Injekce pro osamělé rodiče: Za neplatiče zaplatí alimenty stát

Děti z neúplných rodin nemůžou být bity na tom, že na ně táta mámě nebo máma tátovi neplatí alimenty. To je argument ministryně práce pro zavedení zálohového výživného. Za neplatiče by podle ní měl alimenty hradit stát. A pak je vymáhat. Co si o tom myslíte? Kde jsou hranice osobní a kolektivní zodpovědnosti? A za co všechno vlastně může stát „ručit“?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 3. 2015 21:47

No já teda fakt nevím. Chlap začal chlastat, tak jsem od něj odešla, hlavně protože byl hrubý a nechtěl se léčit. teď má platot 2000 měsíčně. To se mi nezdá nijak velká částka, hlavně proto, že jinak nám nic nepřispívá. Já přitom jenom na léky za syna utratím 1500 měsíčně. Takže opravdu nemám na rozhazování. Navíc teda bejvalej mi místo oněch 2000 pošle 100 měsíčně s tím, že víc nemá. Exekutor zase, že mu nemá co zabavit, protože střídá zaměstnání snad častěji, jak ponožky. Takže nám by se rozhodně hodila pomoc od státu. Navíc milý pisateli, od stítu mám sice úlevu na daně, ale nijak závratná není. Příspěvek na bydlení nedostanu, protože bydlím v pronájmu( naštěstí platím vážně jen služby a nájem stejný, jako ve státním bytě)a kdybaých bydlela ve vlastním, tak taky nárok pomalu není. A na sociální příspěvek mohu zapomenout, protože jsem si vydělala o 10 korun víc, než mají v předpisech. Chápu samozřejmě ty zodpovědné otce, ale zady se bavíme o těch, kteří se vyhýbají povinnostem.

Zobrazit celé vlákno

+28
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 9. 2018 23:08, Zdena Zumrová

Ženy vzpamatujte se, my jsme s manželem již 54 let . Ale co si ženy teď dovolují na muže je hnus. Já se nedivím že muži ženy opouštějí a chodí raději do hospody. Ženy si myslí když porodí dítě že muž je povinen je živit , to je ale omyl dámy. Když jste chtěly dámy dítě byly jste milé, pozorné, pracovité, vstřícné, kam se podělo ??? Jak vychováváte své děti s nenávisti k otci ?? Tak se nedivte že nechtějí se o vás s dítětem starat!!

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 51 komentářů)

11. 3. 2015 21:47

No já teda fakt nevím. Chlap začal chlastat, tak jsem od něj odešla, hlavně protože byl hrubý a nechtěl se léčit. teď má platot 2000 měsíčně. To se mi nezdá nijak velká částka, hlavně proto, že jinak nám nic nepřispívá. Já přitom jenom na léky za syna utratím 1500 měsíčně. Takže opravdu nemám na rozhazování. Navíc teda bejvalej mi místo oněch 2000 pošle 100 měsíčně s tím, že víc nemá. Exekutor zase, že mu nemá co zabavit, protože střídá zaměstnání snad častěji, jak ponožky. Takže nám by se rozhodně hodila pomoc od státu. Navíc milý pisateli, od stítu mám sice úlevu na daně, ale nijak závratná není. Příspěvek na bydlení nedostanu, protože bydlím v pronájmu( naštěstí platím vážně jen služby a nájem stejný, jako ve státním bytě)a kdybaých bydlela ve vlastním, tak taky nárok pomalu není. A na sociální příspěvek mohu zapomenout, protože jsem si vydělala o 10 korun víc, než mají v předpisech. Chápu samozřejmě ty zodpovědné otce, ale zady se bavíme o těch, kteří se vyhýbají povinnostem.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2015 17:28 | lukáš kejval

