Velký investiční seriál: Penzijko jako investice na stáří smysl nedává

Daniel Tácha | rubrika: Seriál | 24. 9. 2014 | 39 komentářů
Na začátku loňského roku odstartovalo doplňkové penzijní spoření. Novinka má být náhradou za populární penzijko, které má sjednané přes pět milionů lidí. Nabídky na přestup do nových fondů ale zatím využil jen málokdo. A to přesto, že nový produkt by k zajištění na stáří mohl sloužit o dost lépe.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 9. 2014 7:53, beruška

Článek s takovým názvem mne dokáže fakt nadzvihnout.

V rámci „finančně-poradenských žní“ v druhé polovině roku 2012 finanční poradci bez rozdílu houfně lovili statisíce klientů do končícího PP právě na parametr „černé nuly“.

Že by najednou houfné prozření ? Ale houby, byznys je byznys.

Jestlipak dnes těmto klientům píšou finanční poradci omluvné dopisy, že jim záměrně lhali, že je jen potřebovali nasypat do systému, aby za ně ještě dostali dobrou provizi ?

+42
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 2. 2015 6:16, Průměrný občan

Conseq za dva roky v dynamickém potfoliu 30% a pak si to nedej,když
poplatek je jenom 0,8%.A to se vyplatí i přejít. Zdraví všechny s garantovanými produkty. Ať se vám všem daří.

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)

18. 2. 2015 6:16 | Průměrný občan

Conseq za dva roky v dynamickém potfoliu 30% a pak si to nedej,když poplatek je jenom 0,8%.A to se vyplatí i přejít. Zdraví všechny s garantovanými produkty. Ať se vám všem daří.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2015 23:35 | Tomáš

Společnost spoléhající na státem vyplácený důchod nemůže v budoucnosti fungovat. Jednou to skončí a vrátíme se k původnímu modelu, co jsi nazbyl, z toho zij.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2014 11:33

To není nic proti ničemu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2014 10:14 | Ivo Bečvář

Co konkrétně je na tom špatně? Já to vnímám jako velmi pozitivní věc, pro spoustu lidí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2014 10:11 | Ivo Bečvář

Zákon v rámci 3.pilíře vyžadoval pouze jeden konzervativní fond. Další fondy již byly zcela v možnostech penzijních společností. Nepleťte si to s 2.pilířem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2014 8:26 | beruška

to tady matete národ. Od přípravy zákona 427/2011Sb.bylo jasné, jaké typy fondů budou penzijní společnosti mít. Nejasností kolem toho byla a je celá řada, ale ohledně fondů ne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2014 8:23 | vrhník

ehm...Bečváři, to je odpověď jak od politika.
Je úplně u zadku, jestli je to 25% produkce nebo provize, jde o to, že Partners mezi poradenskými firmami nabouchali nejvíc penzijních připojištění,capito ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2014 8:19

Bečváři, Bečváři, co to na poradách hulíte za matroš ???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 9. 2014 13:44 | Karel M.

Největším vítězstvím je vítězství politiků, kterým se podařilo vnutit národu myšlenku, že se o důchod má postarat sám, aby mohli dále nerušeně rozkrádat naše společné peníze. Lidé v této zemi platí lidé druhé nejvyšší daně v Evropě a přesto stát nemá na důchody.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2014 22:47 | Gabriel Pleska

Přesně, pionýrské :)) (A to přesto, že pionýři v Polsku nebyli.)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2014 15:23 | Pavel

No, v tom Polsku, pokud vím, stát neřekl, že to nezaplatí. Stát sebral penzijním fondům svoje dluhopisy a dal jim "čestné pionýrské" že to možná někdy nahradí. Otázka je, nakolik je takové "čestné pionýrské" vymahatelné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2014 15:04 | Ivo Bečvář

Ehm...nikdo?
Procento z objemu produkce SE NEROVNÁ procentu z provizního obratu. Jsou to dva zcela odlišné údaje!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2014 15:00

Jak už někdo zmínil, účastnické fondy mají poplatek za dosažení nových maximálních hodnot, tak je v zájmu portfolio manažera prostředky ve fondu zhodnocovat.
Dotaz: uvědomujete si riziko, že Vaše peníze v PP jsou zainvestovány do státních dluhopisů a pokladničních poukázek ČR a kdyby se dostal stát do platební neschopnosti (tj. extrémní zadlužení, kam směřujeme skrze pravidlně stamiliardové schodky vlád), tak jsou tyto prostředky nejsnažším terčem, na které může stát šáhnout?
Ostatně přesně to se stalo v Polsku, když umořili část státního dluhu. Stát prostě jen řekl, že ty dluhopisy nezaplatí...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2014 14:53 | Ivo Bečvář

3.pilíř ve staré i nové podobě je velmi silně regulovaný státem (i z důvodů státních příspěvků). Na jedno rodné číslo je možné mít pouze jednu smlouvu ve 3.pilíři (PP nebo DPS) a jednu ve 2.pilíři.
Kromě toho si může tyto nástroje sjednat pouze plnoletá osoba.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2014 14:50 | Ivo Bečvář

Zapomínáte, že v té době byl budoucí obraz nového DPS ještě docela velkou neznámou, především v tom, jak konkrétně bude nabídka účastnických fondů vypadat.
Pokud šlo tedy o volbu jestli alespoň něco s možností bezplatně přejít do nového systému nebo nic s rizikem, co bude, potom mi první varianta přišla logičtější.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2014 14:45 | Ivo Bečvář

Bohužel máte pravdu. Jde o to, že v dlouhodobém horizontu je rozhodující výnos p.a. a tudíž výnosy z výnosů mnohem více než státní příspěvek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2014 14:42 | Ivo Bečvář

Státní příspěvek je i v novém doplňkovém penzijním připojištění. To z něj ostatně dělá velmi atraktivní záležitost, neboť skrze něj můžete mít: - příspěvky zaměstnavatele (benefit) - státní příspěvek - atraktivní výnos převyšující inflaci
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2014 14:40 | Ivo Bečvář

Jak byste zhodnotil požadavek chtít výnos bez rizika?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2014 18:26

Ale účastnické fondy mají odměnu za zhodnocení. Pochlubíte se, jaké IF to máte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2014 18:22

> Ale jak víme,do PF mohou vkládat pouze lidé od 18 let,ale nikdo mi ještě doposud nevysvětlil proč a z jakého důvodu. Že by to bylo tím, že 18 let je hranice plnoletosti?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 342 316 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

A žila sama šťastně až do smrti. Párování přeceňujeme, říká psycholog

A žila sama šťastně až do smrti. Párování přeceňujeme, říká psycholog

Když Emma Watson nedávno řekla, že je ve svých skoro třicíti spokojená i bez vztahu, vyvolalo...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Urologie

Vít Samek Na vlastní otvor: Urologie

Poslední otvor. Ten nejmenší a nejcitlivější. Otvor zásadní. Cystoskopie, endoskopické...více

Šest filmů z kohoutku podle Apoleny Rychlíkové

Šest filmů z kohoutku podle Apoleny Rychlíkové

Někdo chodí do kina, někdo krade. Jiný má telku. A někdo si pustí film z Aerovodu. Zeptali...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Václav Hrbek

podnikatel, Alpine Pro

Martin Poš

podnikatel, Cybex

Václav Hrbek
ÚSPĚŠNOST
60,00 %

z 20 duelů
×
Martin Poš
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 24 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.