Reformováno: Jak se od ledna změní dávky v hmotné nouzi

Dlouhodobě nezaměstnaní už nebudou dostávat tak vysoké sociální dávky jako dosud. Vláda doufá, že tím lidi bez práce přiměje k aktivnějšímu hledání nového zaměstnání.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 11. 2007 14:23, Jenka

Souhlasím, že se dávky v nezaměstnanosti sníží, já bych těm co nechtějí dělat nedala ani to .Když zdravý člověk odmítne třeba veřejně prospěšné práce při úklidu sněhu a jiné, tak ať nejí. V zimě neuklizené městské komunikace,na které techn.služby nestačí a chlapi zdraví jakm řípy se válejí doma.

+55
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 12. 2007 9:09

Nejsi dobrý člověk. Nedokážu si představit, že sedíme u bohatého stolu a někoho necháme o hladu.

Zobrazit celé vlákno

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 19 komentářů)

21. 2. 2011 16:39 | květa

Já už nenacházím slova,Český národ je tupých hlupáků a nechají se sebou orat.Lidi,vy nevidíte,že vláda žene úmyslně lidi k žebráctví?Podnikatelé zaměstnance šikanují,málo jim platí,prostě se mají dobře z dělníků a ještě jako odměna jim dávají po hubě.Kupují si domy,auta i jejich manželky mají auta, denně manželkám co jsou na mateřské vozí domu obědy z restaurace.Jezdí na drahé dovolené,tahají se s milenkama,Já například jsem musela jednou během měsíce jít 3x k zubnímu lékaři,ten hajzl podnikatel mi strhl 800 kč z výplaty a to jsem ještě musela platit u lékaže 30 kč plus plombu za 500 kč.Pro zajímavost plat nám dával 8.500 kč hrubého a 1000-2000 prémie na ruku které nám nebyly započítávány ve výplatní pásce.Toto stát nesere,že podnikatelé okrádají stát daněmi.Pro zajímavost v práci jsme nesměli promluvit,pokud ano hned strhávali peníze také.Vložky opotřebované jsme si je museli ze wc nosit na dílnu a dávat do pytle co jsme měli všichni u stolu.Na wc podnikatel nechtěl dát odpadkový koš na vložky.A nebo poslední rok nám topil týdně jen 2 x během zimný sezony.Když jsme ho upozornili at nám zatopí, s výsměchem prohlásil,že nás práce zahřeje a odešel.Bylo tam spousta hrozných věci,například podnikal podporoval,že partačka co si zvolil se o nás mohla vyjadřovat,že jsme krávy.Ona totiž byla psych.narušená.Nedalo se to psych.unést,musela jsem odejít. Lidi už se vzpamatujte a pojdtě s těma zlodějama něco udělat.Nestydíte se že sedíte v tichosti v koutě a necháte se ponižovat?V sousedních státech nejsou tací promitivové jak u nás a začínají se veřejmě bouřit.Takže co s váma,asi to potřebujete.Vláda to vidí,že jste hlupáci a proto vás tlačí ke zdi dokud vás u té zdi nevylisují až z vás vyteče štáva. únor 2011
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 7. 2010 21:20 | Marto

Jen tak na okraj - moje zkušenost, jak lehce lze najít práci. Kontaktoval jsem asi dvěstěpadesát firem, odpovědělo jich zhruba patnáct. Na brigádu mě nevezmou, protože jsem nezaměstnaný (tomu říkám logika!!). Tak se snažím téměř dva roky a mám pouze právo umřít hladem a ani to mě nenechají - pokud mě objeví, v nemocnici mě opět zprovozní - a vykopnou na další umírání hladem. Nedivím se, že někteří se uchlastají ironem, nebo skočí z mostu. Mě to zatím stálo rodinu. Je fakt, že je mi 57 a neumím anglicky. Ale jinak bez problémů - pc, zdraví, zručnost... Je to téměř bez šance na legální zaměstnání. A nejraději mám, když slyším - ty se máš, neděláš, protože nechceš...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2008 9:27 | Honza

Dobře ale opravdu dobře řečeno .za ČSSD jsme se měli lépe všichni než za ODS .ODS všechno zdražila a tím zbrzdila economuku protože lidi nebudou nakupovat když mají drahé jídlo.A Podnikatele si myslí že ods je super , ale veskutečnosti je odrovnáva tím že zbrzdili economiku .Pane Paroubku nenechte to dojít tak daleko..quote autor Rada" datum.23.11.2008 09:09 Tak to je bordel na ento! Heslo kdo nepracuje se nesmí mít lepe než kdo pracuje??To je směšné proč se poslanci mají lépe když nepracujou??Dále tato ODS Politika je na tři věci protože zapomněli že člověk který je nemocný, a má sníženou pracovní schopnost , a bouhžel némá nárok na invalidní důchod tak bude díky Ods žebrák jěště vědší,Už vidím zaměstnavatele jak bere do práce člověka který trpí bolestma..Lidi otevřte očí už jestli si necháme od Topolánka srát na hlavu tak všichni v tomto státě půjdem na sociální dno.Topolánková vláda jen podporuje Bohaté a na nás chudé kašlou.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2008 9:09 | Rada

