Jak správně nahlásit pojistnou událost?

Gabriel Pleska | rubrika: Když se řekne | 11. 11. 2014 | 9 komentářů
Máte životní pojistku? A víte, na co jste pojištění? Jak a kdy dáte pojišťovně vědět, že se vám něco stalo? K tomu, aby takzvaná likvidace pojistné události proběhla bez problémů a byste co nejdřív na svém účtu viděli peníze, je třeba trocha trpělivosti. A také spolupráce z vaší strany.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 11. 2014 9:50, David Kudrnovský

Po úrazu čekáte, že Vám pojišťovna zaplatí částku, kterou najdete v jejích tabulkách za konkrétní úraz zejména u Pojišťovny České Spořitelny splníte všechny podmínky pro výplatu plnění u této pojišťovny a ve finále Vám tato pojišťovna vyplatí pojistné plnění, že máte tak akorát na žvýkačky. Přitom si člověk platí pojistné 13 let po celou dobu bez jediné šu. Jak se říká, když ptáčka lapají hezky mu zpívají. Na začátku Vám naslibují, že třeba dostanete za zlomeninu ruky cca 20.000,- Kč a když přijde na lámání chleba věc je najednou úplně jinak než Vám bylo slibováno.

+13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 9 komentářů)

25. 5. 2015 22:08 | Roman

Jsou tady taky firmy které se velmi dobře živí tím že vymáhají z pojištoven to co klientovi patří. Vezmou si zhruba třetinu toho co vysoudí což vypadá jako hyenismus, ale jsou to na druhou stranu zase vysoce efektivní profíci a pokud nic nezískají neplatí klient nic, ohlídají všechny možnosti které klient má a nezanedbají žádnou možnost jak z pojištovny dostat klientovy nároky - jde jim přece o jejich byznys. Výsledkem je většinou až dvojnásobek plnění od pojištovny pro klienta i po zaplacení provize agenturám. Upozornuju že v takové firmě nepracuju, ale vím to dobře od kamaráda z pojištovny.Pojišťovny pak musím platit jak divé, což on od klientů ví :-).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2014 13:37 | JB

To jste asi jeden z posledních na téhle planetě, komu ještě jde o klienta. Bohužel 99,9% pojišťováků zajímají jen nové smlouvy a nic víc. Hodně štěstí!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2014 12:44 | jihra

To David Kudrnovský: 1/ Myslím si, že Hugo se rodičům povedl. Když prostě od pojišťovny nedostanu to, co bych dostat měl, tak se samozřejmě budu cukat a budu se snažit to z pojišťovny vyrazit. Ale neznám historii Vašeho případu, takže je to jen obecné tvrzení. 2/ Píšete - cituji: "....když ptáčka lapají hezky mu zpívají ..... a když přijde na lámání chleba věc je najednou úplně jinak než Vám bylo slibováno." Bohužel svým způsobem máte pravdu, někteří "pojišťováci" Vám nakecají cokoliv, jen aby s Vámi uzavřeli pojistku. Na druhou stranu - "sáhněte si do svědomí" jako klient - když jste podepsal smlouvu, přečetl jste si pak podrobně pojistné podmínky? Zeptal jste se pojišťováka/pojišťovny na to, co Vám není jasné? Protože pokud se Vám na smlouvě něco nelíbí, tak ji můžete v prvních 2 měsících vypovědět pouze s 8-midenní výpovědní dobou. Ze své dlouholeté zkušenosti mohu konstatovat, že pojistné podmínky si prostuduje a na něco se zeptá s bídou tak 1% klientů. Takže za spoustu problémů s pojišťovnami si mohou do jisté míry i klienti sami.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2014 12:34 | jihra

To JB: Samozřejmě, že pojišťovací poradce nebude řešit pojistnou událost klienta - na to je pojišťovna. Ale pokud např. pojišťovna nechce odškodné zaplatit tak, jak klient očekával, nebo se odškodnění nějak "táhne" a zdržuje, tak já osobně se vždy snažím svému klientovi pomoci. V prvé řadě zjistím, zda jsou požadavky klienta oprávněné - a dost často prostě nejsou - v tom případě klientovi vysvětlím, proč nemůže dostat odškodnění podle svých představ. No a pokud dojdu k závěru, že klientova nároky jsou oprávněné a chyba může být na straně pojišťovny, tak se snažím klientovi pomoci (např. mu pomohu sepsat odvolání, můžu na pojišťovně zjistit, kde je zádrhel apod.). Osobně jsem toho názoru, že já jako pojišťovací poradce jsem tu pro klienta a nikoliv naopak. A rovněž jsem toho názoru, že největším "bohatstvím" pojišťovacího poradce je spokojený klient. A vo to go.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2014 12:18 | JB

