Ministerstvo financí: O daňovou slevu přijdou důchodci i letos

Návrh, aby důchodci dostali slevu zpět už na letošní příjmy, ministerstvo odmítlo. Loňská přiznání teď finanční úřady aktivně kontrolují.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 6. 2014 18:32, Slávka

Mně se zase nelíbí, že je důchodcům upřeno to, co ostatním pracujícím. Tady nejde o žádnou úlevu, ale o odpočitatelnou částku z hrubé mzdy, která dani nepodléhá. Ta platí pro všechny, kteří pracují. Tak na stejném stupni pracovního zařazení, za stejně vykonanou práci byl důchodce daněn z vyššího základu, než jeho spolupraocvník.
Úleva
Úlevou na daních lze pojmenovat jiné - např. na vyživované osoby. Tam se opravdu liší případ od případu.

+27
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 6. 2014 16:24, D

Přesně. pracujícím důchodcům by se žádná sleva na dani z příjmu neměla poskytovat. Již i za socializmu si pracující důchodci mohli vydělat jen do určité výše, jinak se jim krátil důchod. Nejlepší by bylo, pracujícím důchodcům důchod nedávat, ale oni by stejně pracovali na černo, apod.

Zobrazit celé vlákno

-18
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

5. 7. 2014 15:37 | Mo

Proč mám pocit že daňové zvýhodnění důchodcům sebral Kalousek a Nečasova vláda. Takže důchodci by měli spíše nevolit ODS a TOP09. To že sociálním demokratům tak dlouho trvá než to vrátí zpátky je druhá věc. Sociální demokraté rádi slibují a neradi plní, vždyť je to oposmluvní strana s ODS a tak se nelze moc divit. Zatím jedinou stranou, která plní to co slíbila jsou komunisté z KSČM. Ovšem těm se jaksi moc nevěří a tak si důchodci namalujte.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 7. 2014 11:13 | Jan Solver

Citace - Mo / 02.07.2014 13:17

Je v tom nějaký rozdíl jestli peníze odvádím do statního systému a nebo na konto v bance ? Já myslím že není. Je to sprostá diskriminace, to už rovnou zaveďme že všem co mají našetřeno přes půl milionu pak daňová úleva nepatří.
Pak můžete za diskriminaci považovat i zlevněné jízdné pro důchodce, nebo fakt, že dnešní důchodce šel do důchodu v 60 a pojištění měl 25 let, ale dnešní střední věk půjde v 65 a pojištění má 30 let atd. Samozřejmě váš příklad je pak ukázkový rozdíl... když odvádíte do státního, tak tam není nic, pokud se tedy bavíme o 1. pilíři, tam je to tuším jemně v mínusu, v bance byste ty úspory měl. Jasnější rozdíl jste ani najít nemohl :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 7. 2014 11:05 | Jan Solver

Citace - XX / 02.07.2014 13:10

A že důchodce odvádí plné sociální, zdravotní, daň z příjmů to Vám nevadí? Že celý život platil všelijaké daně, to Vám taky nevadí. Jsem jeden z nich, pracuji proto, že na mé místo za ty peníze už 2 roky nemůžeme nikoho mladšího sehnat, to je taky můj problém?

Tak, že nějaký prduch odvádí daně, a že celý život platil daně, to jako argument zcela pominu - to dělá úplně každý, nevím, proč by mu to mělo vadit? To by mi spíš vadilo, že díky tomu si prduch může po určité době zažádat o zvýšení důchodu, nikdo jiný.
No a že nemůžete nikoho sehnat je samozřejmě problém na vaší straně - ať už přímo vaší nebo firmy, trh vám ukazuje záda a o důvodech mohu jen spekulovat: nenabízíte adekvátní odměnu, tomu se nakonec nelze divit, když máte důchod, tak děláte pod cenou, nebo neumíte sehnat lidi a šetříte na personální práci... nejsou lidi, neberu: Před pracákama jsou fronty a to doslova.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2014 13:22 | Mo

Nevím kolik je Ti let, ale když dáš většinu důchodu na bydlení, tak ti někdy nic jiného než pracovat nezbude. Proto dnes u vietnamců už prodává plno bývalých prodavaček v důchodu s nízkými důchody a jelikož je naši zachránci nízkopříjmových platí na ruku, daňové úlevy neřeší.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2014 13:17 | Mo

