhodne co bude delat se svymi penezi. platim zdravotni a jeste budu lepit u doktora. a humusaci a cizinci budou zase v pohode - nezaplatej nic. a kdyz nezaplatim tak co julinku?? budou po me vymahat doktori 30 korun??? ale doufam ze stejne jako po bezdomacich. ODS at uz tahne do hajzlu
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 11. 2007 0:40 | kr

to je ovšem naprosto v pořádku, povlečení, H papír atd atd, jídlo mu mohou nosit z domu, z hospody.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 11. 2007 0:34 | bus

je to svinstvo, zrezignovali na kontrolu, jak je možné, že nechají doktora, aby napsal spoustu léků? Jak to může účinkovat? A proč pak dostane ještě 42 Kč na hlavu, za to by měla být jedna návštěva zdarma měsíčně. Proti platbě v nemocnici nic nemám, proč pobyt někomu hradit, totéž lázně, LDN??
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 11. 2007 20:31 | Velryba

Já osobně jsem doktory nikdy nezneužil. Chodím k nim jenom když je mi blbě a to není moc často. Příspěvek mne nezabije ale principielně s ním nesouhlasím. Je to normální zlodějina státu, který si se zdravotnictvím neví rady. Všichni by chtěli za všechno platby, pomalu ještě větších než na západě ale platy budeme mít jako v africe ne ? Už by to chtělo u voleb tu sebranku vykydat. Jenomže lidi je tam zase zvolí, takže všechno půjde dokola. Je to hnus.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 11. 2007 20:24 | Rataj

Poplatky se platí ve všech civilizovaných státech a všude to vedlo ke sníženímu čerpání zdravotní péče.Je třeba si uvědomit,že čím je člověk větší lopata-tj.čím méně do zdravotního systému přispívá,tím víc by chtěl všechno zadarmo.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 11. 2007 19:39 | VIKI

Částka 30 Kč ještě nikoho nepřivedla do bankrotu. Myslím že ubude lidí, kteří si chodí do čekáren povykládat a od lékaře následně odnést recept (zadarmo) na medikamenty typu Paralen a Ibuprofen. V tom případě se stane péče dostupnější pro ty, kteří ji potřebují. Poplatky za nemocnici a vyšší doplatky za léky jsou všude, nevidím důvod proč by to zrovna u nás mělo být jinak. Nemocnice má prokazatelné náklady, léky také nepadají z nebe jako mana. Podnikoví lékaři asi nic vybírat nebudou, jelikož firma "prodá" příspěvek za prohlídku jako benefit. Uvidíme. Oceňoval bych tento krok jako první nesmělý pokus snížit masivní zneužívání systému, mělo by jednoznačně přinést významné úspory.
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 11. 2007 14:48 | kolemjdoucí

Já myslím, že poplatky se stane všeobecné lékařství více přístupné pro pracující lidi. Doktoři budou více tlačeni k tomu dělat pořadníky a zvát lidi na určitou dobu místo toho, aby museli od 7 od rána sedět hodiny v čekárně, než přijdou na řadu. To je dobré pro důchodce, protože si pokecají, ale absolutně špatné pro pracující lidi, kteří zatím museli čekat hodiny v čekárnách a na tu dobu se složitě dovolovat v práci, aby mohli k lékaři. Teď kromě těch pořadníků ubude i důchodců v ordinacích lékařů, takže i u lékaře, který bude pořád na pořadníky kašlat se nebude tak dlouho čekat.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 11. 2007 12:41

pro Nový.Myslím,že v podstatě ve všem máte pravdu.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 11. 2007 6:34

ods se pomalu zakopává
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 11. 2007 0:16

pro free a) nelze srovnávat absolutní hodnotu poplatku v SRN a ČR ale ceny se musí srovnávat dle kupní síly obyvatelstva. b) Každý si ze zákona platí zdravotní pojistku, která patří k nejvyšším v Evropě, dle poměru k průměrnému platu. Tedy žádné zdravotnictví není zdarma c) ne vždy je poplatek ekonomickým přínosem. Kolik bude stát výběr třicetikorunových poplatků ? To ještě nikdo nevyčíslil. (Stvrzenky, čas sestry, ev. další noví pracovníci na výběr na poliklinikách, nemocnicích, uskladnění peněz,jako trezory, pokladny, bankovní poplatky, daň z příjmu těchto poplatků). Tedy minimální výtěžnost pro lékaře za nový objem práce. Navíc ministerstvo navrhuje zdravotním pojišťovnám snížit lékařům platby ve výši vybraných poplatku. Lékaři tedy nic nevydělají a místo léčení budou úřadovat. Lékárníci zase musí snížit své marže a tak i zde pro ně je efekt třiceti korunových poplatků pochybný. Něco jiného je poplatek za pobyt v nemocnici. Zde pacienti zdarma jí. A zde měl být poplatek již dávno. Ale to je snad jediný poplatek, se kterým lze souhlasit. Ostatní poplatky jsou zcestné. Poplatky se v některých Evropských zemích neplatí a v jiných ano. Takže není pravdou, že se platí všude. Jde více o politické nežli ekonomické rozhodnutí. Pravdou je, že jde také o to naučit pacienty šetřit. Pravdou také je, že se zhorší péče pro ty, kteří na to nemají a k lékaři chodit nebudou, ač to potřebují. Lidé budou chodit na reverz z nemocnice domů. A pak bude dražší léčba chronicky nemocných. Takže poplatky ve zdravotnictví jsou velice složitou a politicky i sociálně citlivou záležitostí.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2007 21:11 | Petra

free,jsi debil!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2007 21:09 | harborka

Jsi totální magor!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2007 18:49

Jídlo v nemocnicích zase tak špatné není a vím , o čem mluvím, protože jsem prodělala několik operací. Je možná planější a dietnější, ale člověk se má v nemocnici léčit a ne bužírovat. Navíc ani toho pohybu tam moc nemáte, takže nemusíte do sebe cpát kalorie. A pokud máte nařízenou dietu, ale spasete vše, co vám příbuzní donesou, pak se akorát tak můžete dobře posr...Nejlepší by bylo úplně zrušit placení zdrav.pojištění (bylo by dobrovolné) a pak by se všechny zdravotnické "služby" hradily v plné výši. Potom bychom ještě rádi zaplatili jen těch 60 Kč/den. Dokud máme na chlast, cigarety a mnoho dalších pitomin, pak máme i těch 30 nebo 60 kaček. Nebo snad chodíme 3x týdně k lékaři a každý měsíc jsme hospitalizovaní v nemocnici, že nás to finančně položí??
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Paroubek

politik

Jan Procházka

ekonom

Jiří Paroubek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Jan Procházka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services