Výpočet čisté mzdy 2024
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Václav Hrbek
podnikatel, Alpine Pro
Tomáš Březina
podnikatel, Best
100,00 %
z 1 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Špatná rada drahá. „Spořila v pojištění“ tři roky, přišla o desetitisíce
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
4. 5. 2014 6:49
Myslím, že kvalitní životní a úrazové pojištění má smysl, nikdo z nás skutečně nikdy neví, kdy to do něj napálí v autě nějaký nezodpovědný řidič nebo třeba hodí držku na kole na víkendové vyjížďce, o tom žádná. Pisatel má (pravděpodobně) na mysli způsob, jakým se dnes životní pojištění prodává (vymývací motivační a prodejní MLM semináře) a hlavně kdo všechno jej prodává. Test od ČNB je výsměchem a dehonestací tomuto odvětví a MLM firmy berou z deseti lidí všech třináct aneb bereme cokoliv a od kohokoliv a v jakémkoliv množství...je k tomu zapotřebí ještě cokoliv dodávat ? Myslím že ne. Takže asi tak.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
29. 4. 2014 21:48, Martin Horák
Díky za Váš názor. Naštěstí nemusím být Váš poradce a Vy nemusíte být můj klient, tak si se mnou nešpiňte ruce, vždyť je to pod Vaši úroveň.
Chodíte rád na ryby? http://ow.ly/whqdy Hezkou noc.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 113 komentářů)
13. 11. 2016 23:02 | David Kůrka
25. 8. 2016 11:51 | Ivík
26. 12. 2015 19:27 | Bartyzalová
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 6. 2015 8:41 | Hanka
P.S. Jinak naprosto souhlasím :-D
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 4. 2015 17:23 | Tomáš
8. 11. 2014 20:03
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 7. 2014 15:52 | babička
17. 6. 2014 9:01 | Martin
23. 5. 2014 19:21 | Pavel
Jenom se zeptám: jak dlouho jste měla tu kpitálku a za jak dlouho Vám bylo sděleno, že jste "nalítla"?
Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
22. 5. 2014 15:57 | Blanka
22. 5. 2014 14:06 | K
Dobrá rada pro všechny potenciální klienty (jakékoli společnosti) jezjistit si, kdo se bude starat o všechny záležitosti kolem mlouvy (ať už jde o pojistku, spoření, půjčku či cokoli jiného) po uzavření smlouvy. Bohužel často jednám s našimi klienty (jimž zařídil náš produkt "kolega" od Partners či OVB) a krom samotného sepsání smlouvy (za to mají provizi) je pak klient pro poprodejní servis (dotazy, technické změny a pod.) směrován přímo na nás (za poprodejní servis nejsou pro pojištovacího agenta žádné provize, je to jen práce, za kterou dostal zaplaceno dopředu po sjednání smlouvy).
Také se svého "finančního poradce" zeptejte, kolik bude mít ze smlouvy, jíž vám nabízí, provizi - ne, není to hloupé, naopak je to jeho zákonnápovinnost, nenechte se odbýt a chtějte vědět, kolik dostane za to, že o vás "stará". S pár prodejci pojištění jsem jednal (netušili, že jde o mystery shoping a ve skutečnosti nejen nechci nic koupit, ale ještě sleduji, jak a co mi nabídnou), a divili byste se, jak začnou takoví lidé kličkovat, když se zeptáte na jejich odměnu. Doteď to byla služba pro mě, vlastně jsem měl být rád, že se mnou vůbec ztráceli čas, a když jsem z borce dostal informaci, že za nabízené ŽP (platba cca 1.000 měsíčně) dostane skoro deset tisíc, tak začal vysvětlovat, jak ale z toho zaplatí sociální a zdravotní, benzín, telefon, příspěvek na kancelář a tak, takže mu zbyte stěží tisícovka (blbost, ale i kdyby, tak za hodinu práce i s cestou není tisícovka špatná, kort pokud pak klienta se vším odpálkuje na pojišťovnu, u které mu ŽP zajistil).