A mně by se zase nelíbilo, kdybych si celý život šetřil někde v bance a až bych šel do důchodu a začal čerpat z toho co jsem si ušetřil a příjde někdo a řekne: máš našetřeno a tedy zdroj příjmu, pokud budeš pracovat, tak ti seberu daňovou úlevu. Je v tom nějaký rozdíl jestli peníze odvádím do statního systému a nebo na konto v bance ? Já myslím že není. Je to sprostá diskriminace, to už rovnou zaveďme že všem co mají našetřeno přes půl milionu pak daňová úleva nepatří.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2014 13:10 | XX

A že důchodce odvádí plné sociální, zdravotní, daň z příjmů to Vám nevadí? Že celý život platil všelijaké daně, to Vám taky nevadí. Jsem jeden z nich, pracuji proto, že na mé místo za ty peníze už 2 roky nemůžeme nikoho mladšího sehnat, to je taky můj problém?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 7. 2014 12:16 | Danča

důchdci sedte doma pustte pracovát jiné kež bych byla v důchodu já bych si to užívala s vnoučaty a v klidku honba za penězma to není dobré !!! za vše můžeme poděkovát naší neschopné vládě
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 7. 2014 12:12 | Danča

důchdci sedte doma pustte pracovát jiné kež bych byla v důchodu já bych si to užívala s vnoučaty a v klidku honba za penězma to není dobré !!! za vše můžeme poděkovát naší neschopné vládě
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 6. 2014 14:49 | Jan Solver

Nemusíte být plánovač, stačí si zjistit fakta a věkové složení nezaměstnaných. Jen jsem se snažil naznačit, proč stát tu slevu rušil zrovna důchodcům. Osobně si myslím, že to nebyl nejlepší nápad, a udělal to jinak, ale o tom není diskuse. Argument že pracující důchodce platí daně je zcela mimo, daně platí každý... tam není žádná přidaná hodnota. Jde o to umístit lidi na dávkách. No a výplata nastřádaných prostředků?! Myslíte z toho účtu, kde každý rok chybí 50 mld.? Mno život není fér, my v důchodu budeme chtít taky :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 6. 2014 12:50 | jp

Jane, ano, stát tím jen snižuje své náklady, ale to ještě neznamená, že je to fér. To, že někdo pobírá důchod, ať už státní (jiné možnosti nebyly) nebo soukromý, neznamená, že by měl být trestán vyššími daněmi než ostatní pracující. Navíc pracující důchodce odvádí do systému daně, sociální i zdravotní pojištění. Z pohledu koho ubírají důchodci práci skorodůchodcům? Musel byste se na ekonomiku dívat jako Bůh nebo centrální plánovači (kteří se za ně považují). Firmy si snad nabírají zaměstnance podle svého nejlepšího uvážení, a je to, a má být, jen jejich svobodná volba. Žádání o důchod je (či by mělo být) jen požádání o výplatu prostředků, které si již člověk nastřádal. A pak znova, proč bych za to měl platit vyšší daně? Jinak obecně jsem pro snížení daní s vědomím, že některé (neefektivní a drahé) státní služby budou omezeny, pro volbu, jak si budu spořit na důchod a v jakém poměru stát/soukromě, s tím tedy, i kdy odejdu do důchodu atd., přičemž za vše si nést jen vlastní zodpovědnost.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 6. 2014 11:32 | Jan Solver

Stát ničemu nebrání, jen snižuje své náklady. Nemusíte tomu věřit, ale je to zcela evidentní, postačí jít mezi lidi, znám takových důchodců opravdu hodně a na jejich místa by se dalo přijmout hodně nedůchodců. A záměrně neříkám absolventů, protože důchodci nejvíc ubírají práci skorodůchodcům, které pak stát živí na dávkách. Aktivitě nikdo nebrání, o důchod se žádá zcela dobrovolně
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 6. 2014 9:55 | jp