Pojišťovací poradce řešící mojí pojistnou událost je sci-fi. Pokud takový existuje, budu rád když si mé pojistky vezme po sebe.
Poradce zajímá jen provize z pojistky a pak už nic dalšího. Např. "můj" poradce už fin. poradenství dávno nedělá a po něm se vystřídalo asi 5 dalších hňupů, kteří se zmohli jen na to, že mě kontaktovali za účelem "upgrade" pojistné smlouvy (česky řešeno smlouvu zrušíme a uděláme novou jinde, ať z toho něco kápne)...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2014 14:55 | David Kudrnovský

Rodičům jsi se Hugo zrovna nepovedl koukám :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2014 22:57 | Hugo

Průměrně inteligentní cvičená opice by se zeptala u své pojišťovny, proč tedy nedostala za tu zlomenou ruku cca 20 000 Kč, ostatní holt budou plakat na penize.cz, jak s nimi pojišťovna vyjebala.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2014 9:50 | David Kudrnovský

Po úrazu čekáte, že Vám pojišťovna zaplatí částku, kterou najdete v jejích tabulkách za konkrétní úraz zejména u Pojišťovny České Spořitelny splníte všechny podmínky pro výplatu plnění u této pojišťovny a ve finále Vám tato pojišťovna vyplatí pojistné plnění, že máte tak akorát na žvýkačky. Přitom si člověk platí pojistné 13 let po celou dobu bez jediné šu. Jak se říká, když ptáčka lapají hezky mu zpívají. Na začátku Vám naslibují, že třeba dostanete za zlomeninu ruky cca 20.000,- Kč a když přijde na lámání chleba věc je najednou úplně jinak než Vám bylo slibováno.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2014 9:43 | jihra

Jen dvě připomínky k informacím v článku. 1/ Je dobré pojišťovně poslat kopie VŠECH lékařských zpráv, vyšetření atd., nejen lékařskou zprávu o prvním ošetření. Čím více informací pojišťovna má tím rychleji se pojistná událost vyřídí. 2/ V některých případech už klientovi nemusí hlášení pojistné události vyplňovat lékař - např. hlášení úrazu u Pojišťovny České spořitelny. Stačí, když si klient hlášení vyplní sám a přiloží kopie lékařských zpráv. Každopádně je asi nejlepší v případě, že se něco stane, aby se klient obrátil na svého pojišťovacího poradce, který by mu měl pomoci s vyplněním hlášení pro pojišťovnu. Je asi pravdou, že někteří pojišťovací poradci nejsou moc rádi, když je s touto záležitostí, za kterou nedostanou provizi, klienti "obtěžují", ale já jsem toho názoru, že nejdůležitější pro pojišťovacího poradce je spokojený klient a vo to go.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 117 415 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2022

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Doporučujeme

Užijeme si moře letos naposledy? Češi a dovolená očima expertů

Užijeme si moře letos naposledy? Češi a dovolená očima expertů

Dovolená u moře letos konečně může proběhnout bez covidových omezení. Můžou si ji však...více

Neviditelné padesátnice. Už nejsou juniorky, ale do důchodu mají daleko. Čemu čelí ženy, které...

Neviditelné padesátnice. Už nejsou juniorky, ale do důchodu mají daleko. Čemu čelí ženy, které dospěly za komunismu?

Současná generace 50+ a v těsném závěsu za ní i takzvané Husákovy děti z počátku 70. let...více

Berte je vážně! Ženy nehrají hůř, patří na hlavní stadiony

Kdo letos vyhrál ženskou fotbalovou ligu? Víte to? Slavia Praha a byl to už její 21. titul...více

Aká bude suma trinásteho dôchodku v roku 2022? Plus kalkulačka

Aká bude  suma trinásteho dôchodku v roku 2022? Plus kalkulačka

Vysoká inflácia a rýchly rast cien sú dva hlavné dôvody, prečo sa v roku 2022 trinásty...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Matějovský

podnikatel, Povlečení Matějovský

Jannis Samaras

podnikatel, Kofola

Zdeněk Matějovský
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 21 duelů
×
Jannis Samaras
ÚSPĚŠNOST
75,00 %

z 24 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.