Jsem rád že v této republice je ještě někdo normální.Hezky jste to napsala.A ten kdo má jiný názor tak to je u mne parazit a necita a nebudu psát co dál ať se nad tím každý zamyslí sám jestli zrovna jeho to bude něco stát.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2015 17:14 | lukáš kejval

je to perfektní nápad.stát si s tím velice dobře může poradit a jestliže stát nevymůže peníze od otce či matky může vymáhat po rodičích,prarodičích,majetky,a jiné prostředky,může vykonávat i státu prospěšné práce.To je opravdu dobrý nápad.S pozdravem všem starostlivím a milujícím rodičům kterí to nemají jednoduché.A co se týká té jedné miliardy alespon bude použita k věci. Nechápu jak se někdo může dobýrat toho že ne.Ty děti vám jednou budou vidělávat na důchody,tak at mají peníze na školu.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 2. 2015 16:40

fungující rodina je i bez otce nebo bez matky kolikrát více než jak vy říkáte v uplných rodinách
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2015 12:17 | Jan Barbucha

Článek o zálohách na výživné ze strany státu ukazuje na totální zvrácenost našich "volených" zákonodárců. Nevidím jediný důvod, proč bychom my, kteří si svoje povinnosti plníme, měli z našich prostředků platit, podporovat a pomáhat vychovávat a rozšiřovat geny flákačů, zločinců, a nepřizpůsobivých parazitů. Zodpovědným tito NIKDY nijak ničím nepřispějí a nepomohou. Jen berou. Typický příklad za všechny 9x odsouzený recidivista má 7 dětí, na které my mu máme platit. Tímto získá neoprávněnou výhodu v reprodukci svých zločineckých genů. Naproti tomu právník má děti 2 a tak je oproti zločinci v pětinásobné nevýhodě. Tato diskriminace zodpovědných lidí by se placením alimentů od státu ještě zvýšila. Musí to být naopak-parazit musí platit zodpovědným!!
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2014 20:47 | Pierre

Stát tímto nepřímo přiznává, že v džungli všech možných proti zdravému rozumu jdoucích právních obezliček, se jedinec sice soudně může dočkat spravedlnosti na papíře, ale nemůže ji vymoci v dohledné době, anebo vůbec. Nemůže ji vymoci ani samotný stát, proto raději zaplatí - tedy my všichni.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2014 18:13 | Honza

Problém neplacení výživného u zaměstnanců vidím jako velmi jednoduché řešení a to srážkou ze mzdy. Spousta jiných druhů vymáhání tímto způsobem funguje ( exekuce apod.). Není přece nutné, aby se soudy zdlouhavě věnovaly vymáhání alimentů, když v případě např. 3 měsíčního zdržení s platbou může bez okolků nastolit srážku ze mzdy. Podobný systém lze využít i u osob pobírající sociální dávky. Kategorie podnikatelů či jiných podnikajících osob lze jistě řešit za pomocí finančních úřadů.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2014 17:37 | jarmile

mimo jiné stoupla rozvodovost jisté menšiny na slovensku o desítky procent.
blbost. ženy by ředně měly začít lépe vybírat a uvažovat a obecná vymahatelnost práva by měla být vyšší + právo na práci+ řidičáky na rodičovství
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2014 17:16

Souhlasím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2014 16:37

Jde tu i o dite o to nemuze za to ze mama je kr.va a tata ko.ot
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2015 20:36 | irena