Nechte si všechno potvrdit písemně! S příchodem nového občasného zákoníku se pravidla zpřísnila (taky vám kvůli tomu všude nechají podepsat papír nebo dva navíc, aby se kryli). Co ale platí, že finanční zprostředkovatelé de facto mají hmotnou zodpovědnost a pokud vám naslibují nějaké blbosti, můžete na nich vymáhat škodu. Samozřejmě, podepisujete vždy papír, že jste byli se vším seznámeni, všemu (hlavně rizikům) rozumíte a pod. Pokud vám ale někdo přijde slibovat, že podílové fondy vám vydělají při pesimistickém odhadu 8% (zažil jsem i střelce, co mi tohle tvrdil do očí, i když jsem mu na webu našel výsledky fondu, do kterého jsem měl mít peníze nainvestované (nějaký fond Partners ve spolupráci s MetLife, za dva roky fungování byl ve ztrátě asi 2%). Pokud si za tím bude někdo stát, tak vám to podepíše (pochybuji), nebo z něj alepsoň dostanete pravdu, tedy že to vůbec není jisté ani tak výhodné, naopak že můžete i prodělat (nemluvě o tom, jak vnitřně funguje převod peněz na podílové jednotky a zpět v investičních ŽP). Ten kus papíru pro vás pak může znamenat možnost jít si "zařvat" na toho blbce, co vám sliboval blbosti a vy jste kvůli tomu přišli o část úspor (při troše stěstí z něj můžete i něco vysoudit).
Poslední radou je jít přímo ke zdroji, nejlépe si ještě udělejte srovnání s konkurencí. Každý pojišťovák od zprostředkovatelské spoečnosti do vás bude hustit, jak vám vybere to nejslepší, protože má přehled o všem, co je kde na trhu, a že vám to zařídí lépe a levněji, než společnost, u které vám produkt sjedná. V první řadě je to blbost - osobně neznám ani všech cca 70 produktů, kterými disponuje naše společnost, pokud jsou na tom co do počtu podobně ostatní pojišťovny, pak není v silách člověk znát všechny produkty (osobně mi stačí že znám principy a vím, kde najdu potřebné detaily, případně koho se zeptám). Pochbuji, že živnostník, který se živí jen prodejm těchto produktů by se vůbec zabýval jejich detailním studiem (vystačí si s prodejními argumenty a základním produktovým školením, i u nás se školí externí prodejci (OVB, Partners, Fincentrum etc.), takže můžu říct, že opravdu zají jen ty základy, aby mohli prodávat a zbytek si buď přečtou v pojistných podmínkách, klienta odkáží na nás, nebo informace prostě nesdělí (co nevím, to není důležité)). Proto, když vám někdo udělá nabídku, dojděte si ji ověřit do pojištovny/banky, které se pak upíšete (a ač to není moc morální, doporučil bych vám si ji sepsat raději s přímým zástupcem pojistele, nikoli s třetí stranou, která jen přeprodává). Nic nezkazíte ani tím, když si nabídku ověříte i u jiné banky/pojišťovny, třeba vám nabídnou lepší podmínky (ostatně pojišťovák je motivovaný svojí vlastní provizí, proč by vám doporučil produkt, za který dostane malou provizi, pokud mu ochotně podepíšete, co vám nabídnul).
Tak hoď štěstí, čtěte, než to smažou, a hodně štěstí s vaším pojišťovacím agentem. Pokud máte to štěstí, že je vás pojišťovák jedním z těch slušných a zodpovědných (jako kliet to v krátké době poznáte jen těžko, nicméně zkuste něco z rad, co jsem tu psal, podle jeho reakce si třeba uděláte představu), tak vám to přeji. Kdyby bylo více těch dobrých poradců a méně těch špatných, pojišťovny a zprostředkovatelské firmy vydělají méně, ale klienti budou spokojení a při vyslovení zaklínadla "pojišťovací agent" nebudou babičkám vstávat šedivé vlasy na skráních.