Tak to je bordel na ento! Heslo kdo nepracuje se nesmí mít lepe než kdo pracuje??To je směšné proč se poslanci mají lépe když nepracujou??Dále tato ODS Politika je na tři věci protože zapomněli že člověk který je nemocný, a má sníženou pracovní schopnost , a bouhžel némá nárok na invalidní důchod tak bude díky Ods žebrák jěště vědší,Už vidím zaměstnavatele jak bere do práce člověka který trpí bolestma..Lidi otevřte očí už jestli si necháme od Topolánka srát na hlavu tak všichni v tomto státě půjdem na sociální dno.Topolánková vláda jen podporuje Bohaté a na nás chudé kašlou.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 9. 2008 15:15 | Františka

Je to pravda, kdo si nenakradl je žebrák. Teď sem natahali lidi z Východu co pracují za minimální mzdu roznesli tady tuberu a žloutenku nakonec tady všichni pochcípeme a bude klid.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2008 17:44

Já bych znal jedno řešení . Kdyby stát uzákonil minimální mzdu tj. okolo 21000 kč , kterou formálně deklaruje , to v praxi znamená , že každý , kdo je zaměstnán , nebo se o zaměstnání uchází , by musel dostat tento plat . Pak by se ukázalo , kdo nemá zájem o práci . A těm co se vysmívají obyčejným lidem a nazývají je sockami . Stát by nezajímalo , jestli na vyplácení těchto platů podnikatelé mají nebo ne . A jak někteří novodobí zbohatlíci , nebo Ti co mají ráno teplé židle , a pobírají víc jak 20 000 kč měsíčně říkají , vzít sockám dávky atd, tak Těmto rádoby podnikatelům , co nemají nato vyplácet min . platy 21 000 , to jsou Ti chudáci podnikatelé , kteří podnikají jen díky tomu , že dávají lidem min , plat , ale ten co jim ted vyhovuje těch 7 tis , tak TĚM , BY STÁT MĚL ZAKÁZAT PODNIKAT , A potom bychom viděli , kdo na to má , a kdo tady jen parazituje na obyčejnych lidech , a ješte si otvíra hubu . A pak bych je chtěl vidět , jak by se tvářili Ti , co mají platy nad 20000 tis v dnešní době , a nazývají jiné lidi sockami , kdyby ty platy najednou měli všichni 20 tis, jestli by se potom měli čím chlubit , a povznášet se nad ostatními . Už je vidím v barvach , jak by jim padla brada , že i sousedi mají ted 40 tis měsíčně , ted už se nemáme čím chlubit , A až u Nás bude doopravdy nezaměstnanost , to je tehdy , když lidi žebrají o práci a ona doopravdy není , to je realita opravdových kapitalistických ekonomik , a ty se nacházejí na západ od nás . Tak Těmto , co dnes nejvíc vykřikují a mají těch 20 tis , a více . měsíčně a samý dluhy , půjčky nebo hypotéky na 30 let , a jednou přijdou o práci , jako že 30% , těchto , o tu práci v budoucnu přijde , akorát o tom ještě neví , tak Tem by potom měl stát vyplácet , díky jejich dřívější žadosti , podporu jen 40% z platu a to jen 3 měsíce , a pak socialní minimum ve stravenkách , do 3 tis , a až si tihle budou stěžovat že musí platit hypotéky atd , tak by jim stát měl říct , ale to nás nezajíma prodat , a mate z čeho žít , a zpátky do nájmu . A to si pište že ta doba přijde , už se na ní docela těším
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2007 9:12

Blábolíte nesmysly. KAŽDÝ občan ČR má právo žít z výsledků celé společnosti. Je kapitalismus. Kde nevládne řád, tam vládne neřád - jak je tomu nyní.
+51
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2007 9:09

Nejsi dobrý člověk. Nedokážu si představit, že sedíme u bohatého stolu a někoho necháme o hladu.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2007 9:06

Proč by synové a dcery bohatého státu jako je ČR nemohli nepracovat? Žijeme v kapitalismu.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2007 12:41 | Vlasta

V okruhu společně posuzovaných osob se již v tomto roce příspěvek na péči nezapočítává do příjmu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2007 9:04

Bída je trestný čin. Bezdomovectví je nepřípustné. Každý občan ČR má právo bydlet v obydlí odpovídajícím 21. století. Uzákoňování státních podpor je pouze upevňování pozice bídy. Chce to vyměnit politickou reprezentaci.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 11. 2007 10:45