Souhlasím aby stát platil dluh na výživném, já sama mám dítě s těžkým zdravotním postižením a jeho otec na výživném dluží 172 300kč.Můžu dělat pouze na zkrácený úvazek, abych to zvládla s péčí o dítě a speciální škola mě stojí cca 6000kč měsíčně to nepočítám nájem a další věci které pro nevidomé nejsou zrovna nejlevnější.Stát by si měl uvědomit, že se s penězi které nám zbývají bez výživného neobejdeme a když otec neplatí žije se nám dost těžko, když musíme každý měsíc počítat jestli dítěti koupím bundu nebo třeba rohlík.Kdybych nebydlela společně s matkou a sestrou nedokázala bych dítě uživit, protože bych musela platit celý nájem a musela bych ho dát do horší školy.Naši politici rozhodují hlavně o tom, kdy a o kolik si zvýšit plat a o matky s dětmi co nedostávají výživné se nezajímají.Já se s otcem dítěte soudím již jedenáct let, mě to pořád stojí peníze za soudy a právníky a jeho to nestojí vůbec nic!Nedivím se matkám které nevymáhají výživné, protože nemají na to aby ještě rozhazovaly a radši to věnují vše dítěti.Mě samotnou už právník stál více než 50 000kč.Je od státu moc milé, že chtějí aby jsme se snažili výživné vymáhat, my bychom velice rády, jen by nám tedy stát měl financovat právní zástupce i soudy, že toto není zdarma na to jaksi dost pozapoměl.Kdyby se zrušila sněmovna kde všichni jen spí a nic nedělají a když dělají, tak řeší takové blbosti jako jsou obchody zavřené o svátcích atd.Myslím si že otázka výživného je mnohem důležitější.Já bych jim to udělala jako to bylo dřív jedešn měsíc nezaplatí a šel by na rok sedět, teď se nám akorát neplatiči někde smějí!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 12. 2014 17:36 | mp

...některé matky jsou potvory, utečou od svého partnera třeba proto, že se mu přestane ekonomicky dařit, místo aby ho podržely, takže zůstane na problém sám a ještě jej dusí s alimentama, ač není kde brát, není na splátky pohledávek, základní potřeby, zatímco matka shrábne všechny příspěvky a daňové bonusy od státu, sama si jezdí autem a koupí novej počítač, jezdí po výletech... ...otec se zadlužuje čím dál víc, matka na něj pošle exekutora... otec dře bídu a má problém vzít dítě do kina, divadla, bazénu... ...na placení bytu zůstane sám, na dítě platit musí, pokojík pro dítě taky má, ale příspěvek na bydlení za dítě dostane jen matka... ...a jak někdo níže již zmiňoval, pokud se sečte výživné + stejná částka matka + daňový bonus na dítě + přídavek na dítě + příspěvek na bydlení i za dítě = slušných pár tisíc...najednou člověk zjistí, že tolik peněz ani matka za dítě neutratí a naopak - ještě si z toho všeho sponzoruje úhradu vlastních potřeb, přitom za víkend utratí chlap extra peníze každejch 14 dní a za polovinu prázdnin taky, a kolikrát musí za děckem dojíždět desítky, ba i více kilometrů, jelikož soudružka exmanželka si usmyslí přestěhovat se jinam... ...čili jeho náklady se nijak v potaz neberou, matky ano a nikdo nezjišťuje, jestli peníze utrácí účelně za dítě nebo za sebe... ...u soudu, když rozhoduje babinec, obyčejně neni schopen se povznést nad úroveň pohledu ovlivněného vlastním pohlavím... ...a jak to tak bývá, matky obyčejně zatahují mnohem více děti do boje proti otci... ...placení výživného státem považuju za kardinální socialistickou pitomost, která opět deformuje přirozené lidské snahy a uvažování a posiluje závislost a moc státu nad jednotlivci...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2014 15:18 | deci

Věřím, ze je spousty svobodných(samostatných) rodin, které tom potřebuji, ale bojím se toho, že to zase pouze zneuzijou cigáni a jiní asocialove.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2014 19:45 | Lucie Kutláková

