Diskuze: Konec solidarity naruby? Důchodová komise vymýšlí, jak podpořit rodiny s dětmi

Ondřej Tůma | rubrika: Co se děje | 1. 12. 2014 | 42 komentářů
Zůstali jste doma s dětmi a v důchodu vás čeká jen almužna? Vychovali jste státu budoucí plátce daní a pojistného, ale ten vás za to nijak neocení? Důchodová komise to chce měnit a má první návrhy, které by v rámci penzijního systému měly vycházet víc vstříc rodinám s dětmi.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 12. 2014 8:34, Dana

Asi by mělo být upřesněn pojem "děti". Narozené, nebo vychované? Porodit může zdravá žena co 9 měsíců, to není zásluha. Vychovat, dovést k dospělosti, dát vzdělání, to už je o moc těžší. Podpořila bych určitě ty rodiče, kteří to zodpovědně dělají. Výuční list - body, maturita - body, atd. Pak je to odměna skutečně za to, že rodina vychovala občana - plátce daní a záruka, že se nebudou plnit ústavy nezaopatřenými a pouze narozenými dětmi.

+48
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 12. 2014 8:42, Jan Solver

No, daňová úleva na dítě je nyní 1000 Kč měsíčně. Pokud si tyto peníze budete spořit, do důchodu vám to udělá pěknou sumičku. Co ještě chcete? Na důchody stejně nebude, pokud nebude rovná dávka všem a rovný přístup státu k občanům, můžou se soc. inženýři klidně stavět na hlavu :-)
Prostě by se do toho stát neměl plést vůbec. Napadlo někoho z těch "moudrých", že třeba někdo děti mít ani nemůže? Ti budou rázem tímto hloupým nápadem diskriminováni...

-28
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 42 komentářů)

7. 6. 2015 17:38 | Pavel

Proboha jen né body, to by pak museli mít všichni doktorát, jinak je to diskriminace.
V zásadě ale máte pravdu, ale na to stačí jednoduše zohlednit odvody potomků. A když jedno dítě odvede více než pět jiného, tak ať se rodič toho prvního má lépe.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2015 17:36 | Pavel

...ta našetřená "pěkná sumička" vám nezaplatí penzi ani na dva roky. Už vůbec nemluvím o tom, že ten rodič to samozřejmě nenašetří, ale v reálu její násobek na toho budoucího poplatníka přidá ze svého.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2015 17:33 | Pavel

...pročež o tomto ta reforma vůbec není a jde jen o váš vztek, že byste už nemohl parazitovat na jiných.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2015 17:31

prostředky se mají přerozdělit od bezdětných k rodinám, tedy budou utraceny úplně stejně.
Realita je prostě ta, že dnes bezdětní parazitují a to by mělo být narovnáno. Primárně proto, že dnes se sebevražedně podporuje vymírání.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2015 17:26 | Pavel

Technická: nebýt složité administrativy, již dnes se spoustě živnostníků finančně vyplatí být jednatelem a vyplácet si odměny, které se daní stejně jako mzda. Proto jsou odborové propočty o vyšších výběrech od živnostníků liché.
Ten zbytek, pro který to neplatí, je do značné míry tvořen sociálními případy jako kadeřnice, realitní agent, provizní prodejce. Prostě zaměstnání, které nedosáhnou ani na minimální mzdu a musí jet proto na švarc. Ten může utéci již jen do šedé ekonomiky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 6. 2015 17:23 | Pavel

Nikdy nic nebude spravedlivé pro všechny. Nicméně statisticky rozhodně platí, že bezdětní v penzi parazitují na potomcích jiných dětí. Ostatně i vaši současnou penzi platí právě oni.
Zatím se ani moc nemluví o zvýhodňování rodin s dětmi, jako o narovnávání podmínek. Například rodina dvou bezdětných má daňové odpočty na dva poplatníky, rodina s pěti členy také jen na dva.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2015 17:21 | Pavel