Podpora státu lidem, kteří odmítají pracovat, není řešením, ale výchovou k dalšímu zahálení a přilepšování si zlodějnou. Za správné bych považoval zrušit jakékoliv dávky pro práceschopné lidi a finanční prostředky přesunout na příslušné obecní úřady. Každého, kdo by nesehnal práci, by musel povině zaměstnat obecní úřad, který by je využíval při uklízení veřejných prostorů, likvidaci černých skládek, střežení míst, kde dochází ke krádežím a dalším činnostem - prostě podle potřeby. Je pořád lepší podmínit jakýkoliv příjem konkrétní prací (třeba průběžným úklidem konkrétního prostoru; sbíráním odhozených PET lahví; atd., atd.), než cpát peníze za nic. Vyplácením dávek "za nic" jsou těmto osobám vytvářeny podmínky pro přivydělávání si zlodějnoun - kapsáři, sběrači kovů, apod. Dochází pak k tomu, že daňoví poplatníci jsou nuceni živit parazity, kteří jim navíc ztrpčují život pácháním různé delikvence.
+44
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 11. 2007 18:12 | HonzaH

Ty odstupňované výše dávek mezi dítětem různého věku a dospělým me rozčilujou. To vymysleli blbci a kdovíco tím sledovali.
Jestliž e pětičlenná rodina pobírá třeba ŽM 11.790 měsíčně, pak se tátovi pochopitelně do práce moc nechce. Neříkám, že je to hodně, je to na žebrotu, ale prací si nijak nepomůžou. Když táta sežene práci za celostátní průměr, a to více než polovina lidí nemá, tak vydělá cca 16.000 čistého. Za těch 4.000 a něco navíc musí dojíždět, lépe se oblékat a dbát na sebe, což taky stojí peníze. Kdyby měl vydělávat třeba jen dvojnásobek minimální mzdy, tj. 16.000, tak prostě musí práci z důvodu ekonomické neúnosnosti odmítat.
Hodně by pomohlo, kdyby výše ŽM záležela na tom, jestli člověk pracuje nebo ne. Pozná se to podle toho, jestli je přihlášen k soc. a zdr. pojištění. Kdyby jednoduše zavedli do výpočtu nějaké parametry ohledně pracovní činnosti nebo studia tak, aby např. při práci za poslední 3 roky delší než 30 měsíců bylo ŽM třeba 18.000 Kč a při práci 0 měsíců by bylo ŽM na úrovni dnešní hmotné nouze, tak bychom se mohli bez pojmu hmotné nouze obejít. Vždyť i těch 18.000 pro pětičlennou rodinu je hmotná nouze, když dvě děti studují a jedno chodí do základní školy. Pokud by všichni leželi doma, tak by jim to mohlo stačit. Ty desetikorunové rozdíly mezi dětmi podle věku, zvlášť na dětských přídavcích, jsou vyloženě k smíchu.
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 11. 2007 14:23 | Jenka

Souhlasím, že se dávky v nezaměstnanosti sníží, já bych těm co nechtějí dělat nedala ani to .Když zdravý člověk odmítne třeba veřejně prospěšné práce při úklidu sněhu a jiné, tak ať nejí. V zimě neuklizené městské komunikace,na které techn.služby nestačí a chlapi zdraví jakm řípy se válejí doma.
+55
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 11. 2007 12:34

Jsem zvědav,jak bude vláda řešit,až to bude u nás jako v Rumusku,že Romové obsadí všechny parkoviště,prostory kolem hotelů,okolí nádraží.To sem budou cizinci jistě rádi jezdit. Lidem není možný odebrat peníze na živobití a schovat se svou ochranku.Jak se Vám bude líbit žít v takovém prostředí?
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 11. 2007 18:56 | Pavel

Dávky v hmotné nouzi jsou leda tak velká šaškárna, kterou se živí hordy ouřadů. Co koho vytrhne 50,- Kč jako příspěvek na bydlení a 3,60 Kč sociální příspěvek na péči o nezletilé dítě?
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 11. 2007 12:59 | Navrátil Petr

Stát který příliš podporuje chudé zchudne sám, a to je případ Česka.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2007 12:18 | mirin

Nikomu nic nedávat.Tak snížíme počet obyvatel,ubude úředníků,stát nebude v krizi a konečně se budeme mít líp.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2007 16:07 | Ludmila Řezníčková

Ano, na některých úřadech, protože v té věci některé kraje vydaly pokyn k realizaci zákona. Ovšem od ledna 2008 to bude upraveno přímo v zákoně, což by mělo sjednotit postup všech úřadů v celé republice.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Štěpánek

podnikatel, Sokolovská uhelná

Roman Staněk

podnikatel a investor, GoodData

František Štěpánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Roman Staněk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services