Dobrý den, Nevím zda se to vztahuje i na děti co mají nárok na výživné od rodičů. Já sjsem studenta na vysoké škole a přitom na mateřské dovolené mé přijmy jsou 3800 měsíčně a otec mi má platit 2000 měsíčně. Samozřejmě mi to neplatí. Je nerealné se uživit stěmi to příjmy. Přítel sice pracuje ale jeho výplata pokryje nájemné a zbyde nám skoro nic. Nevím kdo tohle to vymýšlel a rozpočítával, ale uživit sebe a 2leté dítě stěmi to penězi , když ani nemohu spoléhat na to že mi příjdou výživné na šílené. Nechápu jiné matky co též nedostávají vyživné a musí platit nájem. Jak to zvládají mají co jíst? Zajímá to někoho? Samozřejmě že to nikoho nezajímá. Proto si mylsim , že kdyby platit stát výživné místo člověka co je otcem dítěte je nejlepší řešení a hodně maminkám by to pomohlo. Mě otec dluží přes 60.tisíc a co jednou za čas mi pošle 2000 tisícce a to má úřední dohled? To by mě zajímalo jak to ten uředník hlídá, když stejně nic neplatí. No nic méně by to bylo nejlepší řešení plus by bylo fajn, kdyby stát byl ochoten rodičovský příspěvek na dítě zvýšit. Nebo t si ten člověk co tuto částku stanovil zkusí. Ať ví jaké to je. Ať zkusí počítat každou korunu , aby jeho dítě mělo co jíst. Jenže to nikoho nezajímá. S prominutím je to psotavené na hlavu. Hlavně, že si chtějí zvýšit platy. A zbytek národa nemá na rohlík. Já mylsim , že jsem toho napsala dost. Byla bych ráda , kdyby někdo bral ohledy i na lidi jako jsem bohuže já.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 12. 2014 0:39 |

Milý Jardo, myslíš si, že matka, která utekla z pekla domácího násilí, je NEZODPOVĚDNÁ?!?! Naopak - velmi zodpovědně se postavila problémům, dokonce i za své dítě! A proto má trpět?! Hlavně mi nepiš, že si to zavinila sama, volbou partnera! Například ten můj "ex" - začal trpět bipolární poruchou a začal být násilnický. To jsem měla zůstat, abych podle vás byla "zodpovědná"?!?!?!?!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 11. 2014 8:14 | mila

Nelíbí se mi jak se stát k tomu problému staví. Já jsem jednou s těch co bývalí manžel dluží na alimentech a není to malá část, bez mála se to blíží k dvestetisicum. Už několik let se soudime a stále k ničemu. Nic radši nemá, vše píše na své blízké, dělá na černo, aby mu nebyla možnost exekuce a že mu sebrali řidičské oprávnění mu je jedno, stále jezdí. Když je pan Babis tak chytrý a má zakoupených tolika fabrik, tak proč je nezavrou do jedné a dokovad si neplatí všechny dluhy a samozřejmě i bych jim k tomu zapocitala ubytování, stravování a ostatní poplatky. To by si pak každý rozmyslel být několik let nekde zavrenej a nevidět své blízké. Jenže v tomto státě jsou neplatiči alimentu více chráněni než ty co se o děti starají a snaží se jim dát vše potřebné i za podmínek, že se sami dostanou do finanční krize a na ty pak nikdo nekouká a jsou hned trestany a odsuzovany. Třeba svému dítěti nejsem schopna zaplatit školní výlety a zájezdy, nemám nikoho kdo by mi pomohl. Jsem ráda, že zaplatím nájem a mám co dát dítěti na talíř. Je to hnus co se děje v tomto státě
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 11. 2014 7:02

pěkná blbost !
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2014 21:34

Jasně, kór když jsou mu dva roky. To si můžete najít super placený zaměstnání...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2014 9:53 | Tom

3 tisice na dite jsou malo?? To dite preci nema zivit ten kdo s nima nezije, ale porad by to melo byt dohromady. Takze 3+3 je 6000 pro dite na mesic. A z toho se dite uzivi jak nic. Z toho se zvlada uzivit i cela nase 3clenna rodina i se psem a to si nic neodpirame.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2014 21:11 | Hunter

"Ženy požadují", "muži neplatí", "je mi líto matek", "z otců vyrazit" ... Vy jste teda pěkná sexistka. Neměla by být justice genderově korektní?
Kdybyste nedávali děti víceméně do trvalé péče automaticky ženám, nemusely by řešit, že jim muži naplatí.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Procházka

ekonom

Lubomír Lízal

ekonom

Jan Procházka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Lubomír Lízal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services