Nejsem důchodce, ale obdivuji důchodce, kteří pracují, i když by nemuseli. Sleva jim patří jako všem ostatním. Nevidím důvod, proč by si měli vybírat, jestli práce, nebo důchod. Důchod je něco, na co si naspořili, a jestli při tom pracují, je irelevantní. Stát tím jen braní aktivitě a vytváří „závisláky“ na státu. Nevěřím také pohádkám, že pracující důchodci berou práci mladým. Ne, zaměstnavatel si jen vybírá nejvhodnější kandidáty. Vláda opět neplní své sliby a snižováním slev zvyšuje daně, řeší relativně „drobné“, nikoliv korupci. Víc by se také ušetřilo na dotacích pro biopaliva apod., ale to se zřejmě nehodí…
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 6. 2014 6:20 | Michal

Citace - MoB / 29.06.2014 12:10

Zdeňku, ale všichni ostatní jaksi nemají ten důchod, že...

Máte na to zkreslený pohled, pramenící z neznalosti a možná i ze závisti. Důchodce jen pobírá jen část z toho, co celý život musel povinně odvádět státu na důchodovém pojištění. To znamená, že si důchod de facto předplatil. Současný stav je diskriminační a měl by být okamžitě zrušen.
Něco jiného jsou další dávky, při mnohých z nich se může pracovat, či podnikat, bez omezení. Například přídavky na dítě, bezmocnost, na bydlení apod. Tam byste také použil větu "buď bez dávky, nebo pracuj"?
PS: Pracuji a do důchodu mám ještě hodně daleko ... :)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 6. 2014 18:32 | Slávka

Mně se zase nelíbí, že je důchodcům upřeno to, co ostatním pracujícím. Tady nejde o žádnou úlevu, ale o odpočitatelnou částku z hrubé mzdy, která dani nepodléhá. Ta platí pro všechny, kteří pracují. Tak na stejném stupni pracovního zařazení, za stejně vykonanou práci byl důchodce daněn z vyššího základu, než jeho spolupraocvník. Úleva Úlevou na daních lze pojmenovat jiné - např. na vyživované osoby. Tam se opravdu liší případ od případu.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 6. 2014 16:24 | D

Přesně. pracujícím důchodcům by se žádná sleva na dani z příjmu neměla poskytovat. Již i za socializmu si pracující důchodci mohli vydělat jen do určité výše, jinak se jim krátil důchod. Nejlepší by bylo, pracujícím důchodcům důchod nedávat, ale oni by stejně pracovali na černo, apod.
-18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 6. 2014 12:10 | MoB

Zdeňku, ale všichni ostatní jaksi nemají ten důchod, že...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 6. 2014 11:57 | Jan Solver

Důchod nebo práce, a máte po problémech. Ale je dobré vědět, že od státu nemáte nic jisté :-)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 6. 2014 11:02 | Zdenek

Určitá nespravedlnost to je, všichni slevu mají, jen oni ne. Týká se to i těch, kteří kalkulovali s pronájmem k důchodu, seberou jim bez mrknutí oka cirka 1 měsíční nájem. Příspěvek 8.22 je nesmysl, není to 15 000, ale procenta dle výše sazby daní. Jinak nechápu, že se zde projevuje radost nad zdaněním druhých.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 6. 2014 10:04 | MoB

Mně se sleva pro důchodce nelíbí - mají přece už důchod, a ještě by chtěli slevu? Není to košer. Nebo ať si vydělávají, ale bez důchodu. To by chtěl každý, důchod, slevu, přivýdělek, veřejná doprava zadáčo nebo se slevou...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 6. 2014 8:32 | Josef Nový

Politici si vyvádějí peníze z 1.pilíře do 2., protože se jim to vyplatí a chybějící peníze nahrazují zdaněním důchodců.
Je to strašná sebranka. Jak to, že jste si je zvolili? Vždyť oni nemají žádný stud. A za vše může ministr financí, ten rozhoduje o tom, že stáhne důchodce z kůže. Zvolte napříště Čecha a člověka, který nemá miliardy. Který si dokáže představit, jak se žije z českého důchodu, který stanoví pro důchod strop a zruší strop pro odvody, protože se ho to nebude týkat jako současného ministra. Který nebude plkat půl roku o tom, že důchodcům přidá dvě stovky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Kohout

ekonom

Šárka Grossová

podnikatelka

Pavel Kohout
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Šárka Grossová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services