Proboha ještě začněte nutit párům společné sociální pojistky a vymřeme kvůli takovým sociálním inženýrům definitivně!
Už dnes se člověk nemůže oženit, pokud nechce být vydán druhému partnerovi po letech napospas. Pořízení dítěte automaticky znamená pro muže (tentokrát již ne ženy, na rozdíl od předchozího neutrálního tvrzení) stát se vydíratelným jeho ztrátou, pokud nebude skákat jak matka dítěte píská.
A nějaký šílenec chce přidat ještě další kapku v podobě průměrování penze? Já chápu logiku, která chce ošetřit dnes již ojedinělé případy, kdy žena vzdává kariéru. Ale cenou bude zase jen nižší natalita!
Přece i dnes se mohou partneři dohodnout například na stejném příspěvku na penzijní připojištění pro oba partnery ze společného rodinného rozpočtu. Plní to přesně totéž a nemusí to být direktivně od státu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2015 22:51 | macháčková

Děti s manželem nemáme, nehohu je mít. Stálo nás to docela dost peněz, podpora zdravotní pojištovny je směšná. Jsme byčejní pracující s hypotékou a já v ivalidním důchodu. Na dovolené jsme byli asi tak před 10-ti lety. V Luhačovicích. A co takhle vyšší daně, které máte, když děti nemáte. Zase někdo plácá blbosti, když si neuvědomí okolnosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2015 23:10 | odkaz Václava Havla

To je opatření, kterým se zase pdporují cikáni a jejich porodnost. Takže Dezidér s Eržikou budou mít 10 fakanů a tím pádem i důchod. Pracovat nemusí. Má ještě vůbec smysl chodit k volbám ?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 12. 2014 14:55 | L.

Že to nedělají bulvární média je smutné, asi nutné. Ale že redaktor odborného serveru nevěnuje ani pět minut zjištění, jak to s těmi platy doopravdy je je naprosto tristní. Takže udělám práci za něj: Zákon č. 236/1995 paragraf 3 odstavec 3 určuje jako základnu pro platy poslanců průměr platů v nepodnikatelské sféře. Z toho se pak koeficienty odvozují platy poslanců, ministrů, soudců atd. Přechodným opatřením bylo stanoveno, že od roku 2008 do roku 2010 a pak až do 2014 byl tento základ zmrazen. Teď má opatření vypršet a platy se mají navrátit k původnímu vzorci, tedy mají vzrůst o tolik procent, o kolik mezitím vzrostly platy státních úředníků (a dalších státních zaměstnanců). Zajímavé je, že o platech poslanců se vede bouřlivá diskuse a přitom zvýšení platů státních zaměstnanců prošlo nepovšimnuto a ještě jim všichni přikyvují, jak je strašně ta zlá pravicová vláda odírala.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 12. 2014 20:57 | Michaela

Nejde o to, kdy půjde do důchodu, ale o to, kdy ho vyhodí zaměstnavatel pod nějakou záminkou, protože starého člověka už ve firmě nebude chtít.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2014 17:16 | Nox

To je sice teoreticky hezke, ale v praxi neni jaksi v cem sporit, protoze penize znehodnoti realna inflace a hmotne statky (drahe kovy, nemovitosti) se zase jednou za cas statem zabavuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2014 9:25 | DrLík

Váš argument chápu, je jasné, že vždy bude nějaké přechodné období, ve kterém se bude muset řešit co s lidmi, kteří fungovali dle "dřívějších pravidel". Stejné to ale přece bylo kdysi v začátcích průběžného systému, kdy zaměstnanci začínali své peníze odvádět stávajícím důchodcům, i tam existovaly skupiny lidí kterým se "to těžko vysvětlovalo" a bylo to pro ně diskriminující/nevýhodné... Jinak za mě asi nejlepší popis "ideálního" stavu popsal svého času Jan Traxler - viz http://www.finez.cz/odborne-clanky/ostatni/jan-traxler-zavedme-mezigeneracni-duchodovy-system . Jenže bohužel, mám obavy že u nás kde jsou generace lidí zvyklé na sociální systém a mají falešný pocit že "si na svůj důchod přece naspořili svou celoživotní prací a mají na něj tak nyní nárok", bude hodně složité něčeho podobného dosáhnout...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2014 9:16 | Jan Solver

Můj argument musíte brát vážně. Na stejném totiž stojí financování důchodů současných důchodců. Také jim nemůžete říct, měli jste si naspořit, protože oni už nemohou. A možná ani nemohli, když budovali socialismus. Zato teď by rádi pořádné důchody. A stejně na tom budou ženy, které přirozeně už nemohou mít dítě. Také už se nemohou adaptovat na změnu. Prostě ex post tahle opatření nefungují a vždy bude někdo diskriminován. V článku sice píšou, že to budou aplikovat řádově v desetiletích, ale na 2. pilíři a 3. této komisi je vidět, že státu se nedá věřit. V ostatním se shodneme.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2014 9:04 | DrLík