22. 5. 2014 11:58 | Martin
5. 5. 2014 21:12 | jihra
5. 5. 2014 20:32 | gp
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 5. 2014 18:24 | Vít Suchý
onen "někdo" ve vašem slovníčku k článku právě neříká to podstatné - že nulové odkupné v prvních dvou letech smlouvy životního pojištění není tajná zlovůle pojišťoven a jejich spřízněných finančních žraloků, ale že se jedná o jeden z paragrafů zákona o pojistné smlouvě, resp. NOZ s tím, že tento paragraf popisuje jednu z technických funkcí smlouvy životního pojištění a že se ve své zákonné podobě takto vyskytuje už od r.2004...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 5. 2014 11:46 | Gabriel Pleska
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 5. 2014 8:28 | Vít Suchý
Pojem odkupného ( a konkrétně tedy to, že první dva roky trvání ŽP klient při výpovědi nedostane de facto nic zpět ) není na trhu nově, je to jen jeden z parametrů životního pojištění, definovaný m.j.v §58 zák.37/2004Sb. O pojistné smlouvě, který v podstatě ve stejném znění kontinuelně převzal nový Občanský zákoník – viz. §2842 zák.89/2012Sb.(tj.nový Občanský zákoník).
5. 5. 2014 8:08 | Vít Suchý
1) To, že ČNB stačí ke zprostředkování životního pojištění pouze jakýkoli výuční list, tedy třeba zedníka – za to nemůže žádná pojišťovna ani zprostředkovatelská firma, natož nějaký „mulťák“. Je to zakotveno v dosavadní platné právní úpravě podnikání v tomto oboru – zák.38/2004Sb., takže nic nového pod sluncem ani na trhu. 2) Nelze se pouze „převléknout“ a druhý den radit lidem – jakýkoli nováček má zákonnou povinnost nejdříve získat oprávnění od ČNB – viz bod 1. a teprve potom smí samostatně ZPROSTŘEDKOVÁVAT prodej pojištění. Do té doby nesmí samostatně s klienty nic řešit.
3) „Finanční poradenství“ je fousaté klišé, kterým se na trhu ohánějí téměř všechny zprostředkovatelské firmy. Tuzemská legislativa pojem „finanční poradenství“ ale nezná . Jedná se o zprostředkování prodeje pojištění za úplatu, tedy zprostředkovatel jakékoli firmy, která se sama, bez jakékoli vazby na platnou právní úpravu pojmenovala jako „poradenská“, v horším případě jako „nezávislá poradenská“ a v extrémním jako „nejvíc nezávislá poradenská“ firma – obdrží za zprostředkování pojištění provizi. Já osobně zastávám názor, který tu v diskuzi již padl – zprostředkování prodeje pojištění, odměňované provizí od pojišťovny nelze považovat za nezávislé „poradenství“.
Bohužel se toto na trhu děje ve velkém a klienti často vůbec netuší, že jim tito „poradci“ de facto podávají – cituji ze zákona : …“nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné nebo dvojsmyslné údaje a informace, anebo zamlčují údaje o charakteru a vlastnostech poskytovaných služeb...“, tedy jednají přímo v rozporu s platnou právní úpravou - §21(1) zák. 38/2004Sb.
Paradoxně proti tomu působí zástupci distribuce konkrétních finančních domů a pojišťoven – tady klient transparentně vidí, kam zprostředkovatel přímo patří.
4) Novela zákona 38/2004Sb. O pojišťovacích zprostředkovatelích se má projednávat v květnu v PS. Obsahuje mj i zásadní změnu – kvalifikační podmínkou pro zprostředkování prodeje pojištění již bude maturitní vysvědčení a každoročně bude probíhat přezkoušení zprostředkovatele. Navíc – s platností nového Občanského zákoníku od ledna 2014 získali klienti mnohem více pravomocí, jak se proti nesprávnému postupu zprostředkovatelů bránit.
Takže – buďme optimisté.
Přeji hezký den.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 5. 2014 6:57
4. 5. 2014 6:49
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/6
Předchozí