Nenapsal jsem nic o tom, že by člověk měl mít právo na to, aby mu dítě živil stát. Za mě nemám vůbec problém s tím, aby daňové slevy na dítě stát zrušil úplně, protože sociální inženýrství podle mě opravdu nefunguje. Nicméně pak to musí platit i v důchodech - z mzdy dětí pak musí jít jen malá část na průběžná důchod "všem" a větší část adresně na důchod jejich rodičům. A myslím tím opravdu "ze mzdy", tj. u dětí které nepracují, tak samozřejmě rodiče na důchod nedostanou nic. Argumentovat generací žen nad 40 let, které děti nemají, je v tomto podle mě dost zcestné. Pokud děti nemají (psal jsem ať už z jakéhokoliv důvodu - nechtěly, nemohly apod.), tak místo financování dětí mohly tyto peníze spořit na důchod. Váš argument mohu opět otočit (možná trošku do extrému, ale jde o princip) - běžte vysvětlit rodičům, kteří zaplatili výchovu třeba 3 pracovitých dětí, že mají stejný důchod jako sousedé, kteří děti neměli a celý život tak mohli 2x ročně na zahraniční dovolenou, protože "živili jen sebe"... :)
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2014 13:27 | Malkin

Tak je pravda, že za komančů se 2 dětmi šly ženy někdy v 55-56 letech. Dnešní se dvěma dětmi mají jít v 65? To máte 10 let rozdíl.. Lidi by myslím chtěli raději mít možnost dříve odejít do důchodu, nežli nějaké stovky navíc.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2014 11:53 | PaTend

O důvod více vrátit se k té z mně nepochopitelného důvodu zavržené myšlence, že část vašeho důchodu by byla závislá na odvodech vašeho dítěte do systému.
Vaše dítě odejde do Kanady, potom Vás bude muset podporovat z Kanady nebo budete mít nižší důchod. Všechny opačné varianty znamenají že ostatní budou muset nuceně zvýšit svoji "solidaritu" aby zajistili Váš důchod.
Rozhodně souhlasím s tezí že nejdřív se každý má starat sám o sebe, potom se má starat o svoji rodinu a neprve následně má či může být s někým solidární. Bohužel stávající realita jde přesně opačným směrem a proto není divu, že to spěje ke kolapsu.
Co je zadarmo (rozuměj zaplatili/vytvořili to jiní) toho z principu nikdy nebude dost.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2014 7:54 | Pavel

Až vstoupíte do výtahu, kterému vévodí obrovský psí exkrement, tak možná pochopíte...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 12. 2014 23:29 | Skeptik

Máme v domě paní se psem, samozřejmě bydlí v nejvyšším patře. Normální člověk ze 3.patra jde ráno pěšky dolů a večer vyjede výtahem 3 patra. Paní jede 4x za den vyvenčit psa, samozřejmě nahoru i dolů (plus si jde popovidat na poštu a k obvoďákovi). Takže celkem jede tak 6x za den 7 pater dolů a 7 pater nahoru, kdežto já jedu jen 1x tři nahoru.
Když jsem rozpočítal měsíční náklady a vyšlo mi, že co patro, to dvoukoruna a na domovní schůzi jsem navrhl, že bychom měli výtah udělat na chip a účtovat reálné používání, paní se málem zjevila. Já: 3patra X 31dní X 2Kč = 186Kč Ona: 7pater X 12xDenně X 31dní = 2604Kč
A to jsem byl ještě mírnej a tu povinnou eurorekonstrukci za 2 mega jsem tam rozpočítal jen částečně. Měl jsem to celé napařit jí, protože ona je eurosocialistka a já euroskeptik.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 12. 2014 23:27

A kde jsou ty mld korun ze zvýšené DPH ? Minulá vláda zvedala daně s odůvodněním, že do koruny půjdou na penzijní reformu. A kde jsou dnes ? Kurva, zase zvedat daně. Do prdele s vámi úředníci, kteří prožerete všechno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiřina Hajduková

podnikatelka, Komas

Lenka Bradáčová

vrchní státní zástupkyně

Jiřina Hajduková
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 50 duelů
×
Lenka Bradáčová
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 40 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services